Kiedy należy wymienic kopułkę i palec ?

Postprzez Marcin L » 12 paź 2005, 12:00

zdjąłem kopułkę żeby zobaczyć w jakiej jest kondycji i zauważyłem że styki sa trochę nadpalone (takie niewielkie połokrągłe "wżery" w miejscu styku z palcem rozdzielacza)

czy można to czymś przeczyścić a moze warto ją wymienic ? co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez stuk » 13 paź 2005, 15:47

Jak masz kasę to wymieniaj – ja dziś wymieniłem: kopułka 65zl, palec 32zl, wymiana 20zl. No ale ja mam gaz z mikserem więc sprawny zapłon zmniejsza ryzyko strzału, dlatego nie bawiłem się w czyszczenie.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Gość » 27 lut 2007, 16:51

Witam
odkręciłem niedawno kopułkę i było tam trochę nalotu, ale to nic...
najgorsze jest to że kopułka ma dwa pęknięcia wewnątrz tzn od tego "węgielka" jadno a drugie od jednego ze styków :(
Na razie nic się nie dzieje, tylko trochę delikatnie szarpie jak jest zimny (na ciepłym nie).Poza tym pali zawsze z rańca od strzała :D
Wymieniać czy na razie jeździć jak nic się nie dzieje??
Jaki najlepiej kupić??
może być ten http://www.japparts.pl/www/index.php?&p ... tinfo&_row[j_indexjc]=K13020&_hig[j_rok]=1994&_hig[j_poj]=1500I+16&_hig[j_silnik]=Z5+DOHC&_hig[j_nadw]=BA
Aparat mam P5
pozdro


PROSZĘ O USUNIĘCIE TEGO POSTU------------ NIE TEN DZIAŁ
Gość
 

Postprzez sołtys » 27 lut 2007, 17:25

KEEL napisał(a):Wymieniać czy na razie jeździć jak nic się nie dzieje??


jak lubisz ryzykować to jeżdził ale możesz w najlepszym wypadku dojedziesz na 3 cylindrach w najgorszym staniesz w szczerym polu,
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez japan » 27 lut 2007, 18:34

apropos tematu Marcina L – czy i jak można zdiagnozować kondycję kopułki i palca ?? ostatnio zauważyłem spadek mocy i od czasu do czasu miewam pojedyncze szarpnięcie podczas jazdy.kłania mi się wymiana filtra powiterza i paliwa,ale wątpie żeby to przez to.Podejrzewam coś z zapłonem,bo świece i kable wymieniłem tydzien temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez tadziol » 27 lut 2007, 21:48

work.manual podaje kontrole wzrokową palca i kopułki z uwzględnieniem pęknięć,nadpaleń itp. to wszystko co mozna w temacie
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez magicadm » 27 lut 2007, 22:54

Ja też mam ten dylemat w benzyniaku :|
Już 300 tys km nakulane, a kopułka i palec są ory.
I nic nie przerywa – raz na 20 tys km czyszczę tylko nalot.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 27 lut 2007, 23:39

Mnie udało sie wymienic parę kopułek ( na 16 lat ) wszystkie były po dzwonach – dlatego dziwię sie czemu tak wymieniacie te kopulki i palce ( czyszczenie owszem ale wymiana ? Z tymi zamiennikami tez sa schody – badziewiasto są wykonane jak porownuje z oryginałem ) oczywiscie bez obrazy to tylko moje zdanie jak widzę.... :) .....i kolegi magicadm. ( 300 tysi najechane i wszystko działa )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hazu » 27 lut 2007, 23:55

Jaksa napisał(a): Z tymi zamiennikami tez sa schody – badziewiasto są wykonane jak porownuje z oryginałem

podzielam opinie i to nie tylko w przypadku mazd

Sam czyściłem swoją z nalotu (było go bardzo dużo)
objawiało się to tym że w wwilgotne dni dławił się silnik.
po czyszczenu nie ma żadnych problemów mimo tego że jeżdżę na lpg

I na pewno nie zmienię jej profilaktycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez M@ster » 4 kwi 2007, 13:23

Witam! mam pytanko.czy mozliwe jest zalozenie kopulki odwrotnie?jak czyscilem swoja to cos mi sie zdawalo ze odwrotnie ja zalozylem i czy ma to jakis wplyw na prace silnika?

pozdrawiam
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez XsiX » 4 kwi 2007, 13:27

Jaksa napisał(a):Mnie udało sie wymienic parę kopułek ( na 16 lat ) wszystkie były po dzwonach – dlatego dziwię sie czemu tak wymieniacie te kopulki i palce

Jareczku moja nie była po żadnym widocznym dzwonie a jednak przez palec i kopułkę auto w tamtym roku totalnie zaniemogło.
(pisałem o tym na forum). Dodam jeszcze że czyszczenie nie przyniosło żadnych efektów, uszkodzeń też gołym okiem nie było widać :P

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Emiel » 14 lip 2007, 21:42

Jaksa napisał(a):Mnie udało sie wymienic parę kopułek ( na 16 lat ) wszystkie były po dzwonach – dlatego dziwię sie czemu tak wymieniacie te kopulki i palce ( czyszczenie owszem ale wymiana ? Z tymi zamiennikami tez sa schody – badziewiasto są wykonane jak porownuje z oryginałem ) oczywiscie bez obrazy to tylko moje zdanie jak widzę.... usmiech .....i kolegi magicadm. ( 300 tysi najechane i wszystko działa )


a ja mam pytanie odnośnie tego węglika, czy co to tam jest (na środku kopułki) – jeśli jest prawie maksymalnie schowany (prawie nic nie wystaje) i siedzi sztywno (ktoś mi mówił, że powinien chodzić na sprężynce), to to już kopułkę kwalifikuje do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:16
Posty: 152
Skąd: wawa/london
Auto: MX-6 2.5 V6

Postprzez pawelc » 15 lip 2007, 07:07

a czasami palec nie ma blaszki elastycznej? jak tak to
ona spełnia rolę sprężynki i w tym wypadku węglik jest nieruchomy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez panstasio » 15 lip 2007, 12:18

to i jak się podłąćze. niedawno poszedł mi moduł aparatu zapłonowego – moduł wymieniony na zewnetrzny i było git...
od niedawna samochód faluje na niskich obrotach. TPS regulowne według opisu patyka i trochę się poprawiło, ale nei dokońca. Błey:
najpier wyskoczyła mi cała litania 24, 27, 15 ,17 i wiele innych. Po resecie cisza i błędy już nie wróciły ale wachlarz obortów pozostał... co najbardziej nie miłe w tym całej sytuacji to w momencie puszczenia peadłu gazu na biegu w okolicach 2 tys obrotów występuje szarpanie i na PB i na LPG. Przewody sprawdziłem i wyglądają tiptop. Czy takie objawy mogą wskazywać na kopułke i paluch??
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez yohnny1 » 29 lip 2007, 22:52

u mnie jest problem z nieregularnymi obrotami. na postoju obroty potrafia spadac do 400. w czasie jazdy ( bezn , gaz – bez roznicy) jesli ustawie go na stala predkosc to autem strasznie szarpie. dodatkowo strsnie smierdzi paliwem lub gazem – w zaleznosci na czym jezdze. objawy z szarpaniem są takie same. pomozcie prosze bo czeka mnie dluuuga podroz i nie wiem czy moja nowa Madzia poradzi sobie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 22:39
Posty: 51
Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v

Postprzez yohnny1 » 16 wrz 2008, 23:52

no i juz po wymianie kopółki i palca. róznica jest. na kopółce nie bylo widac zeby byla tragedia ale musiala miec przebicie gdzies wewnątrz. w aucie dalej skacza obroty ale to wina krokowego. ( juz sie moczy cala przepustnica w benzynie.) a gazem jakby mniej czuc z rury
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 22:39
Posty: 51
Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v

Postprzez flashmaniac » 4 wrz 2009, 10:11

czy 71 zl za nowa kopulke + palec to dobra cena ?
jakis sklep likwiduja i wyprzedaja czesci do japoncow

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez lesiux » 4 wrz 2009, 11:02

myślę, że cena dobra, u mnie krzyczą 90zł za komplet.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki