Kiedy należy wymienic kopułkę i palec ?
Strona 1 z 1
zdjąłem kopułkę żeby zobaczyć w jakiej jest kondycji i zauważyłem że styki sa trochę nadpalone (takie niewielkie połokrągłe "wżery" w miejscu styku z palcem rozdzielacza)
czy można to czymś przeczyścić a moze warto ją wymienic ? co o tym sądzicie ?
czy można to czymś przeczyścić a moze warto ją wymienic ? co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Jak masz kasę to wymieniaj – ja dziś wymieniłem: kopułka 65zl, palec 32zl, wymiana 20zl. No ale ja mam gaz z mikserem więc sprawny zapłon zmniejsza ryzyko strzału, dlatego nie bawiłem się w czyszczenie.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Witam
odkręciłem niedawno kopułkę i było tam trochę nalotu, ale to nic...
najgorsze jest to że kopułka ma dwa pęknięcia wewnątrz tzn od tego "węgielka" jadno a drugie od jednego ze styków
Na razie nic się nie dzieje, tylko trochę delikatnie szarpie jak jest zimny (na ciepłym nie).Poza tym pali zawsze z rańca od strzała
Wymieniać czy na razie jeździć jak nic się nie dzieje??
Jaki najlepiej kupić??
może być ten http://www.japparts.pl/www/index.php?&p ... tinfo&_row[j_indexjc]=K13020&_hig[j_rok]=1994&_hig[j_poj]=1500I+16&_hig[j_silnik]=Z5+DOHC&_hig[j_nadw]=BA
Aparat mam P5
pozdro
PROSZĘ O USUNIĘCIE TEGO POSTU------------ NIE TEN DZIAŁ
odkręciłem niedawno kopułkę i było tam trochę nalotu, ale to nic...
najgorsze jest to że kopułka ma dwa pęknięcia wewnątrz tzn od tego "węgielka" jadno a drugie od jednego ze styków
Na razie nic się nie dzieje, tylko trochę delikatnie szarpie jak jest zimny (na ciepłym nie).Poza tym pali zawsze z rańca od strzała
Wymieniać czy na razie jeździć jak nic się nie dzieje??
Jaki najlepiej kupić??
może być ten http://www.japparts.pl/www/index.php?&p ... tinfo&_row[j_indexjc]=K13020&_hig[j_rok]=1994&_hig[j_poj]=1500I+16&_hig[j_silnik]=Z5+DOHC&_hig[j_nadw]=BA
Aparat mam P5
pozdro
PROSZĘ O USUNIĘCIE TEGO POSTU------------ NIE TEN DZIAŁ
-
Gość
apropos tematu Marcina L – czy i jak można zdiagnozować kondycję kopułki i palca
ostatnio zauważyłem spadek mocy i od czasu do czasu miewam pojedyncze szarpnięcie podczas jazdy.kłania mi się wymiana filtra powiterza i paliwa,ale wątpie żeby to przez to.Podejrzewam coś z zapłonem,bo świece i kable wymieniłem tydzien temu.
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
Ja też mam ten dylemat w benzyniaku
Już 300 tys km nakulane, a kopułka i palec są ory.
I nic nie przerywa – raz na 20 tys km czyszczę tylko nalot.
Już 300 tys km nakulane, a kopułka i palec są ory.
I nic nie przerywa – raz na 20 tys km czyszczę tylko nalot.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Mnie udało sie wymienic parę kopułek ( na 16 lat ) wszystkie były po dzwonach – dlatego dziwię sie czemu tak wymieniacie te kopulki i palce ( czyszczenie owszem ale wymiana ? Z tymi zamiennikami tez sa schody – badziewiasto są wykonane jak porownuje z oryginałem ) oczywiscie bez obrazy to tylko moje zdanie jak widzę....
.....i kolegi magicadm. ( 300 tysi najechane i wszystko działa )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a): Z tymi zamiennikami tez sa schody – badziewiasto są wykonane jak porownuje z oryginałem
podzielam opinie i to nie tylko w przypadku mazd
Sam czyściłem swoją z nalotu (było go bardzo dużo)
objawiało się to tym że w wwilgotne dni dławił się silnik.
po czyszczenu nie ma żadnych problemów mimo tego że jeżdżę na lpg
I na pewno nie zmienię jej profilaktycznie.
Jaksa napisał(a):Mnie udało sie wymienic parę kopułek ( na 16 lat ) wszystkie były po dzwonach – dlatego dziwię sie czemu tak wymieniacie te kopulki i palce
Jareczku moja nie była po żadnym widocznym dzwonie a jednak przez palec i kopułkę auto w tamtym roku totalnie zaniemogło.
(pisałem o tym na forum). Dodam jeszcze że czyszczenie nie przyniosło żadnych efektów, uszkodzeń też gołym okiem nie było widać
pozdrawiam
Jaksa napisał(a):Mnie udało sie wymienic parę kopułek ( na 16 lat ) wszystkie były po dzwonach – dlatego dziwię sie czemu tak wymieniacie te kopulki i palce ( czyszczenie owszem ale wymiana ? Z tymi zamiennikami tez sa schody – badziewiasto są wykonane jak porownuje z oryginałem ) oczywiscie bez obrazy to tylko moje zdanie jak widzę.... usmiech .....i kolegi magicadm. ( 300 tysi najechane i wszystko działa )
a ja mam pytanie odnośnie tego węglika, czy co to tam jest (na środku kopułki) – jeśli jest prawie maksymalnie schowany (prawie nic nie wystaje) i siedzi sztywno (ktoś mi mówił, że powinien chodzić na sprężynce), to to już kopułkę kwalifikuje do wymiany?
- Od: 8 lis 2005, 23:16
- Posty: 152
- Skąd: wawa/london
- Auto: MX-6 2.5 V6
a czasami palec nie ma blaszki elastycznej? jak tak to
ona spełnia rolę sprężynki i w tym wypadku węglik jest nieruchomy
ona spełnia rolę sprężynki i w tym wypadku węglik jest nieruchomy
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
to i jak się podłąćze. niedawno poszedł mi moduł aparatu zapłonowego – moduł wymieniony na zewnetrzny i było git...
od niedawna samochód faluje na niskich obrotach. TPS regulowne według opisu patyka i trochę się poprawiło, ale nei dokońca. Błey:
najpier wyskoczyła mi cała litania 24, 27, 15 ,17 i wiele innych. Po resecie cisza i błędy już nie wróciły ale wachlarz obortów pozostał... co najbardziej nie miłe w tym całej sytuacji to w momencie puszczenia peadłu gazu na biegu w okolicach 2 tys obrotów występuje szarpanie i na PB i na LPG. Przewody sprawdziłem i wyglądają tiptop. Czy takie objawy mogą wskazywać na kopułke i paluch??
od niedawna samochód faluje na niskich obrotach. TPS regulowne według opisu patyka i trochę się poprawiło, ale nei dokońca. Błey:
najpier wyskoczyła mi cała litania 24, 27, 15 ,17 i wiele innych. Po resecie cisza i błędy już nie wróciły ale wachlarz obortów pozostał... co najbardziej nie miłe w tym całej sytuacji to w momencie puszczenia peadłu gazu na biegu w okolicach 2 tys obrotów występuje szarpanie i na PB i na LPG. Przewody sprawdziłem i wyglądają tiptop. Czy takie objawy mogą wskazywać na kopułke i paluch??
coś ciekawego?? tylko co??
- Od: 28 paź 2003, 10:07
- Posty: 411
- Skąd: Legionowo
- Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)
u mnie jest problem z nieregularnymi obrotami. na postoju obroty potrafia spadac do 400. w czasie jazdy ( bezn , gaz – bez roznicy) jesli ustawie go na stala predkosc to autem strasznie szarpie. dodatkowo strsnie smierdzi paliwem lub gazem – w zaleznosci na czym jezdze. objawy z szarpaniem są takie same. pomozcie prosze bo czeka mnie dluuuga podroz i nie wiem czy moja nowa Madzia poradzi sobie
- Od: 29 lip 2007, 22:39
- Posty: 51
- Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
- Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v
no i juz po wymianie kopółki i palca. róznica jest. na kopółce nie bylo widac zeby byla tragedia ale musiala miec przebicie gdzies wewnątrz. w aucie dalej skacza obroty ale to wina krokowego. ( juz sie moczy cala przepustnica w benzynie.) a gazem jakby mniej czuc z rury
- Od: 29 lip 2007, 22:39
- Posty: 51
- Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
- Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v
czy 71 zl za nowa kopulke + palec to dobra cena ?
jakis sklep likwiduja i wyprzedaja czesci do japoncow
Pozdro
jakis sklep likwiduja i wyprzedaja czesci do japoncow
Pozdro
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki