DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez magicadm » 14 lut 2007, 09:49

Długi napisał(a): Problemy z paskami rozrządu odziedziczone po DITD :D

Podobno w tym silniku zastosowano szerszy o 5 mm pasek rozrządu, to prawda?
Taka informacje dostałem szukając rolek do DITD – że niby podobne tylko zamiast 2.5 cm maja 3 cm
Długi napisał(a):Rolę tłumik drgań skrętnych w 6 pełni dwumasowe koło zamachowe, w starszych rozwiązaniach tłumik drgań skrętnych był w tarczy sprzęgła (sprężyny)

Valeo już wyczuło temat i zalewa rynek zestawami "uwsteczniającymi" – czyli powrotem do "klasycznego" rozwiązania czyli normalne/jednomasowe koło zamachowe i tarcza z tłumikiem drgań :) Zapewne do tego idzie nowy/inny docisk i łożysko wyciskowe...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 14 lut 2007, 15:21

http://www.bogumil.deal.pl/forum/2_masy.wmv
Filmik pokazujący zasadę działania kółka 2-masowego.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tadziol » 16 lut 2007, 20:39

nie,żebym się wcinał,ale ja na swój motor nie narzekam...wiem,że chodzi o nowej generacji jednostki napędowe,ale SD 33 w Nissanie to dobry piec.Przebiegi do 1 mln km,duuuży moment obrotowy "od dna",żeliwny blok,żeliwna głowica...nie mam pytań.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xANDy » 16 lut 2007, 20:41

tadziol – a ile Twój pali? <lol>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tadziol » 16 lut 2007, 21:19

xANDy napisał(a):tadziol – a ile Twój pali?


10-30l/100km,ale pamiętaj, że waży 1800kg i czasami musi obsłużyć dwa mosty napędowe...że o pozycji 4L nie wspomnę.Ale jakieś dwa tyg. temu SD33 ściągał z trasy padniętą Navarę DDTi <lol> w końcu to młodszy brat był <lol>

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jaksa » 21 cze 2007, 23:17

Kimarco napisał(a):Riki jesteś w błędzie, ja wiem co mam i pisze dużymi literami TDVI
Oznaczenia na klapie są regionalne – zalezy z jakiego kraju jest auto. ( np. szostki z holandii mają CiTD a z rynku nie mieckiego nic – tylko napis mazda6 )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez TuneFORCE » 25 cze 2007, 23:09

ja sie troche wyłamie...
miałem Primere GT ale przy obecnych cenach paliw...
szukałem diesla do 25tyś a że jestem fanem japońskiej motoryzacji to zacząłem szukać wśród japońców...auto miało byc w miare pojemne i podatne na tuning w razie gdyby było za słabe...

sprzedałem kilkanaście sztuk almery 2.2tddi, 323ftddi i wiem jak te auta jeżdza itp. – są dla mnie za małe i za słabe...i ten lag w almerze mnie dobija..Fka lepiej od dołu ciagneła ale powyżej 3tyś juz słabiej niz nissan – takie były moje odczucia – jeżeli chodzi niezawdnosc to te auta są super+dla almery za łańuch...niestety sa to auta małe+oporne na tuning..

w międzyczasie przywizłem Skode Octavie 1.9TDI a że nissan okazyjnie sie sprzedał to skoda została...samochód miał 90KM i 210Nm..palił baaardzo mało – mniej niż Almera!!! klima,abs,elektryka,komp.pok i duuuży bagarznik + małe spalnie – to były atuty przemawiające za tym żeby zosatwić Vaga...

Wymieniłem wtryski, wgrany został wirus(chip) i mam teraz 133KM i 295Nm i auto nie kopci!!! za 100zł robie 400Km!!! koszt tej imprezy to 2000zł-niezły stosunek %przyrostu do ceny,oczywiście wymieniłem pasek+cały zestaw rolek itp. za 700zł(skf) tak więc mam samochód na 80tys zrobiony(hamulce itp. zrobione-filtry,olej wiadomo co 8-10tys) zrobiłem autem już 7tyś km(1,5miesiąca) i smiga aż miło....jeszcze tylk oIC zmienie i turbinke i będzie git
Zawsze byłem sceptycznie nastawiony do niemieckich/czeskich aut i jak słyszałem że TDI pali 6/7l/100km to śmiac mi sie chciało – teraz sam to moge potwierdzić...jezeli chodzi o awaryjność – wymieniłem przepywke i nic więcej....auto ma nalatane 180tyś ..

U mnie w rodzinie same japońce – mazdy,nissany,toyoty – sam zresztą namawiałem właścicieli na te auta – teraz sam jezdze skodą :D ....moim zdaniem jak sie z głową jezdzi i sie dba=odpowiednio serwisuje samochód to każdy jeden sie odwdzięczy bezawaryjnością(wiadomo sa f-yjątki :D )

p.s jak piszecie o autach gdzie olej co 30-50tyś zmienia to śmiac mi sie chce <lol> ktos tego przestrzega?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Arnie » 25 cze 2007, 23:34

ja mam 2.0 CITD w mazdzie 6, jak turbina sie zalaczy to nie moge nad nia zapanowac, eh dzika bestia...
Arnie
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 19:22
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CITD

Postprzez Jaksa » 25 cze 2007, 23:45

Arnie napisał(a):jak turbina sie zalaczy to nie moge nad nia zapanowac
Wystarczy nogę cofnąc <lol>
Arnie napisał(a):eh dzika bestia
Masz racje :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 25 cze 2007, 23:53

Słuchajcie dziś pewnien czlowiek przewiózł mnie BMW E39 3.0d sedan tiptronic (193KM).... to jest dopiero dzika bestia :) <szok> i ten dźwiek <ganja> DiTD to jakas katarynka przy nim <lol>
Ostatnio edytowano 25 cze 2007, 23:56 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez TuneFORCE » 25 cze 2007, 23:55

objezdzam takie mazdy <lol>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Riki » 25 cze 2007, 23:58

kmink spytam z ciekawosci... jakie osiagi ma Twoja Octavia? :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez TuneFORCE » 26 cze 2007, 00:03

133KM i 295NM tyle że octa lzejsza jest niz 6ka :]
koleszka ma ibizke i 155KM niskie 7ki nią robi ale jak miał jeszcze 140km i jak 320CDI objechał w Skarbimierzu to sie własciciel merca zdiwił....masa robi swoje
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Riki » 26 cze 2007, 00:05

kmink napisał(a):masa robi swoje


Właśnie..... wkoncu Octavia to prawie kompakt :]

kmink napisał(a):133KM i 295NM

To juz nieźle.. :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez TuneFORCE » 26 cze 2007, 00:09

po wakacjach dobije do 15x i z 350Nm a moze więcej...jutro sie okaże czy sie zgościem w jednej sprawie dogadam jak tak to grubiej będzie :D ale przedewszstkim taniej 3majcie kciuki – wolałbym tak przy jakimś japońcu grzebac ale co zrobić – jeszcze mnie na takie cos nie stac
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez martinpl » 26 cze 2007, 09:08

kmink kreci sie jak benzyna :P u mnie przy 4300 pewnie turbina sie konczy <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez xANDy » 26 cze 2007, 09:10

odbiegamy Panowie od tematu – to miały być opinie o JAPOŃSKICH silnikach diesla ;P
Bardzo ładny wykres mocy i momentu kmink :D

PS. chyba dlatego żywotność japońskich jest sporo wyższa, bo nie są chipowalne i "virusy" się ich nie trzymają za bardzo, więc zachowują dłużej wyjściowe parametry.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 26 cze 2007, 11:12

xANDy napisał(a):Bardzo ładny wykres mocy i momentu


No no :) <spoko>

P.S
Czekajcie na wykres kolegi bafanabafana z Jego SERYJNEJ DiTD :D mnie zatkało.... ;) (jak na serie to jest baardzo dobrze wg mnie..)

xANDy napisał(a):bafanabafana – żebyś Ty wiedział ile Riki mi nagadał, że Twoja madzia to lata normalnie


Teraz mamy na to odpowiedz.... :P :) od razu wiedziałem ze to auto ma wiecej mocy...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez TuneFORCE » 26 cze 2007, 15:20

mój samochód miał 3włascicieli i 180tyś km w seri wyszło 96KM i 211Nm :D

Wojtek z MT ma taką samą octavie i ma ponad300tys km!!! z czego 200na Chipie, silnik był przegrzany i auto smiga i ma bagatela 233KM i z500...

Wszystko zalezy jak sie dba, ja oliwe co 8-10tys zmieniam, filtru,płyny itp. wszystko zawsze na czas sie wymienia....ba nawet jak byłem ostanio na przeglądzie to koleś mnie pochwalił :D że dawno nie było auta u niego co ma odpowiednie cisnienie w kołach <jupi> ....nie bez powodu szwaby tylko modernizują satrą konstrukcje...

Nie chce polemizowac co lepsze japońce czy niemieckie – uważam że japońce są the best i nastepne auto jakie kupie to pewnie bedzie acord 2.2..w dieslu
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez bafanabafana » 26 cze 2007, 23:39

Riki napisał(a):Czekajcie na wykres kolegi bafanabafana z Jego SERYJNEJ DiTD mnie zatkało.... (jak na serie to jest baardzo dobrze wg mnie..)


dziwna sprawa...Madzia przywieziona z Holandii w zeszłoroczne wakacje.
odłączony czujnik temperatury paliwa, tryb awaryjny, migająca kontrolka świec żarowych...ogólnie nieco mułowata :(
no to coż...myślę sobie...pojadę na hamownię i wyglądało to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6b ... 3a8be.html
...załamka normalnie :| no i zaczęło sie...ASO, Grabowski i wiele innych lepszych i gorszych serwisów...trwało to 7 miesięcy i wszystko dupa (pisałem o tym zresztą dokładnie na forum więc nie ma sensu się powtarzać)
w końcu uzbierałem kasę i do Mabi...wyrok oczywiście jeden remont pompy...pekło 3t PLN, z tego części około 300 PLN...niestety do dzisiaj nie dowiedziałem się co to było...usłyszałem jedynie, że "padła dawka"...zaprogramowali pompę i odjazd.
faktycznie zbierała sie dużo lepiej, ale ostatnio zaczęła trochę dymić na 2 i 3 biegu przy 3000 obr...kupiłem Xeramic do wtrysków, wyjeździłem cały bak poganiajac Madzię na niskich biegach do co najmniej 3500 obr i dymienie ustało.
myśle sobie – czas pojechac na hamownie i zobaczyć tą poprawe no i macie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/772 ... a16a8.html
szczęka mi opadła :D nie wiem co o tym myslec...gosciu z hamowni też nie wie...ale nie ukrywam gęba mi się cieszy od ucha do ucha <jupi> :P :D
najlepsze jest to ,że ja naprawdę nic nie robiłem z tym samochodem a tu taki numer :)
na koniec powiem Wam jeszcze, że poznałem goscia (mieszka w Wilanowie), który jeździ identyczną Madzia jak moja (wszystko takie samo tylko ma 4 PP a ja jedną i nie ma na klapie DITD)i ten kolo ma wpisane w dowodzie 86KW a ja mam 74. Jego Madzia jest sprowadzona z Niemiec.

Co Wy na to ?? !! ?? A może wychodziły z fabryki jakieś podrasowane DITD ??

Pozdrawiam wszystkich uzytkowników DITD i życzę Wam wszystkim "szczęsliwej hamowni"

PS. Czuję, że za pare dni pojadę ją zmierzyc jeszcze raz bo jakos to do mnie nie dociera :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto