Polerowanie, malowanie i renowacja felg
no właśnie okazuje się że mogły mieć ciekawą przeszłość... z jednej zeszło pięknie. A następne mają taki podkład że szok, nie mam wyjścia muszę trzeć tym bo nie da rady inaczej... tak jak mówiłem może do maja się wyrobie...
ale sieczka...
mialem podobnie, scansol , szpachelka w lape i jazda, potem trzeba wiecej sie papierem napracować zeby usunac rysy , powodzenia , pozdro
-
Pyton162
Z mojej ruszalo tylko warstwe a byly jeszcze 3 wiec lecialem scanoslem i remlakiem pare razy na kazda felge. Straszna robota tak skubac, ale oplacalo sie. Skubanie bez kitu jest najgorsze sama polerka to pryszcz.
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):Skubanie bez kitu jest najgorsze
no dokładnie... a z opisów wynikało że etap polerowania wodnymi będzie najcięższy...
nareszcie coś do przodu...
Felga "prawie" ukończona

Felga "prawie" ukończona

Ja mam troszkę inny problem. Z moich felg odchodzi sam klar.Czy da się go jakoś ściągnąć bez uszkadzania lakieru? Myślałem żeby pozbyć się starego i położyć nowy klar.Da się to zrobić czy zostaje tylko piaskowanie i nowy lakier?
Kiedyś znalazłem na allegro ofertę polerowania felg, cena 150 zł za sztukę (oferował jakiś rabat około 50 zł) zależne od wzoru felgi, czas oczekiwania około 2 tygodnie.
Kontakt do gościa:
tel.0603754986
toni175@poczta.onet.pl
a tu jest obecnie ciekawa propozycja
http://www.allegro.pl/item226356612_chr ... owych.html
Kontakt do gościa:
tel.0603754986
toni175@poczta.onet.pl
a tu jest obecnie ciekawa propozycja

- Od: 22 kwi 2007, 20:56
- Posty: 46
- Skąd: południe
- Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD
Do sciagania starych warstw lakieru polecam srodek Scansol. W sumie regenerowalem 2 komplety felg. Pierwszy w calosci w srebrnym lakierze, tak mniej wiecej:
1. sciagamy stare warstwy Scansolem, nakladamy srodek na kazda warstwe, czekamy, czyscimy i powtarzamy az dojdziemy do golego alu. U mnie bylo 7 warstw starego lakieru...
2. matowimy troche alu papierem sciernym
3. ja lakierowalem felgi srebrnym lakierem do felg Motip'a, spray. Zero zaciekow.
Drugi komplet robilem polerowane ranty. Pasta polerska do zaworow najpierw 1, pozniej 0 a na koniec pasta polerska na filcu
Blysk.
1. sciagamy stare warstwy Scansolem, nakladamy srodek na kazda warstwe, czekamy, czyscimy i powtarzamy az dojdziemy do golego alu. U mnie bylo 7 warstw starego lakieru...
2. matowimy troche alu papierem sciernym
3. ja lakierowalem felgi srebrnym lakierem do felg Motip'a, spray. Zero zaciekow.
Drugi komplet robilem polerowane ranty. Pasta polerska do zaworow najpierw 1, pozniej 0 a na koniec pasta polerska na filcu
Radex84 napisał(a):czym zabezpieczacie polerowane felgi?
Pyton162 napisał(a):wystarczy tylko o nie dbać
U mnie sprawa ma się tak, że (odpukać) ku mojemu zdziwieniu śniedzenie nie wystąpiło jak na razie w ogóle, a nie zawsze mam możliwość ich częstego mycia. Moje dbanie polega na tym, że raz odświeżyłem je pastą polerską ( i każdy brud który nie chce zejść delikatnym szamponem usuwam pastą ), a kiedy myję autko myję felgi szamponem z woskiem do mycia karoserii – żadnej ostrej chemii, no i zero wjazdów na myjnie...
A ja może dorzucę nowy trop do tego tematu.
Mianowicie: ANODOWANIE
Przecież mowa tutaj o felgach aluminiowych a to jest wg. mnie najlepszy sposób na nadanie koloru elementowi ze stopu aluminium. Nie wiem czy ktoś o tym myślał ale jeśli miałbym coś robić z felgami to poszedł bym właśnie w tą stronę. Oczywiście wykonanie tego metodą chałupniczą nie jest proste ale też nie niemożliwe. Podejmowałem się prób anodowania na mniejszą skalę (aluminiowe elementy roweru) i śmiało mogę powiedzieć że efekt był co najmniej zadowalający, więc czemu nie sprobować na większa skale.
PS. Na polerowanie tez mam małego bzika i wiem że aluminium nadaje się do tego idealnie ,tylko właśnie największy problem to zabezpieczenie go przed utlenianiem (korozja).
Mianowicie: ANODOWANIE
Przecież mowa tutaj o felgach aluminiowych a to jest wg. mnie najlepszy sposób na nadanie koloru elementowi ze stopu aluminium. Nie wiem czy ktoś o tym myślał ale jeśli miałbym coś robić z felgami to poszedł bym właśnie w tą stronę. Oczywiście wykonanie tego metodą chałupniczą nie jest proste ale też nie niemożliwe. Podejmowałem się prób anodowania na mniejszą skalę (aluminiowe elementy roweru) i śmiało mogę powiedzieć że efekt był co najmniej zadowalający, więc czemu nie sprobować na większa skale.
PS. Na polerowanie tez mam małego bzika i wiem że aluminium nadaje się do tego idealnie ,tylko właśnie największy problem to zabezpieczenie go przed utlenianiem (korozja).
- Od: 28 lip 2007, 00:50
- Posty: 92
- Skąd: Nowa Sól
Moje felgi również po polerce nie śniedzieją.Niestety nie chce mi się myć tych wnęk felg.Ale nie będę chyba długo się męczył i tak polerka ustąpi miejsca malowaniu całych felg na Gun Metal.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje