jak rozkrecic tylny hamulec bebnowy
1, 2
Maz zabral sie za zmiane, przod gotowy, ale z tylem problemy. Jat to rozkrecic? Macie moze jakis schemat czy instrukcje? Boi sie cos zepsuc, bo dosc mocno siedzi... Pomocy!!!
-
aneta
W bębnie powinien być jeden dodatkowy nagwintowany otwór, dopasowujesz do niego śrubę i wkręcasz – warunek twarda śruba przynajmniej 8.8 – może iść dosyć ciężko, w pewnym momencie usłyszysz "BUM" i bemben spadnie
miłego odkręcania

miłego odkręcania
Jeśli C ma (a chyba ma) te same hamulce co F, to warto ścisnąć tą sprężynkę od wewnętrznej strony (konkretnie to tą dźwignię przesunąć w kierunku działania sprężyny – do oporu). To ona właśnie odciąga ręczny i dobrze jest jej pomóc, szczególnie jak bęben ma już duże podtoczenie.
Briareos
Nie warto tylko koniecznie
1 Reczny spuszczony
2 wlasnie ta sprezyne trzeba stuknac w dziwigienke tak aby maxymalnie sie cofnela
3 mlotek w miare porzadny i stuk puk od strony kola pare razy z chlebem
i troszku zboku ale tam to juz nie zamocno i nie ma sily zeby reka nie zszedl sam ewentualnie mozna pomoc wlasnie tą srubka co pisze Maciek 251
Nie warto tylko koniecznie
1 Reczny spuszczony
2 wlasnie ta sprezyne trzeba stuknac w dziwigienke tak aby maxymalnie sie cofnela
3 mlotek w miare porzadny i stuk puk od strony kola pare razy z chlebem
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
w BG będzie tak samo? i sorki za odkop ale idę właśnie kupić szczęki i chciałbym jutro to zrobić 

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Nie wiem czy tak samo bo w twoim aucie bebny przykrecone sa dwiema srobkami z lbem stozkowym na wkretak krzyzakowy a nikt o nich do tej pory nie pisal.
Do ich odkrecenia niezbedny byl w moim przypadku wkretak udarowy (bez niego ani rusz).
Do ich odkrecenia niezbedny byl w moim przypadku wkretak udarowy (bez niego ani rusz).
- Od: 19 lut 2006, 20:20
- Posty: 31
- Skąd: Lodz
- Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r
tomekef napisał(a):Do ich odkrecenia niezbedny byl w moim przypadku wkretak udarowy (bez niego ani rusz).
W 323f BA też są, a do ich odkręcenia na początek użyłem młotka i małego przecinaczka, następnie 3 silne strzały w śrubę a potem już z górki-duży krzyżak i po sprawie
-
Gość
przedewszystkim odkrecic srube co nie jest proste ja niestety sam nie dalem rady (nie ruszane od nowosci) musialem sie udac do warsztatu ale co tam 3h i sie odkrecilo i z jednej i z drugiej palnik mlotek wd-40 i duzo cierpliwosci powodzenia
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
- Od: 13 sty 2004, 23:24
- Posty: 39
- Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
- Auto: 323s'95 1.5 16v LPG
No to mnie pocieszyliście 

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Nie przejmuj sie , mysle ze przy pomocy wkretaka udarowego poradzisz sobie bez problemu.U mnie wystarczyl jeden porzadny strzal wiekszym mlotkiem na kazda srube.Przecinaka nie polecam bo potem (tak jak ktos pisal) moze niezbedny okazac sie palnik...
- Od: 19 lut 2006, 20:20
- Posty: 31
- Skąd: Lodz
- Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r
tomekef napisał(a):wkretaka udarowego
Może pytanie głupie ale co to jest?

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
aha
a skąd to dorwać? 

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
a mnie czeka wymiana szczęk z tyłu w przyszłym tygodniu...
tez mam problem z tymi za*****mi śrubami krzyżakowymi...
grzałem po tym młotkiem, po całym bębnie też, używałem do prób odkręcenia półmetrowego śrubokręta i NIC
a w hamulcu już mi metal o metal trze i wszystko sie wysypało chyba, tylko czekam jak mi sie kolo zblokuje...
mam juz serdecznie dosc tych srub, co za debil za przeproszeniem japoniec wymyslil takie mocowanie tego.. raz dwa i sruby zjechane. toz to w maluchu jest prościej bo tam są śruby z łbem na 12 klucz i nie ma problemu żadnego
jak sie naprawde zdenerwuje to zdejme beben razem z piasta, albo jak te sruby juz tak beda zjechane ze sobie tam bede mogl poklnac przy tym tylko...
No coz trudno sie dziwic jak mi poprzedni wlasciciel mowil ze mam wymienic szczeki bo on tego nie wymienil a powinny byc zrobione.. nie umial odkrecic pewnie tego
teraz juz tak mi sie posypalo wszystko ze na szczekach i reperaturkach sie nie skonczy napewno..
tez mam problem z tymi za*****mi śrubami krzyżakowymi...
grzałem po tym młotkiem, po całym bębnie też, używałem do prób odkręcenia półmetrowego śrubokręta i NIC

a w hamulcu już mi metal o metal trze i wszystko sie wysypało chyba, tylko czekam jak mi sie kolo zblokuje...

mam juz serdecznie dosc tych srub, co za debil za przeproszeniem japoniec wymyslil takie mocowanie tego.. raz dwa i sruby zjechane. toz to w maluchu jest prościej bo tam są śruby z łbem na 12 klucz i nie ma problemu żadnego
jak sie naprawde zdenerwuje to zdejme beben razem z piasta, albo jak te sruby juz tak beda zjechane ze sobie tam bede mogl poklnac przy tym tylko...
No coz trudno sie dziwic jak mi poprzedni wlasciciel mowil ze mam wymienic szczeki bo on tego nie wymienil a powinny byc zrobione.. nie umial odkrecic pewnie tego
teraz juz tak mi sie posypalo wszystko ze na szczekach i reperaturkach sie nie skonczy napewno..

- Od: 23 sty 2007, 17:28
- Posty: 63
- Skąd: Żory
- Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG
no tak to jest z używanymi
ja z założenia nie wierzyłem poprzedniemu właścicielowi że wszystko wymienione
ale u Ciebie mocno się zjechało?Może trzeba innego sposobu jak np tak jak napisałeś cały bęben ściągnąć i dopiero rozebrać?

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
ja tego cholerstwa nie odkręcę już chyba bo śruby nie mają już krzyży tylko stożki
zdejmę w środę chyba bo na pon i wt potrzebne mi jest auto, cały bęben razem z piastą, i tak go też później założę, chyba że trzeba bedzie przetoczyć go.
znajac zycie, to tam nic juz do przetoczenia nie zostalo: piszczy, warczy, huczy, trzeszczy, skrzypi i w dodadatki coś mi się tam miele

zdejmę w środę chyba bo na pon i wt potrzebne mi jest auto, cały bęben razem z piastą, i tak go też później założę, chyba że trzeba bedzie przetoczyć go.
znajac zycie, to tam nic juz do przetoczenia nie zostalo: piszczy, warczy, huczy, trzeszczy, skrzypi i w dodadatki coś mi się tam miele

- Od: 23 sty 2007, 17:28
- Posty: 63
- Skąd: Żory
- Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości