Różnice w skrzyniach biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MarekW » 9 cze 2007, 22:51

Witam,

Elastyczność 80 – 120 (V bieg, 2 osoby + bagaż, pół baku paliwa) 15 sek pierwszy pomiar, 16 sek. drugi pomiar.
Pomiaru dokonałem "profesjonalnie" używając odtwarzacza CD i patrząc na czas utworu :–), dokładnośc +/– 1 sek.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez waldek2000 » 10 cze 2007, 16:05

Ja stoper znalazłem w komórce (tel :) ) i pewnie dokładniej zmierzyłem. Zazwyczaj średnio jest 13.5s ale zdarzały się dni kiedy było 12.5s. Podaję średnio ponieważ trudno znaleźć odcinek idealnie poziomy i trzeba kilka pomiarów jadąc w przeciwnych kierunkach. Zauważyłem że lepsze czasy osiągałem po zalaniu xeramic`a który wyeliminował nieprzyjemne drgania na stosunkowo niskich obrotach np. 1700 na Vb. Czasami te drgania wracają – zależy to pewnie od paliwa, temperatury itd. i wtedy elastyczność wynosi koło 15s. Pomiary z jedną osobą na pokładzie (kierowcą :) ).
Gdyby nie ten felerny przedział obr. między 1690 a 1750 w którym strasznie opornie zbiera się silnik te czasy mogłyby być o wiele lepsze.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez xANDy » 10 cze 2007, 21:35

waldek2000 napisał(a):Zauważyłem że lepsze czasy osiągałem po zalaniu xeramic`a który wyeliminował nieprzyjemne drgania
A to ciekawe, bo raczej w naszym przypadku nie zwiększa on mocy (zazwyczaj). Ta dziura może wynikać z nieszczelności dolotu PRZED sprężarką a nie za albo z zacinaniem się zaworu wastegate na samej turbince.
PS. Silnik RF4F (RF3F) w tym punkcie obrotów poza tym jest rzeczywiście słabszy niż jego poprzednik RF2A.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez emer » 11 cze 2007, 15:02

MarekW napisał(a): (ciach)
2500 obr Vb 118
80km/h Vb 1690
(ciach)


Mam dokładnie tak samo, a 80-120km/h 13-15sek (trudno tak jednoznacznie zmierzyć)
Faktycznie przy 1690obr przy 80km/h jest jeszcze mułowate, gdyby tak zmierzyc 85-125km/h mysle ze byłoby dużo lepiej – z ciekawosci muszę sprawdzic ...
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez kubatura » 25 cze 2007, 13:14

Ostatnio testowalem elastycznosc i wychodzi:
80-120 V – 16s
60-100 IV – 10s

Wersja 101 KM z Final Gear Ratio 3,409

Pytanie czy cieszyc sie z tych wynikow, czy szukac dziur/szlamu w IC.
Czytalem na forum posty o GW wkrecajacych sie w 14s 80-120. Rodzi sie wiec pytanie czy tak potrafi kazde DIDT z RF2, czy tylko wersja z przelozeniem stalym 3,619.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2007, 19:40
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Bylo: 626 GF DiTD F/L

Postprzez xANDy » 25 cze 2007, 15:15

Każde DiTD w 626 to potrafi – po prostu w przypadku innej "nadbudowy" zastosowano inną skrzynię, żeby osiągi maksymalnie zbliżyć do siebie.
Wersja sedan/hb rozpędzać się powinna (dane katalogowe) 80-120Vb w 13,6 sek
Wersja kombi – 13,8 sek. (mogę się mylić o kawałeczek, ale nie dużo).
kubatura napisał(a):Pytanie czy cieszyc sie z tych wynikow, czy szukac dziur/szlamu w IC
i jedno i drugie. Cieszyć się, że nie jest gorzej oraz zacząć szukać dziur/szlamu...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kubatura » 26 cze 2007, 10:49

Dzieki za informacje.
Przy najblizszym przegladzie wyczyszcze IC i pomecze mechanika, zeby dziur w rurach poszukal.
Swoja droga wersja z IC jest najbardziej prawdopodobna. Za turbina jest troche mokro, wiec przedmuchy jakies sa.
W sumie auto przyzwoicie sie buja. Szczegolnie w zakresie 2200 – 3500. Ponizej jest troche gorzej. O wyprzedzaniu na V bez 90 na liczniku nie ma co myslec. Za to 110 – 150 to czysta przyjemnosc. V max 185-190, czyli przepisowo.

Jeszcze jedna sprawa:
Jak bardzo klima zamula wasze bolidy? U mnie Vmax z klima = 175. Elastycznosci na V nie sprawdzalem, ale przedzial 80-95 wypada zalosnie.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2007, 19:40
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Bylo: 626 GF DiTD F/L

Postprzez xANDy » 26 cze 2007, 22:50

Klima zamula – tak jakoś o ok. 10 koników.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 26 cze 2007, 23:12

xANDy napisał(a):Klima zamula – tak jakoś o ok. 10 koników


xANDy czujesz A/C pod pedałem? jak robilem testy elastycznosci (80-120km/h 5b) to z wlaczona klima (2 os na pokladzie + bagaz) i wyszlo mi chyba 13,8s (na pewno ponizej 14s) i nawet w jezdzie miejskiej nie bardzo ja czuc :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kubatura » 27 cze 2007, 09:01

A masz reczna czy automat?
Z tego co wiem w automatycznych a/c Volvo jest taki patent, ze sprezarka zalacza sie tylko wtedy gdy jest "potrzebna" czyli zaleznie od cisnienia w ukladzie. Moze taki patent zastosowano tez w mazdzie. I dunno
A moze po prostu nie masz czynnika chlodzacego?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2007, 19:40
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Bylo: 626 GF DiTD F/L

Postprzez Riki » 27 cze 2007, 09:29

kubatura napisał(a):A masz reczna czy automat?


Skrzynia ręczna... :)


kubatura napisał(a):A moze po prostu nie masz czynnika chlodzacego?


Auto na wiosne przeszlo gruntowny przeglad klimy wiec na pewno jest :P


kubatura napisał(a):Moze taki patent zastosowano tez w mazdzie.

Watpie...... np u wujka w Corollce 1.4 D-4D tez nie czuc A/C pod pedałem.... moze diesel dzieki duzemu momentowi obr. radzi sobie dobrze z oporem jaki stwarza sprezarka? :| bo np w Oplu czy Saabie (nawet 2.3) baardzo czuc A/C..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 27 cze 2007, 13:12

Riki napisał(a):moze diesel dzieki duzemu momentowi obr. radzi sobie dobrze z oporem jaki stwarza sprezarka?
I tu masz najważniejszą odpowiedź...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Zbigniew » 27 cze 2007, 14:45

nie wiem czy moge tu napisać coś o comprexie... ale co tam.
Na 5b przy 1500 mam 60km/h, przy 2000 – 80, przy 2500 – 100, przy 3000 – 120 km/h. Może mi ktoś napisać czy moge przeszczepić skrzynie np. z GF do mojej GE? Widze, że przy tych samych obrotach silników macie dużo wyższe prędkości. W moim COMPREXIE napewno duże spalanie (poniżej 7 to nigdy nie zszedłem, a jechałem nieraz równo 80 km/h przez 150km) jest spowodowane wysokimi obrotami SILNIKA (z tego co widze). Może mi ktoś napisać czy można zamieniać te skrzynie między sobą? tzn czy pasują mocowania, półosie napędowe, przełożenie na licznik? Z góry wielkie dzięki
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 11:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez xANDy » 28 cze 2007, 08:25

Zmienić możesz, tylko po co? Spalanie Ci wzrośnie, ze względu na inny rozkład momentu obrotowego.
Skrzynie biegów są także dobierane do masy i mocy silnika (przede wszystkim momentu). Nawet w przypadku GF i GW jest różnica, żeby właśnie zniwelować różnice masy wyjściowej. Taka przekładka skrzyni więcej Ci chyba zrobi złego niż dobrego.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Zbigniew » 4 lip 2007, 20:44

Silnik COMPREX ma maks moment (169 Nm) przy 2000 obr/min. To przypada na 80 km/h na piątym biegu. Jeżdże raczej ponad stówke, więc po co mam mieć dużo ponad maks moment, jak moge mieć go prawie cały czas. Troche zagmatwałem, ale chyba wiecie o co mi chodzi. :)
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 11:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez s1gruby » 2 mar 2011, 22:05

Panowie
Wiecie może po czym rozpoznać skrzynię do DiTD 101KM z 2002 r do mazdy 323f BJ? Czy powinny byc na niej jakieś numery? Jadę jutro do handlarza po skrzynię a nie mam możliwości zabrania starej :/. Wiem od kolegi 'borysa" że do niej montowane były skrzynie G15M-R.
A może wiecie z kim z forumowiczów mógł bym się skontaktować w tej sprawie?
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 23:01
Posty: 4
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323