Wymiana paska rozrządu – (626 GD)

Postprzez Rokoś » 12 sie 2004, 22:07

Witam jestem nowym uzytkownikiem takiej oto mazdy, mam kilka pytan co do jej eksploatacji, jezeli moglibyscie byc tak uprzejmi i mi odpowiedziec

A mianowicie pasek rozrzadu w silniku 2.0 FE co ile kilometrow nalezy wymienic, czy glowica jest bezkolizyjna?
Ile litrow oleju wchodzi do silnika?
czy elektryka w aucie jest awaryjna ?

czy wogole jest mozliwosc dostania z netu jakiejs niewielkiej obslugowej ksiazeczki zeby wiedziec co i jak lac , zmieniac itp...?

auto jest sciagniete z niemiec i ma 144 tys km...

czemu sa takie rozbieznosci? w briefie podaja ze ma 90 KM (66 kW) , a z VIN'u wynika ze jest to wersja 109 kM dokladnie JMZGD16D20xxxxxxxx czyli litera D oznacza 2.0 carb 12V (GD/GV series or 2.0 inj. 16V dohc ?, czemu takei rozbieznosci?

to narazie by bylo tyle, mam nadzieje ze wam sie nie naprzykrzylem pytaniami i nie powtarzaja sie , gdysz przczytalem archiwum, ale na nurtujace mnie pytania nie znalazlem odpowiedzi.....

auto bede widziec next tygodniu tak wiec przyjze mu sie dokladniej, gyz na pierwszy raz oraz jazde wygladalo ze wszystko jest ok...
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez Huano » 12 sie 2004, 22:18

Paski wymien od razu po zakupie, tak samo swiece, kable WN i wszelkie plyny i filtry. Pasek teoretycznie co 100.00 km (orginal) – ale sadze ze 60.000 juz sie bedzie kwalifikowalo. Oleju wchodzi z tego co pamietam okolo w 12V: 4,3-4,6 l, w 16V 2 wałki – 5,0-5,5 litra. Jak znam zycie pewnie kolizyjny (a nawet jak nie to i tak nie radze sprawdzac :D). Co do zalewania i wymiany – duzo tego nie ma – jak podpytasz na forum badz w warsztacie to na pewno Ci wszystko powiedza.
Z rzeczy ktore sie psuja – zaciski... (nie wiem czy masz 4 tarcze – ale u mnie w tylnych tarczach mam problemy z recznym). Sprawdz tez wycieki z okolicy ukladu wspomagania (na listwie) – z tego co sie dowiadywalem to slaby punkt tych autek.
Z elektryka Ci nic nie powiem bo u mnie grzebal wczesniej jakis magik-czarodziej i za chorobe sie do teraz w tym nie moge polapac.
Jelsi chodzi o czesci – sa dostepne bez problemow (orginaly i zamienniki) – niektore sa drozsze inne mniej, unikaj zamiennikow z elementami gumowymi JC (np. tuleje przegubow – w ciagu pol roku musialem dwa razy zmieniac).
Ogolnie te autka jesli o nie dbasz to potrafia sie odwdzieczyc :)
Jakby cos to wal smialo – kupowalem GD rok temu i wiele juz z nia przeszedlem :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Adam626GD » 13 sie 2004, 10:08

Jesli to gaznik i bez kata to 109KM. jesli wtrysk to 90KM.
JA mam niby 109, ale hamownia wykazala 90KM (LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Globy » 13 sie 2004, 10:49

12V powinno miec 109 KM, jesli 8V – 90 KM (tak mi sie wydaje). Elektryka moze platac figle (cos nie dziala z podnoszenia szyb itp.), ale ogolnie auto bezawaryjne. Paska mozesz nie wymieniac, jesli masz pewnosc, ze zostal wymieniony przy 100k km.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Rokoś » 13 sie 2004, 13:31

dzieki za szybka reakcje
i jeszcze jedno pytanko co ile zmienia sie olej w silniku – 15 tys km ?

wiem ze moze moje pytania moga wywolywac usmiech u innych posiadaczy tej marki ale dopiero sie ucze poznawac Mazde , z reguly jezdzilem vw gdzie tego typu dane tech. mozna znalez bez problemu na necie
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez Adam626GD » 13 sie 2004, 17:59

olej raz na 10kkm, a jeszcze lepiej co 8kkm, unikniesz tappet noise (klekotanie popychaczy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Waluś » 13 sie 2004, 19:56

Ja tam z elektryką nie miałem żednych problemów poza spalonym opornikiem w nawiewie. ale to inna bajka.
Piękne i nie zawodne auto. Właśnie jestem na etapie zamiany GD na ........GD hihi
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez WS Harry » 15 sie 2004, 09:21

zadbaj a bedzie cacy, moja ma sie powoli coraz lepiej.
MaZdA i życie jest piękne :D
Mazda 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2004, 08:02
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 LX GC 2.0i

Postprzez Gieniu » 20 sie 2004, 22:32

WS Harry napisał(a):zadbaj a bedzie cacy, moja ma sie powoli coraz lepiej.

i pamiętaj aby przypadkiem nie dopuszczać do Madzi domorosłych mechaników..szczególnie silnika. Ja kasę wydałem na samochód na naprawy – bo mechanik cos sknocił i trzeba było coś poprawić u prawdziwego fachmana. To nie Maluch, nie wszystko da się zrobić przecinakiem,hihi <klotnia>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Waldemar » 22 sie 2007, 22:39

Co ile kilometrów należy wymienić pasek rozrządu? Nie mam oryginalnej książki serwisowej.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 22:30
Posty: 7
Skąd: Reda
Auto: Mazdy 626 2,0D 91r. i 2,0i 93r

Postprzez Żanetka » 22 sie 2007, 22:52

Waldemar moze to Ci cos rozjasni :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rozrz%B1du
Jeslli nie to proszę użyć Szukajki ( Jak używać funkcji szukaj ) Twój problem był już poruszany, proszę odnalezc temat który najbardziej pasuje do Twojego problemu i się do niego dopisać.
Proszę Ciebie abyś zapoznał się z:
Regulaminem tego działu
oraz
FAQ
dziękuję i pozdrawiam :)

ps. w razie problemow pisz do mnie na pw postaram się pomoc

Za 24h będzie kosz.
Była 626 GE KL | Była 323 BG B6 "małyszolot"; Będzie... :D | Kiedyś zdobywczyni 997 obecnie 69 ;) |
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2006, 22:19
Posty: 738
Skąd: Złą sławą owiane /WWL
Auto: mazda 6

Postprzez Waldemar » 22 sie 2007, 23:12

Dziękuję za życzliwość. Szukałem. Proszę mnie wypisać z forum. Pierwszy kontakt "bardzo udany" poszukam w innym miejscu.
Waldemar
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 22:30
Posty: 7
Skąd: Reda
Auto: Mazdy 626 2,0D 91r. i 2,0i 93r

Postprzez Żanetka » 22 sie 2007, 23:18

Waldemar napisał(a):Szukałem.

widac nie dokladnie

Waldemar napisał(a):Pierwszy kontakt "bardzo udany" poszukam w innym miejscu.

Zrobisz jak zechcesz, dalam Ci przykladowy temat, na forum jest jeszcze kilka o wymianie rozrzadu i samego paska – wyraznie napisalam, ze jesli bedziesz mial problemy to zwroc sie do mnie na PW. Nie mysl sobie ze to forum jest po to zeby zakladacc tysiace takich samych tematow – nikt Ci wtedy nie bedzie na nie odpowiadal.
Pozdrawiam
Była 626 GE KL | Była 323 BG B6 "małyszolot"; Będzie... :D | Kiedyś zdobywczyni 997 obecnie 69 ;) |
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2006, 22:19
Posty: 738
Skąd: Złą sławą owiane /WWL
Auto: mazda 6

Postprzez Waldemar » 22 sie 2007, 23:44

Przykładowy temat jest nie w temacie, chyba że 16v i 8v to jedno i to samo. Posiadam 2.0 D od zaledwie 11 lat, pewnie się nie znam.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 22:30
Posty: 7
Skąd: Reda
Auto: Mazdy 626 2,0D 91r. i 2,0i 93r

Postprzez Czolgista » 22 sie 2007, 23:47

Waldemar napisał(a):Przykładowy temat jest nie w temacie, chyba że 16v i 8v to jedno i to samo. Posiadam 2.0 D od zaledwie 11 lat, pewnie się nie znam.

jest jak najbardziej w temacie – pasek wymienia się co tyle samo km, nie ważne czy ma 16 czy 8 zaworów...
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs

The devil made me do it</center>

<center>Moja "Twarzowa Książka"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2006, 00:04
Posty: 336
Skąd: Konin / Worcester
Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99

Postprzez Siw-y » 22 sie 2007, 23:56

Waldemar napisał(a):Posiadam 2.0 D od zaledwie 11 lat, pewnie się nie znam.

czlowieku przez tyle lat to rozrzad ze dwa razy powinienes zmienic
nie wiem jak jest w dizlu ale w benzynowym na dobrych markowych zamiennikach to spokojnie mozna 100kkm przejechac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Waldemar » 23 sie 2007, 00:08

Dzieki nareszcie ktoś do rzeczy.
626 20D mam 11 lat i trzy wymiany za sobą.
Problem dotyczy drugiej 626 20i 8v. Nadal nie wiem co ile wymieniać pasek?
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 22:30
Posty: 7
Skąd: Reda
Auto: Mazdy 626 2,0D 91r. i 2,0i 93r

Postprzez Siw-y » 23 sie 2007, 00:12

Waldemar napisał(a):Problem dotyczy drugiej 626 20i 8v. Nadal nie wiem co ile wymieniać pasek?

jezeli to jest 2.0i 8V to 100kkm jest bezpieczna granica
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Waldemar » 23 sie 2007, 00:25

Tak to jest 2.0i 8v. Bardzo dziękuję. Do 20 D mam książkę serwisową i to jest od początku dla mnie jasne. Poza tym, jest kontrolka, która zapala się z okazji każdej nowej setki. To dla niepiśmiennych. 2.0 i stanowiła dla mnie zagadkę, do tej pory. Jeszcze raz bardzo dziękuję. Jeśli ktokolwiek miałby pytania dotyczące 2.0 D, służę poradą. 2.0 i mam od 3 mies. więc niewiele jeszcze wiem. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 22:30
Posty: 7
Skąd: Reda
Auto: Mazdy 626 2,0D 91r. i 2,0i 93r

Postprzez Siw-y » 23 sie 2007, 00:33

jak przegapisz wymiane to jedynie staniesz gdzies w szczerym polu bo wiekszosc (jak nie wszystkie) benzyniaki sa bezkolizyjne
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6