Wymiana zębatki na wale napedzajacej pompe olejowa

Postprzez gucio » 5 wrz 2007, 13:12

Czy ktos wie jak to zrobic, czy zebatka jest mocowana metoda temperaturowa (wal sie chlodzi, zebatke grzeje) czy moze w jakis inny sposob... Dodam ze zebatka przychodzi w komplecie z pompa oleju.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez Riki » 5 wrz 2007, 23:50

gucio zapoznaj się prosze z regulaminem forum i biegusem popraw temat na poprawny :) inaczej bedzie kosz...

Pozdrawiam Serdecznie
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gucio » 6 wrz 2007, 13:13

Juz wiem, niestety ale ta zebatka jest niewymienna. W zwiazku z tym pozostaje mi wymiana walu lub silnika. Chyba kupie rozbitka i wymienie motor a reszte puszcze na allegro. To najekonomiczniejsza opcja.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez Riki » 6 wrz 2007, 13:43

gucio temat poprawiłem za Ciebie...


gucio napisał(a):Chyba kupie rozbitka i wymienie motor


Radzę kupić motor z gwarancją :) nie z jakiegoś allegro itd... poszukaj na forum, jest sporo tematów o zakupie uzywanych silników.

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 6 wrz 2007, 22:44

gucio napisał(a):niestety ale ta zebatka jest niewymienna
Dokładnie , widziałem w EPC – jest z wałem korbowym za 1680 euro netto <glupek2>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 6 wrz 2007, 23:06

przepraszam, ale co spowodowało to uszkodzenie???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 7 wrz 2007, 09:56

magicadm napisał(a):przepraszam, ale co spowodowało to uszkodzenie???

Dzwon w komore silnika....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#613131
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez gucio » 7 wrz 2007, 10:07

Ktos tak wyregulowal zawory poprzedniemu wlascicielowi ze odkrecila sie sruba i nakretka z popychacza zaworu – sruba spadla na dno miski – nic jej nie jest, natomiast nakretka wpadla pomiedzy te zebatki...... :( Dodam ze niepotrzebnie wymienilismy pompe wody.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez magicadm » 7 wrz 2007, 11:00

gucio napisał(a):Ktos tak wyregulowal zawory poprzedniemu wlascicielowi ze odkrecila sie sruba

O kurde <szok>
Teraz już wiem czemu każdą śrubę w silniku dokręcam kluczem dynamo...

PS
A nie da rady wyjąć wału, stoczyć starej zębatki i wcisnąć nowej (dorobionej)?
Oczywiscie nie znam kosztów...ale podejrzewam, że tak taniej...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gucio » 7 wrz 2007, 12:33

Raczej to nie wchodzi w gre, tamta zebatka jest montowana fabrycznie metoda temperaturowa (chlodzi sie wal ktory sie kurczy, grzeje sie zebatke ktora sie powieksza, po nalozeniu temp sie wyrownoje i zebatka sie zaciska na wale – bardzo mocno). Pozostaje wymiana calego walu lub silnika.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez Jaksa » 7 wrz 2007, 13:26

magicadm napisał(a):Teraz już wiem czemu każdą śrubę w silniku dokręcam kluczem dynamo
Masz rację , sa sruby gdzie jest to wymagane ale sruby regulacujne zaworów ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 7 wrz 2007, 14:23

Jaksa napisał(a):ale sruby regulacujne zaworów ?

W manualu jest podany moment ich dokręcania :) – więc dokręcam kluczem (W DITD, a Lancerze "nie chce mi się")

PS
Po odkręceniu rolki napinacza (za słabo dokręciłem – powinno byc ok25Nm ) w Lancerniku i kolizji silnika przewrażliwiony jestem :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 7 wrz 2007, 14:27

gucio napisał(a):Raczej to nie wchodzi w gre, tamta zebatka jest montowana fabrycznie metoda temperaturowa (chlodzi sie wal ktory sie kurczy, grzeje sie zebatke ktora sie powieksza, po nalozeniu temp sie wyrownoje i zebatka sie zaciska na wale – bardzo mocno). Pozostaje wymiana calego walu lub silnika.


Ten sposób, który opisujesz nie powinien stanowić problemu dla zawodowców.
Kwestia dorobienia nowego koła zębatego.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 7 wrz 2007, 16:19

magicadm napisał(a):W manualu jest podany moment ich dokręcania – więc dokręcam kluczem
Z tego co pamietam zawory robiłes u mnie.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 7 wrz 2007, 16:37

Jaksa napisał(a):Z tego co pamietam zawory robiłes u mnie.... :)

Pamięć dobra :) Ale od tamtej pory minęło ponad 30 tys km....więc się pokusiłem na samodzielną regulację.
I co ciekawe: 7 zarowów było idealnych – tylko jeden odjechał w górę :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 7 wrz 2007, 22:29

magicadm napisał(a):więc się pokusiłem na samodzielną regulację
Brawo.....manual,chęci i prosze ...... <spoko> ( nadal masz tę uszczelkę pokrywy z JC ? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 8 wrz 2007, 14:22

Jaksa napisał(a):Brawo.....manual,chęci i prosze ...... <spoko> ( nadal masz tę uszczelkę pokrywy z JC ? )

Wyczuwam odrobinę sarkazmu...:)
Ponieważ lubię dłubać przy silniku – zaryzykowałem. Oczywiście co kilka dni sprawdzałem poziom oleju (na okoliczność cieknących przelewów) :D
Co do uszczeki...Ta z JC (za 20zł) posmarowana silikonem w miejscach wskazanych w manualu jest idealnie sucha. W każdym razie z czystym sumieniem polecam. Poprzednia się tylko delikatnie spociła – ale był to "wyciek akceptowalny".
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 9 wrz 2007, 12:22

magicadm napisał(a):Wyczuwam odrobinę sarkazmu
Skąd ten pomysł ? bardzo dobrze ze radzisz sobie w tego typu naprawach .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 9 wrz 2007, 17:07

Chodziło mi o uszczelkę z JC ...(chyba robioną przez AJUSE)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 9 wrz 2007, 21:52

magicadm napisał(a):Chodziło mi o uszczelkę z JC
Nie wiem kto dla nich robi uszczelki – nie dotykam tego ( jak wiesz )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6