Wahacz przedni – jak wyjąć?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez behemot » 12 cze 2007, 14:03

Witam.

Zabrałem się za przednie zawieszenie. Zakupiłem swożnie, kocówki drążka kierowniczego, łączniki stabilizatora, tuleje przednie i tylne. Wszystko cacy, wjazd na kanał no i zonk. Nie mogę odkręcić śruby trzymającej wahacz na tulei przedniej. Jak biorę na siłę to przekręca się tuleja (czyli się zapiekła śruba w tulei metalowej), a niechcę jej urwać bo nie wyjmę wahacza. Odrazu powiem, że wycięcie śruby nie wchodzi w grę, bo to nic nie da.
Może ktoś ma sposób na ten problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez dakopi » 12 cze 2007, 16:17

Zakontruj z drugiej strony i musi puścić. Też się z tym męczyłęm ale dało rady :–) Sworzeń powinien na prasie wyskoczyć, nowy trzeba podspawać bo będzie luźny. Problem możesz mieć z nałożeniem nowej tulei, ja zrobiłem specjalny ściągacz i poszło dosyć sprawnie, powodzenia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez Hazu » 12 cze 2007, 21:48

Ja miałem taki sam problem .
element mocujacy nakrętkę też się wyrwał próby wybicia śruby też nie przyniosły skutku.
Kupiłem nowa śrubę a starą uciałem wiercąc w niej z boku otwór we właściwym miejscy .

do zakładania nowej tulei najlepiej użyć pręta gwintowanego.

a sworzeń jezeli miałby byc luźny to nie trzeba prasy,

Polecam sworzeń 555 nie są luźne ale i tak należy bzyknąć spawarką

Ale jak sobie poradzisz z wyjęciem wahacza to i z tym sobie dasz rade
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez behemot » 14 cze 2007, 13:46

Ja wahacze mam używane i w nie nabiłem nowe swożnie i tuleje (cięzko wchodziły ale poszło), więc aby wymienić. Problem polega na tym, że ta sruba się kręci wraz z tuleją. Nakrętka jest zabezpieczona specjalnym uchwytem, więc żeby ją zdjąć muszę wykręcić śrubę. Nietety podczas wykręcania tuleja się obraca (już całkiem jest wyrwana) i wygina mi uchwyt mocujący wahacz tak się cholera zapiekła. Może jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez buba74 » 14 cze 2007, 14:10

są środki nowej generacji penetrująco odrdzewiające. Jest nawet taki, który zmraża metal do -40stC. jeżeli nie chcesz wydawać gotówki to polecam jeszcze inny sposób, bardziej domowy ale sprawdzony. Trochę kwasu siarkowego (może być elektrolit z akumulatora) nasączyć dokładnie i podgrzać na przykład opalarką..... Jeszcze nie było śruby, która by mi nie uległa...;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Hazu » 14 cze 2007, 17:09

behemot -przecież ci napisałem jak wyjąć .

Ja bym się nie odważył grzać palnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez buba74 » 15 cze 2007, 09:07

emmarek napisał(a):Ja bym się nie odważył grzać palnikiem

.....a ASO to nawet palnikiem gazowym wytapiają....no ale oni może się nie znają....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6