Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez NBR » 20 sie 2007, 22:55

waldek2000 napisał(a):Czy może mi ktoś z posiadaczy BJ-tki z silnikiem 1.8 napisać jakie są czasy elastyczności od 60 do 100km/h na IV biegu . Mam taka i jestem mocno rozczarowany dynamiką autka i nie wiem czy mam jechać na diagnostykę czy te typy tak mają.

to może napisz jak to wygląda u Ciebie:
60 – 100 km/h – IV bieg
80 – 120 km/h – V bieg
Papajo napisał(a):waldek, co Ty z tą elastycznoscią ? :|
zrób po prostu redukcje i ogień :D

<spoko>
Papajo napisał(a):generalnie to nie turbo diesel i FP-ka trzeba troche wyzej krecić – zaczyna jechać tak od 3500 rpm (o ile dobrze pamietam) – kiedy otwiera sie "klapka" w kolektorze dolotowym (taki pseudo vris ;) )
ponizej 3500 rpm to raczej muł....

true, te silniki mają to do siebie że budzą się powyżej 3 tyś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez waldek2000 » 21 sie 2007, 18:27

Dr_Astic napisał(a):Moja BJ-ka zbiera się ślicznie :)
Testowana wielokrotnie na trasach – nie boję się nią wyprzedzać, bo wiem, że zapas mocy ma spory i dużą dynamikę.
Mogę spróbować zmierzyć sekundy przy przyspieszaniu na IV od 60-100 jeśli chcesz ;)

Byłoby super gdybyś zmierzył, bo mam duże wątpliwości, czy w moim silniku wszystko ok.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez waldek2000 » 21 sie 2007, 18:40

Papajo napisał(a):waldek, co Ty z tą elastycznoscią ? :|
zrób po prostu redukcje i ogień :D
generalnie to nie turbo diesel i FP-ka trzeba troche wyzej krecić – zaczyna jechać tak od 3500 rpm (o ile dobrze pamietam) – kiedy otwiera sie "klapka" w kolektorze dolotowym (taki pseudo vris ;) )
ponizej 3500 rpm to raczej muł....


Redukcję to robię z V-tki na IV, ale efekty dość marne. Cały czas porównuję do lanosa 1.6 który jest zauważalnie lepszy i pięknie wyprzedza na IV biegu. Natomiast mazda ma silnik 1.8 z dużo wyższym momentem (teoretycznie) i w czasie wyprzedzania z 60 do 100 gorsza jest o 2s, co jest całą wiecznością jeśli z przeciwka jedzie cieżarówka.
Ciekaw jestem jak wygląda ch-ka momentu w zależności od obr. naszego silnika, może faktycznie na dole po prostu nie ciągnie.
Nie bardzo mi odpowiada jazda powyżej 3500 obr. z racji tego , że przejeżdżam miesięcznie 3-4 tys. km i kosztowało by mnie to znacząco więcej.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez waldek2000 » 21 sie 2007, 18:46

NBR napisał(a):to może napisz jak to wygląda u Ciebie:
60 – 100 km/h – IV bieg
80 – 120 km/h – V bieg
true, te silniki mają to do siebie że budzą się powyżej 3 tyś


od 60 do 100 na IV ok. 11s (po wymianie filtra powietrza)
od 80 do 120 na V ok. 17s przed wymianą filtra, później nie mierzyłem.
Czy to normalne???
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez NBR » 22 sie 2007, 19:48

waldek2000 napisał(a):od 60 do 100 na IV ok. 11s

10 s.

waldek2000 napisał(a):od 80 do 120 na V ok. 17s

11, 5s. spora różnica

od 0 – 100 ok 11s

waldek2000 napisał(a):Cały czas porównuję do lanosa 1.6 który jest zauważalnie lepszy i pięknie wyprzedza na IV biegu.

trochę to dziwne że 1.8 z Lanosem nie może sobie poradzić :(

może spróbuj jeszcze wymienić filtr paliwa, świece – na pewno nie zaszkodzi albo zresetować kompa w aucie lub podłączyć go do komputera u mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez waldek2000 » 22 sie 2007, 21:54

NBR napisał(a):może spróbuj jeszcze wymienić filtr paliwa, świece – na pewno nie zaszkodzi albo zresetować kompa w aucie lub podłączyć go do komputera u mechanika

Wymieniłem kable WN, świece kupiłem ale nie wymieniałem bo te "stare" są w idealnym stanie, a komp był resetowany. Co do filtra paliwa, myślę, że nie ma znaczenia bo na gazie (wtrysk) jest pół sekundy wolniejsza.
Mam założone dość szerokie opony 15/205/50 – czyżby miały aż taki wpływ na zmulenie?
Trochę odchodzimy od tematu...
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez Papajo » 23 sie 2007, 22:28

waldek2000 napisał(a):Redukcję to robię z V-tki na IV, ale efekty dość marne.

Lepiej spojrz na obrotomierz – nic ci z tej redukcji nie przyjdzie jesli silnik ciagle bedzie pracował ponizej 3,5k rpm
waldek2000 napisał(a):Ciekaw jestem jak wygląda ch-ka momentu w zależności od obr. naszego silnika, może faktycznie na dole po prostu nie ciągnie.
Nie bardzo mi odpowiada jazda powyżej 3500 obr. z racji tego , że przejeżdżam miesięcznie 3-4 tys. km i kosztowało by mnie to znacząco więcej.

uwierz mi ze FP z dołu nie jedzie ! wyglada to tak ze przy około 3000rpm moment wynosi około 140 Nm
od 3,5 k rpm wspina sie na ponad 160 Nm i pozostaje w miare płaski az do odcinki
zauwaz tez jednak ze moc rosnie liniowo (przy około 3k rpm mialem ponizej 60 KM a przy 3,5k rpm juz było około 75 KM dalej ciagle rosnie...) *

jesli nie bardzo ci odpowiada taka jazda (a liczysz na dynamike) to chyba wybraleś złe auto <oczy>

*pomary robilem osobiscie dawno temu na hamowni – silnik był wtedy jeszcze całkowicie seryjny


P.S. o kuźwa – gaz ! <killer> <oczy>
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez waldek2000 » 24 sie 2007, 08:01

Papajo napisał(a):jesli nie bardzo ci odpowiada taka jazda (a liczysz na dynamike) to chyba wybraleś złe auto <oczy>

Masz chyba rację, silniki mazdy są kiepskie. Jeśli nie można sprawnie jeździć na IV biegu od 60km/h to chyba coś nie tak z konstrukcją silnika. Rozumiem jeśliby kręcił do 6.5 tys, ale przy 5.5 już ma dość – pozostaje wąski przedział użytecznych obrotów a to z kolei powoduje wysokie spalanie. Rozumiem takie nastawy silnika przy samochodach sportowych ale w BJ-tce???

Odrobina prowokacji nie zaszkodzi... :)
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez NBR » 24 sie 2007, 09:20

spróbuj na benzynie ją przetestować – porównaj może z BJ benzyniaka z dieslem jeśli podobnie się zbierają to źle trafiłeś z autem.

a jakie spalanie i przy jakich osiągach by Ciebie satysfakcjonowało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Papajo » 24 sie 2007, 09:45

waldek2000 napisał(a):Masz chyba rację, silniki mazdy są kiepskie. Jeśli nie można sprawnie jeździć na IV biegu od 60km/h to chyba coś nie tak z konstrukcją silnika. Rozumiem jeśliby kręcił do 6.5 tys, ale przy 5.5 już ma dość – pozostaje wąski przedział użytecznych obrotów a to z kolei powoduje wysokie spalanie. Rozumiem takie nastawy silnika przy samochodach sportowych ale w BJ-tce???

Odrobina prowokacji nie zaszkodzi... :)


:| to chyba rzeczywiscie twoja BJ niedomaga skoro kreci sie do 5,5k rpm
moja przy serii miala odcinke przy 6600 rpm i pieknie wchodzila na obroty i najlepiej wlasnie jechała w przedziale 4000 – 6500 rpm
nie bylo mowy o "zadyszce" przy 5,5k rpm.... szczerze mowiac to wlasnie na tych obrotach lubilem ją trzymać najbardziej...
Chyba cos Ci auto niebangla, może to z powodu gazu <oczy>
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez waldek2000 » 24 sie 2007, 12:10

Papajo napisał(a): :| to chyba rzeczywiscie twoja BJ niedomaga....
Chyba cos Ci auto niebangla, może to z powodu gazu <oczy>

Właśnie to podejrzewałem i dlatego pytałem o czasy przyśpieszania od 60 do 100, bo to obiektywny sprawdzian czy wszystko OK i to starałem się stwierdzić.
A wszyscy staracie się przekonać mnie abym wyżej kręcił.
Szkoda zaśmieconego wątka tymi kilkoma postami.
Instalka LPG nie ma tu nic do rzeczy, tak samo było przed montarzem.
Jak znajdę rozwiązanie problemów to napiszę.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez Papajo » 24 sie 2007, 12:38

nie irytuj sie kolego .... wszyscy probują Ci jakos pomóc i przekonywanie o krecenie wyzej wlasnie z tego wynika – bo kto jezdzi benzyniakiem z 16 zaworową głowicą w zakresie 1-3 k rpm ?? :|
to ze masz 'zamulone' auto to chyba juz zostało stwierdzone kilka postów wczesniej
czasy mierzone stoperem na oko z predkosciomierza i tak bedą nieadekwatne do rzeczywistosci bo w takich przypadkach zrobić błąd rzedu 1-2 sek (lub wiecej) to nietrudno.
Najlepiej umow sie z kims lub podjedz na jakiś spocik i skonfrontuj swoje auto z takim samym egzemplarzem.
Albo podjedz na hamownie.
Wtedy zobaczysz róznicę.
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez waldek2000 » 24 sie 2007, 19:07

Papajo napisał(a):nie irytuj sie kolego .... wszyscy probują Ci jakos pomóc i przekonywanie o krecenie wyzej wlasnie z tego wynika – bo kto jezdzi benzyniakiem z 16 zaworową głowicą w zakresie 1-3 k rpm ?? :|
to ze masz 'zamulone' auto to chyba juz zostało stwierdzone kilka postów wczesniej
czasy mierzone stoperem na oko z predkosciomierza i tak bedą nieadekwatne do rzeczywistosci bo w takich przypadkach zrobić błąd rzedu 1-2 sek (lub wiecej) to nietrudno.
Najlepiej umow sie z kims lub podjedz na jakiś spocik i skonfrontuj swoje auto z takim samym egzemplarzem.
Albo podjedz na hamownie.
Wtedy zobaczysz róznicę.

Nie irytuję się, tylko starałem się jednoznacznie stwierdzić czy auto zmulone jest. U mnie hamownia (w rzeszowie) to koszt 200zł więc wolę porównać osiągi do kolegów z takimi samymi silnikami. Nie chciałem wydawać niepotrzebnie pieniędzy na diagnostykę jeśliby to były tylko moje odczucia. Dzisiaj zatankowałem świeżej benzynki, zresetowałem kompa i przejechałem się po płaskim terenie – wyszło od 60do 100 11.5s. Podejrzewam, że może tu grać rolę lekko ślizgające sprzęgło i duże opony 15/205/50. Po wymianie sprzęgła i założeniu zimówek (lub na chwilę kółek z diesla) sprawdzę czy dalej muli i ewentualnie będę szukał przyczyn.
Dziękuję za zainteresowanie i podanie osiągów na podstawie, których mogę sobie wyrobić jakieś zdanie na temat mojego autka.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez Dr_Astic » 27 sie 2007, 10:55

Znalazłem na necie przelicznik opon i felg łącznie z wynikiem rzeczywistej utraty, bądź zysku mocy
Sprawdź sobie, bo może rzeczywiście masz za duże kapcie. Ja mam 195/55 R15, @NBR też...
http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2007, 10:08
Posty: 159
Skąd: Krakooff
Auto: biała 323F BJ 1.8GT 16V DOHC

Postprzez waldek2000 » 17 paź 2007, 08:03

Przyczyną zmulenia były nieszczelności w puszce filtra powietrza i w dolocie przed puszką. Uszczelniłem i teraz na benzynie od 60km/h do 100 jest 10.2s na IV a na V od 80 do 120 jest 13s. Takie osiągi są już do przyjęcia. A drgania silnika powyżej 5500obr brały się z uszkodzonych poduszek silnika, więc nic niebezpiecznego to nie było a obawiałem się już najgorszego.
Tak więc mazda coraz lepsza :) a mój prtfel coraz chudszy :( . Świadomie kupiłem ją za grosze w stanie dość opłakanym i pomału przywracam do stanu zadawalającego użytkując ją. Czasem żałuję, że nie dołożyłem tych 5tys więcej i nie miałbym kłopotu z szukaniem części i mechanikami ,ale nie było egzemplarzy z silnikiem 1.8 do kupienia i teraz kiedy zaczął normalnie jeździć jak na 1.8 przystało jestem zadowolony.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez NBR » 17 paź 2007, 19:12

waldek2000 napisał(a):Masz chyba rację, silniki mazdy są kiepskie

i po co były te nerwy ;)

gratuluje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez MarcinB » 17 paź 2007, 20:12

waldek2000 napisał(a):Przyczyną zmulenia były nieszczelności w puszce filtra powietrza i w dolocie przed puszką.


Czegoś tu nie rozumiem. Te nieszczelności były jeszcze przed przepływomierzem tak? Jak w takim razie mogły mieć jakieś znaczenie? No chyba, że w BJ przepływka jest gdzie indziej.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Buszmen » 19 paź 2007, 14:56

Jaksa Czołem :) Mam 2 pytanka jeśli można :) Po pierwsze stałem się od tygodnia posiadaczem 323BJ 02, 1,6i (rozstałem się z moją 323C) Mam w nim sterowanie radiem z kierownicy które nie działa gdyż radio jest nieoryginalne (Blaupunkt). Ponoć w Mazdach montowane były Pioneery, i takie tez radyjko współgrałoby z kierownicą, prawda to ? Pytanie 2-gie, mam książkę serwisową prowadzoną w Austrii, czy w Polsce po przeglądzie w ASO dostanę do niej odpowiedni wpis ?
Pozdrawiam,
Buszmen
Początkujący
 
Od: 5 lis 2005, 19:21
Posty: 14
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 323 F 1,6i (BJ) 02 r.

Postprzez Tomo79 » 24 paź 2007, 12:15

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem tego pięknego hatchbacka, ale brakuje mi książki napraw do pełnego szczęścia. Czy ktoś ma może jakiś link do tego gadżetu??

A co do zmulenia auta. Ja miałem kiedyś taki mały problem, okazało się, że czujnik przepływu powietrza był lekko przykurzony. Wystarczyło go przesmykać DELIKATNIE malutkim pędzelkiem z włosia do malowania akwarelami i moja Mazda jeździ jakby się obudziła z długiego snu. Zdemontuj ten czujnik i zajrzyj do niego świecąc latarką, jak na dwóch bardzo cienkich drucikach jest syfek to jest duże prawdopodobieństwo, że to może być przyczyna przymulenia auta. Zanim do tego doszedłem to przerobiłem wszystko chyba, od kabli WN na kataliz. kończąc. Tylko uwaga!! te druciki są naprawdę delikatne!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2007, 18:25
Posty: 33
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5, GLX, 1999

Postprzez waldek2000 » 24 paź 2007, 19:19

MarcinB napisał(a):
waldek2000 napisał(a):Przyczyną zmulenia były nieszczelności w puszce filtra powietrza i w dolocie przed puszką.


Czegoś tu nie rozumiem. Te nieszczelności były jeszcze przed przepływomierzem tak? Jak w takim razie mogły mieć jakieś znaczenie? No chyba, że w BJ przepływka jest gdzie indziej.


Zrób sobie dziurę w puszce filtra lub rozepnij spinki przytrzymujące górę puszki to zobaczysz. Filtr zawsze ma uszczelki aby nie wpadało tam tzw. lewe powietrze. Mój domysł jest taki, że opór jaki stawia przepływowi powietrza filtr jest stały a gdy silnik zasysa powietrze bez takiego oporu (lub ze zmiennym) może sterownik sobie nie poradzić z wyliczeniem wtrysku i wtedy silnik idealnie nie pracuje. Poza tym w dolocie silnika wolnossącego istotną rolę mają zjawiska falowe a z dziurami wszystko może się zmienić. W końcu zmulenie mojego auta nie było takie duże w stosunku do sprawnego.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto