Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wloodi » 12 wrz 2007, 23:59

witam

Przeprasza, jeśli temat jest banalny ale jestem świeżym nabywcą Xedosa 9

mianowicie: po włączeniu silnika nawiew działa elegancko ale przyciski mode i off sa nie aktywne nawet nie podswietlne, wiem ze te przyciski jakos działaja bo gdy odbierałem auto mogłem swobodnie wyłączac nawiew przyciskiem off i mogłem zmieniac miejsce nadmuchu przyciskiem mode. moje pytanie brzmi czy przyciski trzeba jakos uaktywnic czy moze cos nie łączy czy moze jeszcze gdzie indziej tkwi problem.

Dzieki za wyrozumiałość <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 23:51
Posty: 37
Skąd: Słupsk
Auto: Xedos 9, 2.0 '94r.

Postprzez voytecku » 13 wrz 2007, 21:52

wloodi napisał(a):po włączeniu silnika nawiew działa elegancko ale przyciski mode i off sa nie aktywne nawet nie podswietlne

Co masz na mysli przez elegancko? Jesli nie sa podswietlone, tzn ze np spalila sie zaroweczka (w przypadku gdy inne sa podswietlone).

Jesli nawiewy/klima nie sa wlaczone, to przycisk off nic nie zrobi. Po czym poznajesz, ze mode nie dziala? Nie zmieniaja sie ikonki na wyswietlaczu?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez wloodi » 13 wrz 2007, 23:22

działa elegancko tzn ze jak odpale auto to działają wszystkie biegi nawiewu poprzez przycisniecie przycisku z wiatraczkiem, przycisk a/c róniez zmienaia ustawienia klimy, przycisk do obiegu zewnętrznego/ wewnetrznego rowniez działa<te przyciski działajace sa podswietlone>. Przycisk off nie działa w zadnym ustawieniu nawiewu/klimy, a przycisk mode nie powoduje zmiany ikonek na wyswietlaczu. Nadmieniam iz pare dni wczesniej przyciski te działały przez jakies 4 h (przycisk off wyłączał nawiew a przycisk mode zmieniał pozycje naweiwu, powodował zmiane ikonki na wyswietlaczu) tak mysle ze moze wewnatrz sa powiedzmy dwei kostki z czego jedna obsuguje te przyciski ktore mi funkcjonuja a 2 kostka nie styka i powoduje to ze te dwa przyciski nie działają. Nie wiem czy dobrze mysle bo nie wiem jak wygląda sytuacja po zdjeciu ramki :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 23:51
Posty: 37
Skąd: Słupsk
Auto: Xedos 9, 2.0 '94r.

Postprzez wloodi » 16 wrz 2007, 09:52

udało mi sie problem rozwiazac samemu,

Jakby ktos miał podobny problem to opisze po krotce co sie stało:
-musiałem zdjac ramke zeby dostac sie do całego urzadzenia sterujacego klima/nawiewem
-nastepnie trzeba rozkrecic to urzadzenie i posprawdzac wszystkie luty poniewaz w moim przypadku 2 z nich były pekniete tak wiec raz działało a raz nie działało, wystarczyło polutowac i było ok
– a co do podswietlenie to faktycznie była przepalona zaróweczka, ktora odrazu wymieniłem
-pozniej skrecic wszystko do kupy,
-załozyc ramke
– i znow mozna cieszyc sie w pełni wszystkim co oferuje nasz xedos <jupi>


tak wiec temat uwazam za zamkniety :]



A tak przy okazji chciałem zapytac co to jest taki mały jakby wyswietlacz po lewej stronie(analogicznie do duzego wyswietlacza komputera po prawej stonie), bo przy wyjmowaniu ramki widziałem ze dochodzi tam jedna zarówka(ktorej zreszta nie miałem). Do czego to słuzy i kiedy sie zapala??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 23:51
Posty: 37
Skąd: Słupsk
Auto: Xedos 9, 2.0 '94r.

Postprzez sds12 » 11 lip 2010, 12:27

Chciałbym odświeżyć temat tego małego wyświetlacza
do czego służy?

W mojej X9 z '98r po przekręceniu stacyjki na zapłon stale działa wentylator na najniższym biegu
nie da się go wyłączyć ? da się guzikiem regulować obroty wentylatora w pętli ale całkiem wyłączyć się go nie da
TAK ma być?
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Wodzu » 11 lip 2010, 20:20

Oczywiscie ze nie. Całkiem wszystko wyłączasz przyciskiem OFF
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez sds12 » 11 lip 2010, 22:51

no to mam następny problem
po wciśnięciu OFF na wyświetlaczu wszystkie ikonki nawiewów gasną cichutko słychać jednak wentylator
z kratek ledwo wyczuwalnie czuć podmuch powietrza
reszta funkcji działa jak mi się wydaje dobrze słychać cichutko jak się klapki przestawiają
walczył ktoś z wentylatorem?
jest terowany za pomocą jakichś przekaźników(gdzie ich szukać?) pewno się skleiły styki
no chyba że silnik jest sterowany elektronicznie wtedy będzie trochę rzeźby
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lip 2010, 15:16

sds12 napisał(a): .... jest terowany za pomocą jakichś przekaźników(gdzie ich szukać?) pewno się skleiły styki
no chyba że silnik jest sterowany elektronicznie wtedy będzie trochę rzeźby


Silnik jest sterowany elektronicznie poprzez tranzystor przykręcony gdzieś na nim.
Oprócz tego dla najwyższego biegu jest on zwierany przez dodatkowy przekaźnik.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sds12 » 13 lip 2010, 22:42

jeśli tak to sprubuję się tam dobrać i rozeznać co z tymi tranzystorami
tego akurat się najmiej boje w tym samochodzie......
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Janusz626 » 15 lip 2010, 01:36

Mozesz sprawdzic usterki nawiewu i klimy, zworka TEN+TAC i diode 12V (nie zarowke) w B+ i FAC np dwa mrugniecia to Solar Radiator Sensor – ja mam taka usterke... :( dodatkowo PCTS ETS ATS WTS Air Mix Actuator lub Airflow Mode Actuator

Sprawnosc nawiewu i calego panelu lub usuniecie starych bledow, uruchomic silnik na zworce TEN+TAC i naciskajac klawisz REC/FRESCH (nawiew wewnetrzny lub zewnetrzny) uruchamiasz cztery testy autoklimy reszta w Millenia Workshop Manual dzial U-strony 24,25,26
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez sds12 » 24 lip 2010, 23:01

Dziś znalazłem w końcu czas na pogrzebanie sobie pod schowkiem
więc tak jeśli by ktoś potrzebował to Tranzystor sterujący wentylatorem to
2SD1523 TOSHIBA, darlington NPN ciężko o jakis zamieninik bo np BDW 83P ma tylko 25A a orginał 30A

niestety nie ma on lekkiego życia w tej aplikacji
mój jest sprawny podobno za to panel sterujący mam uszkodzony prawdopodobnie
nie działa mi np: dziagnostyka klimatyzacji w gnieździe Diagnostik
po naciśnieciu OFF podaje nadal napięcie na Bazę tranzystora otwierając go troszkę
jakby ktoś miał to na wierzchu to proszę o podanie napięć między masą a bazą tranzystora dla różnych biegów
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lip 2010, 18:14

Nie mam jak Ci tego sprawdzić ale proponuję mały experyment: włącz w szereg z bazą tranzystora diodę prostowniczą i zobacz czy nie pomoże to.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sds12 » 26 lip 2010, 19:30

Chym pomysł nie gupi....
Prawidłowe napięcia znalażłem w maualu sam naprawiam od milenni
więc coś jest nie tak bo po wciśnięciui OFF powinno 0V a u mie podaje cały czas
podaje 1.3V co odpowiada 1 biegowi
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lip 2010, 21:12

sds12 napisał(a):...po wciśnięciui OFF powinno 0V a u mie podaje cały czas
podaje 1.3V co odpowiada 1 biegowi

A jak jest na pozostałych biegach?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sds12 » 26 lip 2010, 22:51

najciekawsze jest że poza stanem całkowitego wyłączenia wszystko jest ok
jak znajdę chwilę to się do tego pudełka musze dobrać
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez zibi626 » 23 lis 2011, 09:26

Odświeżę trochę kotleta...

Zaobserwowałem u siebie takie coś,że nawiew środkowy wydaje z siebie dziwne dźwięki, tzn. kiedy nawiew jest ustawiony "na głowę to jest ok,ale kiedy tylko dam każde z pozostałych ustawień(głowa+ręce, nogi, nogi+szyba) to jest taki jakby...bulgot, tzn. jakby coś tam się ustawiało i nie do końca się ustawiło. Ja zwykle jeżdżę na ustawieniu na "głowa + ręce" i to bulgotanie mnie wkurza – jest ono praktycznie cały czas, na moment jest cisza po czym znowu...

Czy ktoś z was ma podobny objaw i co to może być/jak naprawić ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Janusz626 » 23 lis 2011, 13:30

Konstrukcja całego nawiewu jak i jego sterowanie odbywa się mechanicznie za pomocą silniczków krokowych umiejscowionych na zewnątrz obudowy nagrzewnicy czy też tunelu rozdzielczego czyli nogi, nogi+szyba, twarz, twarz+nogi. Silniczki te połączone są z klapami odpowiedzialne za odpowiednie zmiany kierunku czy też temperatury powietrza.

Silniczki przestawiające wewnętrzne klapy odpowiedzialne za żądane ustawienie z panelu klimy pracują w charakterystyczny sposób i można powiedzieć ze nie bulgoczą tylko coś jakby taka mała zabawka ala robocik, takie dźwięki przestawiających się silniczków.

Najczęściej jest to słyszalne w trybie AUTO, ciągle samoczynnie się przestawiają pilnując temperatury którą sobie ustawiliśmy.
Jeśli nawet z ustawionego trybu AUTO (zawsze wlącza się klimatyzacja) i ręcznie wyłączymy klime to dalej mamy tryb AUTO. Wtenczas silniczki dalej bedą pracować i utrzymywać pracę całego nawiewu w trybie AUTO.
Jeśli natomiast z trybu AUTO zmienimy tylko kierunek nawiewu lub jego prędkość wyłączamy całkowicie AUTO i zmienia się na zwykłe manualne sterowanie czyli silniczki ustawią sie tak jak Ty będziesz tego chciał i nie będą one w ogóle słyszalne bo będą stać w miejscu.
Piszę to po to by odróżnić całą pracę kombajnu nawiewów gdzie w trybie AUTO lub niby wyłączony tryb AUTO j/w będziemy słyszeć lub też nie dźwięki z tym związane.
Zauważ że zmieniając kierunek nawiewu również slychać pracę silniczków, jeśli o takich dźwiękach piszesz jest to jak najbardziej naturalne <spoko>

Bulgotanie to tylko w wypadku zapowietrzonej nagrzewnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zibi626 » 23 lis 2011, 13:39

Janusz626 nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czyli te silniczki pracują cały czas kiedy mamy ustawiony tryb AUTO. Ja w tej chwili mam włączony tryb manual(nie świeci się AUTO na pokrętle sterowania temp.) a te silniczki nadal słychać,ale tylko wtedy kiedy dam nawiew na: twarz+nogi, nogi, nogi + szyba. Kiedy dam tylko na twarz to nie słychać ich w ogóle...
Aha u mnie jest właśnie taki dźwięk jak piszesz – pracującego małego robocika ;) nie ma żadnego bulgotania na szczęście...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Janusz626 » 23 lis 2011, 13:47

Więc nic innego jak demontaż konsoli środkowej i we wnęce głęboko na samym końcu zobaczysz taki właśnie robocik... znaczy się silniczek krokowy i to prawdopodobnie on nie może się ustawić tak jak powinien i pracuje jak oszalały.
Pisane już było o tym silniczku ale musisz poszukać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zibi626 » 23 lis 2011, 14:13

Janusz626 dzięki za pomoc, będę musiał przy tym pogrzebać. Czyli czeka mnie demontaż deski...od razu sprawdzę jak się ma z wyświetlaczem, który jest łaskaw się wyłączać kiedy chce...taka przypadłość modelu :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9