Riki napisał(a):bartezm i jak prace nad DiTD? jestem ciekaw......
Nadal pracuje nad tym tematem jak tylko jestem w polsce – a to udalo mi sie ustalic:
Napiszcie co o tym sadzicie
Witam, odpowiadam na każde z pytań poniżej.
witam
ponownie jestem w kraju wiec szybko wracam do tematu mojej mazdy 323 ditd
moja decyzja to wariant pierwszy – kompleksowa przerobka.
w zwiazku z tym nasuwa mi sie kilka pytan.
1) moja mazda ma sterownik z programem na 90km a dokladnie ten sam
osprzet w mazdzie 626 z innym sterownikiem ma moc 101km. czy w tym
momencie ma znaczenie sterownik i moc wyjsciowa (seryjna) do przerobek?
czy moze najpierw wymienic sterownik na ten 101km?
Jeżeli sama wymiana sterownika ( o ile będzie współpracował z tym modelem) i pomoże zwiększyć moc bazową to zawsze to lepiej
2) mam na sterowniku blad egr i przez to prawdopodobie moc samochodu
wynosi 82km – badanie na hamowni. czy usuwac przyczyne awarii –
prawdopodobnie zawor egr lub ktorys z czujnikow? czy tez mozna podczas
tuningu oszukac te parametry i zaslepic zawor egr? (ekologia mnie nie
interesuje)
Można by było pokusić się o umieszczenie zamiast urządzenia EGR, zamiennika ( opornika) o takim samych parametrach jak to urządzenie aby komputer działał normalnie a następnie usunąć instalację EGR, ważne z wyczyszczeniem kolektora ssącego który może już wyglądać jak kopalnia węgla brunatnego J. Przy całej operacji trzeba zwrócić uwagę ile pinów posiada wtyczka do czujnika ( czy przypadkiem nie posiada czujnika temperatury)
Te 82 KM mogą być spowodowane także małą drożnością kolektora ssącego , jak z momentem obrotowym?
Warto także sprawdzić teraz następujące parametry:
– działanie przepływomierza
– ciśnienie doładowania ( ile pompuje maksymalnie, ile trzyma cały czas przy maksymalnym obciążeniu)
– ciśnienie sprężania
3) co mam rozumiec przez wiekszy dolot powietrza? Nie jestem
zwolennikiem filtrow stozkowych, zwlaszcza w dieslach. one dzialaja na
wysokich obrotach a w dieslu ich nie ma.
Większy dolot powietrza to najczęściej nowsza korzystniejsza instalacja wraz z filtrem dynamicznym w obudowie.
Jest taka opinia, że doloty w dieslu dają nic. Jednakże po takiej zmianie u nas temperatura zasysanego powietrza spada często o 20-25 stopni co daje większą ilość tlenu, co momentalnie wiąże się z poprawą sprawności.
Dla przykładu temperatura zasysanego powietrza w standardowym układzie dolotu ( samochody japońskie) przy temperaturze zewnętrznej 24 stopni C to 50-60 stopni. Z dynamicznym dolotem powietrza 26-28 stopni C. Proszę przy okazji diagnostyki przepływomierza sprawdzić temperaturę w dolocie J
Takie są fakty.
Tego rodzaju zmianę jak i efekt może Pan zobaczyć tutaj
http://www.44tuning.pl/czesci/kn-kingdr ... etrza.html
4) intercooler mam w tej chwili pionowo obok chlodnicy. rozumiem ze
chcecie go przeniesc na dol pod. jakie to ma znaczenie? samochod jest
dosc niski i obawiam sie o uszkodzenie go.
Umieszczamy większy oczywiście w bezpiecznym miejscu przed chłodnicą tak aby uzyskać jak najkorzystniejsze chłodzenie powietrza. Większa sprawność.
5) Korzystniejszy uklad wydechowy – rozumiem przez to przeprojektowanie
ukladu wraz z kolektorem wydechowym a nie dolozenie strumienicy czy
jakiegos tlumika sportowego? tak na marginesie to asmochod ten nie
nalezy do najcichrzych i musialem go juz dodatkowo wytlumiac. Nie chce
aby byl glosniejszy – jezdze bardo duzo i halas = bol glowy (mam na
mysli buczace tlumiki)
Układ wydechowy o większej średnicy od turbiny ( kolektor w takiej wersji pozostaje seryjny) do końca w raz z odpowiednią ilością jak i pojemnością tłumików lepszego przelotu. Dzięki temu wrasta lekko ciśnienie doładowania co korzystnie wpływa na sprawność.
Większy monet obrotowy i zarazem komfortowo na trasie ( spokojnie można jeździć)J
6) turbina troche wieksza? co to znaczy troche? jakie bedzie miala
parametry w porownaniu z seryjna? jakiej bedzie firmy? czy bedzie ja
mozna ewentualnie naprawic? czy od razu zezlomowac? wiem ze niekture
tuningowe turbiny sa nienaprawialne.
Zależnie do sprężarki jaka jest w Pana modelu albo jej wymiana na inną także standardową tylko większą lub modyfikacja tej, większa wydajność średnio o 25%.
Ważne: turbina jak i zawór upustowy muszą być sprawne.
7) jak bedzie reagowac wieksza turbina? zakres pracy mojej nie podoba mi
sie – do 2000 – nic. 2000-2500 – prawie nic 2500 – ok4200 jedziemy. jak
na diesla to wydaje mi sie ze to troche za wysoko... jak bedzie wieksza to czy nie bedzie jeszcze wiekszej turbo dziury?
To jak najbardziej warto sprawdzić jakie doładowanie pod obciążeniem daje ta turbina, może ma jakieś braki ? może przepływna jest ma także lekkie braki?
Tak na ogół od 2000 obr ( czasami 1800). Zaczyna się przyjemna zabawa do ok. 4500.
Zamiast turbo dziury przy większej turbinie pojawia się â turbo wcisk â w fotel.
8) to juz na marginesie na kiedys tam czy cala ta operacje bedzie mozna
potem przeszczepic do innego auta jak bym zmienil (nie wczesniej niz za
1,5 roku)?
Część zmian będzie związana z silnikiem a część z karoserią, zawsze to jakoś przełożyć się da, jednakże tylko część do innego modelu.
Jeszcze ważna informacja. Przed taką modyfikacją jeżeli rozrząd jest starszy niż 35 tyś kilometrów ( więcej niż rok)trzeba koniecznie wymienić rozrząd ( cały zestaw) oczywiście aby był dobrze ustawiony. To dla bezpieczeństwa .
Z uwagi na nadchodzący urlop ( 30.07-13.08) informuję, iż po urlopie z przyjemnością możemy poprawić osiągi Mazdy.
prosze o odpowiedz
pozdrawiam
Bartosz Miziolek
Dnia 3-07-2007 o godz. 9:14 44tuning.pl napisał(a):
> Witam. Przedstawiam dwie propozycje:
>
> 1.Korzystnie jest wykonać całą kompleksowa zmianę wraz z zamontowanie
> centralnie umieszczonego intercoolera , większym dolotem powietrza,
> korzystniejszym układem wydechowym, i trochę większą turbiną.
>
> Wtedy ma sens dołożyć inny sterownik. Dzięki temu można zyskać ok. 35-40
> KM
> i 70-80 Nm.
>
> Jest to inwestycja w wydaniu kompleksowym ok. 9500
>
> 2.Natomiast sama opcja elektroniczna, cyfrowy moduł zewnętrzny, przyrost
> ok.
> 15-20 KM i 35-40 Nm to inwestycja 1700 zł
>
> Z jakiej opcji woli Pan skorzystać?
>
> Pozdrawiam
>
> Robert JM Halicki
> _________________
>
http://44tuning.pl – Opony-Tuning-Części-Serwis
> ...więcej niż tuning, więcej niż oczekujesz
>
> Opole, ul. Budowlanych 6
> tel. 77 423 12 45, 0-694 266 738
>
> -----Original Message-----
> From: Bartosz Miziolk [mailto:bartezm@wp.pl]
> Sent: Sunday, June 24, 2007 9:30 PM
> To:
info@44tuning.pl
> Subject: 44tuning.pl – opony, tuning, części, serwis. Więcej niż myślisz:
> tuning mazda
>
> Email z zapytaniem wysłanym z formularza na stronie
http://www.44tuning.pl
> od
> Bartosz Miziolk <bartezm@wp.pl>
>
> witam
> Jakis czas temu rozmawialismy na temat podniesienia mocy w moim autku –
> mazda 323 ditd rocznik 99 moc standard 90km. Nie podejmowalem tego tematu
> potem ze wzgledu na moj pobyt za granica. W tym momencie dotarlem juz do
> kraju i chcialbym otrzymac jakas propozycje zwiekszenia mocy do mojego
> samochodu. Oczywiscie sterownik denso – nieprogramowalny jak pan sam
> stwierdzil. Rozmawialismy o podpieciu dodatkowego sterownika ktorym
> mozna by
> regulowac parametry. Jeszcze jedna wazna informacja: wersja 90 i 101km
> roznia sie tylko sterownikiem.
> Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
> Bartek