Wyremontowany silnik – co dalej ?

Postprzez marcelik » 27 cze 2007, 07:34

Witam wszystkich.

Tradycyjnie silnik Z5 w mojej mazdzie 323f po przejechaniu 203k km zaczął kopcić i brać olej na potęgę.
Zdecydowałem się na wymianę pierścieni + korekcja głowicy + wymiana panewek i wszystkich uszczelniaczy. Przy okazji wymieniłem rozrząd, świece, filtry, przewody, uszczelniłem pompe wodną.
Zrobiłem teraz 750 km, jest zdecydowanie lepiej, silnik nie bierze narazie oleju, jest bardziej dynamiczny.

Ponieważ nie mogę dogadać się z mechanikiem u którego to robiłem mam do was kilka pytań:

– ponoć mam przejechać 1000 km żeby pierścienie się "dotarły", jazda delikatna – co przez to rozumieć? Staram się nie przekraczać 3500 obrotów – to jest jazda delikatna dla Z5?
Po 1000km mam do niego pojechać na przegląd. Co powinien wtedy sprawdzić?

– mechanik zalał silnik olejem Castrol 10 w60 – strasznie gęsty. To dobry pomysł, czy też chciał ukryć ewentualne niedoróbki po remoncie?

– czy po przejechaniu tych 1000 km powinienem wymienić olej? Na taki sam, czy inny?

– czy przy okazji takiej naprawy powinienem coś robić z modułem sterującym silnikiem, czyli np. jakiś reset ustawień, co warto jeszcze sprawdzić – myślę o np. sondzie lambna, katalizatorze, innych czujnikach/ elementach.

– czy mazda 323f z Z5 ma wogóle złacze ODB do podłaczania komputera? Na jakies niemieckiej stronie wyczytałem że nie. A może są dostępne jakieś w miarę niedrogie interfejsy do PC, żebym mógł sam się pobawić zczytywaniem danych z samochodu?

– co jeszcze powinno się sprawdzić / wymienić przy takiej naprawie silnika?

Nie jestem jakimś super maniakiem osiągów czy jak tam.
Po prostu facet u którego to robiłem ma duże problemy z komunikacją :P, mogę spokojnie płacić za naprawę, np. silnika ale chciałbym wiedzieć, że zrobione zostało to dobrze :)

Pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 22:51
Posty: 11
Auto: 323F BA Z5 '96

Postprzez Giero » 27 cze 2007, 16:15

Hej Marcel i wszyscy. Jestem od niedawna posiadaczem Madzi 323F 1,5 z 97 roku co za razem idzie jestem nowy na forum:)
Mam podobny problem do Marcela.
\Przebieg w tym momencie mam 144 tysiące km. po zakupie wymieniłem olej z filtrem na Lotos 10W 40 i zaczął mi po wymianie strasznie kopcić przy uruchamianiu i potem troszkę w czasie jazdy. W czym może byc przyczyna? Czy może silnik sie oczyszcza z zanieczyszczeń czy juz poprostu tak jest. rozrządu nie wyniemiałem ale spoko m,echanik powiedział ze 50 tys moge na nim zrobić bo widać ze był wymieniany. Jesli chodzi o rure wydechową to widać ze oleju jakby brał bo jest opkopcona.
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez nicram323 » 27 cze 2007, 16:31

ty ja to samo mam, ale u mnie chyba uszczelniacze i pierscienie do wymiany, bo podejrzewam ze poprzedni właściciel przed sprzedaza wlał Motodoctora i przez jakies 1000m było ok a później zaczeło chlać olej ino huczy.
Raz na wozie raz w nawozie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2007, 19:11
Posty: 27
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Mx3 v6, 94'

Postprzez Giero » 27 cze 2007, 16:37

Ja po kupnie przejechałem około 300km do wymiany oleju. W ogóle jak wróciłem z autkiem do miejsca zamieszkania od handlarza, sprawdziłem sobie poziom oleju tak z ciekawości i na bagnecie nic nie było śladu??!! i właśnie przed wyminą nie zauważyłem żeby kopcił. Może kwestia tego że wcześniej był olej o innych parametrach. jak sądzicie.
I czy mam tak z tym jeździć czy sie mocniej zainteresować i pojechać do swojego mechanika?. nie chciał bym sie zbytnio narazie w koszta pakować, ponieważ jeszcze mam do uiszczenia koszty rejestracyjne..
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez Winetou » 27 cze 2007, 16:52

marcelik jesteś na forum nowy, więc poprawiam za Ciebie temat. W zasadzie wielokrotnie było to wszystko przerabiane, ale Twoje pytania są bardzo konkretne i tylko dlatego temat nie skończy w koszu. Przeczytaj proszę regulamin i stosuj się do niego przy zakładaniu kolejnych wątków. Uzupełnij też profil o dane auta.
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Gość » 27 cze 2007, 18:45

Slaw9 napisał(a):po zakupie wymieniłem olej z filtrem na Lotos 10W 40 i zaczął mi po wymianie strasznie kopcić przy uruchamianiu

ja miałem to samo...przed wymianą nie kopcił w ogóle chociaż mrozy były, a po wymianie (castrol gtx magnatec) w garażu było siwo <lol>
Po jakimś czasie przestał i tak już zostało...a oleju wciągnął pół litry na 4000km
Gość
 

Postprzez Udesky » 27 cze 2007, 20:29

Slaw9 napisał(a):po zakupie wymieniłem olej z filtrem na Lotos 10W 40 i zaczął mi po wymianie strasznie kopcić przy uruchamianiu i potem troszkę w czasie jazdy.


nicram323 napisał(a):ty ja to samo mam, ale u mnie chyba uszczelniacze i pierscienie do wymiany, bo podejrzewam ze poprzedni właściciel przed sprzedaza wlał Motodoctora

Jak dla mnie tu jest przyczyna i handlarz zamaskowal problem. No coz lepiej jechac samemu do helmutow po auto niz zdawac sie na uczciwosc handlarza no chyba ze to dobry znajomy :P
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Giero » 27 cze 2007, 21:32

Słuchajcie powiedzcie mi jak sprawdzić czy to jest silnik Z5 czy jakiś inny? w ogóle jakie są oznaczenia silników 1,5L dla 323f II generacji
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez Udesky » 27 cze 2007, 21:59

Slaw9 napisał(a):Słuchajcie powiedzcie mi jak sprawdzić czy to jest silnik Z5 czy jakiś inny? w ogóle jakie są oznaczenia silników 1,5L dla 323f II generacji

hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha
Masz 323F BA 1.5 to nie ma innej opcji jak ta ze masz Z5 pyt. tylko czy wersje przed czy po liftingu bo widze ze masz 97r a w koncowce tego roku byl lifting, ale Z5 to Z5 :P
Swoja droga poszukaj na forum o Z5 jest duuuuzo tematow, jesli nie najwiecej :P
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Giero » 28 cze 2007, 02:02

Acha oki. Nie śmiej sie ja dopiero poznaje sie z samochodem :) to jest wersja przed liftingiem.
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez marcelik » 28 cze 2007, 06:36

Wracając do moich pytań... :P

Najbardziej interesuje mnie ta kwestia : czy po 1000 km powinienem zmienic olej, czy pierscienie beda juz "dotarte" i mozna jezdzic normalnie, czy castrol 10 w60 jest odpowiednim olejem do Z5 po remoncie ?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 22:51
Posty: 11
Auto: 323F BA Z5 '96

Postprzez Giero » 28 cze 2007, 08:15

Marcel jeśli to nie jest tajemnicą z ciekawości chciałem sie zapytać ile wyniósł Cię owy remont silnika
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez michi » 28 cze 2007, 14:11

marcelik tak powinieneś zmienić olej po 1000km, na olejach się nie znam ale ja wlałem po remoncie midlanda 10w40. Aha i przez pierwszy 1000km nie powinieneś przekraczać 3500 rpm a później już możesz stopniowo go rozjeżdżać ;)

Pozdrawiam

Slaw9 odpowiedzi na Twoje pytania masz w conajmniej kilku tematach np. w moim o nazwie "Remont Z5" !! Wystarczy odrobine poszukać. A takie pytania o cene to na PW.
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Udesky » 28 cze 2007, 14:45

michi napisał(a):A takie pytania o cene to na PW.

Cena zależy w dużym stopniu od mechanika i użytych części. Tak wiec może on wynieść 1000zl, jak i ponad 2000zl. Ale chyba średnio kosztuje to ok 1500 – 1800zl. Najlepiej poczytaj o tym trochę na forum, aby wiedzieć jakiej firmy części wybrać, a potem zgłoś sie do Smirnofa który ma części w atrakcyjnych cenach. A

marcelik napisał(a):zy po 1000 km powinienem zmienic olej,

O ile sie nie mylę to tak. Bo przez dotarcie do oleju dostają sie jakieś mikroskopijne kawałki metalu co może być szkodliwe i dlatego po 1000km zaleca sie wymianę na świeży olej, bynajmniej tak mi tłumaczył mechanik i
ArtX
marcelik napisał(a):mechanik zalał silnik olejem Castrol 10 w60 – strasznie gęsty.

Hmm po remoncie powinien wystarczyć 10W40, 10W60 to już był by zalecany przy Z5 z dużym przebiegiem, który jeszcze mieści sie w górnych granicach z użycia oleju. A tak na marginesie Castrol to chyba nie był dobry wybór – poczytaj temat o olejach "Oleje" – do Mazd polecany jest Midland, Mobil i Schell, ja wymieniłem ostatnio Mobila Super S 10W40 na Schell Helix Plus 10W40 i silnik mi znacznie ucichł np.: nie słychać już po odpaleniu na zimnym silniku tego brzęczącego łancószka od rozrządu :D

Slaw9 zgłoś się do Jaksy on ma warsztat zajmujący sie Mazdami w Warszawie wiec Ci na pewno pomorze. A ludzie z forum sobie go bardzo chwalą
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez buba74 » 28 cze 2007, 15:19

Czytam i czytam i normalnie :| po kapitalnym remoncie silnika najlepiej powrócić do syntetyku 10W-40 lub nawet przy dobrym stanie silnika 5W-40. Zalanie 10-W60 to nie był dobry pomysł. Całkiem możliwe, ze taki został zalany dla ukrycia defektów. Po wymianie panewek i pierścieni doszczelnia się cały układ smarowania.
Docieranie silnika to przejechane 1000 – 1500 km przy obrotach do 4500max. Później wymiana oleju i filtra. Z tym, że teraz się zastanawiam, co będzie jak wlejesz 10-W40...Może się nic nie stanie...a może się rozszczelnic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Giero » 28 cze 2007, 15:49

marcelik napisał(a):mechanik zalał silnik olejem Castrol 10 w60 – strasznie gęsty.
Hmm po remoncie powinien wystarczyć 10W40, 10W60 to już był by zalecany przy Z5 z dużym przebiegiem, który jeszcze mieści sie w górnych granicach z użycia oleju. A tak na marginesie Castrol to chyba nie był dobry wybór – poczytaj temat o olejach "Oleje" – do Mazd polecany jest Midland, Mobil i Schell, ja wymieniłem ostatnio Mobila Super S 10W40 na Schell Helix Plus 10W40 i silnik mi znacznie ucichł np.: nie słychać już po odpaleniu na zimnym silniku tego brzęczącego łancószka od rozrządu :D


A propo. mi zalali Lotos 10W40 i mam podobnie jak piszesz. Przy zimnym silniku, przez chwile na niskich obrotach właśnie słychać jakiś metaliczny chrobot. przed wymiana tego nie słyszałem. Czyli wiem ze muszę wymienić jeszcze raz olej za jakiś czas :(
Udesky napisał(a):Slaw9 zgłoś się do Jaksy on ma warsztat zajmujący sie Mazdami w Warszawie wiec Ci na pewno pomorze. A ludzie z forum sobie go bardzo chwalą


Dzięki za info o Jasky-m. W razie problemów nie omieszkam skorzystać z Jego pomocy.
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez buba74 » 28 cze 2007, 15:59

Slaw9 napisał(a):jakiś metaliczny chrobot

wow :| normalnie włos się jeży... koniecznie do mechanika i to dobrego.....szkoda "młodego" silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Giero » 28 cze 2007, 16:06

młody jak młody 144tys przejechane. Wiesz to nie jest taki straszny chrobot. Powinienem może napisać chrobocik. Ale jutro jadę do mechanika z wymiana opon to sie zapytam co to jest może będzie wiedział co z tym począć dalej.
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez Udesky » 28 cze 2007, 16:07

Slaw9 napisał(a):Przy zimnym silniku, przez chwile na niskich obrotach właśnie słychać jakiś metaliczny chrobot.


buba74 napisał(a):wow ysz normalnie włos się jeży... koniecznie do mechanika i to dobrego.....szkoda "młodego" silnika

Tu nie ma sie co bać wystarczy przejrzeć parę tematów i zobaczysz że ten chrobot no normalka przy zimnym silniku, a jest to łańcuszek rozrządu, który już tak ma. Po liftingu już nie ma tego problemu bo łańcuszka też już nie ma.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez buba74 » 28 cze 2007, 16:16

Udesky napisał(a):normalka
...ten typ tak ma....nie lubię takich stwierdzeń... ale nie będę się kłócił... <diabełek> <diabełek> <diabełek>
Najważniejsze, zeby zadbać o "świerzyznę" pod maską...tak na marginesie to nie daje mi spokoju ten 10-W60....ja bym go już teraz zmienił...ale to moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323