Naprawa stukającego szyberdachu – jak to zrobić??

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grzyby » 28 cze 2006, 12:10

jacobs napisał(a):u mnie jest idealnie, około 18 stopni

a ja siedzę w robocie :(
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qlesh » 28 cze 2006, 13:14

Grzyby napisał(a):szyber (...) strasznie szumi

No mi tez szumi jak go zamkne ale jak zasune to cos od spodu to juz nie szumi :D
Nalalem w prowadnice wazeliny technicznej, bylo tak cieplo ze sie uplynniła :D zobaczymy czy bedzie sie dalej tak ciezko zamykac czy juz lzej i szybciej.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Pajko » 21 lip 2006, 23:32

a u mnie zlamalo sie to co jest zaznaczone na czerwono
Obrazek

I teraz nie wiem co wymienic , wg mnie to jest prowadnica ale czyzby napewno ??
Jacobs moze ty wiesz bo z tego co czytalem to przewalkowales temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez jacobs » 23 lip 2006, 10:57

Pajko masz chyba to samo co u mnie :).

Działa ci w ogóle ten szyber?? Czy sie nie rusza?

Ja to wywaliłem :D. Unosi sie bez problemu, troche gorzej jest z odsówaniem, bo nieraz nie wpadnie do środka i mu trzeba pomóc. Trzeba jeszcze uwarzać żeby za daleko nie odjechał :P

Może też spróbuj wywalić całą tą belke, ona jest chyba na 2 śróbach.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Pajko » 23 lip 2006, 17:41

Ok dzieki bede cos kombinowal , unosic sie unosi bez problemu gorzej z odsówaniem , bo sie przycina no ale cos bede musial poradzic .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez jacobs » 23 lip 2006, 18:52

Pajko napisał(a):Ok dzieki bede cos kombinowal , unosic sie unosi bez problemu gorzej z odsówaniem , bo sie przycina no ale cos bede musial poradzic .

identyko jak u mnie :). Wywal to, chociaż będziesz miał samochód lżejszy ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Pajko » 23 lip 2006, 22:05

I tak zrobilem i powiem ci ze buja ale jednak czasami trzeba mu pomoc , ale przynajmniej sie odsówa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez bzylu » 12 cze 2007, 13:43

Witam, mam podobny problem :) Tez zauwazylem ze ten "dzyndzel" mi luzno lata, wiec postanowilem rozkrecic dach i zauwazylem, ze ten "dzyndzel" jest polaczony ze sprezynka i kawalkiem peknietego materialu przypominajacego plastik tylko troche twardszego :P zdjecia ponizej. I teraz jest pytanie: czy to co sie urwalo bylo scalone z czyms wiekszym ( jak np ta belka, ktora ktos tam w poscie wyzej trzyma w rece ) czy moze to co sie urwalo to byl jakis kawalek materialu, ktory pozwalal umiejscowic tego dzyndzla na szynie, zeby tam sobie siedzial i sie nie telepal?? Pytam bo nie wiem czy wystarczy skolowac sobie teraz tego dzyndzla czy bede musial kupowac pol mechanizmu szyberdachu, zeby bylo dobrze. Proszę o powazne odpowiedzi :D

edit: zapomnialem dodac ze jest to dzyndzel od strony kierowcy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2007, 09:08
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626 GE 95r. 2.0 Comprex

Postprzez bzylu » 13 cze 2007, 08:25

Bardzo prosze o pomoc :( ewentualnie o schemat szyberdachu do 626 GE 2.0D Comprex.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2007, 09:08
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626 GE 95r. 2.0 Comprex

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 13 cze 2007, 10:58

Znajdz Gofneta na forum i sciagnij sobie z jego stopki materialy powinienes tam miec odpowiedz na swoj problem ja niestety nie moge wyslac skana z EPC badz manuala .. komputer w pracy to zlom ...
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez qlesh » 8 gru 2007, 15:49

Ktoś wie jak zdemontować szyberdach? Cały mechanizm?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez qlesh » 15 gru 2007, 18:49

Ja już wiem jak zdemontować, to opiszę. Nie ma zdjęć, bo zapomniałem aparatu.
Najpierw delikatnie ściagamy uszczelki wnęk drzwi w miejscu gdzie łączą się z podsufitką, to samo robimy z uszczelką bagażnika na górnej krawędzi. Demontujemy plastikowe osłony słupków przednich i odginamy delikatnie plastiki w górnej części słupków środkowych, tak by "puściły" podsufitkę. To samo robimy z osłonami wewnątrz przy tylnych malutkich szybkach, po prostu chwytamy je i ciągniemy, powinny odskoczyć, są mocowane kołkami. Demontujemy uchwyty nad drzwiami, 3 sztuki po 2 wkręty. Następnie delikatnie podważamy przezroczysty klosz lampki oświetleniowej wnętrza (płaski śrubokręt przykładamy w miejsce do tego przeznaczone!!), pod nią odkręcamy 3 wkręty i zdejmujemy lampkę. Demontujemy zaślepki z osłon przeciwsłonecznych i odkrecamy je – po 3 wkręty na osłonę. Demontujemy również lusterko wsteczne, 2 wkręty. Wyciągamy 4 kołki trzymające podsufitkę w części środkowej i tylnej (po jednym nad pasami bezpieczeństwa i po jednym nad tylnymi głośnikami – raczej na pewno je uszkodzimy, więc jeżeli macie zamiar to zamontować na nowo dobrze by było zaopatrzyć się w takie kołki gdzieś w jakimś motoryzacyjnym. Demontujemy osłonę wewnętrzną na otworze szyberdachu – ściąga się tak samo łatwo jak uszczelki wnęk drzwiowych. Następnie, przez otwór nad lusterkiem wstecznym odkręcamy 2 wkręty mocujące podsufitkę wraz z panelem oświetleniowym i sterowania szyberdachem do dachu. Przód podsufitki powinien nam lekko opaść, zobaczymy cały szyberdach przykręcony do dachu, odpinamy dwie kostki, jedna od oświetlenia nad fotelem kierowcy i pasażera, druga od sterowania szyberdachem,a także zdejmujemy kabelek z żarówką z lampki na środku podsufitki. We wnęce podsufitki, tam gdzie mamy chowany daszek są zaczepy, które trzymają środek podsufitki przylegający do środka dachu, delikatnie je odpinamy (zsuwamy w stronę otworu szybra) i trzymając podsufitkę ruszamy nią delikatnie do tyłu, powinna w tym momencie być już wolna od zaczepów.

Następnie po wyciągnięciu gumowych kanałów odpływowych (4 rurki, po jednej na każdy róg dachu) odkręcamy 6 śrub i 4 nakrętki mocujące szyberdach do dachu. Należy zrobić to w taki sposób by pod koniec odkręcania śrubek i nakrętek szyber trzymał się najlepiej w 3 punktach, inaczej może nam opaść na głowe – jest dość ciężki. Tu potrzebna będzie pomoc drugiej osoby, ponieważ samemu raczej ciężko będzie nam go jednocześnie podtrzymywać tam gdzie jest odkręcony i odkręcać 3 pozostałe śrubki.
Zalecam raczej wyjęcie go przez tylną klapę, nie wyobrażam sobie wyciągniecia go przez drzwi, można coś uszkodzić we wnętrzu. Ja wyciągałem go przez przednią szybę no, ale ja jestem troche w innej sytuacji.
Potrzebne: śrubokręt krzyżak (wkręty) i płaski (podważanie zaślepek, klosz lampki i rozpięcie kostek), klucz nasadowy 10 z przedłużką okolo 15 cm (nie musi to być grzechotka), dodatkowa osoba na jakieś 5 minut do pomocy.
Zalecam demontaż przednich foteli albo przynajmniej ich całkowite rozłożenie.
To tyle :)
Ostatnio edytowano 24 paź 2009, 13:51 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez ky3orr » 14 sty 2008, 22:03

Pozwolę sobie odświerzyć temat:

czy ktoś z Was wykonał reperację? u mnie to samo w mojej GE. jak docisnę podsufitkę w okolicy oświetlenia na środku dachu to stuki milkną, jak wjadę na kocie łby to nie do wytrzymania...

dodatkowo jak odsuwam szyberdach to jakby zeskakiwał ciężko z jakiejś blokady i jak zasuwam to ciężko się blokuje (trzask).

a poza tym jak ściągnąć tą cholerną podsufitkę? :)

pozdrawiam
yegomość KY3ORR
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2006, 23:34
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE, 2.0i, 1993r

Postprzez kmieta » 14 kwi 2008, 23:18

witam
czy ma ktos jakiegos manuala jak dostać się do szyberdachu ? bądź wie ktos jak w najprostrzy sposob zrobic zeby szyberdach sie otweral ??
bo na chwile obecna mam problem poniewaz przy 120 km/h szyberdach sie uchyla ale nie w ta strone co normalnie czyli jak by "łapał powietrze" ;/ przy probie otwarcia ledwo sie rusza i musze to zrobic badz ewentlanie czy jestescie wstanie podac jakiegos mechanika ktory zrobilby to za rozsadną cene ?!? prosze o odp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6