Pod czas jazdy zapala mi sie kontrolka silnika i za jakis czas gaśnie. z silnikiem nic sie nie dzieje!!!
Sprawdzilem kody blyskowe i pokazalo mi ze jest to ulkad sprzężenia zwrotnego .
W warsztacie powiedzieli mi, że przyczyną może być paliwo, bo jest to wersja amerykańska. Czy mogłby mi ktoś udzielić informacji co to jest UKŁAD SPRZĘŻENIE ZWROTNEGO??
Z GÓRY DZIEKUJĘ MAREK
Zapalająca się kontrolka silnika (626 GE cronos)
Strona 1 z 1
Sprzężenie zwrotne to DTC związany z niewłasciwą pracą sondy lambda, która nie zapodaje wartości napięcia oczekiwanych przez ECU w wyniku jego działań (np ECU zwiększa dawkę paliwa, a sonda nie pokazuje bogatszej mieszanki itp itd). To tak na chłopski rozum tłumacząc.
Pozdr
SM
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
dzieki za odpowiedz
Rozumiem, że pada mi sonda!! a jaka sonde bys polecil??i jaka moze byc jej cena?
pozdrawiam Marek
Rozumiem, że pada mi sonda!! a jaka sonde bys polecil??i jaka moze byc jej cena?
pozdrawiam Marek
-
Marco1
Pod czas jazdy zapala mi sie kontrolka silnika i za jakis czas gaśnie. z silnikiem nic sie nie dzieje!
Sprawdzilem kody blyskowe i pokazalo mi ze jest to ulkad sprzężenia zwrotnego .
Mialem podobny problem, DTC wskazywalo na uboga mieszanke. Czesto zapaleniu MIL towarzyszyla odmowa wspolpracy silnika i samochod praktycznie w ogole nie chcial jechac. Winne okazaly sie syf w baku i nieszczelnosc pompy, ktore prowadzily do oslabienia zasilania silnika w paliwo. Po wymianie wtryskiwaczy, oczyszczeniu baku i uszczelnieniu pompy samochod zaczal w miare normalnie jezdzic, kontrolka juz sie nie zapala, ale co jakis czas mam w pamieci blad ubogiej mieszanki. Co moze byc przyczyna? Mam rowniez w ciemno wymieniac sonde?
the right man in the wrong place...
Tco_tm, u Ciebie to była specyficzna sytuacja, więc jesli sonda na oscyloskopie okazuje się być w pełni działającą, to ja bym jej nie wymieniał.
A jeszcze uwaga do Marco1 – moje uwagi dotyczą sytuacji, gdy masz auto tylko i wyłącznie w benzynie. Jesli masz LPG, to inna para butów i nawet przy dobrych sondach czasem wywala ECU takie DTC przy jeździe na LPG.
Pozdr
SM
A jeszcze uwaga do Marco1 – moje uwagi dotyczą sytuacji, gdy masz auto tylko i wyłącznie w benzynie. Jesli masz LPG, to inna para butów i nawet przy dobrych sondach czasem wywala ECU takie DTC przy jeździe na LPG.
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Smirnoff,
a ja miałem taki przypadek, że sonda od czasu do czasu zawieszała się na stałej wartości napięcia (tak około 0,44V). Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu było znowu OK. Niestety takiego uszkodzenia sondy ECU nie wykryło. Usterka objawiała się tym, że czasami przy rozpędzaniu samochód zachowywał się tak, jakby ktoś go z tyłu "trzymał" za zderzak.
Usterki wykryli dopiero ludzie, którzy truli mi samochód gazem i akurat udało nam się trafić na ten moment podczas mojej wizyty. Nigdy wcześniej tego nie widziałem. Nawiasem mówiąc bardzo dobry zakład w Luboniu. Fabryczny serwis Bear-Locka nawiasem mówiąc. Polecam!
a ja miałem taki przypadek, że sonda od czasu do czasu zawieszała się na stałej wartości napięcia (tak około 0,44V). Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu było znowu OK. Niestety takiego uszkodzenia sondy ECU nie wykryło. Usterka objawiała się tym, że czasami przy rozpędzaniu samochód zachowywał się tak, jakby ktoś go z tyłu "trzymał" za zderzak.
Usterki wykryli dopiero ludzie, którzy truli mi samochód gazem i akurat udało nam się trafić na ten moment podczas mojej wizyty. Nigdy wcześniej tego nie widziałem. Nawiasem mówiąc bardzo dobry zakład w Luboniu. Fabryczny serwis Bear-Locka nawiasem mówiąc. Polecam!
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6