faraonka30 napisał(a):zy faktycznie przed załączeniem P lub R trzeba zaciągnąć ręczny?
Nie, ale zawsze trzymac noge na hamulcu – zarowno przy przechodzeniu z P do R, jak z P do D i z R do D.
faraonka30 napisał(a):W jakich momentach najlepiej korzystać z D,S,L(zaznacze,że ja jeżdze tylko na D)?
Pozycje S i L sa do zblokowania nizszych biegow, np. podczas wyprzedzania, holowania, jazdy w zime (aby skrzynia nie wrzucala najwyzszych biegow). Do normalnej eksploatacji spokojnie starczy D plus mocniejsze wcisniecie gazu, aby auto zredukowalo przelozenie.
faraonka30 napisał(a):Czego nie można robić podczas jazdy,co mogłoby dobić skrzynie i to szybko?
Tak z pamieci na szybko, to przelaczac z D na P i z powrotem, stojac na swiatlach (trzymamy auto na D i hamulcu lub hamulcu recznym), poniewaz prowadzi to do zuzycia tarcz. Nie ruszamy takze, dodajac gazu i jednoczesnie przytrzymujac pedal hamulca (w ten sposob mozna zrobic uslizg kol, ale jest to niezdrowe dla przekladni). Zostawiamy zgaszony samochod zawsze na P, ale jesli stoi na wzniesieniu, zaciagamy dodatkowo hamulec reczny. Nie jezdzimy przez dluzszy czas z wysoka predkoscia obrotowa, poniewaz prowadzi to do przegrzania skrzyni (czyli na przyklad z wyzsza predkoscia na nizszych biegach, na przyklad na trasie 150 km/h przez dluzszy czas na "trojce").