jak rozkrecic tylny hamulec bebnowy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez aneta » 10 lut 2007, 22:12

Maz zabral sie za zmiane, przod gotowy, ale z tylem problemy. Jat to rozkrecic? Macie moze jakis schemat czy instrukcje? Boi sie cos zepsuc, bo dosc mocno siedzi... Pomocy!!!
aneta
 

Postprzez Maciek 251 » 10 lut 2007, 22:41

W bębnie powinien być jeden dodatkowy nagwintowany otwór, dopasowujesz do niego śrubę i wkręcasz – warunek twarda śruba przynajmniej 8.8 – może iść dosyć ciężko, w pewnym momencie usłyszysz "BUM" i bemben spadnie <jupi>
miłego odkręcania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez aneta » 10 lut 2007, 22:47

Dzieki! czyli po prostu trzeba sie nie bac i uzyc sily...
<jupi>
aneta
 

Postprzez ravo » 10 lut 2007, 22:55

opukac beben mlotkiem :) to podstawa, i moze to oczywiste ale reczny nie moze byc zaciagniety :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Briareos » 11 lut 2007, 01:27

Jeśli C ma (a chyba ma) te same hamulce co F, to warto ścisnąć tą sprężynkę od wewnętrznej strony (konkretnie to tą dźwignię przesunąć w kierunku działania sprężyny – do oporu). To ona właśnie odciąga ręczny i dobrze jest jej pomóc, szczególnie jak bęben ma już duże podtoczenie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez organo » 11 lut 2007, 09:18

Briareos

Nie warto tylko koniecznie

1 Reczny spuszczony
2 wlasnie ta sprezyne trzeba stuknac w dziwigienke tak aby maxymalnie sie cofnela
3 mlotek w miare porzadny i stuk puk od strony kola pare razy z chlebem :) i troszku zboku ale tam to juz nie zamocno i nie ma sily zeby reka nie zszedl sam ewentualnie mozna pomoc wlasnie tą srubka co pisze Maciek 251
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez tekknoraver » 8 cze 2007, 15:32

w BG będzie tak samo? i sorki za odkop ale idę właśnie kupić szczęki i chciałbym jutro to zrobić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez tomekef » 8 cze 2007, 20:50

Nie wiem czy tak samo bo w twoim aucie bebny przykrecone sa dwiema srobkami z lbem stozkowym na wkretak krzyzakowy a nikt o nich do tej pory nie pisal.
Do ich odkrecenia niezbedny byl w moim przypadku wkretak udarowy (bez niego ani rusz).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez Gość » 9 cze 2007, 09:08

tomekef napisał(a):Do ich odkrecenia niezbedny byl w moim przypadku wkretak udarowy (bez niego ani rusz).

W 323f BA też są, a do ich odkręcenia na początek użyłem młotka i małego przecinaczka, następnie 3 silne strzały w śrubę a potem już z górki-duży krzyżak i po sprawie <faja>
Gość
 

Postprzez hydrant23 » 9 cze 2007, 10:44

przedewszystkim odkrecic srube co nie jest proste ja niestety sam nie dalem rady (nie ruszane od nowosci) musialem sie udac do warsztatu ale co tam 3h i sie odkrecilo i z jednej i z drugiej palnik mlotek wd-40 i duzo cierpliwosci powodzenia
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez sini » 9 cze 2007, 11:32

KEEL napisał(a):W 323f BA też są

Zgadza się, po dwie śrubki na bęben.
Ja też musiałem użyć wkrętaka udarowego i pożądnie przyłożyć młotkiem żeby się to ruszyło...
Mam mazdę i nie zawaham się jej uzyć !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 18:52
Posty: 75
Skąd: warszawa
Auto: 323f BA 1.5 kat Z5 '96 + LPG

Postprzez tekknoraver » 9 cze 2007, 13:34

No to mnie pocieszyliście :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez tomekef » 9 cze 2007, 15:22

Nie przejmuj sie , mysle ze przy pomocy wkretaka udarowego poradzisz sobie bez problemu.U mnie wystarczyl jeden porzadny strzal wiekszym mlotkiem na kazda srube.Przecinaka nie polecam bo potem (tak jak ktos pisal) moze niezbedny okazac sie palnik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez tekknoraver » 9 cze 2007, 16:13

tomekef napisał(a):wkretaka udarowego

Może pytanie głupie ale co to jest? :P i raczej tego nie posiadam ;] a dawać 60 zł za wymianę klocków to warto samemu powalczyć...w razie czego to palnik mam :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez tomekef » 9 cze 2007, 16:15

To taki srubokret ze jak w niego przywalisz to sie koncowka obroci :D
Sprzedam 323 ze zdjecia !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez tekknoraver » 9 cze 2007, 16:46

aha :P a skąd to dorwać? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez tomekef » 9 cze 2007, 17:08

Ja na ten przyklad porzyczylem od kumpla ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez orlando » 9 cze 2007, 20:45

a mnie czeka wymiana szczęk z tyłu w przyszłym tygodniu...

tez mam problem z tymi za*****mi śrubami krzyżakowymi...

grzałem po tym młotkiem, po całym bębnie też, używałem do prób odkręcenia półmetrowego śrubokręta i NIC <killer>

a w hamulcu już mi metal o metal trze i wszystko sie wysypało chyba, tylko czekam jak mi sie kolo zblokuje...
<killer>

mam juz serdecznie dosc tych srub, co za debil za przeproszeniem japoniec wymyslil takie mocowanie tego.. raz dwa i sruby zjechane. toz to w maluchu jest prościej bo tam są śruby z łbem na 12 klucz i nie ma problemu żadnego

jak sie naprawde zdenerwuje to zdejme beben razem z piasta, albo jak te sruby juz tak beda zjechane ze sobie tam bede mogl poklnac przy tym tylko...

No coz trudno sie dziwic jak mi poprzedni wlasciciel mowil ze mam wymienic szczeki bo on tego nie wymienil a powinny byc zrobione.. nie umial odkrecic pewnie tego

teraz juz tak mi sie posypalo wszystko ze na szczekach i reperaturkach sie nie skonczy napewno.. <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez tekknoraver » 10 cze 2007, 02:28

no tak to jest z używanymi :) ja z założenia nie wierzyłem poprzedniemu właścicielowi że wszystko wymienione ;) ale u Ciebie mocno się zjechało?Może trzeba innego sposobu jak np tak jak napisałeś cały bęben ściągnąć i dopiero rozebrać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez orlando » 10 cze 2007, 12:27

ja tego cholerstwa nie odkręcę już chyba bo śruby nie mają już krzyży tylko stożki <killer>

zdejmę w środę chyba bo na pon i wt potrzebne mi jest auto, cały bęben razem z piastą, i tak go też później założę, chyba że trzeba bedzie przetoczyć go.

znajac zycie, to tam nic juz do przetoczenia nie zostalo: piszczy, warczy, huczy, trzeszczy, skrzypi i w dodadatki coś mi się tam miele <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323