Zapalająca się kontrolka silnika (626 GE cronos)

Postprzez Marco1 » 9 wrz 2004, 18:21

Pod czas jazdy zapala mi sie kontrolka silnika i za jakis czas gaśnie. z silnikiem nic sie nie dzieje!!!
Sprawdzilem kody blyskowe i pokazalo mi ze jest to ulkad sprzężenia zwrotnego .
W warsztacie powiedzieli mi, że przyczyną może być paliwo, bo jest to wersja amerykańska. Czy mogłby mi ktoś udzielić informacji co to jest UKŁAD SPRZĘŻENIE ZWROTNEGO??

Z GÓRY DZIEKUJĘ MAREK
Marco1
 

Postprzez Smirnoff » 9 wrz 2004, 19:01

Sprzężenie zwrotne to DTC związany z niewłasciwą pracą sondy lambda, która nie zapodaje wartości napięcia oczekiwanych przez ECU w wyniku jego działań (np ECU zwiększa dawkę paliwa, a sonda nie pokazuje bogatszej mieszanki itp itd). To tak na chłopski rozum tłumacząc.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Marco1 » 9 wrz 2004, 19:35

dzieki za odpowiedz
Rozumiem, że pada mi sonda!! a jaka sonde bys polecil??i jaka moze byc jej cena?
pozdrawiam Marek
Marco1
 

Postprzez Smirnoff » 10 wrz 2004, 00:45

Hmm, generalnie poleciłbym sondę dedykowaną do tego własnie auta a nie jakieś uniwersalne. Myślę, ze koszt będzie oscylował w okolicach 300pln. Ja bym szukał sondy NGK/NTK.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paweł » 10 wrz 2004, 07:50

Pod czas jazdy zapala mi sie kontrolka silnika i za jakis czas gaśnie. z silnikiem nic sie nie dzieje!
Sprawdzilem kody blyskowe i pokazalo mi ze jest to ulkad sprzężenia zwrotnego .

Mialem podobny problem, DTC wskazywalo na uboga mieszanke. Czesto zapaleniu MIL towarzyszyla odmowa wspolpracy silnika i samochod praktycznie w ogole nie chcial jechac. Winne okazaly sie syf w baku i nieszczelnosc pompy, ktore prowadzily do oslabienia zasilania silnika w paliwo. Po wymianie wtryskiwaczy, oczyszczeniu baku i uszczelnieniu pompy samochod zaczal w miare normalnie jezdzic, kontrolka juz sie nie zapala, ale co jakis czas mam w pamieci blad ubogiej mieszanki. Co moze byc przyczyna? Mam rowniez w ciemno wymieniac sonde?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Smirnoff » 10 wrz 2004, 08:52

Tco_tm, u Ciebie to była specyficzna sytuacja, więc jesli sonda na oscyloskopie okazuje się być w pełni działającą, to ja bym jej nie wymieniał.
A jeszcze uwaga do Marco1 – moje uwagi dotyczą sytuacji, gdy masz auto tylko i wyłącznie w benzynie. Jesli masz LPG, to inna para butów i nawet przy dobrych sondach czasem wywala ECU takie DTC przy jeździe na LPG.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez floox » 15 wrz 2004, 18:05

Smirnoff,

a ja miałem taki przypadek, że sonda od czasu do czasu zawieszała się na stałej wartości napięcia (tak około 0,44V). Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu było znowu OK. Niestety takiego uszkodzenia sondy ECU nie wykryło. Usterka objawiała się tym, że czasami przy rozpędzaniu samochód zachowywał się tak, jakby ktoś go z tyłu "trzymał" za zderzak.

Usterki wykryli dopiero ludzie, którzy truli mi samochód gazem i akurat udało nam się trafić na ten moment podczas mojej wizyty. Nigdy wcześniej tego nie widziałem. Nawiasem mówiąc bardzo dobry zakład w Luboniu. Fabryczny serwis Bear-Locka nawiasem mówiąc. Polecam!
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6