CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Jaksa » 10 lip 2007, 00:07

Riki napisał(a):ciekawe kto pierwszy dłubnie wreszcie DiTD
Riki, wypadło na Ciebie hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 10 lip 2007, 00:35

Jaksa napisał(a):Riki, wypadło na Ciebie

<lol> ..........moze kiedyś :P ;) jutro jade na hamownie, ciekawe ile wykres pokaze :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez polnik@studio » 10 lip 2007, 06:20

a ja dołączę do odpowiedniego tematu :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Riki » 10 lip 2007, 10:34

Riki napisał(a):jutro jade na hamownie, ciekawe ile wykres pokaze


No i pokazał.......... 96,4KM i 211NM.......... :| w sumie nie jest zle....
Ostatnio edytowano 10 lip 2007, 22:57 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Riki » 10 lip 2007, 18:30

Prosze o skasowanie tego postu :)
Ostatnio edytowano 10 lip 2007, 22:56 przez Riki, łącznie edytowano 3 razy
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bkapust » 10 lip 2007, 19:06

http://www.vtech.pl/aktualnosci/najnows ... x-283.html

Czy ktos zakladal takie cos do Mazdy? :)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez kitek-bartek » 29 lip 2007, 17:24

witam,

chyba jestem pierwszy, który ma 6-tkę po modyfikacji silnika. Więc zacznę od tego, że dla M6 z 2004rdo polowy roku da się zwiększyć moc poprzez nowy program sterujący, który jest dopierany indywidualnie do każdego auta. Natomiast od 2002 do końca 2003 wstawiany jest box. Moja 6-tka jest 2004 w serii bylo 138KM i 300Nm, teraz jest 170KM i 385Nm. Mój tata ma 6-tkę 2003r-wstawiony jest box-seria 128KM i 320Nm, teraz 151KM i 380Nm. Już przed modyfikacjami obie fruwaly jak szalone a teraz to po prostu bajka. Obie modyfikacje byly przeprowadzane w różnych firmach. Moja w Poznaniu koszt 1500PLN, ojca w lublinie koszt 1500PLN. Wszystko dobierane jest tak by silnik nic nie stracil na swojej żywotności i niezawodności.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez Gawro57 » 30 lip 2007, 00:31

kitek-bartek Wysłany: 29 Lip 2007 | 16:24 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

witam,

chyba jestem pierwszy, który ma 6-tkę po modyfikacji silnika. Więc zacznę od tego, że dla M6 z 2004rdo polowy roku da się zwiększyć moc poprzez nowy program sterujący, który jest dopierany indywidualnie do każdego auta. Natomiast od 2002 do końca 2003 wstawiany jest box. Moja 6-tka jest 2004 w serii bylo 138KM i 300Nm, teraz jest 170KM i 385Nm. Mój tata ma 6-tkę 2003r-wstawiony jest box-seria 128KM i 320Nm, teraz 151KM i 380Nm. Już przed modyfikacjami obie fruwaly jak szalone a teraz to po prostu bajka. Obie modyfikacje byly przeprowadzane w różnych firmach. Moja w Poznaniu koszt 1500PLN, ojca w lublinie koszt 1500PLN. Wszystko dobierane jest tak by silnik nic nie stracil na swojej żywotności i niezawodności.


Fajnie ,że ktoś ma M6 po tuningu silnika .O wrazenia z jazdy chyba nie ma co pytać !!! ale ile juz przejechałeś km ,jakie jest zużycie paliwa ??
Nie rozumiem dlaczego zrobiłes taki podział(dotyczy diesla) wg mnie to jest podział na z przed liftu tjod 2002 do ok.06.2005(121 KM ; 136KM ) i po tej dacie w wersji z 121 KM ; 142 KM .Może się mylę a jesli tak to prosze o info. zawsze to człowiek dowie się czegos nowego.
Jesli to nie tajemnica to podaj kontak do tych firm co wykonuja taki tuning.Pozdrawiam.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez kitek-bartek » 30 lip 2007, 10:33

gawro57- co do twojego posta to ja też bylem przekonany, że M6 dzieli się na te przedliftem i po. a jednak tak nie jest. Przekonalem się na wlasnej skórze. w firmie sterfatuningu z Gdyni, mówili mi że próbowali cośtakiego robić w M6 z II polowy 2004 i bylo inne oprogramowanie i nic im się nie udalo zrobić. Porównalbym to do oprpgramowanie antywirusowego, które mimo że caly czas jest pod tą samą nazwą to ciągle jest ulepszane i się zmienia.Jeśli chodzi o moją 6-tkę to modyfikację robilem w Poznaniu w firmie Gekocars-koszt 1500PLN. Natomiast druga 6-tka z 2003-tu byl wstawiany box- robiona byla w dealera v-tech w Lublinie-kontakt na stronie v-tech-cena też 1500PLN.ze 170KM przejachalem na razie ponad 3000km, acha i spalanie nie wzroslo.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez Młody » 9 sie 2007, 09:05

xANDy napisał(a):Uprzedzając pytania o podniesienie mocy w silnikach DiTD informuję, że oficjalnie nie istnieje taka moźliwość w sposób klasyczny ani bezpośredni. Oprogramowanie zaszyte jest w specjalizowanym precesorze denso, który cięźko rozgryźć (niestety), więc modyfikacja oprogramowania na razie jest niemożliwa..


Troszkę się nad tym zastanawiam ze względu na to że, przynajmniej 2 poważne firmy zajmujące się tunningiem oferowały mi możliwość tunningu za pomocą chipa, a nie boxa. Poza tym gdzieś mi się obiło o uszy że pompa jest marki denzo, ale sterownik boscha więc żadnych problemów ze "schipowaniem".?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 07:52
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF

Postprzez xANDy » 11 sie 2007, 11:12

Różnice w liftingu dotyczyły procesora sterującego i rodzaju zapisu programu w pamięci komputera. Tylko niektóre wersje były modyfikowalne. Jeśli komputer w całości jest denso to z tego co się dowiadywałem – nici z tuningu klasycznego (zostają box'y udające zimny motorek).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Adaś » 11 sie 2007, 12:40

kitek-bartek masz wykres z hamowni?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez xANDy » 11 sie 2007, 21:48

A) nie denzo tylko denso
B) sterownik jest również tej firmy – nie wiem jaki masz konkretnie model swojego autka i motorka ale w grę wchodzą trzy możliwości:
RF2A
RF3F
RF4F
WSZYSTKIE firmy Denso. ŻADNEGO Bosha.

Jeśli spotkałeś się z
Młody napisał(a):2 poważne firmy zajmujące się tunningiem oferowały mi możliwość tunningu za pomocą chipa
to bardzo chętnie się dowiemy czegoś więcej. Bo póki co – nie słyszałem, żeby ktoś rozgryzł proceser Denso od środka montowany w DiTD (zresztą nie tylko tam).

Chciałem tylko zwrócić uwagę, iż ten temat dotyczyć ma wyłącznie poradnika a nie wolnych dywagacji o wszystkim. Reszta postów zostanie wkrótce usunięta (jak wrócę z urlopu).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Barthez » 16 sie 2007, 15:20

Riki napisał(a):bartezm i jak prace nad DiTD? jestem ciekaw......

Nadal pracuje nad tym tematem jak tylko jestem w polsce – a to udalo mi sie ustalic:
Napiszcie co o tym sadzicie
Witam, odpowiadam na każde z pytań poniżej.



witam

ponownie jestem w kraju wiec szybko wracam do tematu mojej mazdy 323 ditd

moja decyzja to wariant pierwszy – kompleksowa przerobka.

w zwiazku z tym nasuwa mi sie kilka pytan.

1) moja mazda ma sterownik z programem na 90km a dokladnie ten sam

osprzet w mazdzie 626 z innym sterownikiem ma moc 101km. czy w tym

momencie ma znaczenie sterownik i moc wyjsciowa (seryjna) do przerobek?

czy moze najpierw wymienic sterownik na ten 101km?



Jeżeli sama wymiana sterownika ( o ile będzie współpracował z tym modelem) i pomoże zwiększyć moc bazową to zawsze to lepiej :)



2) mam na sterowniku blad egr i przez to prawdopodobie moc samochodu

wynosi 82km – badanie na hamowni. czy usuwac przyczyne awarii –

prawdopodobnie zawor egr lub ktorys z czujnikow? czy tez mozna podczas

tuningu oszukac te parametry i zaslepic zawor egr? (ekologia mnie nie

interesuje)



Można by było pokusić się o umieszczenie zamiast urządzenia EGR, zamiennika ( opornika) o takim samych parametrach jak to urządzenie aby komputer działał normalnie a następnie usunąć instalację EGR, ważne z wyczyszczeniem kolektora ssącego który może już wyglądać jak kopalnia węgla brunatnego J. Przy całej operacji trzeba zwrócić uwagę ile pinów posiada wtyczka do czujnika ( czy przypadkiem nie posiada czujnika temperatury)



Te 82 KM mogą być spowodowane także małą drożnością kolektora ssącego , jak z momentem obrotowym?



Warto także sprawdzić teraz następujące parametry:



– działanie przepływomierza

– ciśnienie doładowania ( ile pompuje maksymalnie, ile trzyma cały czas przy maksymalnym obciążeniu)

– ciśnienie sprężania





3) co mam rozumiec przez wiekszy dolot powietrza? Nie jestem

zwolennikiem filtrow stozkowych, zwlaszcza w dieslach. one dzialaja na

wysokich obrotach a w dieslu ich nie ma.



Większy dolot powietrza to najczęściej nowsza korzystniejsza instalacja wraz z filtrem dynamicznym w obudowie.

Jest taka opinia, że doloty w dieslu dają nic. Jednakże po takiej zmianie u nas temperatura zasysanego powietrza spada często o 20-25 stopni co daje większą ilość tlenu, co momentalnie wiąże się z poprawą sprawności.



Dla przykładu temperatura zasysanego powietrza w standardowym układzie dolotu ( samochody japońskie) przy temperaturze zewnętrznej 24 stopni C to 50-60 stopni. Z dynamicznym dolotem powietrza 26-28 stopni C. Proszę przy okazji diagnostyki przepływomierza sprawdzić temperaturę w dolocie J

Takie są fakty.



Tego rodzaju zmianę jak i efekt może Pan zobaczyć tutaj



http://www.44tuning.pl/czesci/kn-kingdr ... etrza.html





4) intercooler mam w tej chwili pionowo obok chlodnicy. rozumiem ze

chcecie go przeniesc na dol pod. jakie to ma znaczenie? samochod jest

dosc niski i obawiam sie o uszkodzenie go.



Umieszczamy większy oczywiście w bezpiecznym miejscu przed chłodnicą tak aby uzyskać jak najkorzystniejsze chłodzenie powietrza. Większa sprawność.



5) Korzystniejszy uklad wydechowy – rozumiem przez to przeprojektowanie

ukladu wraz z kolektorem wydechowym a nie dolozenie strumienicy czy

jakiegos tlumika sportowego? tak na marginesie to asmochod ten nie

nalezy do najcichrzych i musialem go juz dodatkowo wytlumiac. Nie chce

aby byl glosniejszy – jezdze bardo duzo i halas = bol glowy (mam na

mysli buczace tlumiki)



Układ wydechowy o większej średnicy od turbiny ( kolektor w takiej wersji pozostaje seryjny) do końca w raz z odpowiednią ilością jak i pojemnością tłumików lepszego przelotu. Dzięki temu wrasta lekko ciśnienie doładowania co korzystnie wpływa na sprawność.



Większy monet obrotowy i zarazem komfortowo na trasie ( spokojnie można jeździć)J



6) turbina troche wieksza? co to znaczy troche? jakie bedzie miala

parametry w porownaniu z seryjna? jakiej bedzie firmy? czy bedzie ja

mozna ewentualnie naprawic? czy od razu zezlomowac? wiem ze niekture

tuningowe turbiny sa nienaprawialne.



Zależnie do sprężarki jaka jest w Pana modelu albo jej wymiana na inną także standardową tylko większą lub modyfikacja tej, większa wydajność średnio o 25%.

Ważne: turbina jak i zawór upustowy muszą być sprawne.



7) jak bedzie reagowac wieksza turbina? zakres pracy mojej nie podoba mi

sie – do 2000 – nic. 2000-2500 – prawie nic 2500 – ok4200 jedziemy. jak

na diesla to wydaje mi sie ze to troche za wysoko... jak bedzie wieksza to czy nie bedzie jeszcze wiekszej turbo dziury?





To jak najbardziej warto sprawdzić jakie doładowanie pod obciążeniem daje ta turbina, może ma jakieś braki ? może przepływna jest ma także lekkie braki?



Tak na ogół od 2000 obr ( czasami 1800). Zaczyna się przyjemna zabawa do ok. 4500.



Zamiast turbo dziury przy większej turbinie pojawia się „ turbo wcisk „ w fotel.



8) to juz na marginesie na kiedys tam czy cala ta operacje bedzie mozna

potem przeszczepic do innego auta jak bym zmienil (nie wczesniej niz za

1,5 roku)?



Część zmian będzie związana z silnikiem a część z karoserią, zawsze to jakoś przełożyć się da, jednakże tylko część do innego modelu.



Jeszcze ważna informacja. Przed taką modyfikacją jeżeli rozrząd jest starszy niż 35 tyś kilometrów ( więcej niż rok)trzeba koniecznie wymienić rozrząd ( cały zestaw) oczywiście aby był dobrze ustawiony. To dla bezpieczeństwa .



Z uwagi na nadchodzący urlop ( 30.07-13.08) informuję, iż po urlopie z przyjemnością możemy poprawić osiągi Mazdy.



prosze o odpowiedz

pozdrawiam

Bartosz Miziolek



Dnia 3-07-2007 o godz. 9:14 44tuning.pl napisał(a):

> Witam. Przedstawiam dwie propozycje:

>

> 1.Korzystnie jest wykonać całą kompleksowa zmianę wraz z zamontowanie

> centralnie umieszczonego intercoolera , większym dolotem powietrza,

> korzystniejszym układem wydechowym, i trochę większą turbiną.

>

> Wtedy ma sens dołożyć inny sterownik. Dzięki temu można zyskać ok. 35-40

> KM

> i 70-80 Nm.

>

> Jest to inwestycja w wydaniu kompleksowym ok. 9500

>

> 2.Natomiast sama opcja elektroniczna, cyfrowy moduł zewnętrzny, przyrost

> ok.

> 15-20 KM i 35-40 Nm to inwestycja 1700 zł

>

> Z jakiej opcji woli Pan skorzystać?

>

> Pozdrawiam

>

> Robert JM Halicki

> _________________

> http://44tuning.pl – Opony-Tuning-Części-Serwis

> ...więcej niż tuning, więcej niż oczekujesz

>

> Opole, ul. Budowlanych 6

> tel. 77 423 12 45, 0-694 266 738

>

> -----Original Message-----

> From: Bartosz Miziolk [mailto:bartezm@wp.pl]

> Sent: Sunday, June 24, 2007 9:30 PM

> To: info@44tuning.pl

> Subject: 44tuning.pl – opony, tuning, części, serwis. Więcej niż myślisz:

> tuning mazda

>

> Email z zapytaniem wysłanym z formularza na stronie http://www.44tuning.pl

> od

> Bartosz Miziolk <bartezm@wp.pl>

>

> witam

> Jakis czas temu rozmawialismy na temat podniesienia mocy w moim autku –

> mazda 323 ditd rocznik 99 moc standard 90km. Nie podejmowalem tego tematu

> potem ze wzgledu na moj pobyt za granica. W tym momencie dotarlem juz do

> kraju i chcialbym otrzymac jakas propozycje zwiekszenia mocy do mojego

> samochodu. Oczywiscie sterownik denso – nieprogramowalny jak pan sam

> stwierdzil. Rozmawialismy o podpieciu dodatkowego sterownika ktorym

> mozna by

> regulowac parametry. Jeszcze jedna wazna informacja: wersja 90 i 101km

> roznia sie tylko sterownikiem.

> Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

> Bartek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez xANDy » 16 sie 2007, 15:52

bartezm – czy jesteś po przeczyszczeniu całego dolotu? on również ma dość znaczny wpływ na realną moc silnika – filtr powietrza, przytkany IC, zawieszający się EGR, zafajdany kolektor dolotowy..
Czy odnalazłeś w końcu swoje zgubione koniki?

Po takich różnych zabiegach moja mazdka odzyskała wszystkie swoje koniki (100,3 KM i 215 Nm). Możliwe, że wpływają też na to inne rzeczy (na przykład paliwo, uszlachetniacze ale też i same wtryski).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Barthez » 17 sie 2007, 16:33

xANDy napisał(a):bartezm – czy jesteś po przeczyszczeniu całego dolotu

nie – zrobie to na ukrainie – bedzie taniej
xANDy napisał(a):zawieszający się EGR

caly czas mam z nim problem – tez czekam na wyjazd
xANDy co sie stanelo z Twoja madzia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez BratCukierka » 17 sie 2007, 16:43

xANDy co sie stanelo z Twoja madzia?


z tego co się orientuje to sprzedał :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez mzat » 8 wrz 2007, 13:36

kitek-bartek jestem mocno zainteresowany "podkręceniem" mojej szóstki. napisz proszę czy nadal jesteś zadowolony z wykonanego zabiegu w firmie w poznaniu.
nic się nie dzieje z autkiem?
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2007, 17:31
Posty: 24
Skąd: zgierz
Auto: M6 GY MZR-CD 151 KM 2004 kombi

Postprzez Riki » 8 wrz 2007, 15:39

mzat byles na hamowni? :)

bartezm a jak Twoja DiTD? :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mzat » 8 wrz 2007, 18:54

nie jeszcze nie byłem. myslałem że zrobię wszystko za jednym zamachem tzn jak juz sie zdecyduje na 100%. po co iść wcześniej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2007, 17:31
Posty: 24
Skąd: zgierz
Auto: M6 GY MZR-CD 151 KM 2004 kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje