Polerowanie, malowanie i renowacja felg

Postprzez .:MarciN:. » 6 kwi 2007, 22:59

no właśnie okazuje się że mogły mieć ciekawą przeszłość... z jednej zeszło pięknie. A następne mają taki podkład że szok, nie mam wyjścia muszę trzeć tym bo nie da rady inaczej... tak jak mówiłem może do maja się wyrobie... ;) ale sieczka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 404 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Pyton162 » 6 kwi 2007, 23:29

mialem podobnie, scansol , szpachelka w lape i jazda, potem trzeba wiecej sie papierem napracować zeby usunac rysy , powodzenia , pozdro
Pyton162
 

Postprzez mbmaster » 6 kwi 2007, 23:30

Z mojej ruszalo tylko warstwe a byly jeszcze 3 wiec lecialem scanoslem i remlakiem pare razy na kazda felge. Straszna robota tak skubac, ale oplacalo sie. Skubanie bez kitu jest najgorsze sama polerka to pryszcz.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez .:MarciN:. » 6 kwi 2007, 23:47

mbmaster napisał(a):Skubanie bez kitu jest najgorsze


no dokładnie... a z opisów wynikało że etap polerowania wodnymi będzie najcięższy...;) no nic przynajmniej jak przejdę to, to reszta już musi być z górki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 404 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez mbmaster » 6 kwi 2007, 23:57

Samo polerowanie jest ok. Duzo wody i troche samozaprcia. No i moze piwko <lol> Polerka nie jest zla. Zrwyanie lakiery jest najgorsze :|
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Pajko » 7 kwi 2007, 00:36

to zalezy od felgi , u mnie np zdzieranie lakieru nie bylo wiekszym problemem tak jak darcie 500 i 800 , to byla masakra .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez .:MarciN:. » 22 kwi 2007, 13:41

nareszcie coś do przodu...

Felga "prawie" ukończona

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 404 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Blade » 17 sie 2007, 09:12

Ja mam troszkę inny problem. Z moich felg odchodzi sam klar.Czy da się go jakoś ściągnąć bez uszkadzania lakieru? Myślałem żeby pozbyć się starego i położyć nowy klar.Da się to zrobić czy zostaje tylko piaskowanie i nowy lakier?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez qbass » 17 sie 2007, 10:28

Stary bezbarwny możesz spolerować papierem wodnym, np. 800 i malować nowym, tylko z pistoletu, nie sprayem ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Blade » 17 sie 2007, 10:40

Prawdę mówiąc to myślałem właśnie o spraju.. Nie mam żadnego lakiernika znajomego a lusterka sam robiłem sprajami i wyszło ładnie.. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez qbass » 17 sie 2007, 14:09

Jak uważasz, ale dla mnie bezbarwny ze spraya to kiszka. ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Kerad » 21 sie 2007, 11:30

Kiedyś znalazłem na allegro ofertę polerowania felg, cena 150 zł za sztukę (oferował jakiś rabat około 50 zł) zależne od wzoru felgi, czas oczekiwania około 2 tygodnie.
Kontakt do gościa:
tel.0603754986
toni175@poczta.onet.pl
a tu jest obecnie ciekawa propozycja http://www.allegro.pl/item226356612_chr ... owych.html
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 20:56
Posty: 46
Skąd: południe
Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD

Postprzez pawelMX6 » 21 sie 2007, 12:34

Do sciagania starych warstw lakieru polecam srodek Scansol. W sumie regenerowalem 2 komplety felg. Pierwszy w calosci w srebrnym lakierze, tak mniej wiecej:
1. sciagamy stare warstwy Scansolem, nakladamy srodek na kazda warstwe, czekamy, czyscimy i powtarzamy az dojdziemy do golego alu. U mnie bylo 7 warstw starego lakieru...
2. matowimy troche alu papierem sciernym
3. ja lakierowalem felgi srebrnym lakierem do felg Motip'a, spray. Zero zaciekow.

Drugi komplet robilem polerowane ranty. Pasta polerska do zaworow najpierw 1, pozniej 0 a na koniec pasta polerska na filcu :D Blysk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Radex » 29 sie 2007, 20:18

czym zabezpieczacie polerowane felgi?
niezabezpieczone felgi sniedzieja z czasem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Pajko » 29 sie 2007, 22:32

Radex84 niczym , nie sniedzieja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Pyton162 » 30 sie 2007, 07:07

wystarczy tylko o nie dbać
Pyton162
 

Postprzez .:MarciN:. » 30 sie 2007, 10:13

Radex84 napisał(a):czym zabezpieczacie polerowane felgi?



Pyton162 napisał(a):wystarczy tylko o nie dbać



U mnie sprawa ma się tak, że (odpukać) ku mojemu zdziwieniu śniedzenie nie wystąpiło jak na razie w ogóle, a nie zawsze mam możliwość ich częstego mycia. Moje dbanie polega na tym, że raz odświeżyłem je pastą polerską ( i każdy brud który nie chce zejść delikatnym szamponem usuwam pastą ), a kiedy myję autko myję felgi szamponem z woskiem do mycia karoserii – żadnej ostrej chemii, no i zero wjazdów na myjnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 404 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Pajko » 30 sie 2007, 10:34

.:MarciN:.
0 szamponow 0 niczego sama woda i wycieranie papierem do sucha wystarczy w 100% i od czasu do czasu automax'em badz inna pasta najlepiej w kostce .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez grigor121 » 30 sie 2007, 16:11

A ja może dorzucę nowy trop do tego tematu.

Mianowicie: ANODOWANIE

Przecież mowa tutaj o felgach aluminiowych a to jest wg. mnie najlepszy sposób na nadanie koloru elementowi ze stopu aluminium. Nie wiem czy ktoś o tym myślał ale jeśli miałbym coś robić z felgami to poszedł bym właśnie w tą stronę. Oczywiście wykonanie tego metodą chałupniczą nie jest proste ale też nie niemożliwe. Podejmowałem się prób anodowania na mniejszą skalę (aluminiowe elementy roweru) i śmiało mogę powiedzieć że efekt był co najmniej zadowalający, więc czemu nie sprobować na większa skale.

PS. Na polerowanie tez mam małego bzika i wiem że aluminium nadaje się do tego idealnie ,tylko właśnie największy problem to zabezpieczenie go przed utlenianiem (korozja).
WRC – Warcy Rycy Cescy

Galant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 00:50
Posty: 92
Skąd: Nowa Sól

Postprzez Cukierek » 31 sie 2007, 16:08

Moje felgi również po polerce nie śniedzieją.Niestety nie chce mi się myć tych wnęk felg.Ale nie będę chyba długo się męczył i tak polerka ustąpi miejsca malowaniu całych felg na Gun Metal.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje