Mazda MX-3 EC B6 '92

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez loockas » 25 sie 2007, 17:22

Mazda MX-3 1.6 16V SOHC
Rok produkcji: 1992

Wyposażanie:

– wspomaganie kierownicy
– el. lusterka
– el. szyberdach
– centralny zamek sterowany pilotem
– el. szyby (uniwersalne)

Mazdę posiadam od 7 maja 2007 roku. Przez ten czas trochę rzeczy zostało zrobionych, dlatego postanowiłem to wszystko ułożyć chronologicznie. Robię to przede wszystkim dla siebie, aby mieć w jednym miejscu cała historię auta. Przyda się też, gdy będę chciał sprzedać ten samochód (to raczej prędko nie nastąpi)


MAJ 2007

Zakup samochodu, pierwsza wizyta w warsztacie w celu wymiany najpotrzebniejszych rzeczy. Wymieniony rozrząd, uszczelka pod pokrywą zaworów, paski, olej, filtry oraz tłumik końcowy.

Tak mazda wyglądała na zdjęciu z allegro... felg jednak nie było :(
Obrazek

Na początku w środku wyglądało tak...
Obrazek

CZERWIEC 2007

Ciąg dalszy doprowadzania mazdy do oryginalnego wyglądu. Została wymieniona konsola środkowa i przyklejone dokładki na progi z wersji z silnikiem V6.

Nowa konsola
Obrazek

LIPIEC 2007

Przyszedł czas na wymianę klocków hamulcowych. Między czasie zostały wymienione osłony przegubów, uszczelniacz półosi i osłona maglownicy. Pozbyłem się też katalizatora z racji jego stanu. Został zastąpiony rurką wspawaną w obudowę katalizatora.

SIERPIEŃ 2007

W końcu zakupiłem alufelgi. Felgi firmy Ronal, rozmiar 15".

Obrazek

Obrazek

Obrazek

LISTOPAD 2007

Wymieniony został aparat zapłonowy, na odpowiednik z Mazdy 323F BG.

GRUDZIEŃ 2007

Przed zimą wymieniłem płyn chłodniczy oraz czujnik wentylatora chłodnicy. W połowie miesiąca doszło do stłuczki. Wszystko zostało naprawione z ubezpieczenia sprawcy. Do wymiany był zderzak, światła, oraz błotnik. O błotnik walczę do tej pory z warsztatem. Maska została również przemalowana.

Zdjęcia poniżej:

Obrazek

Obrazek

MARZEC 2008

Zaczyna się wiosna, wiec przyszła pora na zakupy. Na wstęp poszły nowe świece NGK oraz kable WN, również NGK.

KWIECIEŃ 2008

Mazda przeszła remont tylnego zawieszenia. Zostały wymienione tulejki wahacza wzdłużnego, amortyzatory na gazowe KYB oraz płyny i filtry.

MAJ 2008

Założyłem elektryczne szyby. Zestaw jest uniwersalny. Trochę było kłopotów z montażem, ale wszystko się udało i działa bardzo dobrze. Kilka zdjęć

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

CZERWIEC 2008

Mała konserwacja nadwozia. Usunąłem dwie oznaki korozji na drzwiach oraz pouzupełniałem większe rysy kredką koloryzującą. Na dzień dziecka kupiłem sobie też CB radio :)

Obrazek

Po ciężkich przemyśleniach przyszła pora na montaż SGI. Kilka wieczorów spędzonych na kalkulacji i szukaniu warsztatu. Kalkulacje przemawiały za montażem, a w doborze warsztatu pomógł klubowy kolega. Instalacja sprawuję się jak marzenie, a montaż był przeprowadzony w pełni profesjonalnie. Jak na razie żałuję... że nie zrobiłem tego wcześniej ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

LIPIEC 2008

Wymiana tarcz i klocków. Wybór padł na ATE – w końcu MX jakoś hamuje :)

SIERPIEŃ 2008

Montaż w drzwiach głośników pioneer. Nie pamiętam już modelu. Głośniki grają przyjemnie i co najważniejsze nie powodują problemów z otwieraniem szyby. Wymieniłem też drążek zmiany biegów na oryginalny. Poprzedni był skrócony przez perfidne upiłowanie końcówki. Na koniec przyszła pora na wymianę maskownic w drzwiach. Stare maskownice miały jeszcze ślady pomarańczowej farby po dziwnym tuningu poprzedniego właściciela.

WRZESIEŃ 2008

Wróciłem do seryjnych sprężyn. Po ponad roku jazdy na utwardzanych miałem serdecznie dość skakania jak kangur podczas jazdy. Twarde sprężyny + seryjne amorki = nieporozumienie.

PAŹDZIERNIK 2008

Montaż wydechu środkowego firmy Bosal. Stary wyglądał jak ser szwajcarski :) Przyszła też pora na zmianę oleju z syntetyku na pół syntetyk.

GRUDZIEŃ 2008

Przypadkowo zakupiłem dokładkę do przedniego zderzaka z wersji V6. Dokładka czeka na malowanie i montaż do wiosny.

KWIECIEŃ 2009

Dorobiłem się w końcu dokładki przedniego zderzaka. Na razie sam ją pomalowałem, bo chcę zobaczyć ile czasu uchowa się w całości :) Pakiet V6 jest zatem kompletny.

Obrazek

Obrazek

LISTOPAD 2009

Do tej pory Mazda spisuje się świetnie i właściwie robię z nią tylko eksploatacyjne rzeczy takie jak oleje czy filtry. Zmieniłem olej z Mobila Super S na Elf Competition i jestem zadowolony. Mam wrażenie, że wciąganie oleju nieco zmalało. Biorąc pod uwagę kilka drobnych wycieków (aparat zapłonowy i rozrząd) to Mazda ciągnie jakieś 5-6 setek między wymianami – staram się wymieniać olej co 12kkm.

Z racji nadchodzącej zimy zmuszony zostałem zakupić oponki. Udało się wyrwać całkiem dobre Dębice Frigo oraz zakupić za śmieszne pieniądze całkiem ciekawie wyglądające stalowe felgi. Były srebrne więc przemalowałem je na czarny mat. Zdjęcia niebawem.

KWIECIEŃ 2010

Po ostrych przemyśleniach na temat zmiany auta postanowiłem, że Mazda zostaje jeszcze w moich rękach. Ta decyzja nosiła za sobą konieczność zrobienia kilku ważnych rzeczy. Na pierwszy ogień zaraz po zimie poszły alufelgi, które wymagały odmalowania. Do samego końca miały być białe, a w ostatnim momencie lakiernik przekonał mnie do srebrnego z dodatkiem brokatu. Wyszło nie najgorzej – cena 320zł :)

Później przyszła kolej na większe wydatki. Do odmłodzonych felg nie chciałem zakładać starych opon. Kupiłem komplet nowych Barum Bravuris II 195/55/15. Podobnie jak poprzednie opony i te są imho ciut za wąskie do mojej felgi i trzeba bardzo uważać, aby jej nie porysować.

Następnie na stół operacyjny trafiło zawieszenie. Z tyłu wymieniłem sprężyny na lesjofors. Zostały sprawdzone i zakonserwowane tylne hamulce (bębny). W przednim zawieszeniu wymieniłem sworzeń wahacza (Delphi) oraz łączniki stabilizatora (TRW).

Na sam koniec miesiąca padł łącznik elastyczny w układzie wydechowym. Udało się tanio kupić polskie rzemiosło, ale jestem średnio zadowolony z jego dopasowania. Mocno się nakombinowałem przy montażu, ale się udało. Niestety bez uszczelnienia wszystkiego pastą bosal do tłumików się nie obyło. Były spore przedmuchy.

MAJ 2010

Ciąg dalszy doprowadzania auta do lepszej kondycji. Kontynuując prace nad przednim zawieszeniem wymieniłem jedną końcówkę drążka kierowniczego (Yamato) oraz przednie amortyzatory (Tokico) wraz z osłonami i odbojami. Po tym wszystkim Mazdeczka poszła na pełną geometrię.

Następnie przyszła pora nad poprawą konserwacji podwozia i hamulców. Do hamulców kupiłem czarny lakier, wyczyściłem i pomalowałem. Do podwozia kupiłem zabezpieczający podkład unikor, oraz środek do konserwacji firmy APP. Korzystając z kanału wyczyściłem wszystkie elementy podwozia i zabezpieczyłem. Przy okazji sprawdziłem stan podłogi, który okazał się wyjątkowo dobry. Rdza pojawiła się właściwie tylko w miejscu użycia lewarka – tam oryginalna konserwacja była wytarta.

Od dłuższego czasu nie podobał mi się stan obicia foteli w moim aucie. Przez przypadek udało się kupić na forum w okazyjnej cenie pokrowce szyte na miarę co znacznie rozweseliło wnętrze.

Całkiem z głupoty odkupiłem od ravo wzmacniacz 4 kanałowy i postanowiłem coś zrobić z moim CA. Moje obecne CA składało się z radia, głośników w drzwiach 16cm oraz elips w tylnej półce. Na podszybiu ktoś kiedyś zamontował tweetery ale nie miałem ich gdzie podpiąć pod radio. Chciałem uzyskać trochę więcej niskich tonów, a nie chciałem inwestować w skrzynkę. Patrząc na obecność filtrów we wzmacniaczu postanowiłem wykorzystać tylne elipsy tylko do odsłuchu niskich tonów. Pozbyłem się fizycznie głośników średnio i wysoko tonowych z tych elips i schowałem je pod materiałem w półce, wcześniej obijając ją jeszcze gąbką wygłuszającą. Jako, że wzmacniacz jest 4 kanałowy mogłem sobie pozwolić na podłączenie pod niego również głośników z przodu. Tweetery mogłem wtedy w końcu podłączyć pod radio stosując filtr. I tak za kilka złotych stworzyłem coś może nie do końca zgodne ze sztuką CA, ale spełniające moje wymagania. Półka tylna robi za "półkę basową" i nie drażni głośniejszym środkiem i górą niż drzwi. Drzwi poprzez wygłuszenie nabrały znacznie lepszego dźwięku, a i te śmieszne, stare tweetery pokazały, że jeszcze żyją. Efekt przerósł moje oczekiwania :) Zdjęcia niebawem.

SIERPIEŃ 2010

Na razie chciałbym aby autko zostało, jeżeli nie u mnie to w rodzinie. Korzystając z okazji postanowiłem przemalować kilka elementów. Auto nowe nie jest, środki też ograniczone dlatego postanowiłem wszystko zrobić w garażowej lakierni. Potrzebny był mi tylko w miarę doświadczony operator pistoletu do malowania. Już prawie wszystko pomalowane, a autko jutro będę dalej składał. Wyszło nie najgorzej, śmieci spowodowane brakiem komory lakierniczej bez problemu schodzą podczas przygotowania do polerki.

Praca idzie bardzo wolno, bo mamy niewielki garaż. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że właściwie robimy dwie mazdy na raz. Ta druga jest malowana w całości – na prawdę szacunek w tym momencie dla Piotrka, który podjął się samodzielnie przemalować cały swój samochód. Ja jestem bardzo zadowolony z pracy. Zabrałem 2 tyg urlopu i na prawdę świetnie się bawię samodzielnie rozbierając i przygotowując elementy do malowania. Na pierwszy ogień poszła maska i tutaj się trochę rozczarowałem. Po stłuczce dwa lata temu miała ona zostać wymieniona... niestety była wyklepana i znacznie liźnięta szpachlą. Zerwaliśmy to, poprawiliśmy co się dało i zapodkładowaliśmy. Zobaczymy jak to będzie wyglądać po zimie, najwyżej wymienię maskę. Na szczęście to element, który się wymienia najłatwiej. Drzwi, błotniki i zderzak były w zadowalającym stanie. Wymagały po prostu odświeżenia. Teraz zostało mozolne skręcanie wszystkiego do kupy. Kilka zdjęć z prac:

Mazda kolegi, która czeka aż ją ktoś w końcu poskłada:

Obrazek

Obrazek

No i już moje padełko... Maska, która zostanie raczej wymieniona. Teraz po prostu nie mam czasu szukać innej.

Obrazek

Do malowania poszedł zderzak, maska, błotniki i drzwi. Trzeba to wszystko pościągać z auta :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

AutoZłom u Suchego :)

Obrazek

Obrazek

No i pierwsze efekty:

Obrazek

Obrazek

Polerka wstępna. Niestety lakier jeszcze nie jest na tyle twardy. Musze pojeździć jeszcze z tydzień i poczekać na pełne utwardzenie:

Obrazek

Obrazek

WRZESIEŃ 2010

Polerken machen done :) Pogoda do bani więc efekt na zdjęciach średni. Ogólnie może być. Masce jeszcze niestety daleko do ideału, ale malować ponownie chyba nie będzie trzeba. Mój master of polerken twierdzi, że ją wyprowadzi, jak znajdzie trochę więcej czasu :) Póki co, może być. Jest i tak dużo, dużo lepiej niż przed malowaniem. W końcu zniknęły moje nieudolne zaprawki ze spray'u na drzwiach i zderzaku <rotfl>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PAŹDZIERNIK 2010
Maska męczyła mnie strasznie od początku. Dla spokoju poszła jeszcze raz do malowania. Wyszło lepiej niż wcześniej, ale potrzeba trochę zabawy przy usuwaniu "śmieci" (brak komory się kłania). Na to poczekam do pełnego wyschnięcia (a kto wie czy nie do wiosny, zimno już jest w garażu :P). Na razie maska przeszła pre-polerkę. Lubię wyzwania wiec kupiłem własną maszynę do polerowania i bawię się sam. Z pomocą google i forumowego kolegi @tomek@, zaczynam zabawę w poler mastera :D

Obrazek

Obrazek

KWIECIEŃ 2011

Jak to na wiosnę... coś trzeba zrobić. Wymieniłem drugi raz w karierze tego samochodu tylne amortyzatory. Tym razem padło na Tokico. Wymieniony został również drugi raz tylne wydech – Bosal.

Od dłuższego czasu bardzo polubiłem jazdę z CB radiem. Miałem już 3 radia w MX-3 i chyba ze 4 anteny. Zawsze były jakieś problemy z zakłóceniami z którymi nie mogłem wygrać. Do tej pory korzystałem z anten magnesowych od Hustlera IC-100 (shit) przez Sirio AS-100, a kończąc na dwóch Floridach. Nieziemsko denerwował mnie dyndający kabel na dachu jak i problemy z otwieraniem szyberdachu. Kolega y podsunął mi zarąbisty pomysł. Wystarczyło sobie zadać jedno pytanie... Na uj mi tylny spryskiwacz? :) No właśnie... wywaliłem sprysk, a w jego miejsce zawędrowała montażowa antenka Sirio Omega 27. Kabelek gustownie powędrował zamiast przewodu spryskiwacza. Następnie podsufitką poszedł bokiem i zawędrował pod konsolę środkową gdzie w wolnym otworze DIN zamontowałem CB. Po Jakimś tam pierwszym sunkerze, a potem unidenie 510 zaryzykowałem i kupiłem osławioną przez antyfanów trzasków i pisków omegę :) Po dobrym złapaniu masy dla anteny i radia udało się wyeliminować prawie wszystko zakłócenia. Zestaw spisuje się rewelacyjnie. Antena w końcu wygląda przyzwoicie i nie straszy dyndającymi kablami. Bardzo polecam :)

Obrazek

Obrazek

A poniżej efekt wynalazku zakupionego u Grzyba czyli Car Shine :) ok 10 minut roboty po myciu:

Obrazek

Czerwiec 2011

No i przyszedł czas na rozstanie... Prawdopodobnie (o ile się nie rozmyślę ;)) jest to ostatni wpis w tym temacie. Auto ma dla mnie ogromną wartość sentymentalną. Gdyby nie MX-3 nie było by mnie w tym klubie i nie poznał bym tylu wspaniałych ludzi... Przyjaciół! Wszystko wskazuje na to, że kolejnym samochodem nie będzie Mazda. Mimo wszystko nie zamierzam się rozstawać z klubem. Nadal pozostaję miłośnikiem Mazdy oraz obiecuję powrót do marki najszybciej jak to będzie możliwe :)
Ostatnio edytowano 5 wrz 2010, 23:00 przez loockas, łącznie edytowano 14 razy
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Jakub-wawa » 25 sie 2007, 17:27

<spoko> jakas jeszcze fajna koncóweczka wydechu i bedzie idealnie.kolorek i fele pierwsza klasa. ;)
Obrazek
Mazda+ Uniden 510+ Siro 150:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 10:40
Posty: 141
Skąd: Warszawa-Radzymin
Auto: 323fBA i PuntoII sporting

Postprzez BratCukierka » 25 sie 2007, 17:28

piękne autko :) gratuluje :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez check » 25 sie 2007, 18:13

nie wiem jak to było pomalowane, ale ogólnie ze srebrną konsolą wygląda lepiej, moim zdaniem młodziej tak..:) tylko jeszcze pomalować ramkę licznika i boczne obudowy kratek powietrza..i byłoby git ;) Poza tym to ładna mx trója :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez ravo » 25 sie 2007, 18:25

FKamil napisał(a):nie wiem jak to było pomalowane, ale ogólnie ze srebrną konsolą wygląda lepiej, moim zdaniem młodziej tak..

tysiac razy ladniej z czarna :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez anonimka » 25 sie 2007, 18:33

ładna ładna.... <ganja>

BTW – troche czasu sie sprzedawała, jeszcze jak ja szukałam swojej to ona juz była na oto moto i na allegro...

– u mnie oddpadła w przedbiegach ze wzgledu na silnik – ja szukałam v-ki :)

BTW 2: Prawda, że czarne są napiekniejsiejsze i najszybciejsze..... ;P????? aaaa fajne alu z papciami :D

jak przestane sie kochać w ori i kupie nowe papcie na wiosne to moze tez zaszaleje <diabełek>

ogólnie gratuluje dobrego wyboru ;) i życze bezawaryjności – jak nie patrzeć to mazdy się nie psują :D
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez ravo » 25 sie 2007, 18:37

anonimka napisał(a):: Prawda, że czarne są napiekniejsiejsze i najszybciejsze...

nie hehe
anonimka napisał(a):ogólnie gratuluje dobrego wyboru i życze bezawaryjności – jak nie patrzeć to mazdy się nie psują

ja tez :) bo zapomnialem w poscie wyzej
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez check » 25 sie 2007, 18:45

ravo napisał(a):
FKamil napisał(a):nie wiem jak to było pomalowane, ale ogólnie ze srebrną konsolą wygląda lepiej, moim zdaniem młodziej tak..

tysiac razy ladniej z czarna :)

no może i masz rację.. jak ma mieć zwykłe, seryjne wnętrze to niech zostanie na czarno.. ale po dokonaniu drobnych zmian, naprawdę ładnie wygląda ze srebrnymi wstawkami..ale to kwestia gustu, no i tego czy ktoś lubi się bawić w takie rzeczy.. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez KyRy » 25 sie 2007, 18:49

Podoba mi się bardzo :) felgi też b.ładne. Mamy takie same spojlerki na tylniej klapie ;) niektórym się one podobają ale ja jednak wolałbym oryginalną lotke od v6. Konsole w Vałce też mam pomalowaną na srebrono razem z licznikiem i według mnie prezentuje się okej:]

P.S. Ile płaciłeś za wymianę rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez lukipietras » 25 sie 2007, 19:28

Piękne felgi :)
Piękny kolor :)
No i pakiet V6 :)
Gratuluję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez raiders » 25 sie 2007, 22:32

ładne felunie lecz mogly by byc wieksze:)
kolorek ładny lakier pierwsza klasa:)
gratuluje dobrego wyboru i zycze bezawaryjnosci:)
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 04:31
Posty: 23
Skąd: Puławy
Auto: MX3 V6

Postprzez cob_ra » 25 sie 2007, 22:39

widze autko błysk, tak trzymaj co do srebra to rzecz gustu ale jak juz pisali kilka dodatków jeszcze i naprawde by ładnie wyglądało, felgi ładnie sie prezentują dają się zauważyć w czerni auta. Niech Ci sie sprawuje jak najlepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez loockas » 25 sie 2007, 22:42

Dzieki wszystkim za wypowiedz :) ciesze sie ze wam sie podoba.

Jakub-wawa napisał(a):spoko jakas jeszcze fajna koncóweczka wydechu i bedzie idealnie.kolorek i fele pierwsza klasa. oczko


No na koncowke przyjdzie czas, moze nawet na sportowy tlumik ale jak na razie mam dosc basowego dzwieku. Jak kupilem te mazde miala wywalony koncowy tlumik i wstawiona rure :| Teraz jest cicho :]

FKamil napisał(a):nie wiem jak to było pomalowane, ale ogólnie ze srebrną konsolą wygląda lepiej, moim zdaniem młodziej tak..usmiech tylko jeszcze pomalować ramkę licznika i boczne obudowy kratek powietrza..i byłoby git oczko Poza tym to ładna mx trója


Na zdjęciu wygląda to całkiem ładnie, jednak w rzeczywistości było paskudnie. Kolor własciwie już nie był srebrny a szary. Pomalowane niestarannie, wytarte. Cała ta konsola była widać na siłe demontowana, zatrzaski pourywane... Jednym słowem wiocha. Był to argument do zbicia ceny, a nowa konsole kupiłem za 50zł razem z popielniczka, zaplaniczka i nawet z mieszkiem na biegi :)

ravo napisał(a):tysiac razy ladniej z czarna usmiech


Tez tak mysle <piwo>


anonimka napisał(a):BTW – troche czasu sie sprzedawała, jeszcze jak ja szukałam swojej to ona juz była na oto moto i na allegro... – u mnie oddpadła w przedbiegach ze wzgledu na silnik – ja szukałam v-ki usmiech


Bo ogólnie ten model nie bije rekordów sprzedaży. Oglądalem w sumie 4 takie mazdy i jedną z nich koleś sprzedawał od poł roku. Liczyłem się z tym że jak już kupie mazde to raczej zostanie w rodzinie do końca bo może być ciężko ja sprzedac. U mnie znowu Vki odpadly na dzien dobry. Nie mam zadnych znizek :( Za tego potworka płace przeszlo tysiac :( Ale na ten silnik nie narzekam. Slyszalem o nim wiele dobrego. Chcialem miec w miare tanie w utrzymaniu i ladne wozidło :)


anonimka napisał(a):BTW 2: Prawda, że czarne są napiekniejsiejsze i najszybciejsze..... językpytajnikpytajnik


Może moja najszybsza nie jest, ale musze przyznać że czarny MX jest piękny :)

anonimka napisał(a):ogólnie gratuluje dobrego wyboru oczko i życze bezawaryjności – jak nie patrzeć to mazdy się nie psują zeby


Dziekuje, mam taką nadzieję że sie psuł nie będzie. Kasy już za bardzo na naprawy nie ma bo i tak każdy grosz idzie w madzie. Moja dziewczyna uważa ze mam obsesje na punkcie tego auta :)

KyRy napisał(a):Mamy takie same spojlerki na tylniej klapie oczko niektórym się one podobają ale ja jednak wolałbym oryginalną lotke od v6


A mnie sie ten spoilerek podoba, jest taki inny niż reszta :)

KyRy napisał(a):P.S. Ile płaciłeś za wymianę rozrządu?


coś ok 300 paru złotych z robocizną.


lukipietras napisał(a):No i pakiet V6 usmiech


No jeszcze by mi sie przydał ten hokej na przedni zderzak :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez cob_ra » 25 sie 2007, 22:46

loockas napisał(a):Moja dziewczyna uważa ze mam obsesje na punkcie tego auta usmiech

wiem coś o tym i nieraz dostaje baty ze na lepsze paliwo jest, na szampony itp jest ale do kina to nie mam kasy ;) niestety jak biały tak i czarny cieżki do utrzymania w czystości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez loockas » 25 sie 2007, 22:53

cob_ra napisał(a):widze autko błysk


No troche sie nameczylem z tym woskowaniem... Szkoda tylko ze po kilku dniach juz nie bedzie sie tak swiecil. A co do samego lakieru to idealny nie jest, troche rysek, jakies male wgniecenia od kamykow. Ale jak na 15 lat nie moge narzekac :)

cob_ra napisał(a):wiem coś o tym i nieraz dostaje baty ze na lepsze paliwo jest, na szampony itp jest ale do kina to nie mam kasy oczko niestety jak biały tak i czarny cieżki do utrzymania w czystości


hehehe :) Ze mnie sie do tej pory smieja. Najpierw mialem białe tico a teraz sobie dla odmiany zafundowalem mazde w czerni. Niech mi ktos tylko powie ze na czarnym brudu nie widac :]

KyRy ostatnim czasem przebywałem w twoich okolicach, mieszkałem w kudowie i objeździłem okoliczne wioski. Widziałem dwa razy czerwonego mx'a na blachach DKL raz w Kudowie a drugi w Karłowie. Może to ty? :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez michasiek » 25 sie 2007, 23:21

Witaj loockas. Śliczny MXik :) ja też kupiłem niedawno czarnego 1.6 16v, ale mój to zupełnie odrębny temat :)
dbaj o niego, nie żyłuj.. Im więcej serca włożysz w auto tym dłużej i sprawniej będzie Ci służyć :)

te autka mają swoje lata, obejrzyj dokładnie czy nie masz rdzy albo jakiś korozyjnych ognisk :) jak są to odrazu się nimi zajmij i będzie spokój. Zajrzyj pod spód, pod plastikowe nakładki na progach drzwi..


i więcej zdjęć :D wygląda naprawdę dobrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez loockas » 25 sie 2007, 23:53

Dzieki! Mam te autko juz prawie 4 miesiące. Sprawdziłem już to i owo. Rdzy prawie nie ma, to co jest to sie usunie jeszcze przed zima. Mam spore doswiadczenie z rdza, w koncu mialem wczesniej Tico :]


michasiek napisał(a):wygląda naprawdę dobrze


na zdjeciu kazde wyglada dobrze :D tak to tez bylo z mazdami ktore ogladalem zanim kupilem tego potworka. Wiadomo ze jak kasy nie wlozysz to nie pojezdzisz. Staram sie dbac jak moge, jeszcze jest troche kosmetycznej zabawy. Ale jak juz pisalem, jak na 15 letnie auto jest wrecz idealnie. Golf z tego rocznika na pewno by tak nie wygladal :D
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez michasiek » 26 sie 2007, 05:55

widocznie MX u poprzednich właścicieli był garażowany. Mój niestety nie miał tyle szczęścia :( dbaj o nią :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez loockas » 26 sie 2007, 11:37

michasiek napisał(a):Mój niestety nie miał tyle szczęścia smutny d


Ale teraz twoj wyglada swietnie. Te fotele <serce> Tez mysle wlasnie nad taka pol-skora :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez KyRy » 26 sie 2007, 12:46

loockas napisał(a):KyRy ostatnim czasem przebywałem w twoich okolicach, mieszkałem w kudowie i objeździłem okoliczne wioski. Widziałem dwa razy czerwonego mx'a na blachach DKL raz w Kudowie a drugi w Karłowie. Może to ty?

Mnie częściej mozna spotkać w okolicach Kłodzka lub Nowej Rudy. Jeśli w Kudowie to tylko przejazdem do Czech ;) Po Kotlinie jeżdżą jeszcze ze dwa czerwone mx-y na takich blachach także może któregoś z nich spotkałeś ;)

Pozdrawiam i gratuluje autka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy