Wymiana silnika.

Postprzez Bodek » 24 sie 2007, 18:19

Do Wieśka, nick: Wiesiek5

On Ci pomoże !!

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez yaaro » 24 sie 2007, 18:48

Pytanie do Globy

Załużmy, że chcę zeSWAPować mojego KF na KL. Czy operacja taka przyniesie jakiś efekt gdy pozostanę przy swoim kompie i przepływomierzu? O ile oczywiście to możliwe. Drugie pytanie: czy skrzynia biegów będzie pasowała? Ostatnie....wiem, ze kolektory ssące pasują zamiennie między K8, KF, KL, KLZE, Gdybym zdobył kolektor ssący od KLZE, który ponoć VRISów nie ma, to czy jestem w stanie nakłonić kompa od KL do pracy z silnikiem bez VRIS ?

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez Hazu » 24 sie 2007, 19:49

pawelc napisał(a):emmarek przeciez nikt nie mówi ze masz odpala silnik z zalaną nafta ,wystarczy kilka razy obrócic rozrusznikiem bez świec i nafte pieknie wydmucha o ile nie spłynie ona do oleju


No właśnie:
arni0000 napisał(a):Rano odpalasz normalnie motor możesz chwile poczekać z odkręconym korkiem oleju nafta sama odparuje.


Forum czytają głównie ludzie nie majacy większego pojęcia o silnikach więc po takich instrukcjach mogli by uszkodzic sobie silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lopez » 24 sie 2007, 20:12

xXx a moze mi bys zrobil remoncik??? bylbym wdzieczny oczywiscie jak by byla dobra cena ;)
MAZDĄ SIĘ JEZDZI !!!;)
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 01:32
Posty: 30
Skąd: siedlce
Auto: 323f 2.0 v6 1995 rok

Postprzez Globy » 24 sie 2007, 22:33

yaaro napisał(a):Załużmy, że chcę zeSWAPować mojego KF na KL. Czy operacja taka przyniesie jakiś efekt gdy pozostanę przy swoim kompie i przepływomierzu? O ile oczywiście to możliwe. Drugie pytanie: czy skrzynia biegów będzie pasowała? Ostatnie....wiem, ze kolektory ssące pasują zamiennie między K8, KF, KL, KLZE, Gdybym zdobył kolektor ssący od KLZE, który ponoć VRISów nie ma, to czy jestem w stanie nakłonić kompa od KL do pracy z silnikiem bez VRIS ?

Nie potrafie w pelni odpowiedziec Ci profesjonalnie, ale podrzucilem link do xXx'a, ktory jest bardziej obeznany w budowie K-series. Na pewno skrzynia od KF pasuje do KL'a, jest krotsza i jej zmiana to czesty zabieg tuningowy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez qbass » 24 sie 2007, 22:54

No i kolektor od KL-ZE ma Vrisy. Nie ma jedynie EGR'u ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Globy » 24 sie 2007, 23:42

Dokladnie!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez xXx » 25 sie 2007, 09:29

Czesc, dostałem info od Globy-ego na PW, napiszcie co was konkretnie interesuje, czy chodzi o remont, czy chodzi o SWAP. W tym momencie nie mam niestety czasu oraz kondycji, aby przeczytać temat od początku, ale z tego co widzę niektórzy piszą niezłe bajki.


Pozdrawiam


Patryk <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Piter » 25 sie 2007, 14:47

głowice jak potrzebujesz to mam do mazdy 100% sprawną
Początkujący
 
Od: 30 paź 2006, 03:50
Posty: 10

Postprzez promyk5 » 26 sie 2007, 10:35

A mam jeszcze pytanko – w uszkodzonym silniku niedawno wymieniłem rozrząd (ok 1 tys. km temu). Czy części ze starego silnika (rozrząd) można wykorzystać do nowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Postprzez qbass » 26 sie 2007, 10:59

oczywiście- tylko najpierw sprawdź je dobrze :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez yaaro » 26 sie 2007, 21:37

xXx napisał(a): napiszcie co was konkretnie interesuje, czy chodzi o remont, czy chodzi o SWAP.

skoro nikt nie powrócił do tematu remontu to ja powrócę do tematu SWAPa i przypomnę swoje pytanie (lekko zmodyfikowane)
yaaro napisał(a): Załużmy, że chcę zeSWAPować mojego KF na KL. Czy operacja taka przyniesie jakiś efekt gdy pozostanę przy swoim kompie i przepływomierzu? O ile oczywiście to możliwe. Ostatnie....wiem, ze kolektory ssące pasują zamiennie między K8, KF, KL, KLZE. Gdybym zdobył kolektor ssący od KLZE, to czy jestem w stanie nakłonić kompa od KL (albo jeszcze lepiej od KF) do pracy z KLZE


Wiem już, że KLZE ma VRISy. Jednak natknąłem się w sieci na takie zdjęcia

https://www.tigerjapanese.com/popup_image.php?pID=1242
https://www.tigerjapanese.com/popup_image.php?pID=115

oba silniki na stronie amerykańskiego sprzedawcy opisane są jako KLZE a jednak ich kolektory ssące mocno się różnią. Więc xXx, czy możesz coś skomentować? Który od czego pochodzi i który jest lepszy do SWAPa? Czy rzeczywiście oba mają VRISy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez yaaro » 9 wrz 2007, 01:18

Czyżby temat umarł ?? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez xXx » 9 wrz 2007, 09:11

Oczywiście możesz zamontować KL-a z kompletnym osprzętem od Xedosa 6 co będzie dobrym rozwiązaniem, jednak dodatkowo trzeba by wymienić przepływomierz na KL 02 oraz ECU, co przyniesie pożądany efekt.

Gdy będziesz chciał jeździć na ECU od KF, możesz doprowadzić do uszkodzenia silnika, ponieważ w górnym zakresie obrotowym silnikdostanie zbyt mało paliwa.

Każde KL-ZE posiada kolektor z długą szyją, tak jak w Xedosie 6 KF, wszystkie inne to KL...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez art3city » 29 wrz 2007, 18:44

Witam!

Może i ja wtrącę swoje trzy grosze. Tak się akurat składa że jestem 2 tygodnie po zmianie silnika. W grudniu zeszłego roku kupiłem 323F 2.0 V6 KF z 94 roku z 190 tys przebiegu. Auto miało wydmuchaną uszczelkę pod głowicą na skutek przegrzania (zagotowała się na autostradzie). Nie wiedzieć czemu uwierzyłem, że wystarczy ta nieszczęsną uszczelkę wymienić i splanować głowice (nie wymieniłem nawet uszczelniaczy!). No cóż, emocje związane z kupnem pierwszego samochodu i mocno ograniczony budżet były bardzo złym doradcą. Po złożeniu silnika (koszt naprawy około 800zł) po kilkuset kilometrach (na początku wszystko było idealnie!) okazało się, że silnik bierze olej w hektolitrach – no cóż w tej chwili wiem, że to żadna nowość po przegrzaniu <glupek2> . Nie pozostało mi nic innego jak remont albo zmiana na inny. Do samego końca byłem za zrobieniem remontu. Specjalnie nie interesował mnie nawet swap. Jednak po rozebraniu silnika okazało się, że są już ślady przytarć na wale korbowym, zapieczone pierścienie. Za namową kolegi i pod presją tego co ujrzałem po rozebraniu silnika zdecydowałem się na swap. Znalezienie silnika było dość proste, od podjęcia decyzji do wypakowania go w garażu zajęło mi 48 godzin :) A musiałem jechać po niego aż do Łodzi. Silnik pochodził z Xedosa 6 z 96 roku z tego co pamiętam, przebieg nie był mały 220 tys. Silnik był wyjęty z samochodu i w zasadzie zero możliwości sprawdzenia. W tej sytuacji mogłem równie dobrze kupić silnik bez korbowodów ;P Cena silnika była atrakcyjna (1200zł) i okazało sie że kupuje go od kolegi z forum (sopel). Nie ukrywam, że było to wielkie ryzyko. Ale postanowiłem spróbować i nie żałuję, choć nie chciałbym zapeszać w tym momencie. W tej chwili zrobiłem 1 tys km. (wiem, że to mało) i póki co wszystko jest ok. Silnik nie wskazuje objawów świadczących o zużyciu oleju. Pracuje równo, jest cichy, i moc również ma odpowiednią. Osobiście wszystkim polecam swapa. To naprawdę prostrze rozwiązanie. Trzeba poszukać jakiegoś anglika z sinikiem w samochodzie i jazdaa. Jeśli ktoś ma fundusze to niech kupi kompletnego xeda a cała operacja zwróci mu się ze sume sprzedanych części. Nie polecam metody, którą ja wybrałem, czyli totalna randka w ciemno, mi akurat się udało (mam nadzieję) ale oszustów jest dużo i można się ostro naciąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez xXx » 23 cze 2008, 12:26

Jak w temacie, silnik wymieniony na nowy, wcześniejszy palił olej w bardzo dużych ilościach, na nowym silniku przejechane 200 km, po uruchomieniu na zimno zero śladu dymu, nawet przy przegazowaniu, jednak gdy silnik nagrzeje się zaczyna czasem kopcić, przy kilkukrotnym naciśnięciu na gaz przy wysokich obrotach.

Pytanie czy spotkał się ktoś kiedyś z przypadkiem, że układ wydechowy był zanieczyszczony olejem do tego stopnia, że waliło niebieskim dymem przez jakiś czas ??


!!UWAGA!! Silnik przy bardzo agresywnej jeździe nie pobiera wcale oleju!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Hugo » 23 cze 2008, 12:41

Na jaki kolor dymi?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez adam626 » 23 cze 2008, 12:41

teoretycznie moze przepalać resztki sadzy z układu wydechowego

silnik jak rozumiem nowy=inny w lepszym stanie
stawiam na uszczelniacze zaworów które nie bardzo lubią przerwy w użytkowaniu a jak rozumiem zakupiony silnik gdzieś stał i czekał na nowego własciciela

200km to za mało żeby ocenić branie oleju
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez xXx » 23 cze 2008, 12:59

Hugo głupie pytania zadajesz, wiadomo że na niebiesko, czyli olejowo...


Adam626, silnik był zamontowany w angliku Xedosie 6 ATX, zresztą z którego osobiście go wyciągałem, nie dymił po odpaleniu, wkręcałem go jedynie na jakieś 3 tyś obrotów...


Żeby nie było Panowie, że jestem laikiem, znam temat V6 od podstaw, przekładałem ponad 20 silników, remontowałem ponad 10...


Jeżeli zobacze, że wciąga olej po przejechaniu większego dystansu rozbieram silnik, wymieniam pierścienie, regeneruję głowice...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez qbass » 23 cze 2008, 13:02

Jest to możliwe, że przepala syf z wydechu. Przy składaniu wydechu dawałeś smar na uszczelki? (bo też może nieźle kopcić).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6