Chlodnica 323F BG

Postprzez underground » 20 sie 2007, 12:52

Witam. Lekko ponad dwa tygodnie temu stalem sie posiadaczem Mazdy takiej jak pod avem ;) To moj pierwszy post na forum, mam nadzieje ze tu zostane i tak w ogole Witam Wszystkich Mazdziarzy :D Duzo nasluchalem sie o rzekomej bezawaryjnosci, znajomy mechanik tez "pokierowal" mnie odpowiednio, pozatym w golfie/calibrze/bmw sie nie widzialem od poczatku :P Jednak juz przy kupnie widzialem ze chlodnica poklejona jest jakims czerwonym silikonem i ze z niej cieknie. Poprzedni wlasciciel mowil: "zostaw to jak jest nic nie rob". Jednak nie moge tego tak zostawic, zaraz po kupnie zaznaczylem ile bylo plynu w zbiorniczku i wczoraj po ok. 2tyg jezdzenia i 500 km plynu jest mniej o 5-6mm :(. Znalazlem dosc pokazny watek na tym forum z ktorego dowiedzialem sie ze niestety gora tych chlodnic wykonana jest z jakiegos dziwnego tworzywa ktorego zaden/klej spawanie na dluzsza mete nie uszczelni. Pogodzilem sie juz z mysla ze trza kupic nowa moje pytanie do was brzmi tylko tak. Jesli bede chcial szukac uzywanej to czy musi byc ona koniecznie z takiej samej 323F BG 1,6i 16V, czy z innych "trojek" a jesli tak to z jakich chlodnice rowniez pasuja? Czy moze jest jakas szansa i jakis nowy/specjalny srodek ktorym to pokleje? No bo dolewac ciagle plynu to mi sie nie widzi a nie chce jej przegrzac bo jak mi przyjdzie uszczelke pod glowica zmieniac i planowac to juz w ogole <jelen> Pozdrawiam Wszystkich Radek

Edit : Trochę poprawiłem Twój temat :) – moderator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 14:14
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: 323F BG 1,6i 16V '92 GLX

Postprzez StRuSs » 20 sie 2007, 13:04

Hmm moge sie mylić ale chlodnice moga pasowac od 323F|(bg) 1.8 16V i od mazdy 323 BG powiny pasowac ale niedaje 100% pewnosci. Mozesz pozbierac pare złotych i popytac w sklepie o nowa chłodnice niebedzie ona kosztowała fortuny albo poszukac z innej efki w dobrym stanie....
Biała Mazda...Czysta przyjemność.. ;)
Początkujący
 
Od: 7 maja 2007, 19:39
Posty: 25
Skąd: Bartoszyce
Auto: 323F(BG)1990 1.8i 16V 4/OHC

Postprzez Blade » 20 sie 2007, 13:05

Kleić nie warto moim zdaniem. Pozorna oszczędność, zwłaszcza jak przegrzejesz silnik ;) Najlepiej szukać chłodnicy od takiego samego modelu. Masz pewność, ze silnik będzie odpowiednio chłodzony i pracował w odpowiedniej temperaturze.
Na aukcjach trafiają się czasem nówki sztuki za roządne pieniądze :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez underground » 20 sie 2007, 13:34

Wlasnie przegrzania boje sie najbardziej w ogole to ona jest moim oczkiem w glowie :) Chcialem ja doprowadzic do stanu idealnego z blacharka ale tera ta chlodnica :/ 358 zl nowa chyba trza bedzie tak zrobic ale popytam jeszcze bo kilka osob na forum sprzedaje czesci od takich Mazd. A czy razem z chlodnica trzeba zmieniac termostat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 14:14
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: 323F BG 1,6i 16V '92 GLX

Postprzez Globy » 20 sie 2007, 13:38

Blade napisał(a):Kleić nie warto moim zdaniem. Pozorna oszczędność, zwłaszcza jak przegrzejesz silnik

Zgadzam sie!

Po piewrsze, zapytaj w sklepach, czy chlodnice do silnikow 1.6 i 1.8 SOHC 103 KM maja te same wymiary. Mozesz to zrobic pod adresem polecanej hurtowni naszego Klubowicza => biuro@carspeed.pl Tam tez spytaj o cene ww. chlodnicy.

Rownolegle po uzyskaniu odpowiedzi zacznij poszukiwania uzywanej, sprawnej chlodnicy na Allegro od modeli z rodziny 323 (takze innych wersji nadwoziowych). Jednak moim zdaniem, jesli roznica cenowa nie przekroczy kilkudziesieciu procent, lepiej kupic nowa chlodnice z gwarancja. Sprawnosc termostatu mozesz sprawdzic w goracej wodzie.

Inna opcja jest dopasowanie od Fiata 125p, co uczynil ravo (Vice Prezes) – uderz do niego z mojego polecenia, na pewno Ci pomoze <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez underground » 20 sie 2007, 14:08

@ Globy wielkie dzieki zaczne robic zgodnie z Twoimi poleceniami.
P.s. widze ze mile klimaty tu panuja sczerze mowiac to myslalem ze uzyskam odp w stylu "uzyj szukajki i masz 10% ostrzezenia" ;) Fajnie tu. Chyba sie szykuje przelew 50pln na wasze konto :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 14:14
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: 323F BG 1,6i 16V '92 GLX

Postprzez Globy » 20 sie 2007, 14:21

Bardzo nam milo, ze Ci sie podoba – ale ostrzegam, to tylko z powodu urlopu Moderatorow <lol> W kazdym razie polecam rowniez ogromne archiwum naszego forum, oczywiscie standardowa lekture Regulaminu i mam nadzieje, ze bedziemy mieli jeszcze okazje sobie pomoc! Powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ravo » 20 sie 2007, 15:07

Globy napisał(a):Inna opcja jest dopasowanie od Fiata 125p, co uczynil ravo

ma ona ogromny plus nie ma grama plastiku :) niestety chlodnice w efkach bardzo czesto pekaja a klejenie nic nie daje, probowalem 3 razy :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez LoboAlien » 20 sie 2007, 15:19

Fakt moja juz sklejalem 3 razy :P za kazdym razem sie rozszczelnia, czerwony silikon na wysokie temperatury nic nie daje, ani osmiorniczka. Spawanie tez dlugo nie wytrzyma ale dluzej niz silikon i kosztuje to 50 zl z wyciagnieciem i wlozeniem chlodnicy. Nowka kosztuje jakies 220 -280 zl zaleznie od sklepu. Lepiej kup nowa niz uzywana. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez underground » 20 sie 2007, 15:34

WOW jak 280 by nowa kosztowala to nawet bym sie nie zastanawial? W jakim sklepie? Ja znalazlem na chlodnicesamochodowe.pl za 358pln sztuka nowka :| Mozesz mi podac jakies namiary do tych sklepow gdzie sa tak tanie? Z carspeed.pl jeszcze nie dostalem odp :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 14:14
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: 323F BG 1,6i 16V '92 GLX

Postprzez Globy » 20 sie 2007, 15:57

Uderz szybko jeszcze do K8 z InterCarsu => http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... ile&u=5042 Na pewno Ci pomoze <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez underground » 20 sie 2007, 17:38

Z carspeed odpisali ze 360zl chlodnica NISSENS'a. Pisza jeszcze ze maja po 245zl zamienniki ale aktualnie sie skonczyly – poczekalbym. Teraz tylko pytanie czy kupic zamiennik i czy bede miec spokojna glowe czy nie. Warto i lepiej tego NISSENS'a? Jak waszym zdaniem i dlaczego?
edit: skoro zamienniki sie skonczyly czyli ludzie je biora czyli chyba nie sa takim najgorszym badziewiem ;>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 14:14
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: 323F BG 1,6i 16V '92 GLX

Postprzez Hannibal » 20 sie 2007, 21:26

Hmm. Ja mam poklejoną chłodnicę od góry silikonem do szyb.
Jak na razie od dłuższego czasu trzyma.
Mam nadzieję że nie będę musiał wymieniać – przynajmniej na razie.
W sumie chłodnica ma pół roku i praktycznie nową potłukłem :(

Chociaż opcja z fiatem 125p brzmi interesująco ;]
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez K8 » 20 sie 2007, 21:47

NIS 62408A cena detal 435zl dla klubu 300zl dostepna z dnia na dzien NR OE MAZDY B6S7-15-200E wymiary radiatora 350 x 649 x 22 mm ! underground co do jakiejs alternatywy cenowej masz info na Pw

LoboAlien napisał(a):Fakt moja juz sklejalem 3 razy za kazdym razem sie rozszczelnia, czerwony silikon na wysokie temperatury nic nie daje

zalezy jaki np EL465763 ELRING masa sil. elast. DIRKO HT (tuba 310ml) [zakres temp. -50:250°C] wspaniala sprawa aczkowliek cena detal 91,27zl dla klubu 53,21 zl

underground moze jeszcze warto spróbowac LIM2676/3330 ŚRODEK USZCZELN.CHŁODN. I UKŁAD CHŁODZENIA 0,25L LM preparat firmy LIQUI MOLY naprawde niesamowite wycieki pouszczelnial cena detal 21,30zl dla klubu 14,93zl

P.s Marcinku dzieki za polecenie mojej osoby czuje sie potrzebny <jupi> hahaha hahaha
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez underground » 20 sie 2007, 23:51

@ K8 no tak ale wolalbym nie wlewac zadnych dodatkow, szczegolnie plyn chlodniczy jest noweczka. Zreszta tak jak pisalem pogodzilem sie z mysla ze trzeba nowa a Twoja oferta jest bardzo przystepna. Tylko jeszcze chcialbym waszych opinii czy zamiennik to takie wielkie zlo czy mozna spokojnie brac – LoboAlien mowil o chlodnicy za 220-280zl czyli mial pewnie wlasnie zamiennik na mysli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 14:14
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: 323F BG 1,6i 16V '92 GLX

Postprzez Leniu » 21 sie 2007, 09:52

Ja w 2004r. wymieniałem chłodnicę przebieg 213 kkm jakiś zamiennik dziś przebieg 279 kkm żadnych problemów z chłodnicą przez ten czas, też próbowałem kleić różnymi środkami, strata czasu.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 16:22
Posty: 21
Auto: 323f 91' 1.6 16v gaźnik lpg

Postprzez Globy » 21 sie 2007, 13:36

Mysle, ze nie bedziesz Nia jezdzil 15 lat i mozesz zdecydowac sie na tanszy wariant ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez K8 » 21 sie 2007, 15:32

Globy napisał(a):Mysle, ze nie bedziesz Nia jezdzil 15 lat i mozesz zdecydowac sie na tanszy wariant

Dokładnie chłodnica jest takim elementek który nie powinien bez mechanicznej , fizycznej pomocy sie popsuc
wiec tu mozna pozwolic sobie na oszczednosci wazne by chłodnica odpowiadała własciwoscią starej i była tak samo wydajna jak ta montowana seryjnie własinie na tym polega sens słowa ZAMIENNIK .
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez kryniu9 » 22 sie 2007, 21:12

Witaj ja także kupiłem zamiennik za 260zł miesiąc temu i jakos jezdze i wymiary miała identyczne jak orginana.A kleić nie polecam-nic nie daje.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2007, 20:33
Posty: 15
Auto: Mazda 323 F 1.8 16 V 1991r.

Postprzez Inte » 24 sie 2007, 18:45

ravo powiesz coś więcej o tym Twoim sposobie? Może jest to jakieś rozwiązanie bo jakoś mi sie ie uśmiecha kupować chłodnicę za 280 zł bo taka znalazłem niedaleko siebie, choć jak nic nie wykombinuje to będę musiał ją kupić...
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323