Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Pawnik » 2 cze 2007, 17:51

zaxs napisał(a):ciekawi mnie jak swieca normalne soczewki...

też mam xenony, wiec bez porównania, ale znajomy ma zwykłe soczewki – świecą bardzo dobrze jak na żarówki H1. Bardzo dobrze oświetlone jest pobocze. W porównaniu z np. Hondą Accord to rewelacja..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez gieroj » 2 cze 2007, 21:08

="zaxs"]Wiem ze ksenon jest ok-akurat taka udalo mi sie jechac w nocy i sie z[quoteakochalem jednak w dieslu to dosc rzadka opcja wiec ciekawi mnie jak swieca normalne soczewki...

Moze w koncu trafi sie ktos kto pozbawi mnie zludzen co do pytania...
"Czy faktycznie silnik jest tak elastyczny (diesel 121koni) jak podaja w testach i rozpedza auto na IV biegu od 60-100 w 6,5sekundy"??

A co do halasu to wlasnie slyszalem ze wersja przed liftem miala problemy ze slabym wygluszeniem nadkoli...ale akurat temu zawsze mozna jakos zaradzic-np. podkrecic radio....<lol>[/quote]
Mam 121 km po lifcie i jest o'k elastyczne -jak to diesel nie mierzyłem go ze stoperem jednak nie sprawia problemów na drodze z wyprzedzaniem chociaż jak go załadujesz rakieta to to nie jest bo goła waży 1,5 tony, jest b.cicho w środku i to wrażenie nie tylko moje ale kilku oblatanych ludzi ktorzy dosiedli tego rumaka i byli zdziwienie zę diesel tak spokojnie sie sprawuje.Lampy sa bardzo dobre ( wcześniej miałem civica to był to koszmar) jednak najlepsze lampy bez xenonów ma corolla ale ta generacja produkowana do 2006 roku mozna ratowac sie halogenami bo są w lampie i bardzo poprawiaja doswietelnie pobocza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez Bolek » 2 cze 2007, 21:39

Właśnie wróciłem z krótkiego wypadu w góry Eifel i miałem kilka razy okazję skorzystać z "elastyczności" MZR-CD, z tym, że nie odnosi się to do zakresu 60-100. Mi się podoba (i bardzo przydaje) jak ten silnik ciągnie, nawet pod górę o autostradowym nachyleniu, w zakresie 120-160 – z tego korzystam najczęściej -jest bardzo przyzwoicie.
Ma xenony (oświetlają pierwszorzędnie), nie wiem jak jest na zwykłych.

Opony faktycznie słychać przy większej prędkości, szczególnie na betonowych odcinkach autostrad. Wystarczy jednak dać 10 w audio i nie dociera do człowieka żaden dźwięk oprócz muzyki. Co ciekawe, akustyka jest taka, że można przy dość głośnej, powiedziałbym donośnej muzyce, rozmawiać.

Raz się dzisiaj solidnie rozpędziłem – mam wrażenie, że tym samochodem da się zamknąc licznik (mało brakło) – ciekawe ile to wtedy jedzie tak na prawdę? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mcbeth » 2 cze 2007, 22:25

Bolek napisał(a):ciekawe ile to wtedy jedzie tak na prawdę?

Teoretycznie przy 2krpm na 6-tym biegu powinno być 114 km/h (na oponach 205/55R16).
Jeśli obrotomierz jest dokładny, to ... 4krpm prawie zamyka licznik :) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pawnik » 2 cze 2007, 22:39

Bolek napisał(a):mam wrażenie, że tym samochodem da się zamknąc licznik (mało brakło) – ciekawe ile to wtedy jedzie tak na prawdę?

Bez podniety, ciekawe jak chcesz zamknąć 250 km/h ( taki jest u mnie licznik ) :P Z GPS-a wynika, że jedziesz wtedy nieco ponad 200 km/h... ( sprawdzone w innym samochodzie)W M6 przedlifcie podoba mi się bardzo zestopniowanie skrzynki biegów ( typowo użyteczne z konsekwencją dla mniejszej prędkości max, – chyba 195...), ale ja gdzie mam k... jechać ponad 200 km/h ( chyba że z biletem w jedną stronę). Na naszych drogach liczy się moment i elastyczność na każdym biegu i tym w M6 dieslu 136 KM jestem zachwycony. Skrzynka jest zestopniowana typowo na nasze drogi.. Wyprzedzanie TIR-a na piątce jest normą. ( Nie wiem jak ona chodzi w polifcie, ale od jeżdżących w mocnych dieslach 6-stopniowych to właśnie narzekają na wajchowanie.....)
p.s. przewiduję krytyczny odzew ze strony poliftów... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Bolek » 2 cze 2007, 23:24

Odnośnie zestopniowania skrzyni; można szybko wystartować i da się to zrobić w przyzwoitym czasie, ale trzeba na prawdę szybko zmieniać biegi – także wajchowanie jest <lol> . Ja tego nie lubię i nie stosuję – chyba nie do tego są diesle. 1,2 i nawet 3 są bardzo krótkie. 4,5 i 6 to już co innego – to jest jego świat. 6 w trasie bardzo się przydaje. 140 to niecałe 2500 obrotów – i to jest zazwyczaj moja prędkość przelotowa – czasem troszkę przyśpieszam dla podkręcenia procesów myślowych w długiej, monotonnej trasie.

Ale przy kilku wykonanych testach miałem wrażenie, że ta wskazówka idzie i idzie... Tu może nawet grać rolę minimalny spadek drogi, którego nie bardzo widać – w każdym razie zamykać licznika to ja w sumie wcale nie chcę, jakoś średnio mnie to bierze – chodziło mi o to, że musi mieć on spory błąd wskazania. Swoją drogą, GPS też chyba trochę ściemnia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mcbeth » 3 cze 2007, 13:09

Pawnik napisał(a):Wyprzedzanie TIR-a na piątce jest normą. ( Nie wiem jak ona chodzi w polifcie, ale od jeżdżących w mocnych dieslach 6-stopniowych to właśnie narzekają na wajchowanie.....)

Wajchowanie jest na niższych biegach. Zwłaszcza krótka jest jedynka. Tym niemniej 5-tka ma w polifcie o 10% większe przełożenie (mniejsza prędkość przy danych obrotach), więc powinna się zbierać lepiej. Jednak ja TIRów na 5-tce nie wyprzedzam. Czwóreczka, gdzie zakres 2000rpm-4000rpm odpowiada 74-148km/h jest najszybszym sposobem na TIR-a :) .
W przedlifcie na autostradzie masz do dyspozycji właściwie tylko 5. Dlatego musi być nieco słabsza niż w polifcie, aby nie piłować silnika przy wyższych prędkościach. Ja generalnie, w uproszczeniu jeżdżę tak:
3 – miasto
4 – dynamiczna trasa
5 – spokojna trasa
6 – autostrada.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez peteros1 » 15 cze 2007, 23:40

Właśnie, może się ktoś wypowiedzieć, jak to wygląda w poliftach? Może jeszcze za wcześnie...

Tak, cena będzie słuszna, ale mniej odczuwalna –> leasing. Na shortliście został parę aut, ale M6 wygrywa stosunkiem jakość/walory – cena.

Rozumem, że ten "specjalny" olej to ze względu na filtr cząstek stałych. A co można lać oprócz tego elfa?

I drążę dalej:
– z czego wynika o ponad 100 kg mniejsza ładowność – w stosunku do konkurencji. Np. w nowym passacie jest to o 160 kg więcej...
– jak wydajna jest klima w warunkach uciążliwych upałów? Daje radę? Jednostrefowa, ale nawiew na tył pod fotelami jest?
– nawigacja na Polskę rzeczywiście tylko szkieletowa?
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Bolek » 16 cze 2007, 00:42

jak dla mnie ładowność jest wielkością względną – nie wiem jak jest w nowym Passacie, ale w 6-ce 5d jest ona adekwatna do objętości przestrzeni bagażowej; no chyba, że ktoś chce wozić worki cementu upakowane po dach, tudzież sztaby ołowiu – to na bank przyciśnie tyłek do ziemi.

Wg mojej instrukcji do diesla można lać każdy olej spełniający normę ACEA C1 bądź JASO DL-1 – jest ich kilka na rynkach (DPF nie lubi S w oleju i chyba kilku innych pierwiastków/związków w nadmiernych ilościach).

Klima jest bardzo skuteczna, nawiew na tył jest.

Jak dotąd fabryczna nawigacja na Polskę to jazda na azymut (pod warunkiem, że zna się współrzędne celu <lol> )

piszę to mając w sobie 5 Westmalli – ale chyba nie mijam się zbytnio z prawdą :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez gacek » 18 cze 2007, 15:33

Heh jednak tempomat to fajna sprawa :) Na jedynej w okolicy drodze która pozwala na jego uzycie .
Autostrada Konin >>> Zgierz (świeżo połozona dróżka Ustawiłem na 160 i po kilnkunastu km pasażer usnął :)
Ciekawa sprawa włączyłem bieżące zużycie , przy prostej drodze spalanie na stałym poziomie natomiast górka czy z górki , Madzia ładnie wszytko reguluje aby prędkość utrzymać, spalanie oczywiśce wzrasta lub maleje, natomiast jak to jest że nie wzrastaja obroty, czy to aż tak sprytna bestia ?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Bolek » 25 cze 2007, 15:10

Ja raczej na dopracowanie wnętrza nie narzekam. Detal, który mi osobiście najbardziej doskwiera, to pozycja podłokietnika między przednimi fotelami – mógłby być pokaźniejszy i miększy. Cała reszta w zupełności mi odpowiada. Nie mówiąc już o wykonaniu; bez szczególnych fajerwerków jednak solidne. Wsiadając np. w Alfę 159 człowiek czuje się bardziej jak w kokpicie (duża zasługa genialnie wyprofilowanych foteli – przynajmniej w wersji, której zakup rozważałem) – jednak wykonanie wielu detali nie umywa się do Mazdy – i te jarmarczne niklowane klameczki…

Słyszałem, że niektórzy narzekają na umiejscowienie stacyjki, że niby wadzi się kolanem o spory dość kluczyk. Kwestia doboru pozycji; no i zawsze można poprosić o zamontowanie systemu "bezkluczykowego" :P

Ciekaw jednak jestem obserwacji krytycznych – może jeszcze nie wiem, co mnie w niej denerwuje – w końcu chodzi przecież o to, żeby plusy nie przysłoniły minusów <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mcbeth » 25 cze 2007, 15:28

Bolek napisał(a):niektórzy narzekają na umiejscowienie stacyjki

Można się ewentualnie przyczepić do tego, że kierownica zasłania stacyjke i trzeba się troche wychylić. Przy kierownicy 4-ramiennej nie ma zazwyczaj tego zjawiska.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pawnik » 25 cze 2007, 16:32

Ja bym się doczepił do mechanizmu i przełaczników otwierania szyb – przypomina to konstrukcję z lanosa i podobnie też działa: bez gracji, głośno i brutalnie :| Troszkę prymitywne są też przyciski po lewej stronie od kierownicy od regulacji świateł, spryskiwaczy reflektorów itd.., ale co tam: grunt żeby to wszystko działało a nie odlotowo wyglądało i sie psuło ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Bolek » 25 cze 2007, 17:27

Właśnie – te przyciski do regulacji świateł/spryskiwaczy reflektorów – ja tam nic takiego nie mam. Światła regulują (poziomują) się przecież same (chyba, że chodzi o regulację jasności wskaźników tudzież o wersję bez xenonów) a spryskiwanie reflektorów działa automatycznie (nie pamiętam interwalu – w każdym razie, co ileś tam machnięć wycieraczek) – ewentualnie uruchamia się go manualnie poprzez manipulację przełącznikiem wycieraczek (2 szybkie do siebie, czy jakoś tak – nie pamiętam, na ogół nie używam). Mechanizm "elektrycznych szyb" działa u mnie bardzo przyzwoicie. Podoba mi się funkcja całkowitego otwierania/domykania szyb po ciut dłuższym przytrzymaniu przycisku.

Może ja nie jestem zbyt wymagający, jednak i tak ze sporej części dodatków nie korzystam (np. z pamięci ustawień fotela – i tak nikt inny na nim nie siada). Liczy się całokształt – a ten mnie w zupełności zadowala. Potrafiłbym wymienić znacznie przyjemniejsze (w mojej subiektywnej ocenie) w środku samochody – ale nie za tą cenę. Chociaż… jest Peugeot 607 – taka naprawdę fajna salonka w środku, cena zbliżona… – ale to wciąż tylko "Pełgot".
Pawnik napisał(a):ale co tam: grunt żeby to wszystko działało a nie odlotowo wyglądało i sie psuło

– i to było moje główne kryterium wyboru!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Brt » 25 cze 2007, 20:01

Bolek napisał(a):Może ja nie jestem zbyt wymagający, jednak i tak ze sporej części dodatków nie korzystam (np. z pamięci ustawień fotela – i tak nikt inny na nim nie siada). Liczy się całokształt – a ten mnie w zupełności zadowala.


ileż ja bym dał, żeby mieć pamieć ustawienia fotela,

w 6 elektr. fotele mają tyle ustawień, że jak wsiądzie żonka i pojeździ sobie trochę to potem przez 300km próbuję ustawienie sobie zrobić,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Karwoś » 26 cze 2007, 00:12

Brt napisał(a):w 6 elektr. fotele mają tyle ustawień, że jak wsiądzie żonka i pojeździ sobie trochę to potem przez 300km próbuję ustawienie sobie zrobić,


Jak ktoś wpadnie na pomysł jak chociaż 1 pamięć do tego dorobić to będę mu wdzięczny do końca życia.

Ja też 300km musze przejechać zanim wszystko dopasuję, albo zerygnuje i sam się do fotela dopasowuje .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez strus » 26 cze 2007, 23:48

już CAŁY dzień mam swoją wymarzoną 6tkę i musze powiedzieć, że O NIEBIOSA! po przesiadce z corolli (98 rok) nagle znalazlem się w motoryzacyjnym raju :) komfort, moc, elastyczność, o oglądających się na ulicach ludziach (co czule łechce moją próżność :D ) za pięknymi kształtami magdaleny nie wspomne! :) Jutro wymiana płynów "ustrojowych" oraz innych filtrów i czas na testy poza miastem: myśle, że na szosie będzie jeszcze lepszy efekt niż w miejskiej dzungli :)
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 12:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Postprzez strus » 27 cze 2007, 23:50

No to jeszcze dwa szczegóły (dla równowagi w kontekście minusów wykończenia 6tki, jakie opisaliście powyżej:) ), które mnie powaliły na kolana w m6 (może znacie takie rozwiązania z innych aut tej klasy, ale dla mnie po przesiadce z corrolki te detale to po prostu bomba:) ): "czterosik" na przednią szybę i "dwusik" na tylnią, po prostu rewelacja przy odświeżaniu widoczności! no i działanie oświetlenia wewnętrznego auta: to eleganckie powolne zapalanie i nieśpieszne gaszenie światełek, czysty miód na moje oczy:)
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 12:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Postprzez tarkan » 28 cze 2007, 08:24

Xandy, a czy wewnętrzne oświetlenie włącza Ci się w momencie otwierania zamka centralnego z kluczyka?
W szóstce, przynajmniej u mnie, gdy z daleka otworzę zamek pilotem, to wnętrze się podświetla – bez otwierania drzwi auta.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez xANDy » 28 cze 2007, 08:31

Jak otworzę z kluczyka albo z pilota – to samo. Jak zamykam – to przy zamknięciu drzwi ściemniają się troszkę (najmocniej świecą przy otwartych drzwiach), a gasną 15 sekund po zatrzaśnięciu drzwi albo po wsadzeniu kluczyka.
Oczywiście – wszystko płynnie.
PS. stacyjka ma osobne podświetlenie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6