Witam,
Elastyczność 80 – 120 (V bieg, 2 osoby + bagaż, pół baku paliwa) 15 sek pierwszy pomiar, 16 sek. drugi pomiar.
Pomiaru dokonałem "profesjonalnie" używając odtwarzacza CD i patrząc na czas utworu :–), dokładnośc +/– 1 sek.
Pozdrawiam
Marek
Różnice w skrzyniach biegów
1, 2
Ja stoper znalazłem w komórce (tel
) i pewnie dokładniej zmierzyłem. Zazwyczaj średnio jest 13.5s ale zdarzały się dni kiedy było 12.5s. Podaję średnio ponieważ trudno znaleźć odcinek idealnie poziomy i trzeba kilka pomiarów jadąc w przeciwnych kierunkach. Zauważyłem że lepsze czasy osiągałem po zalaniu xeramic`a który wyeliminował nieprzyjemne drgania na stosunkowo niskich obrotach np. 1700 na Vb. Czasami te drgania wracają – zależy to pewnie od paliwa, temperatury itd. i wtedy elastyczność wynosi koło 15s. Pomiary z jedną osobą na pokładzie (kierowcą
).
Gdyby nie ten felerny przedział obr. między 1690 a 1750 w którym strasznie opornie zbiera się silnik te czasy mogłyby być o wiele lepsze.
Gdyby nie ten felerny przedział obr. między 1690 a 1750 w którym strasznie opornie zbiera się silnik te czasy mogłyby być o wiele lepsze.
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
A to ciekawe, bo raczej w naszym przypadku nie zwiększa on mocy (zazwyczaj). Ta dziura może wynikać z nieszczelności dolotu PRZED sprężarką a nie za albo z zacinaniem się zaworu wastegate na samej turbince.waldek2000 napisał(a):Zauważyłem że lepsze czasy osiągałem po zalaniu xeramic`a który wyeliminował nieprzyjemne drgania
PS. Silnik RF4F (RF3F) w tym punkcie obrotów poza tym jest rzeczywiście słabszy niż jego poprzednik RF2A.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
MarekW napisał(a): (ciach)
2500 obr Vb 118
80km/h Vb 1690
(ciach)
Mam dokładnie tak samo, a 80-120km/h 13-15sek (trudno tak jednoznacznie zmierzyć)
Faktycznie przy 1690obr przy 80km/h jest jeszcze mułowate, gdyby tak zmierzyc 85-125km/h mysle ze byłoby dużo lepiej – z ciekawosci muszę sprawdzic ...
Ostatnio testowalem elastycznosc i wychodzi:
80-120 V – 16s
60-100 IV – 10s
Wersja 101 KM z Final Gear Ratio 3,409
Pytanie czy cieszyc sie z tych wynikow, czy szukac dziur/szlamu w IC.
Czytalem na forum posty o GW wkrecajacych sie w 14s 80-120. Rodzi sie wiec pytanie czy tak potrafi kazde DIDT z RF2, czy tylko wersja z przelozeniem stalym 3,619.
80-120 V – 16s
60-100 IV – 10s
Wersja 101 KM z Final Gear Ratio 3,409
Pytanie czy cieszyc sie z tych wynikow, czy szukac dziur/szlamu w IC.
Czytalem na forum posty o GW wkrecajacych sie w 14s 80-120. Rodzi sie wiec pytanie czy tak potrafi kazde DIDT z RF2, czy tylko wersja z przelozeniem stalym 3,619.
- Od: 7 kwi 2007, 19:40
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Bylo: 626 GF DiTD F/L
Każde DiTD w 626 to potrafi – po prostu w przypadku innej "nadbudowy" zastosowano inną skrzynię, żeby osiągi maksymalnie zbliżyć do siebie.
Wersja sedan/hb rozpędzać się powinna (dane katalogowe) 80-120Vb w 13,6 sek
Wersja kombi – 13,8 sek. (mogę się mylić o kawałeczek, ale nie dużo).
Wersja sedan/hb rozpędzać się powinna (dane katalogowe) 80-120Vb w 13,6 sek
Wersja kombi – 13,8 sek. (mogę się mylić o kawałeczek, ale nie dużo).
i jedno i drugie. Cieszyć się, że nie jest gorzej oraz zacząć szukać dziur/szlamu...kubatura napisał(a):Pytanie czy cieszyc sie z tych wynikow, czy szukac dziur/szlamu w IC
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzieki za informacje.
Przy najblizszym przegladzie wyczyszcze IC i pomecze mechanika, zeby dziur w rurach poszukal.
Swoja droga wersja z IC jest najbardziej prawdopodobna. Za turbina jest troche mokro, wiec przedmuchy jakies sa.
W sumie auto przyzwoicie sie buja. Szczegolnie w zakresie 2200 – 3500. Ponizej jest troche gorzej. O wyprzedzaniu na V bez 90 na liczniku nie ma co myslec. Za to 110 – 150 to czysta przyjemnosc. V max 185-190, czyli przepisowo.
Jeszcze jedna sprawa:
Jak bardzo klima zamula wasze bolidy? U mnie Vmax z klima = 175. Elastycznosci na V nie sprawdzalem, ale przedzial 80-95 wypada zalosnie.
Przy najblizszym przegladzie wyczyszcze IC i pomecze mechanika, zeby dziur w rurach poszukal.
Swoja droga wersja z IC jest najbardziej prawdopodobna. Za turbina jest troche mokro, wiec przedmuchy jakies sa.
W sumie auto przyzwoicie sie buja. Szczegolnie w zakresie 2200 – 3500. Ponizej jest troche gorzej. O wyprzedzaniu na V bez 90 na liczniku nie ma co myslec. Za to 110 – 150 to czysta przyjemnosc. V max 185-190, czyli przepisowo.
Jeszcze jedna sprawa:
Jak bardzo klima zamula wasze bolidy? U mnie Vmax z klima = 175. Elastycznosci na V nie sprawdzalem, ale przedzial 80-95 wypada zalosnie.
- Od: 7 kwi 2007, 19:40
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Bylo: 626 GF DiTD F/L
Klima zamula – tak jakoś o ok. 10 koników.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Klima zamula – tak jakoś o ok. 10 koników
xANDy czujesz A/C pod pedałem? jak robilem testy elastycznosci (80-120km/h 5b) to z wlaczona klima (2 os na pokladzie + bagaz) i wyszlo mi chyba 13,8s (na pewno ponizej 14s) i nawet w jezdzie miejskiej nie bardzo ja czuc
A masz reczna czy automat?
Z tego co wiem w automatycznych a/c Volvo jest taki patent, ze sprezarka zalacza sie tylko wtedy gdy jest "potrzebna" czyli zaleznie od cisnienia w ukladzie. Moze taki patent zastosowano tez w mazdzie. I dunno
A moze po prostu nie masz czynnika chlodzacego?
Z tego co wiem w automatycznych a/c Volvo jest taki patent, ze sprezarka zalacza sie tylko wtedy gdy jest "potrzebna" czyli zaleznie od cisnienia w ukladzie. Moze taki patent zastosowano tez w mazdzie. I dunno
A moze po prostu nie masz czynnika chlodzacego?
- Od: 7 kwi 2007, 19:40
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Bylo: 626 GF DiTD F/L
kubatura napisał(a):A masz reczna czy automat?
Skrzynia ręczna...
kubatura napisał(a):A moze po prostu nie masz czynnika chlodzacego?
Auto na wiosne przeszlo gruntowny przeglad klimy wiec na pewno jest
kubatura napisał(a):Moze taki patent zastosowano tez w mazdzie.
Watpie...... np u wujka w Corollce 1.4 D-4D tez nie czuc A/C pod pedałem.... moze diesel dzieki duzemu momentowi obr. radzi sobie dobrze z oporem jaki stwarza sprezarka?
I tu masz najważniejszą odpowiedź...Riki napisał(a):moze diesel dzieki duzemu momentowi obr. radzi sobie dobrze z oporem jaki stwarza sprezarka?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
nie wiem czy moge tu napisać coś o comprexie... ale co tam.
Na 5b przy 1500 mam 60km/h, przy 2000 – 80, przy 2500 – 100, przy 3000 – 120 km/h. Może mi ktoś napisać czy moge przeszczepić skrzynie np. z GF do mojej GE? Widze, że przy tych samych obrotach silników macie dużo wyższe prędkości. W moim COMPREXIE napewno duże spalanie (poniżej 7 to nigdy nie zszedłem, a jechałem nieraz równo 80 km/h przez 150km) jest spowodowane wysokimi obrotami SILNIKA (z tego co widze). Może mi ktoś napisać czy można zamieniać te skrzynie między sobą? tzn czy pasują mocowania, półosie napędowe, przełożenie na licznik? Z góry wielkie dzięki
Na 5b przy 1500 mam 60km/h, przy 2000 – 80, przy 2500 – 100, przy 3000 – 120 km/h. Może mi ktoś napisać czy moge przeszczepić skrzynie np. z GF do mojej GE? Widze, że przy tych samych obrotach silników macie dużo wyższe prędkości. W moim COMPREXIE napewno duże spalanie (poniżej 7 to nigdy nie zszedłem, a jechałem nieraz równo 80 km/h przez 150km) jest spowodowane wysokimi obrotami SILNIKA (z tego co widze). Może mi ktoś napisać czy można zamieniać te skrzynie między sobą? tzn czy pasują mocowania, półosie napędowe, przełożenie na licznik? Z góry wielkie dzięki
Zmienić możesz, tylko po co? Spalanie Ci wzrośnie, ze względu na inny rozkład momentu obrotowego.
Skrzynie biegów są także dobierane do masy i mocy silnika (przede wszystkim momentu). Nawet w przypadku GF i GW jest różnica, żeby właśnie zniwelować różnice masy wyjściowej. Taka przekładka skrzyni więcej Ci chyba zrobi złego niż dobrego.
Skrzynie biegów są także dobierane do masy i mocy silnika (przede wszystkim momentu). Nawet w przypadku GF i GW jest różnica, żeby właśnie zniwelować różnice masy wyjściowej. Taka przekładka skrzyni więcej Ci chyba zrobi złego niż dobrego.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Silnik COMPREX ma maks moment (169 Nm) przy 2000 obr/min. To przypada na 80 km/h na piątym biegu. Jeżdże raczej ponad stówke, więc po co mam mieć dużo ponad maks moment, jak moge mieć go prawie cały czas. Troche zagmatwałem, ale chyba wiecie o co mi chodzi. 
Panowie
Wiecie może po czym rozpoznać skrzynię do DiTD 101KM z 2002 r do mazdy 323f BJ? Czy powinny byc na niej jakieś numery? Jadę jutro do handlarza po skrzynię a nie mam możliwości zabrania starej :/. Wiem od kolegi 'borysa" że do niej montowane były skrzynie G15M-R.
A może wiecie z kim z forumowiczów mógł bym się skontaktować w tej sprawie?
Wiecie może po czym rozpoznać skrzynię do DiTD 101KM z 2002 r do mazdy 323f BJ? Czy powinny byc na niej jakieś numery? Jadę jutro do handlarza po skrzynię a nie mam możliwości zabrania starej :/. Wiem od kolegi 'borysa" że do niej montowane były skrzynie G15M-R.
A może wiecie z kim z forumowiczów mógł bym się skontaktować w tej sprawie?
Pozdrawiam Łukasz
- Od: 12 lut 2011, 23:01
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2002r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości