CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Barthez » 10 wrz 2007, 09:45

Riki napisał(a):bartezm a jak Twoja DiTD? zeby

wlasnie co zrobilem zawieszenie – cena 5000 hrywien (okolo)...
jak sie tylko rozlicze za robote to bede myslal dalej – najpierw o wymianie sterownika... na ten od 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 10 wrz 2007, 14:17

bartezm napisał(a):wlasnie co zrobilem zawieszenie – cena 5000 hrywien (okolo)...


A co robiles? poprawiałeś czy poprostu naprawa? :) ile to jest.. te 5000 hrywien? <lol> :D


bartezm napisał(a):najpierw o wymianie sterownika... na ten od 626


Rozumiem... a dokładasz czujniki ktorych obecnie nie posiadasz? (np od EGR-u czy Sensor Boost na dolocie?)

Jeśli chodzi o montaż modułu... juz mejlowałem chyba ze wszystkimi firmami <lol> najlepsze przyrostu mocy daje box z VTG (25KM i 65NM) tylko cena... 2400PLN :/ troche drogo.. V-tech tylko 15KM i 35-moze 40NM (1500zl)

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Barthez » 10 wrz 2007, 15:23

Riki napisał(a):ile to jest.. te 5000 hrywien? łoł zeby

przelicznik 1hrywna = 0,6zl tak okolo...

Riki napisał(a):poprawiałeś czy poprostu naprawa? usmiech

kompletne zawieszenie – sprezyny i amory najtwardsze jakie byly ale seria ori stabilizatory, swoznie i takie tam pierdolki ktore stukaly...
dodatkowo poduszki do silnika (cena jednej w polsce to 1000zl.....) a ja mam ori i wszystko w tej cenie


Riki napisał(a):Rozumiem... a dokładasz czujniki ktorych obecnie nie posiadasz? (np od EGR-u czy Sensor Boost na dolocie?)

egr mam... uszkodzony... czujnik
juz zamowilem bedzie za 2tyg

Riki napisał(a):Jeśli chodzi o montaż modułu... juz mejlowałem chyba ze wszystkimi firmami łoł najlepsze przyrostu mocy daje box z VTG (25KM i 65NM) tylko cena... 2400PLN :/ troche drogo.. V-tech tylko 15KM i 35-moze 40NM (1500zl)

zadnych boxow – ja chce komplet – czytaj kilka postow wczesniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 10 wrz 2007, 15:40

Rozumiem :)


bartezm napisał(a):zadnych boxow – ja chce komplet – czytaj kilka postow wczesniej


Czytałem... rozumiem ze chcesz mechanicznie podniesc moc auta bez montowania box-u??

Pozdrawiam :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 12 wrz 2007, 20:31

bartezm – całkiem niedawno znalazłem w modelu 323 DiTD czujnik ciśnienia doładowania, który jest przymocowany tuż obok IC. Prawdopodobnie istnieje także czujnik temperatury czy co tam jest na "rurach" w 626. Nie miałem okazji dokładnie się przyglądać.
Ale wszystko wskazuje na to, że w 323 jest kompletny silnik z pełnym osprzętem jak w 626. Różnica musi być więc w komputerze.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Barthez » 13 wrz 2007, 23:37

dzieki za info
czytalem twoj opis ditd – w postach pisalem jaki mam sterownik. czy moglbys znalezc odpowiednik.
chodzi mi o ostatnia litere kodu bo sa rozne. jak to rozszyfruje to przystepuje do akcji kupna i wymiany sterownika – pomozesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez xANDy » 14 wrz 2007, 15:43

Pewność mam tylko w kwestii silników w 626 i 6 – RF2A, RF4F a potem RF5C i RF7J.
W zależności od rodzaju turbiny – musisz sam okreslić jaki masz silnik. Poza tym – odkręć blachę z komputerem i sprawdź co pod butami piszczy.

spójrz jeszcze tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mzat » 19 wrz 2007, 19:26

witam ponownie.
moja mazda przeszła dziś operację tzw. "chip tuningu". Chciałbym przedstawić wam wyniki tej próby , bo są dosyc interesujące.
Oto pierwszy pomiar z hamowni:
151 KM (111) przy 3766 obr/min
max moment 337 Nm przy 2655 obr/min
Hmmm , taki bonus od mazdy? W sumie 15 KM gratis:) zapowiada się nieźle

A to efekt nowego programu
157,7 KM(115,9) przy 3713 obr/min
max moment 361 Nm przy 2649 obr/min

Wynik 7 KM j i 24 Nm ? Spodziewaliśmy się czegoś więcej!!
W firmie której to robiłem ( G-lab w łodzi) dostałem tydzień na sprawdzenie autka. Jeżeli efekt nie bedzie mnie zadowalał mogę powrócić do ustawień fabrycznych a kaske mi zwrócą.
Podobno można wgrać jeszcze inny program , mocniejszy ale wtedy już autko bedzie kopcić znacznie i napewno nie pozostanie to bez znaczenia dla żywotnosci silnika.
Teraz pojezdze przez tydzien i jezeli się okaże ze spalanie spadnie tak jak zapowiadaja tzn ok 10% to pewnie pozostane przy tych ustawieniach.
Swoją drogą dziś juz troche poszalałem autkiem i nawet przy takiej niewielkiej zmianie widzę różnicę.

Wykres z hamowni postaram się zamieścić wkrótce.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2007, 17:31
Posty: 24
Skąd: zgierz
Auto: M6 GY MZR-CD 151 KM 2004 kombi

Postprzez Riki » 20 wrz 2007, 08:10

mzat napisał(a):Oto pierwszy pomiar z hamowni:
151 KM (111) przy 3766 obr/min
max moment 337 Nm przy 2655 obr/min


No no ładnie <spoko>


mzat napisał(a):taki bonus od mazdy?


Na to wygląda :D



mzat napisał(a):Wykres z hamowni postaram się zamieścić wkrótce


Czekamy :D ....Diesel <ganja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jajcek » 20 wrz 2007, 23:31

Skoro niema specjalistów od chipa w DiTD w 626 :( to moze Jaksa powinienes pomyslec o rozszerzyć profil działalności firmy, przynajmniej miałbyś brak konkurencji <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2007, 21:01
Posty: 30
Skąd: WARSZAWA
Auto: Była 626 2000r. 2.0Ditd 74kw,corolla TS, CBR FS
Jest CX 7 USA

Postprzez Jaksa » 21 wrz 2007, 09:11

Jajcek napisał(a):Skoro niema specjalistów od chipa w DiTD w 626
Jak to nie ma ? w Krakowie i gdzies w Warszawie montują Boxy do tego silnika.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 21 wrz 2007, 15:02

Jajcek napisał(a):Skoro niema specjalistów od chipa w DiTD w 626



Jaksa napisał(a):w Krakowie i gdzies w Warszawie montują Boxy do tego silnika


Dokładnie.... :) najlepsze przyrosty mocy oferuje VTG (+65NM i 25KM) oraz niezle daje V-tech (+15KM 35-40NM).... VTG 2400pln V-tech ok 1600pln....

Jajcek jak masz jakies pytania to pisz na PW.. :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Globy » 21 wrz 2007, 16:40

Czy znacie jeszcze jakies firmy oprocz VTG, Master's Tuning, Goduli i V-Tech, ktore podejma sie chiptuningu Volvo V40 1.9 TD 90 KM (zwykly turbodiesel)?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Riki » 21 wrz 2007, 16:58

Globy hmmm... generalnie sporo jest takich firm :) ale godnych polecenia oprocz tych co wymieniles nie znam... a czemu nie chcesz robic tego np. w V-techu? :)

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jajcek » 21 wrz 2007, 22:41

Jaksa napisał(a):
Jajcek napisał(a):Skoro niema specjalistów od chipa w DiTD w 626
Jak to nie ma ? w Krakowie i gdzies w Warszawie montują Boxy do tego silnika.

Ale Box to nie to ja bym wolał chipem go potraktować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2007, 21:01
Posty: 30
Skąd: WARSZAWA
Auto: Była 626 2000r. 2.0Ditd 74kw,corolla TS, CBR FS
Jest CX 7 USA

Postprzez Riki » 21 wrz 2007, 22:55

Jajcek napisał(a):ja bym wolał chipem go potraktować


DiTD i chiptuning? ....na to nie ma mocnych <lol> ;)

Jajcek poczytaj poprzednie strony tego tematu... mysle ze bylo juz chyba wszystko napisane o "podkręcaniu" DiTD... TYLKO box :]

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jajcek » 21 wrz 2007, 23:04

Riki napisał(a):DiTD i chiptuning? ....na to nie ma mocnych <lol> ;)

no czytalem wszystkie posty i dlatego napisalem ze brak fachowcow do chipowania DiTD :P
tylko siakos przeoczylem i nie wiem czy to niemozliwe czy po prostu naprawde brak fachowcow ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2007, 21:01
Posty: 30
Skąd: WARSZAWA
Auto: Była 626 2000r. 2.0Ditd 74kw,corolla TS, CBR FS
Jest CX 7 USA

Postprzez Riki » 22 wrz 2007, 10:26

Jajcek napisał(a):to niemozliwe
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 22 wrz 2007, 16:32

Jajcek napisał(a):czytalem wszystkie posty
Jajcek napisał(a):i nie wiem czy to niemozliwe czy po prostu naprawde brak fachowcow ?

Jednak po Twoim ostatnim pytaniu wywnioskować można jednoznacznie, że chyba nie przeczytałeś wszystkich postów...
Program w DiTD jest zapisany na sztywno w kości firmy denso – a tego nikt nie rozgryzł i tyle. Nie ma możliwości programowania tego komputera. Można go jedynie oszukiwać.
Te informacje są skrótowo opisane w poradniku...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jajcek » 22 wrz 2007, 20:58

xANDy napisał(a):Jednak po Twoim ostatnim pytaniu wywnioskować można jednoznacznie, że chyba nie przeczytałeś wszystkich postów...
Program w DiTD jest zapisany na sztywno w kości firmy denso – a tego nikt nie rozgryzł i tyle. Nie ma możliwości programowania tego komputera. Można go jedynie oszukiwać.
Te informacje są skrótowo opisane w poradniku...

Naprawde przeczytalem wszystkie ale to że nikt nie rozgryzł to chyba nie znaczy ze sie taki nie znajdzie no chyba ze to naprawde niezmozliwe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2007, 21:01
Posty: 30
Skąd: WARSZAWA
Auto: Była 626 2000r. 2.0Ditd 74kw,corolla TS, CBR FS
Jest CX 7 USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje

cron