Ja już wiem jak zdemontować, to opiszę. Nie ma zdjęć, bo zapomniałem aparatu.
Najpierw delikatnie ściagamy uszczelki wnęk drzwi w miejscu gdzie łączą się z podsufitką, to samo robimy z uszczelką bagażnika na górnej krawędzi. Demontujemy plastikowe osłony słupków przednich i odginamy delikatnie plastiki w górnej części słupków środkowych, tak by "puściły" podsufitkę. To samo robimy z osłonami wewnątrz przy tylnych malutkich szybkach, po prostu chwytamy je i ciągniemy, powinny odskoczyć, są mocowane kołkami. Demontujemy uchwyty nad drzwiami, 3 sztuki po 2 wkręty. Następnie delikatnie podważamy przezroczysty klosz lampki oświetleniowej wnętrza (płaski śrubokręt przykładamy w miejsce do tego przeznaczone!!), pod nią odkręcamy 3 wkręty i zdejmujemy lampkę. Demontujemy zaślepki z osłon przeciwsłonecznych i odkrecamy je – po 3 wkręty na osłonę. Demontujemy również lusterko wsteczne, 2 wkręty. Wyciągamy 4 kołki trzymające podsufitkę w części środkowej i tylnej (po jednym nad pasami bezpieczeństwa i po jednym nad tylnymi głośnikami – raczej na pewno je uszkodzimy, więc jeżeli macie zamiar to zamontować na nowo dobrze by było zaopatrzyć się w takie kołki gdzieś w jakimś motoryzacyjnym. Demontujemy osłonę wewnętrzną na otworze szyberdachu – ściąga się tak samo łatwo jak uszczelki wnęk drzwiowych. Następnie, przez otwór nad lusterkiem wstecznym odkręcamy 2 wkręty mocujące podsufitkę wraz z panelem oświetleniowym i sterowania szyberdachem do dachu. Przód podsufitki powinien nam lekko opaść, zobaczymy cały szyberdach przykręcony do dachu, odpinamy dwie kostki, jedna od oświetlenia nad fotelem kierowcy i pasażera, druga od sterowania szyberdachem,a także zdejmujemy kabelek z żarówką z lampki na środku podsufitki. We wnęce podsufitki, tam gdzie mamy chowany daszek są zaczepy, które trzymają środek podsufitki przylegający do środka dachu, delikatnie je odpinamy (zsuwamy w stronę otworu szybra) i trzymając podsufitkę ruszamy nią delikatnie do tyłu, powinna w tym momencie być już wolna od zaczepów.
Następnie po wyciągnięciu gumowych kanałów odpływowych (4 rurki, po jednej na każdy róg dachu) odkręcamy 6 śrub i 4 nakrętki mocujące szyberdach do dachu. Należy zrobić to w taki sposób by pod koniec odkręcania śrubek i nakrętek szyber trzymał się najlepiej w 3 punktach, inaczej może nam opaść na głowe – jest dość ciężki. Tu potrzebna będzie pomoc drugiej osoby, ponieważ samemu raczej ciężko będzie nam go jednocześnie podtrzymywać tam gdzie jest odkręcony i odkręcać 3 pozostałe śrubki.
Zalecam raczej wyjęcie go przez tylną klapę, nie wyobrażam sobie wyciągniecia go przez drzwi, można coś uszkodzić we wnętrzu. Ja wyciągałem go przez przednią szybę no, ale ja jestem troche w innej sytuacji.
Potrzebne: śrubokręt krzyżak (wkręty) i płaski (podważanie zaślepek, klosz lampki i rozpięcie kostek), klucz nasadowy 10 z przedłużką okolo 15 cm (nie musi to być grzechotka), dodatkowa osoba na jakieś 5 minut do pomocy.
Zalecam demontaż przednich foteli albo przynajmniej ich całkowite rozłożenie.
To tyle
