Brak mocy...

Postprzez sajko » 13 cze 2007, 23:33

No i znowu ja, tym razem pytanie do Was: jakie moga byc przyczyny tego, ze samochod jest zwyklym mulem?? Jezdzilem wczesniej Oplem Astra 1.4 60KM i uwierzcie mi – bylo niebo lepiej. Wiec Specjalisci – jakie sa zazwyczaj i niezazwyczaj powody niemocy.

Objawy: do 2.500 obr./min jest ok, potem jakby mniej tej mocy jest, kolo 3.500 dostaje "kopa" (tu jest chyba najwyzszy moment obrotowy) ale wiaze sie to ze zmienionym dzwiekiem silnika – jakby pila mechaniczna, a potem przy okolo 4.500 obr. (!) odciecie... chyba troche za wczesnie... Taki schemat na kazdym biegu. No i predkosc maksymalna, jaka udalo mi sie bez problemu osiagnac to 140 km/h, powyzej po prostu nie idzie...

Pomocy, bo ja juz nie wiem o co chodzi...!!

Aha, po wymianie swiec spalanie spadlo dosc mocno – z 12 do 7 l/100 km...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez farciarz » 14 cze 2007, 00:08

sajko szczerze...to masz naprawdę coś poważnie skopane. Ja osobiście bym się chyba pozbył auta z takimi problemami lub dał zwyczajnie do warsztatu na oględziny i zbadanie tego wszystkiego. Jednak jak wiadomo w UK usługi są strasznie drogie. więc sam nie wiem co Tobie tak naprawdę doradzić.....

Ale....do sprawdzenia :

1. Świece i przewody WN
2. Sonda Lambda
3. Szczelność dolotu
4. Aparat zapłonowy ( kopółka, palec ) i ustawienie zapłonu
5. Przepływomierz

A jak autko odpala..i jak się zachowuje na wolnych obrotach ??

Co do max momentu to jest przy 4000 a odcięcie przy 6.500
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez yiabol » 14 cze 2007, 06:17

a to przypadkiem nie są objawy załączenia się trybu serwisowego?
Po jakims uszkodzeniu? Sprawdz błędy ECU.
Mi to wygląda własnie na tryb serwisowy w ktorym auto będzie mialo od 50 do 75 procent swej mocy.
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez sajko » 14 cze 2007, 14:12

farciarz Ty mnie nie strasz... Ale po kolei:

1. Świece i przewody WN – swiece wymienione na NGK, przewody wygladaja ok, zadnej dyskoteki, wszystko niby w porzadku...
2. Sonda Lambda – no coz, ciezko to sprawdzic, ECU nie daje bledu, spalanie bardzo dobre
3. Szczelność dolotu – no z tym jest problem – czekam na rure od dolotu z Polski, jak na razie latam ta, co mam...
4. Aparat zapłonowy ( kopółka, palec ) i ustawienie zapłonu – kolejny problem... musze poczytac na forum i sprawdzic to wszystko...
5. Przepływomierz – jak najbardziej w porzadku... drucik jest, czysty jak moje konto...

To co napisal yiabol – jak to sprawdzic?? w sensie zalaczenie sie trybu serwisowego? Sprawdzalem bledy ECU, dal 10 i 8, wykasowalem je i po jakims tygodniu znowu sprawdzilem – nic... Jesli auto jest w trybie serwisowym, jak sprawic, zeby znowu byl w normalnym??

No i te obroty – odciecie na 6.500 a ja dzisiaj sprawdzilem – 5.000 i przestaje przyspieszac – obroty staja w miejscu...

Ratujcie panowie!!

Aha – no i odpala cudownie (zawsze za pierwszym razem), a na wolnych obrotach, to jak zwykle, gladko na 750, po czym raz na 5 minut spadnie i stabilizuje sie na kolejne 5 minut :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez luk323 » 14 cze 2007, 18:28

farciarz napisał(a):Ale....do sprawdzenia :

1. Świece i przewody WN
2. Sonda Lambda
3. Szczelność dolotu
4. Aparat zapłonowy ( kopółka, palec ) i ustawienie zapłonu
5. Przepływomierz

A ja ci mowie zebys wyrzucil kata i wstawil zwykla rure albo strumienice. Ja mialem podobnie jak ty i teraz chodzi jak strzala. Ale u mnie przyczyna byla peknieta ta siateczka w kacie w srodku i ten kat byl w ogole zapchany. Bylo nieco lepiej niz u cviebie bo bez problemu szla do 160km/h a teraz do 190 lub jeszcze moze nawwet wiecej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez JAFASOLA » 14 cze 2007, 19:31

Ja traciłem moc pomału aż straciłem całą przez około miesiąc
Bez serwisu się nie obeszło
Okazało się że rozrząd się skończył
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2007, 14:29
Posty: 36
Skąd: Oława
Auto: Mazda 323C 1,5 16V 1995r.

Postprzez pepis2007 » 14 cze 2007, 20:09

Hmm nie bede zakladal nowego postu tylko tu sie spytam...ja mam taki problem ze moja MX-3 zamula na 1 ale na samym poczatku dodaje gazu obroty wskakuja,ale tak jakby dopiero po 1-2s ruszala,a jesli ruszy od razu to powoli i dopiero po chwili idzie...co to moze byc? zapchany kat? czy w MX-3 1.6 jest silnik krokowy bo mi mechanik cos gadal ze nie ma? i jeszcze jedna sprawa,jak samochod stoi dlugo na sloncu i jest nagrzany to bardzo dlugo musze krecic czym odpali,a normalnie moment i odpala?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2006, 12:28
Posty: 19
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX-3 1.6 16v 93r

Postprzez yiabol » 14 cze 2007, 20:11

= zapchany katalizator...
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez farciarz » 14 cze 2007, 23:57

pepis2007 napisał(a):czy w MX-3 1.6 jest silnik krokowy bo mi mechanik cos gadal ze nie ma?


Zmie więc mechanika. Co do odpalania na nagrzanym silniku, to sprawdzenie świec i być może pada Ci cewka w apara oraz ewentualna nieszczelność dolotu ( choć to ostatnie bym raczej wykluczył )

yiabola co ma katalizator do powyższych objawów jeśli chodzi o nagrzany samochód ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez sajko » 15 cze 2007, 20:20

Będę pisał bez akapitow, bo z komórki pisze... Nad katalizatorem się zastanawiałem, bo słyszę jakieś grzechotanie... jedynym problemem po wyjęciu kata jest to, że auto MOTu nie przejdzie. Farciarz mnie poprze... Druga sprawa to rozrząd... Jak poznać, że to on, bo jak na moje oko, to wszystko z nim w porządku! Może jaszcz jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez JAFASOLA » 15 cze 2007, 20:33

Może się rozrząd przestawił nieraz wystarczy o jeden dwa stopnie i silnik wariuje najlepiej jest podjechać to kogoś mądrego i wybadać
Ja w Oławie jeżdziłem to nawet padło głupie pytanie Panie co to za auto a we Wrocławiu można by powiedzieć że usterka usunięta od ręki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2007, 14:29
Posty: 36
Skąd: Oława
Auto: Mazda 323C 1,5 16V 1995r.

Postprzez sajko » 15 cze 2007, 20:36

A ja w Belfaście jestem :–) Czyli jest szansa? Ha ha
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez Artiks » 15 cze 2007, 21:20

JAFASOLA napisał(a):Ja traciłem moc pomału aż straciłem całą przez około miesiąc
Musisz pić
L'casei Defensis <lol>
farciarz napisał(a):pada Ci cewka w apara oraz ewentualna nieszczelność dolotu
Też tak mi się wydaje , że to jest to, Sajko uszczelnij pożądnie dolot,przy okazji przeplywomierz i przepustnica do czyszczenia ,, co do cewki to sa posty na forum : <czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= , http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ight=cewka , http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ight=cewka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez JAFASOLA » 15 cze 2007, 22:10

ArtX napisał(a):Musisz pić
L'casei Defensis


ArtX chodziło mi o moc – silnika w samochodzie
a nie siły witalne – organizmu ludzkiego <ściana> <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2007, 14:29
Posty: 36
Skąd: Oława
Auto: Mazda 323C 1,5 16V 1995r.

Postprzez sajko » 16 cze 2007, 11:58

Jesli chodzi o dolot, to juz za dwa tygodnie bedzie zalozona nowa rura, przeplywomierz organoleptycznie sprawdzony i jest czysty. Przepustnica? No wiec potrzebuje wwiecej informacji, np. gdzie ja znalezc i jak wyczyscic... Ja jestem "lajkonik", wiec do mnie trzeba konkretnie.

Czy ten katalizator moze byc przyczyna? Pozadnie przytkany, wiec spaliny sie nie wydostaja, tak jak powinny?

Aha, no i co z tym trybem serwisowym? Jak to sprawdzic??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez JAFASOLA » 16 cze 2007, 12:14

Kata bym wykluczył jak by był przytkany to byś nie mógł odpalić,poza tym z wydechu czuć by było zapach jaj
Ja obstawił bym na ten dolot bo moze łapać lewe powietrze i wariuje
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2007, 14:29
Posty: 36
Skąd: Oława
Auto: Mazda 323C 1,5 16V 1995r.

Postprzez MarcinB » 16 cze 2007, 12:40

A może warto sprawdzić kompresję na cylindrach?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez JAFASOLA » 16 cze 2007, 12:53

Można sprawdzić ciśnienie do tego wystarczy zwykłymiernik ciśnienia jak do kół podpina się go do każdej ze świec po koleji wyjmując jeden przewód i kręci rozrusznikiem na wciśniętym pedale gazu do dechy
Nie jest to trudne a warto sprawdzić
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2007, 14:29
Posty: 36
Skąd: Oława
Auto: Mazda 323C 1,5 16V 1995r.

Postprzez farciarz » 16 cze 2007, 16:29

A może sprawdzić jednak ustawienie rozrządu, czy pasek nie przeskoczył o ząbek. Kurde sam już nie wiem. W zasadzie to i tak zacznij od uszczelnienia dolotu, bo bardzo ważne by było wszystko szczelne !!!!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez sajko » 16 cze 2007, 22:05

No dolot sprawdze, rura już jedzie wraz z koleżanka, przy okazji całość dolotu obejrze. Jakoś to trzeba rozwiązać. Ale co z tym trybem serwisowym? Ktoś może odpowiedzieć, jak to sprawdzić, że auto jest w tym trybie bądź nie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323