Nagły wzrost spalania

Postprzez Zbigniew » 3 cze 2007, 12:46

sprawdź sobie filtr powietrza. trzeba go wymieniać co ok 10 000 tys a jak się jeździ w kurzu itp. to nawet częściej (5000 tys). A co do odpalania to świece żarowe są potrzebne sprawne a nie uszkodzone. Świeca żarowa sprawna to taka w której w 2 – 4 sekund nagrzeje sie do czerwoności (żółtości) samo koncówka świecy a nie np środek elementu grzejnego. To ma istotny wpływ. A samo sprawdzenie czy sp przyłożeniu napięcia do świecy wkręconej w głowice pobiera ona prąd (widoczne iskrzenie przy przyłożeniu przewodu) jest naprawde bez jakiegokolwiek sensu.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 11:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez aarekkk » 3 cze 2007, 22:00

Na dzień dzisiejszy auto spala oklo 6/100 Zalełem 30 litrów i przejechałem 500 km i jeszcze sie nie świeci kontrolka Zaczeło sie tak dziać od wymiany oleju (Lotos 15/40 DIESEL) i sam sie dziwie ze jednak olej mial taki wpływ 10 litrów na 250 km to jest raczej dobry wynik spalania Filtr powietrza wymieniony był przy przekładce Jedyną rzecza jaka jeszcze nie sprawdzałem to jest pompa wtryskowa Podobno ciężko o części do niej Dymienie występuje lecz tylko zauważalne nocą w światłach innego auta Pisałem już wcześniej czy da rade wymienić uszczelki pod kolektorami nie wyjmując silnika Sadze iż poprostu ich tam nie ma bądz są nieszczelne i tzreba by to zrobić Czy ktoś to robił A czy ktoś ma filtr stozkowy w tym aucie bo zastanawiam sie nad tą przeróbką Swiece grzeją do czerwonaści, iskrzą
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez marek63hd » 4 cze 2007, 17:22

aarekkk napisał(a): A czy ktoś ma filtr stozkowy w tym aucie bo zastanawiam sie nad tą przeróbką
To lepiej sprzedaj comprexa i kup benzynę.Comprex w miarę ekonomicznie służy właścicielowi do przewożenia jego czterech liter hahaha hahaha i do innych celów nie bardzo się nadaje :P
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Zbigniew » 11 cze 2007, 19:16

Napewno uszczelki są ważne. Jeśli jest nieszczelność to część powietrza która być wtłoczona do cylindrów, niwstety tam nie trafia. Zachwiana jest wtedy stosunek mieszanki paliwo-powietrze. Mój comprex pali minimum 7l/100 i to przy bardzo spokojnej jeździe. nie wiem jak to jest... A słyszałem o opiniach że palą 4,7/100... Osobiści przesiadam sie na benzyne!
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 11:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez biniloluk » 11 cze 2007, 20:18

ja miałem podobny problem ale po wyżej 2500obr/min kopcił na czarno rozebrałem pompe bo miały być zatarte łopatki ale to była kompletna bzdura potem padło na wtryski okazało się że też były ok co do nieszczelnego dolotu rozebałem calutki wyczyściłem ic i zawór startowy też nic nie dało pomogło dopiero rozebranie comprexu okazało sie żę w walcu przekrój otworków zmniejszył sie o 70% środek chemiczny i kercher pomogły teraz śmiga aż miło
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zygaol » 10 wrz 2008, 17:55

Mam to samo auto,po wymianie paska rozrządu o 2 l.pali więcej.Należy dokładnie sprawdzić ustawienie zapłonu oraz wtrysk.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2008, 08:38
Posty: 4

Postprzez astarot20 » 24 sty 2010, 18:34

Witam znowu w mojej Mazdzie pojawił się problem spalanie wzrosło o ponad 2 l / 100
i zauważyłem że kopci też na czarno nie zawsze szczególnie jak jest zimna i jak podczas jazdy zaczyna brakować biegu i trzeba zmienić na mniejszy wtedy też kopci. Dolot był niedawno czyszczony, turbina regenerowana, filtr paliwa i powietrza wymieniony, pompa uszczelniona. Czy przyczyną tego mogą być lejące wtryski??
Dodam że pomimo ostatnich mrozów auto zapala chociaż stoi na polu owszem trzeba parę sekund pokręcić ale zapala bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez astarot20 » 27 sty 2010, 20:46

problem prawdopodobnie rozwiazany kopcenie prawie całekie ustapiłio co do spalania to okaże sie jak przejade troche kiolometrów. okazało sie że jak mechanik czyscił dolot to chyba słabo poprzykrecał (albo opaski już nie trzymaja) opaski na węzach miezy intercoolerem a kolektorem ssacym i wszystkie były poluzowane niwiem czy to moglo byc przyczyną tak znacznego wzrostu spalania ale kopcenie ustapiło w duzej mieże teraz tylko kopci przy zapalani jk jest zimny bardzo
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez vilkolak » 26 sie 2010, 21:49

to ja sie podepne co by nowego tematu nie zakladac

mianowicie po moich eksperymentach musialem oddac sprezarke do regeneracji ( szkoda ze nie zrobilem tego w pl bo we wloszech mnie 800 ojro skrobneli)

no i problem w tym ze autko stracilo moc po montazu zregenerowanego compresorka, zwiekszylem mu dawke paliwa to jest lepiej ale kopci na czarno jak diabli :/

czy jest jeszcze jakas regulacja albo cos bo juz nie wiem co moze byc przyczyna takiego spadku mocy, dodam ze comprex cichutenki i cisnienie daje ok, tylko auto mulaste jakos, paski nowe od razu powiem :)
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez astarot20 » 26 sie 2010, 22:48

jeśli wszystko jest dobrze pozakładane to bedzie kwestia jakiejs nieszczelnosci na dolocie albo coś tam jest przytkane sprawdz zawór startowy. dawka paliwa nie może byc zla bo skoro wczesniej była dobra a zakładam że jej nie zmieniałeś to musi bys ok.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez vilkolak » 27 sie 2010, 08:52

pozatykane to raczej nic nie jest bo czyscilem dolot i intercooler, pozatykalem dziury w intercoolerze (auto bylo po wypadku jak je kupilem i wlasciciel sie niczym nie przejmowal)

i tu sie zastanawiam czy nie trzeba zmienic dawki, bo skoro poprzedni wlasciciel jezdzil z dziura w intercoolerze na 1 cm srenicy i padnieta sprezarka, to moze grzebal cos przy dawce zeby to jakos jezdzilo.

dodam ze auto jak jechalem do wloch jeszcze z dziura i uszkodzona sprezarka spalilo mii jakies 9 l na 100 km a jechalem tylko autostradami, dlatego zdecydowalem sie na remont sprezarki
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez zadra » 27 sie 2010, 21:13

comprex cichutenki i cisnienie daje ok


Przez przekorę zapytam : skąd wiesz,że ciśnienie daje ok?
pomierzyłeś jakie ciśnienie masz w dolocie?

jeśli jesteś pewien,że comprex działa prawidłowo, to należy przyczyny szukać gdzie indziej, nie wiem jak dobrym jesteś mechaniorkiem, ale może należy przyjżeć się bliżej nie tylko dawce paliwa, ważny jest też tzw kąt wtyrysku.

pomijam kwestię odpowiedniego ciśnienia w kołach, sprawności układu chamulcowego itp..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3304 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez vilkolak » 27 sie 2010, 21:36

usterka znaleziona :)

problemem byla moja glowa :D poprostu wczesniej przyspieszal od 2.5 tys obrotow a teraz superturbo :) dziala od dolu i nie czuc tego zrywu i przez to mi sie wydawalo ze dziwnie przyspiesza :)

a na chamowni mi wyszlo ze mam 89 KM :D bez tuningu sie podniosla hahaha
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez slawekpodkon » 8 kwi 2011, 19:21

Witam ostatnio sprawdzilem spalanie mojej mazdy i wpadlem w szok na 60l zrobilem ok 600 km czyli ponad 10 litrow na 100 km wczesniej bylo ok 6.5 litra w miedzy czasie regenerowalem pompe paliwowa gdzie tkwi problem <co?>
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 18:16
Posty: 12
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 626 comprex 1996r

Postprzez Tomcio1972 » 8 kwi 2011, 21:05

Żle ustawiona pompa skoro piszesz że ją regenerowałeś ?
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez astarot20 » 8 kwi 2011, 21:52

nie wymieniałeś czasem paska alternatora?? U mnie po każdej wymianie paska alternatora ( a było ich kilka dopóki nie kupiłem oryginalnego) spalanie właśnie tak drastycznie wzrastało. trwało to jakiś czas dopóki pasek si nie ułożył odpowiednio. Nie wiem czemu tak się dzieje ale wiem że u mnie właśnie tak było
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez slawekpodkon » 9 kwi 2011, 08:11

pompe tak jak i pasek wymienialem okolo pol roku temu i po wymianie bylo ok (pasek rano przy pierwszym odpalaniu juz piszczy i mazda kopci raz na bialo raz na czarno podczas jazdy jest ok wymienilem tez swiece zarowe NGK .
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 18:16
Posty: 12
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 626 comprex 1996r

Postprzez marek63hd » 9 kwi 2011, 10:26

No to pasek szmelc. Zamienniki nie sprawdzają się w Comprexach. Jest to o tyle istotne, że poślizg paska czy to alternatora czy comprexa, powoduje brak synchronizacji obrotów wału z comprexem. A to powoduje dymienie i dławienie silnika.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez astarot20 » 9 kwi 2011, 14:28

i może być powodem wysokiego spalania
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez slawekpodkon » 18 kwi 2011, 20:42

Dobra dzieki posprawdzam to i tamto narazie nie mam czasu zreszta wystawilem ja na sprzedaztylko niewiem czy ktokolwiek sie skusi :D
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 18:16
Posty: 12
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 626 comprex 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6