Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny

Postprzez marek » 1 gru 2006, 21:12

Crxiak napisał(a):przy tych objawach mam sie stosowac do porad zawartych w tym poscie czy moze przyczyny sa diametralnie rozne??


Poziom oleju jest na ful?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Crxiak » 2 gru 2006, 01:11

Bylo troche malo wiec kupilem i dolalem ale problem nie zniknal :/
Początkujący
 
Od: 20 paź 2006, 20:15
Posty: 10
Skąd: Warszawa-Broodno
Auto: M....323 P 1.3 16 V

Postprzez kosior » 5 cze 2007, 17:24

witam, moja kontrolka tez mruga po nagrzaniu silnika, ale, że chyba już wszystko było powiedziane mam pytanie ile kosztuje pompa olejowa ewentualnie czy są zamienniki lub gdzie dostać używane ??
Serwis Mazdy we Wrocławiu przyznał się, że nigdy nie zamawiali pomp gdyż nie było to potrzebne i na dzień dzisiejszy nie wiedzą jak się ich ceny kształtują;)
Za niedługo jadę na wymianę oleju i przy okazji będzie czyszczony smok olejowy i zastanawiam się od razu nad pompą chociaż to droga rzecz pewnie ;/
Z góry dziękuje za informacje.
Mazda 323 BA Z5 ' 96 :D
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 15:17
Posty: 8
Skąd: Wrocław

Postprzez Radian » 12 lip 2007, 13:22

Wiatm foumowiczów. Ostatnio zdarzyło mi się zrobić większą ilość kilometrów w krótszym czasie (3 tyś. w tydzień) i po tej dawce zauważyłem, że po odpaleniu kontrolka oleju w Madzi gaśnie dopiero po kilku sekundach. Wcześniej mi się to nie zdarzało. Teraz wystarczy żeby auto postało kilka godzin i już jest to samo. Dodam, że od ostatniej wymiany oleju minęło 13 tyś (przebieg auta 176 tyś) i dokładnie rok czasu. Czy wymiana oleju może zniwelować problem?? Pomocne może być przypuszczam przeczyszczenie smoka. Ale mam jeszcze jedno pytanie, czy może siadać pompa olejowa?? Przeszukałem forum i raczej nikt się nie uskarżał na pompy więc nie sądzę żeby to mogło być to. Ale .... kto wie...
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez Sokool » 12 lip 2007, 14:18

Radian napisał(a):od ostatniej wymiany oleju minęło 13 tyś

Olej się wymienia co 10 tysięcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Dry » 12 lip 2007, 15:34

Radian napisał(a):i dokładnie rok czasu.


.....lub dokładnie raz do roku ;) – to tak z eksploatacji, ale nie wiem czy wymiana oleju pomoże w tym przypadku. pozdrawiam
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Sokool » 12 lip 2007, 15:53

Trochę poza tematem, ale:
Dry napisał(a):.....lub dokładnie raz do roku – to tak z eksploatacji

Co 10000 km lub raz w roku. Ale w zależności od tego co nastąpi wcześniej!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Pioteq25 » 12 lip 2007, 16:13

Dla ścisłości – okres wymiany zależy również od typu oleju. Syntetyki dłużej zachowują swoje właściwości ochronne, a mineralne starzeją się najszybciej i powinny być wymieniane częściej.
Odnośnie kontrolki, to było już to maglowane kilkakrotnie na forum – znalezienie tych trzech tematów zajęło mi 3s:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... smok+pompy

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... smok+pompy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... smok+pompy
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tadziol » 12 lip 2007, 19:56

pompy padały...Jaksa już jedną wymieniał,objawy były podobne
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Radian » 19 lip 2007, 10:09

No więc tak. Olej wymieniony, micha zdjęta, smok przeczyszczony, filtr zmieniony. Wszystko działa OK i kontrolka gaśnie normalnie. Oby tak dalej.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez sps-snipers » 27 paź 2007, 12:55

A ja mam takie pytanko.Ile oleju musi pozostac w silniku aby zapalila sie kontrolka oleju? Zazwyczaj jak mam juz na bagnecie L pierwsza z dolu to dolewam litra.I ani na zakretach ani w ogole sie niezapala.Wiec,ciekawi mnie czy dziala czujnik.Gdzie on jest tak w ogole bo az wstyd ale niechce strzelic gafe.Moze ma ktos jakas fotke z zaznaczeniem . :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez GofNet » 27 paź 2007, 23:01

     Kiedyś ktoś tu na FORUM napisał, że zapaliła mu się kontrolka poziomu oleju i gdy go uzupełnił, to wyszło, że miał jedynie trochę ponad litr oleju silnikowego. Sam tego nie sprawdzałem i nie mam tego w planach...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Siw-y » 27 paź 2007, 23:10

sps-snipers napisał(a):Ile oleju musi pozostac w silniku aby zapalila sie kontrolka oleju?

nie wiem jak w Mazdach ale kiedyś w poldku przegapiłem dolewke oleju i miałem suchy bagnet a kontrolka się zapalała jak był większy przechył auta na zakrętach albo przy hamowaniu lub przyspieszaniu (pompa wtedy łapała powietrze)
dolałem ponad 2L oleju aby zmieścić się między F a L :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Straight Edge Boy » 27 paź 2007, 23:53

jak kupiłem moją madzie to tak chodziłem koło niej tak , że po powrocie kilkaset km do domu i to na drugi dzień sprawdziłem , że bagnet jest suchy jak wiór a kontrolka sie nie paliła wlałem wtedy sporo oleju ale byłem zły na siebie , że takiej podstawy nie sprawdziłem a autem jeździła kobieta , no ale nic sie na szczęście nie stało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 23:17
Posty: 44
Skąd: częstochowa
Auto: mazda 323 F 95r

Postprzez sps-snipers » 28 paź 2007, 00:02

to wole dolewac :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez GofNet » 28 paź 2007, 13:55

     To, że zaświeciła się kontrolka od niskiego stanu oleju silnikowego nie oznacza, że pompa zasysa powietrze. Ten system zaprojektowano tak, aby informował użytkownika o konieczności uzupełnienia oleju w układzie a nie o fakcie pracy na sucho i początkowej fazie zacierania silnika.
     Dokładnie takie same przeznaczenie ma system informowania o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy albo płynu hamulcowego. To, że mruga/zaświeci kontrolka, nie oznacza od razu, że w układzie jest tak mało substancji, iż nastąpiły już jakieś straty (odwracalne, tudzież wręcz przeciwnie). To są jedynie kontrolki informacyjne/ostrzegawcze dla użytkownika samochodu, aby dzięki nim zainterweniował odpowiednio wcześnie, zanim dojdzie do ewentualnych uszkodzeń.

Pozdrawiam
..::GofNet::.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Konspi » 29 paź 2007, 15:08

Bagnet miedzy L a F pokazuje tak zwaną norme poziomu jesli bagnecik bedzie suchy na rozgrzanym silniku to juz jest żle. Nalezy pamietac ze poziom sprawdzamy na rownej powierzchni i na zimnym silniku na gorącym zawsze bedzie mniej bo idzie w układ.
Kontrolka zapala sie kiedy jest ponizej bagnetu na gorącym motorku.
Sam tak mialem sprawdzalem; mam ponad norme odpalilem przejechalem 20km silniczek sie nagrzal sprawdzam suchy bagnet i przy hamowaniu mi świeciło:)

Oprocz metod wypisanych wczesniej zerknij jeszcze do płynu chłodniczego. Niewiem jak jest w BA ale w BG jest zbiorniczek tylko przelewowy. Jesli u siebie masz zbiorniczek podłączony do układu to tam zobacz jesli nie to ściagnij troszke płynu z chłodnicy szczykawką z wezykiem gumowym do słoiczka. Do czego dąze....
płyn musi byc klarowny jesli bedziesz mial w nim tłuste plamy albo jego kolor bedzie przypominał whisky (tylko nie pic) to mozesz sie spodziewac najgorszego. Taki efekt jest gdy olej dostaje sie do układu chłodzenia i znika
gdzies tam:) Przyczyna – uszczeleczka pod głowicą (drogi interes)
Mazda 323 1.5 85' ==> Mitsubishi Lancer 1.5 88' ==> Mazda 323 F 1.6 16v 91' ==> Mazda 323 F 2.0 V6 Lantis 97'==>BMW 318i E46 02'==> bedzie mps
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 12:58
Posty: 253
Skąd: Polkowice
Auto: Bayerische Motoren Werke

Postprzez brii » 29 paź 2007, 17:31

Konspi napisał(a):na zimnym silniku

Nie – sprawdza się na rozgrzanym, kilka minut po wyłączeniu...

GofNet napisał(a):Ten system zaprojektowano tak, aby informował użytkownika o konieczności uzupełnienia oleju w układzie a nie o fakcie pracy na sucho i początkowej fazie zacierania silnika.

Raczej nie – to jest kontrolka ciśnienia oleju a nie niskiego stanu oleju. Analogia do kontrolki spryskiwaczy jest nieco chybiona, bo tamta jest pomarańczowa (nie ma tragedii) a ta od ciśnienia oleju czerwona (jest źle). Jak zapala się ta kontrolka to znaczy, że ciśnienie oleju jest za małe, a nie, że jest go za mało... Oczywiście ciśnienie może być za małe z powodu małej ilości oleju, ale oznacza to, że jest go o duuuuużo zamało...
Sugeruję zrobić dłuższy test eksploatacyjny – dolewać oleju dopiero jak zapala się ta kontrolka – powodzenia ;)
Ostatnio edytowano 29 paź 2007, 20:44 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez GofNet » 29 paź 2007, 19:12

     Dzięki brii za słuszne zwrócenie uwagi. Niestety masz racię brii. Nawet nie namawiam nikogo na tego typu testy, bo mogłyby się źle skończyć. Jak mogłem tak idiotycznie to skojarzyć, to sam nie wiem. Potraktowałem ją, jako
GofNet napisał(a):kontrolka od niskiego stanu oleju silnikowego
a to przecież całkiem co innego. Aż dziwię się, że wiedząc o tym (zasada działania, itd.), takie głupstwo mogłem walnąć. W sumie cały mój poprzedni post można wrzucić do kibla i spuścić wodę. Jestem nawet za tym, aby Moderator usunął go, by w przyszłości kogokolwiek w błąd nie wprowadzał...

     Do rzeczy... Rzecz w tym, że mrugnięcie kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza, że silnik już jest uszkodzony. Jednakże ostrzega nas, że występuje jakieś zaburzenie w pracy systremu smarowania (ciśnienie robocze). W takim przypadku nie można jeździć, ignorując ten fakt. Niezwłoczie należy uzupełnić ewentualne ubytki oleju silnikowego lub usunąć usterkę, powodującą w/w. Mrugnięcie kontrolki nie spowoduje (nie powinno spowodować) co prawdza uszkodzenia silnika, ale już jej świecenie a i owszem...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Piciu » 27 cze 2008, 14:15

mam problem o ile to rzeczywiscie problem a nie jakies zwarcie na kabelku. Zapala mi sie raporaz kontrolka cisnienia oleju w takich sytuacjach jak np ostre przyspieszanie lub ostry zakret lub hamowanie...Oleju jest MAX sprawdzame nowe filtry silnik po remoncie zaczelo sie to robic po jakis 300km od remontu....macie jakies pomysly co to moze byc ?? dodam ze silnik nie wydaje odglosow jak by mu brakowalo oleju tzn hydraulika zaworow chodzi cichutko itp.
<BR>moze mi ktos podac dlugosc bagneta do miarki oleju w silniku BP 1,8 DOHC 16V
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323