Wymiana zębatki na wale napedzajacej pompe olejowa
Strona 1 z 1
Czy ktos wie jak to zrobic, czy zebatka jest mocowana metoda temperaturowa (wal sie chlodzi, zebatke grzeje) czy moze w jakis inny sposob... Dodam ze zebatka przychodzi w komplecie z pompa oleju.
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
Juz wiem, niestety ale ta zebatka jest niewymienna. W zwiazku z tym pozostaje mi wymiana walu lub silnika. Chyba kupie rozbitka i wymienie motor a reszte puszcze na allegro. To najekonomiczniejsza opcja.
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
gucio temat poprawiłem za Ciebie...
Radzę kupić motor z gwarancją
nie z jakiegoś allegro itd... poszukaj na forum, jest sporo tematów o zakupie uzywanych silników.
Pozdrawiam
gucio napisał(a):Chyba kupie rozbitka i wymienie motor
Radzę kupić motor z gwarancją
Pozdrawiam
Dokładnie , widziałem w EPC – jest z wałem korbowym za 1680 euro nettogucio napisał(a):niestety ale ta zebatka jest niewymienna

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
magicadm napisał(a):przepraszam, ale co spowodowało to uszkodzenie???
Dzwon w komore silnika....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#613131
Ktos tak wyregulowal zawory poprzedniemu wlascicielowi ze odkrecila sie sruba i nakretka z popychacza zaworu – sruba spadla na dno miski – nic jej nie jest, natomiast nakretka wpadla pomiedzy te zebatki......
Dodam ze niepotrzebnie wymienilismy pompe wody.
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
gucio napisał(a):Ktos tak wyregulowal zawory poprzedniemu wlascicielowi ze odkrecila sie sruba
O kurde

Teraz już wiem czemu każdą śrubę w silniku dokręcam kluczem dynamo...
PS
A nie da rady wyjąć wału, stoczyć starej zębatki i wcisnąć nowej (dorobionej)?
Oczywiscie nie znam kosztów...ale podejrzewam, że tak taniej...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Raczej to nie wchodzi w gre, tamta zebatka jest montowana fabrycznie metoda temperaturowa (chlodzi sie wal ktory sie kurczy, grzeje sie zebatke ktora sie powieksza, po nalozeniu temp sie wyrownoje i zebatka sie zaciska na wale – bardzo mocno). Pozostaje wymiana calego walu lub silnika.
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
Masz rację , sa sruby gdzie jest to wymagane ale sruby regulacujne zaworów ?magicadm napisał(a):Teraz już wiem czemu każdą śrubę w silniku dokręcam kluczem dynamo
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):ale sruby regulacujne zaworów ?
W manualu jest podany moment ich dokręcania
PS
Po odkręceniu rolki napinacza (za słabo dokręciłem – powinno byc ok25Nm ) w Lancerniku i kolizji silnika przewrażliwiony jestem
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
gucio napisał(a):Raczej to nie wchodzi w gre, tamta zebatka jest montowana fabrycznie metoda temperaturowa (chlodzi sie wal ktory sie kurczy, grzeje sie zebatke ktora sie powieksza, po nalozeniu temp sie wyrownoje i zebatka sie zaciska na wale – bardzo mocno). Pozostaje wymiana calego walu lub silnika.
Ten sposób, który opisujesz nie powinien stanowić problemu dla zawodowców.
Kwestia dorobienia nowego koła zębatego.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Z tego co pamietam zawory robiłes u mnie....magicadm napisał(a):W manualu jest podany moment ich dokręcania – więc dokręcam kluczem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Z tego co pamietam zawory robiłes u mnie....
Pamięć dobra
I co ciekawe: 7 zarowów było idealnych – tylko jeden odjechał w górę
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Brawo.....manual,chęci i prosze ......magicadm napisał(a):więc się pokusiłem na samodzielną regulację

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Brawo.....manual,chęci i prosze ......( nadal masz tę uszczelkę pokrywy z JC ? )
Wyczuwam odrobinę sarkazmu...
Ponieważ lubię dłubać przy silniku – zaryzykowałem. Oczywiście co kilka dni sprawdzałem poziom oleju (na okoliczność cieknących przelewów)
Co do uszczeki...Ta z JC (za 20zł) posmarowana silikonem w miejscach wskazanych w manualu jest idealnie sucha. W każdym razie z czystym sumieniem polecam. Poprzednia się tylko delikatnie spociła – ale był to "wyciek akceptowalny".
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Skąd ten pomysł ? bardzo dobrze ze radzisz sobie w tego typu naprawach .magicadm napisał(a):Wyczuwam odrobinę sarkazmu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie wiem kto dla nich robi uszczelki – nie dotykam tego ( jak wiesz )magicadm napisał(a):Chodziło mi o uszczelkę z JC
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6