ciezko wskakujacy wsteczny na zimnym silniku
Strona 1 z 1
czy tylko ja tak mam, czy to znana przypadlosc tych modeli?
zawsze rano jak musze wycofac z podjazdu to trzeba zamieszac wajcha na sprzegle w jedynke, trójke lub piatke i dopiero za drugim lub trzecim razem wsteczny zaskakuje
na rozgrzanym silniku tez sie zdarza ale rzedziej...
co jest tego przyczyną, wyrobioł sie jakis element skrzyni?
zawsze rano jak musze wycofac z podjazdu to trzeba zamieszac wajcha na sprzegle w jedynke, trójke lub piatke i dopiero za drugim lub trzecim razem wsteczny zaskakuje
na rozgrzanym silniku tez sie zdarza ale rzedziej...
co jest tego przyczyną, wyrobioł sie jakis element skrzyni?
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
No ja mam podobny feler, podejrzewam olej w skrzyni biegów – może jest go za mało albo stary jest
...
zauważyłem że jak auto lekko się ruszy do tyłu lub przodu np po spuszczonym ręcznym to wsteczny wchodzi git.

...
zauważyłem że jak auto lekko się ruszy do tyłu lub przodu np po spuszczonym ręcznym to wsteczny wchodzi git.
oblivion napisał(a):No ja mam podobny feler, podejrzewam olej w skrzyni biegów – może jest go za mało albo stary jest :|
to nie olej, ja po wymianie mam dokladnie tak samo
a bynajmniej hipolem skrzyni nie zalalem
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
bucz napisał(a):czy tylko ja tak mam, czy to znana przypadlosc tych modeli?
Ja mam to samo. Poruszałem ten temat na forum ale wtedy poradzono mi (zresztą słusznie ) żeby przesmarować tulejkę od dźwigni zmiany biegów. Jednak są to dwie różne przypadłości. Jedna to ciężko przesuwająca się dźwignia , a druga to właśnie ta którą opisujesz, czyli jakby blokada, zahaczanie o coś przy włączaniu wstecznego. Może winą trzeba obarczyć brak synchronizatora na wstecznym? Nie wiem.
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
widzę że nie tylko moja Madzia tak ma. to chyba przypadłość tego modelu. Ale da się z tym zyc.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 6 maja 2007, 09:45
- Posty: 5
- Skąd: Starachowice
- Auto: 626 1,8 16v z 96r HB
No przecież to wszystko jest logiczne...
Na wstecznym nie mamy synchronizatora. Jeśli pojazd stoi i na dodatek jest zblokowany ręczniakiem, to ciężko wrzucić wsteczny, bo nie zawsze możemy idealnie trafić. To chyba logiczne. Wszystko zależy od tego, jak są zębatki w danej chwili ustawione.
Jak sobie z tym radzić? To proste. Ja parkując pojazd nigdy nie zostawiam go na hamulcu ręcznym, lecz właśnie na biegu wstecznym
.
Dlaczego po spuszczeniu z ręcznego bieg wchodzi łatwo? Bo skrzynia się "ruszy" i już możemy trafić tam, gdzie chcemy.
Nie wolno dociągać wstecznego biegu większą siłą, bo można uszkodzić skrzynię!
Olej można zmienić – nie zaszkodzi i trochę pomoże w "miękkości" pracy skrzyni biegów.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Na wstecznym nie mamy synchronizatora. Jeśli pojazd stoi i na dodatek jest zblokowany ręczniakiem, to ciężko wrzucić wsteczny, bo nie zawsze możemy idealnie trafić. To chyba logiczne. Wszystko zależy od tego, jak są zębatki w danej chwili ustawione.
Jak sobie z tym radzić? To proste. Ja parkując pojazd nigdy nie zostawiam go na hamulcu ręcznym, lecz właśnie na biegu wstecznym
Dlaczego po spuszczeniu z ręcznego bieg wchodzi łatwo? Bo skrzynia się "ruszy" i już możemy trafić tam, gdzie chcemy.
Nie wolno dociągać wstecznego biegu większą siłą, bo można uszkodzić skrzynię!
Olej można zmienić – nie zaszkodzi i trochę pomoże w "miękkości" pracy skrzyni biegów.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
wystarczy dwa razy wysprzęglić przed wrzuceniem wstecznego – działa za każdym razem. Nie znam GE która by nie miała od czasu do czasu problemu z wrzuceniem wstecznego. Może to faktycznie wynika z małego przełożenia i braku synchronizacji. Moim zdaniem nie jest jakoś specjalnie uciążliwe, ani się nie pogłębia, wiec ....
olewam
no to jest zło totalne. Jak już ktoś ma totalnego lenia i bieganie wajchą po biegach czy dwukrotne wysprzęglanie dla niego to nieludzki wysiłek. To może sobie na niedopchniętym biegu puścić lekko sprzęgło – wsteczny powinien sam wskoczyć ale jak za mocno i za szybko puścimy lub dopchniemy za lekko dzwignię zmiany biegów to usłyszymy piękne KKKKKKKCHHHRRRRRRRRRR
GofNet napisał(a):Nie wolno dociągać wstecznego biegu większą siłą, bo można uszkodzić skrzynię!
no to jest zło totalne. Jak już ktoś ma totalnego lenia i bieganie wajchą po biegach czy dwukrotne wysprzęglanie dla niego to nieludzki wysiłek. To może sobie na niedopchniętym biegu puścić lekko sprzęgło – wsteczny powinien sam wskoczyć ale jak za mocno i za szybko puścimy lub dopchniemy za lekko dzwignię zmiany biegów to usłyszymy piękne KKKKKKKCHHHRRRRRRRRRR
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Też sporadycznie tak czynięBimbak napisał(a):może sobie na niedopchniętym biegu puścić lekko sprzęgło – wsteczny powinien sam wskoczyć
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
to ja doloze jeszcze cos od siebie – ten wsteczny to ponoc to przypadlosc wszystkich japonczykow. Czasem wystarczy kola zebate inaczej ustawic, puszczajac i wciskajac jeszcze raz sprzeglo. Jeszcze inny sposob to: wciskamy sprzeglo, probujemy wrzucic wsteczny a kiedy czujemy opor bo nie chce wejsc to trzymamy w tym polozeniu caly czas delikatnie dzwignie i OSTROŻNIE puszczamy sprzeglo az bieg delikatnie wskoczy.
EDIT: widze ze koledzy wyzej juz mnie ubiegli
EDIT: widze ze koledzy wyzej juz mnie ubiegli
- Od: 12 lut 2007, 20:41
- Posty: 181
Mnie minęło po wymianie sprzęgła oleju w skrzyni. Myślę że za ciężkie chodzenie odpowiedzialne było jednak sprzęgło gdyż olej był wymieniany rok temu. Teraz wchodzi perfekcyjnie.
Nie namawiam do wymiany sprzęgiełka, przed zrobieniem też żyłem z tnącym sie biegiem. Żyłem z nim tak 2 latka i teraz jakoś tak głupio mi bez niego....

Nie namawiam do wymiany sprzęgiełka, przed zrobieniem też żyłem z tnącym sie biegiem. Żyłem z nim tak 2 latka i teraz jakoś tak głupio mi bez niego....


- Od: 30 paź 2005, 18:49
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6
Jest tym machaniu po biegach jednak coś ryzykownego... ja zawsze przed wżuceniem wstecznego wkładałem piątke....
Teraz jeżdze na czterech biegach... synchronizator piątki już na trasie nietrzyma...
I pytanie z innej beczki... gdzie znaleść opis wymiany skrzyni w 626 GE 1,8DOHC???
pomóżcie bo ta szukajka jest do bani.
Teraz jeżdze na czterech biegach... synchronizator piątki już na trasie nietrzyma...
I pytanie z innej beczki... gdzie znaleść opis wymiany skrzyni w 626 GE 1,8DOHC???
pomóżcie bo ta szukajka jest do bani.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Bimbak napisał(a):wystarczy dwa razy wysprzęglić przed wrzuceniem wstecznego – działa za każdym razem.
dokładnie;))
Moja była madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37454
i obecna:
http://img21.imageshack.us/img21/1189/dsc04933aaaa.jpg
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37454
i obecna:
http://img21.imageshack.us/img21/1189/dsc04933aaaa.jpg
- Od: 18 maja 2007, 08:28
- Posty: 82
- Skąd: Krobia/Wlkp
- Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS
MadziaForever wsteczny i piątka są na tej samej przesuwce i wyskakiwanie piątki to własnie wina tej przesuwki i ewentualnie koła zębatego ,mozna się do tego dostac bez wyciągania skrzyni ,odkręcasz metalową pokrywę po prawej stronie tylko teraz pozostaje problem części z tego co wiem przesuwka i koło zębate wyniesie przynajmniej pół wartości skrzyni uzywanej
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Czy w 626 GF również to jest standard i nie należy się tym aż tak bardzo przejmować?
Ostatnio zauważyłem, że właśnie na zimnym wsteczny nie teges, na rozgrzanym znacznie lepiej, ale zwykle większy opór stawia niż przy innych biegach.
Ostatnio zauważyłem, że właśnie na zimnym wsteczny nie teges, na rozgrzanym znacznie lepiej, ale zwykle większy opór stawia niż przy innych biegach.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
bojownik napisał(a):Czy w 626 GF również to jest standard i nie należy się tym aż tak bardzo przejmować?
Ostatnio zauważyłem, że właśnie na zimnym wsteczny nie teges, na rozgrzanym znacznie lepiej, ale zwykle większy opór stawia niż przy innych biegach.
Wygląda na to, że tak jest u wszystkich 626. U mnie przy zimnym silniku wsteczny wchodzi dopiero po wysprzęgleniu. Przy rozgrzanym – zero problemów.
Trza po prostu parkować tak, coby przy wyjeździe z parkingu zaczynać od jedynki
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6