Wymiana paska rozrządu – (626 GD)
1, 2
Witam jestem nowym uzytkownikiem takiej oto mazdy, mam kilka pytan co do jej eksploatacji, jezeli moglibyscie byc tak uprzejmi i mi odpowiedziec
A mianowicie pasek rozrzadu w silniku 2.0 FE co ile kilometrow nalezy wymienic, czy glowica jest bezkolizyjna?
Ile litrow oleju wchodzi do silnika?
czy elektryka w aucie jest awaryjna ?
czy wogole jest mozliwosc dostania z netu jakiejs niewielkiej obslugowej ksiazeczki zeby wiedziec co i jak lac , zmieniac itp...?
auto jest sciagniete z niemiec i ma 144 tys km...
czemu sa takie rozbieznosci? w briefie podaja ze ma 90 KM (66 kW) , a z VIN'u wynika ze jest to wersja 109 kM dokladnie JMZGD16D20xxxxxxxx czyli litera D oznacza 2.0 carb 12V (GD/GV series or 2.0 inj. 16V dohc ?, czemu takei rozbieznosci?
to narazie by bylo tyle, mam nadzieje ze wam sie nie naprzykrzylem pytaniami i nie powtarzaja sie , gdysz przczytalem archiwum, ale na nurtujace mnie pytania nie znalazlem odpowiedzi.....
auto bede widziec next tygodniu tak wiec przyjze mu sie dokladniej, gyz na pierwszy raz oraz jazde wygladalo ze wszystko jest ok...
A mianowicie pasek rozrzadu w silniku 2.0 FE co ile kilometrow nalezy wymienic, czy glowica jest bezkolizyjna?
Ile litrow oleju wchodzi do silnika?
czy elektryka w aucie jest awaryjna ?
czy wogole jest mozliwosc dostania z netu jakiejs niewielkiej obslugowej ksiazeczki zeby wiedziec co i jak lac , zmieniac itp...?
auto jest sciagniete z niemiec i ma 144 tys km...
czemu sa takie rozbieznosci? w briefie podaja ze ma 90 KM (66 kW) , a z VIN'u wynika ze jest to wersja 109 kM dokladnie JMZGD16D20xxxxxxxx czyli litera D oznacza 2.0 carb 12V (GD/GV series or 2.0 inj. 16V dohc ?, czemu takei rozbieznosci?
to narazie by bylo tyle, mam nadzieje ze wam sie nie naprzykrzylem pytaniami i nie powtarzaja sie , gdysz przczytalem archiwum, ale na nurtujace mnie pytania nie znalazlem odpowiedzi.....
auto bede widziec next tygodniu tak wiec przyjze mu sie dokladniej, gyz na pierwszy raz oraz jazde wygladalo ze wszystko jest ok...
- Od: 12 sie 2004, 21:39
- Posty: 30
- Skąd: Ciechanów
- Auto: sprzedany
Paski wymien od razu po zakupie, tak samo swiece, kable WN i wszelkie plyny i filtry. Pasek teoretycznie co 100.00 km (orginal) – ale sadze ze 60.000 juz sie bedzie kwalifikowalo. Oleju wchodzi z tego co pamietam okolo w 12V: 4,3-4,6 l, w 16V 2 wałki – 5,0-5,5 litra. Jak znam zycie pewnie kolizyjny (a nawet jak nie to i tak nie radze sprawdzac
). Co do zalewania i wymiany – duzo tego nie ma – jak podpytasz na forum badz w warsztacie to na pewno Ci wszystko powiedza.
Z rzeczy ktore sie psuja – zaciski... (nie wiem czy masz 4 tarcze – ale u mnie w tylnych tarczach mam problemy z recznym). Sprawdz tez wycieki z okolicy ukladu wspomagania (na listwie) – z tego co sie dowiadywalem to slaby punkt tych autek.
Z elektryka Ci nic nie powiem bo u mnie grzebal wczesniej jakis magik-czarodziej i za chorobe sie do teraz w tym nie moge polapac.
Jelsi chodzi o czesci – sa dostepne bez problemow (orginaly i zamienniki) – niektore sa drozsze inne mniej, unikaj zamiennikow z elementami gumowymi JC (np. tuleje przegubow – w ciagu pol roku musialem dwa razy zmieniac).
Ogolnie te autka jesli o nie dbasz to potrafia sie odwdzieczyc
Jakby cos to wal smialo – kupowalem GD rok temu i wiele juz z nia przeszedlem
Z rzeczy ktore sie psuja – zaciski... (nie wiem czy masz 4 tarcze – ale u mnie w tylnych tarczach mam problemy z recznym). Sprawdz tez wycieki z okolicy ukladu wspomagania (na listwie) – z tego co sie dowiadywalem to slaby punkt tych autek.
Z elektryka Ci nic nie powiem bo u mnie grzebal wczesniej jakis magik-czarodziej i za chorobe sie do teraz w tym nie moge polapac.
Jelsi chodzi o czesci – sa dostepne bez problemow (orginaly i zamienniki) – niektore sa drozsze inne mniej, unikaj zamiennikow z elementami gumowymi JC (np. tuleje przegubow – w ciagu pol roku musialem dwa razy zmieniac).
Ogolnie te autka jesli o nie dbasz to potrafia sie odwdzieczyc
Jakby cos to wal smialo – kupowalem GD rok temu i wiele juz z nia przeszedlem
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
12V powinno miec 109 KM, jesli 8V – 90 KM (tak mi sie wydaje). Elektryka moze platac figle (cos nie dziala z podnoszenia szyb itp.), ale ogolnie auto bezawaryjne. Paska mozesz nie wymieniac, jesli masz pewnosc, ze zostal wymieniony przy 100k km.
dzieki za szybka reakcje
i jeszcze jedno pytanko co ile zmienia sie olej w silniku – 15 tys km ?
wiem ze moze moje pytania moga wywolywac usmiech u innych posiadaczy tej marki ale dopiero sie ucze poznawac Mazde , z reguly jezdzilem vw gdzie tego typu dane tech. mozna znalez bez problemu na necie
i jeszcze jedno pytanko co ile zmienia sie olej w silniku – 15 tys km ?
wiem ze moze moje pytania moga wywolywac usmiech u innych posiadaczy tej marki ale dopiero sie ucze poznawac Mazde , z reguly jezdzilem vw gdzie tego typu dane tech. mozna znalez bez problemu na necie
- Od: 12 sie 2004, 21:39
- Posty: 30
- Skąd: Ciechanów
- Auto: sprzedany
Ja tam z elektryką nie miałem żednych problemów poza spalonym opornikiem w nawiewie. ale to inna bajka.
Piękne i nie zawodne auto. Właśnie jestem na etapie zamiany GD na ........GD hihi
Piękne i nie zawodne auto. Właśnie jestem na etapie zamiany GD na ........GD hihi
WS Harry napisał(a):zadbaj a bedzie cacy, moja ma sie powoli coraz lepiej.
i pamiętaj aby przypadkiem nie dopuszczać do Madzi domorosłych mechaników..szczególnie silnika. Ja kasę wydałem na samochód na naprawy – bo mechanik cos sknocił i trzeba było coś poprawić u prawdziwego fachmana. To nie Maluch, nie wszystko da się zrobić przecinakiem,hihi

- Od: 15 lip 2004, 01:54
- Posty: 68
- Skąd: Legnica
- Auto: teraż żadnego
Waldemar moze to Ci cos rozjasni :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rozrz%B1du
Jeslli nie to proszę użyć Szukajki ( Jak używać funkcji szukaj ) Twój problem był już poruszany, proszę odnalezc temat który najbardziej pasuje do Twojego problemu i się do niego dopisać.
Proszę Ciebie abyś zapoznał się z:
Regulaminem tego działu
oraz
FAQ
dziękuję i pozdrawiam
ps. w razie problemow pisz do mnie na pw postaram się pomoc
Za 24h będzie kosz.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rozrz%B1du
Jeslli nie to proszę użyć Szukajki ( Jak używać funkcji szukaj ) Twój problem był już poruszany, proszę odnalezc temat który najbardziej pasuje do Twojego problemu i się do niego dopisać.
Proszę Ciebie abyś zapoznał się z:
Regulaminem tego działu
oraz
FAQ
dziękuję i pozdrawiam
ps. w razie problemow pisz do mnie na pw postaram się pomoc
Za 24h będzie kosz.
Była 626 GE KL | Była 323 BG B6 "małyszolot"; Będzie... :D | Kiedyś zdobywczyni 997 obecnie 69 ;) |
- Od: 7 wrz 2006, 22:19
- Posty: 738
- Skąd: Złą sławą owiane /WWL
- Auto: mazda 6
Waldemar napisał(a):Szukałem.
widac nie dokladnie
Waldemar napisał(a):Pierwszy kontakt "bardzo udany" poszukam w innym miejscu.
Zrobisz jak zechcesz, dalam Ci przykladowy temat, na forum jest jeszcze kilka o wymianie rozrzadu i samego paska – wyraznie napisalam, ze jesli bedziesz mial problemy to zwroc sie do mnie na PW. Nie mysl sobie ze to forum jest po to zeby zakladacc tysiace takich samych tematow – nikt Ci wtedy nie bedzie na nie odpowiadal.
Pozdrawiam
Była 626 GE KL | Była 323 BG B6 "małyszolot"; Będzie... :D | Kiedyś zdobywczyni 997 obecnie 69 ;) |
- Od: 7 wrz 2006, 22:19
- Posty: 738
- Skąd: Złą sławą owiane /WWL
- Auto: mazda 6
Waldemar napisał(a):Przykładowy temat jest nie w temacie, chyba że 16v i 8v to jedno i to samo. Posiadam 2.0 D od zaledwie 11 lat, pewnie się nie znam.
jest jak najbardziej w temacie – pasek wymienia się co tyle samo km, nie ważne czy ma 16 czy 8 zaworów...
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs
The devil made me do it</center>
<center>Moja "Twarzowa Książka"
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs
The devil made me do it</center>
<center>Moja "Twarzowa Książka"
- Od: 8 kwi 2006, 00:04
- Posty: 336
- Skąd: Konin / Worcester
- Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99
Waldemar napisał(a):Posiadam 2.0 D od zaledwie 11 lat, pewnie się nie znam.
czlowieku przez tyle lat to rozrzad ze dwa razy powinienes zmienic
nie wiem jak jest w dizlu ale w benzynowym na dobrych markowych zamiennikach to spokojnie mozna 100kkm przejechac
Tak to jest 2.0i 8v. Bardzo dziękuję. Do 20 D mam książkę serwisową i to jest od początku dla mnie jasne. Poza tym, jest kontrolka, która zapala się z okazji każdej nowej setki. To dla niepiśmiennych. 2.0 i stanowiła dla mnie zagadkę, do tej pory. Jeszcze raz bardzo dziękuję. Jeśli ktokolwiek miałby pytania dotyczące 2.0 D, służę poradą. 2.0 i mam od 3 mies. więc niewiele jeszcze wiem. Pozdrawiam.
- Od: 22 sie 2007, 22:30
- Posty: 7
- Skąd: Reda
- Auto: Mazdy 626 2,0D 91r. i 2,0i 93r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6