Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tr » 9 cze 2007, 04:21

Czytajac kika postow tylko z tej strony to niektore osoby nie powinny wogole wchodzic w zakret, obojetne z jaka skrzynia i na luzie czy bez :P

A moje 3 grosze to do sportowej jazdy tylko manual, albo naprawde dobry semi-automat jak SMG z M3 (przy rwd na sliskim mozna bardziej sie skoncentrowac na jezdzie)
Niedawno jezdzialem z kolega Subaru Outback w automacie i jak przy wjezdzie pod wzniesenie skrzynia zaczela kilka razy zonglowac miedzy 2/3 to to bylo naprawde zalosne.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 18:19
Posty: 139
Skąd: Bielsko/Poznan
Auto: RX8 / RX65

Postprzez fotokrak » 10 cze 2007, 20:45

no dobra ale ile jeździsz sportowo a ile do pracy dla przyjemności na zakupy czy zawodowo?? :)
Bo gdzie masz jeździć na co dzień po tych wąskich zapchanych dziurawych ulicach ?
jeżeli nie jedziesz w zawodach to te drobne żaglowanie jest niczym, zresztą mógł przełączyć w tryb półautomatu i sam decydować o turbinkach.
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez darryd » 11 cze 2007, 10:11

tr napisał(a):Niedawno jezdzialem z kolega Subaru Outback w automacie i jak przy wjezdzie pod wzniesenie skrzynia zaczela kilka razy zonglowac miedzy 2/3 to to bylo naprawde zalosne.


to niech kolega upewni sie czy ma sprawna skrzynie,
druga sprawa, ze przy stromych podjazdach warto recznie obnizyc bieg, wylaczajac nadbieg O/D OFF (OverDrive) aby nie dusic silnika i skrzyni na zbyt niskich obrotach...
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez Bimbak » 11 cze 2007, 11:51

fotokrak napisał(a):no dobra ale ile jeździsz sportowo a ile do pracy dla przyjemności na zakupy czy zawodowo??

moja droga do pracy:
pięćdziesiąt lewy trzy plus przytnij w prawy trzy plus przytnij lewy sześć tnij ustaw w prawy cztery minus w ustaw do lewy plus łukiemw prawy pięć plus przytnij w lewy sześć podwójny , piętnaście ustaw do prawy plus łukiem nie tnij kamienie w lewy pięć plus wypuść osziemdziesiąt uwaga przed szczytem łagodnie prawy 30 ustaw późno w lewycztery minus zacieśniający w prawy sześć plus w lewy plus do prawy sześć plus podwójny , pięćdziesiąt ustaw do lewy trzy krótki do [prawy sześć szeroki przechodzi w ustaw prawy trzy zacieśniający wypuść szeroko] i prawy pięć plus przytnij do ustaw lewy cztery plus krótki zacieśniający wypuść i lewy plus tnij , prawy sześć plus wypusc
150 tnij z uwagą ślisko !! ustaw prawy trzy krótki nie tnij kamienie w lewy cztery plus krótki wypuśc , sto czterdzieści [ lagodny lewy plus przytnij wypuść i ustaw do lewy pięć podwójny tnij wypusc szeroko] .
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Karwoś » 11 cze 2007, 12:05

No to Ty chyba jednak wolisz MANUAL :D

A tak z ciekawości – jak się opisuje drogę to już wiem – ale co to wszystko znaczy – mógłbyś wyjaśnic bo zawsze mnie to ciekawiło ale nikt mi na to pytanie jeszcze nie potrafił odpowiedzieć (np prawy pięć plus)

Dzięki:)

A tak już w temacie to i manual jest dobry i amutomat jest dobry – zależy do czego chce się go używać.

A manualem można jeździć szybko i wolno, i automatem można wolno i szybko – jeździł ktoś Maximą 3,5 V6 w automacie – silnik ma taki potencjał że manual w nieodpowiednich rękach to cmentarz. A są i większe silniki przecież i tam tylko automat się sprawdza.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Bimbak » 11 cze 2007, 12:47

A tak z ciekawości – jak się opisuje drogę to już wiem – ale co to wszystko znaczy – mógłbyś wyjaśnic bo zawsze mnie to ciekawiło ale nikt mi na to pytanie jeszcze nie potrafił odpowiedzieć

ja też nie wiem :P Chciałem zabłysnąć i użyłem google a opis mam od mitsumaniaków :P
chciałem tym tylko pokazać że ludzie mają różne style jazdy stąd też się biorą różne preferencję co do wyboru przekładni. Jest to wybór zawsze bardzo subiektywny i uwarunkowany tyloma czynnikami że mówienie taka i tak przekłądnia jest lepsza jest brednią
Karwoś napisał(a):manualem można jeździć szybko i wolno, i automatem można wolno i
wolniej :P
Ja tam zacznę uśmiechać sie do automatów dopiero jak zaczną myśleć i podejmować decyzje szybciej odemnie. Jadąc autem z automatem przeklinam 2x wiecej jak ze zwykłą przekładnią i popadam w frustrację co wywołuje u mnie drżenie rąk przez co z kolei wylewa mi się alkohol na spodnie, fotel i kierownice :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Karwoś » 11 cze 2007, 14:18

Bimbak napisał(a):wylewa mi się alkohol na spodnie, fotel i kierownice

Oj to niedobrze – a tak na marginesie – pijesz za kierownicą ??:) Prawdziwy twardziel :) – a ja tam preferuje zawsze szybki styl jazdy i z manualnem w mieście można szybciej jechać niż w manualu – ja tylko kręce kierownicą żeby nie walnąć w to co wyprzedzam – jakbym miał jeszcze wajchować od 2 do 4 -a na co mi to – oczywiśćie wcześniej jeździłem manualem i dalej mi się to zdarza – i to lubie przy okazji ale do normalnego jeżdzenia – kiedy załatwia się jeszcze 100000000 innych sprawd automat jest nieoceniony – a i szybko też potrzfi jeździć – mazda 6 3,0ma 6,5s do 100 w automacie – oczywiśćie starsze skrzynie to nie to samo i o nich nie bede się wpowiadał bo nic na ich temat nie wiem.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Bimbak » 11 cze 2007, 16:01

Karwoś napisał(a):Prawdziwy twardziel

jak skała Gibraltaru <lol>

A tak serio to nie mówię że automaty są bezsensu tylko człowiek to takie zwierze że jak ma za mało do roboty to się rozleniwia i w końcu niektórych zacznie wkurzać konieczność kręcenia kierownicą. Mi tam machanie dźwignią zmiany biegów sprawia frajdę i nie pozwolę sobie tego odebrać :) Bo jak jade sobie na pół gwizdka a ten mi zmienia bieg na wyższy przy 3tys obrotów to mam ochotę mu strzelić z bani i krzyknąć "nie teraz!" ale pewnie by się tym nie przejął, wiec tak nie robię .... jeszcze
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Sokool » 11 cze 2007, 16:37

moja droga do pracy:

Fajnie masz. U mnie droga na uczelnię teoretyzcnie mogłaby wyglądać tak: prawy jeden, dno.
Bimbak napisał(a):Bo jak jade sobie na pół gwizdka a ten mi zmienia bieg na wyższy przy 3tys obrotów to mam ochotę mu strzelić z bani i krzyknąć "nie teraz!"

hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Karwoś » 11 cze 2007, 20:14

JA przy spokojnej jeździe ma załączony 4 bieg i 1800obr – deliktanie gaz i robi się 2800 na 2 biegu.

Ale ma sie co się lubi. Ja też nie chciałem AT ale w usa manuala ze świeczką szukać – i stał się AT – i.. nie żałuję.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez fotokrak » 12 cze 2007, 00:10

Bimbak napisał(a):
fotokrak napisał(a):no dobra ale ile jeździsz sportowo a ile do pracy dla przyjemności na zakupy czy zawodowo??

moja droga do pracy:
pięćdziesiąt lewy trzy plus przytnij w prawy trzy plus przytnij lewy sześć tnij ustaw w prawy cztery minus w ustaw do lewy plus łukiemw prawy pięć plus przytnij w lewy sześć podwójny , piętnaście ustaw do prawy plus łukiem nie tnij kamienie w lewy pięć plus wypuść osiemdziesiąt uwaga przed szczytem łagodnie prawy 30 ustaw późno w lewy cztery minus zacieśniający w prawy sześć plus w lewy plus do prawy sześć plus podwójny , pięćdziesiąt ustaw do lewy trzy krótki do [prawy sześć szeroki przechodzi w ustaw prawy trzy zacieśniający wypuść szeroko] i prawy pięć plus przytnij do ustaw lewy cztery plus krótki zacieśniający wypuść i lewy plus tnij , prawy sześć plus wypusc
150 tnij z uwagą ślisko !! ustaw prawy trzy krótki nie tnij kamienie w lewy cztery plus krótki wypuśc , sto czterdzieści [ lagodny lewy plus przytnij wypuść i ustaw do lewy pięć podwójny tnij wypusc szeroko] .


tnij kamienie?? gdzie ty mieszkasz? kilometr za ostatnia wsią?? :)))))))))

No to oby ci dzieciak albo zamyślony przechodzień nie wlazł pod koła, bo ani szerokie ani wąskie cięcia ani luków ani kamieni nie pomoże, od wyścigów są tory, wyścigi w mieście to szczeniackie, można pojechać do Niemiec za kilkanaście euroza okrążenie można zrobić sobie niezła zabawę i zobaczyć jak to kobietki cię dublują na torze :))))
Dostajesz za to gwarancje natychmiastowego pozbierania w razie wypadku, na miejscu jest też helikopter który zbiera tych którym nie wyszło, w miarę bezpiecznie i wszyscy którzy tam są wiedzą na co mogą liczyć, w mieście i na ulicach stanowisz zagrożenie.
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez andrev001 » 12 cze 2007, 07:14

Karwoś napisał(a):ale w usa manuala ze świeczką szukać

Też tak myślałem, ale przejrzyj sobie eBay.com lub cars.com. Dla chcącego nic trudnego ;)

fotokrak napisał(a):można pojechać do Niemiec za kilkanaście euro za okrążenie można zrobić

... na NURBURGRING. Ale pamiętajcie! Jak zobaczycie tam ekipę TopGear i tą Niemkę w Transicie, to nawet nie wjeżdżajcie na tor <lol> . Może niektórzy oglądali jak ona tym dostawczym Fordem wyprzedzała motocyklistów? Zajefajne :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez tr » 15 cze 2007, 04:32

fotokrak napisał(a):no dobra ale ile jeździsz sportowo a ile do pracy dla przyjemności na zakupy czy zawodowo?? :)
Bo gdzie masz jeździć na co dzień po tych wąskich zapchanych dziurawych ulicach ?
jeżeli nie jedziesz w zawodach to te drobne żaglowanie jest niczym, zresztą mógł przełączyć w tryb półautomatu i sam decydować o turbinkach.


Sportowo jezdze zawsze jak tylko warunki pozwalaja, wystarczy znalesc kilka luk na 3 pasmowym rondzie i juz jest fajnie :)
Ale fakt, jak sie jedzie w korkach przez centrum i nic sie nie da zrobic to mysle o automacie, a idealnie o innym kierowcy ;)
Z automatem moglbym jezdzic, ale tylko takim ktory mozna ustawic w tryb w pelni manualny, tzn zawsze w 110% ja musze decydowac o tym kiedy ma nastapic zmiana biegu, nie znosze braku kontroli nad autem a sytuacja kiedy automat mialby robic cos czego ja nie chce jest nie do zaakceptowania.
Moj znajomy "amator" mial kiedys mercedesa w automacie, dal za duzo gazu w zakrecie w ziemie, skrzynia zredukwala i wyladowal w rowie <jelen>.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 18:19
Posty: 139
Skąd: Bielsko/Poznan
Auto: RX8 / RX65

Postprzez Karwoś » 15 cze 2007, 07:40

tr napisał(a):Moj znajomy


tr napisał(a):dal za duzo gazu


tr napisał(a):wyladowal w rowie .


I po co było tak gazować na zakręćie :D
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez fotokrak » 18 cze 2007, 11:16

tr napisał(a):Sportowo jezdze zawsze jak tylko warunki pozwalaja, wystarczy znalesc kilka luk na 3 pasmowym rondzie i juz jest fajnie :)
<jelen>.


znajdujesz kilka luk, ale ktoś inny jadący normalnie wytacza ci się ...
takich "sportowców" jak ty jest od groma, problem jest tylko taki że kasują samochody nie tylko swoje
miasto nie jest torem wyścigowym.

jeżeli chodzi o mercedesa nie ma porównania z japońskimi przekładniami, nawet te z przed 10 lat są lepsze i bardziej precyzyjne od tych europejskich nowych.
Właściwie każda ze skrzyń ma opcje manual, gdzie sobie tam machasz i zmieniasz przełożenia.

Z twoich wypowiedzi widze że na drodze szalejesz jak dzieciak resorówką, obyś nie nauczył się na własnych błędach, strach powiedzieć na czyimś nieszczęściu,
pojedz normalnie zgodnie z przepisami na tor wyścigowy, pojeździj przez weekend ile dusza zapragnie i aż d.rozboli. a na drodze zachowaj odpowiedzialność.
sory nie mam szacunku do piratów bo najbardziej cierpią postronni
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez faraonka30 » 8 lip 2007, 00:43

Cześć,widze rozmowa tu zacięta,wiele opini ale cóż każdy z nas ma prawo do własnego gustu.Jak widzicie tu się odzywa kobitka do Was z pytaniem:jak umiejętnie operować automatem by skrzynia słóżyła i to na długo???Prosze tylko nie o potrzebne teksty ale o rade,oki i to najlepiej na PW lub na gg.Wcześniej z MazFrao mieliśmy Mazde 626,92r,2,0l oczywiście manual.Była w naszej rodzinie 2 lata.Jeśli chodzi o manual jeżdzi się zajeb.....,faktycznie w dużym stopniu to sama decydowałam co się działo z autem itd.Ktoś tu na forum napisał o wchodzeniu w zakręt na "luzie"-przeżyłam lekki szok.Instruktor jazdy rajdowej w Rykach pewne techniki wspaniale wytłumaczył:tak jak ktoś już napisał przed zakrętem "ostrym"zwolnić,redukcja i w zakręcie gaz i autko pięknie trzyma się drogi.No a teraz jeżdze od dwóch tyg automatem i mam sporo pytań.Jeśli chodzi o jazde to faktycznie super a tymbardziej w korkach.Ta mazda,którą zakupiliśmy to Xedos9,1999r,2,5l V6 i faktycznie ma przyśpieszenie jak depne gazu do dechy,nastepuje redukcja i pare razy poczułam jak wbijam się w fotel.Ale prawda jest też taka,że przejscie z 115KM na 170KM musi być odczuwalne.To tyle mojej wypowiedzi.Teraz pytanie:Czy faktycznie przed załączeniem P lub R trzeba zaciągnąć ręczny?....W jakich momentach najlepiej korzystać z D,S,L(zaznacze,że ja jeżdze tylko na D)?......Czego nie można robić podczas jazdy,co mogłoby dobić skrzynie i to szybko?.Czy może mi ktoś odpowiedzieć na te pytania biorąc pod uwage nie tylko doświadczenie w jeżdzie automatem ale mając dużą wiedze o tej skrzyni i technice jazdy takim autem??? :).Bardzo prosze o rady bo jakby nie patrzeć taka skrzynia troche kosztuje.Czekam na odp na PW lub gg :) .Pozdrawiam :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 14:29
Posty: 1243
Skąd: Lubawa / Lidzbark
Auto: Mazda 323f BA , 1,5l , 95r Smoczyca :)

Postprzez Globy » 9 lip 2007, 01:56

faraonka30 napisał(a):zy faktycznie przed załączeniem P lub R trzeba zaciągnąć ręczny?

Nie, ale zawsze trzymac noge na hamulcu – zarowno przy przechodzeniu z P do R, jak z P do D i z R do D.

faraonka30 napisał(a):W jakich momentach najlepiej korzystać z D,S,L(zaznacze,że ja jeżdze tylko na D)?

Pozycje S i L sa do zblokowania nizszych biegow, np. podczas wyprzedzania, holowania, jazdy w zime (aby skrzynia nie wrzucala najwyzszych biegow). Do normalnej eksploatacji spokojnie starczy D plus mocniejsze wcisniecie gazu, aby auto zredukowalo przelozenie.

faraonka30 napisał(a):Czego nie można robić podczas jazdy,co mogłoby dobić skrzynie i to szybko?

Tak z pamieci na szybko, to przelaczac z D na P i z powrotem, stojac na swiatlach (trzymamy auto na D i hamulcu lub hamulcu recznym), poniewaz prowadzi to do zuzycia tarcz. Nie ruszamy takze, dodajac gazu i jednoczesnie przytrzymujac pedal hamulca (w ten sposob mozna zrobic uslizg kol, ale jest to niezdrowe dla przekladni). Zostawiamy zgaszony samochod zawsze na P, ale jesli stoi na wzniesieniu, zaciagamy dodatkowo hamulec reczny. Nie jezdzimy przez dluzszy czas z wysoka predkoscia obrotowa, poniewaz prowadzi to do przegrzania skrzyni (czyli na przyklad z wyzsza predkoscia na nizszych biegach, na przyklad na trasie 150 km/h przez dluzszy czas na "trojce").
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez faraonka30 » 9 lip 2007, 02:04

Globy napisał(a):Nie jezdzimy przez dluzszy czas z wysoka predkoscia obrotowa, poniewaz prowadzi to do przegrzania skrzyni (czyli na przyklad z wyzsza predkoscia na nizszych biegach, na przyklad na trasie 150 km/h przez dluzszy czas na "trojce").

Czy masz na mysli ten guziczek :) na drążku biegów ,który zwiększa obroty i wyświetlający się na desce jako "Hold"chyba tak tam jest napisane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 14:29
Posty: 1243
Skąd: Lubawa / Lidzbark
Auto: Mazda 323f BA , 1,5l , 95r Smoczyca :)

Postprzez Globy » 9 lip 2007, 02:08

Tak <usmiech> Ten guziczek w praktyce oznacza redukcje na 3. bieg (zablokowanie go), gdy masz wybrane D. Mozesz go uzywac podczas wyprzedzania albo po prostu wciskac gleboko gaz i skutek bedzie ten sam. Po manewrze wyprzedzania pozwol skrzyni wrzucic wyzszy bieg, wylaczajac Hold lub odpuszczajac gaz.

Ogolnie niektorym skrzyniom nie sluzy, gdy pracuja przez dluzszy dystans na wysokich obrotach.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez faraonka30 » 9 lip 2007, 02:21

Rozumiem.Dzięki serdeczne.Jesli będe miala kolejne pytania to napisze w tym poście.Spokojnej nocki. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 14:29
Posty: 1243
Skąd: Lubawa / Lidzbark
Auto: Mazda 323f BA , 1,5l , 95r Smoczyca :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto