Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1989–1994

Postprzez michalm320 » 31 maja 2007, 20:12

ravo napisał(a):mam ten model mazdy jestem bardzo zadowolony autko jest bezawaryjne mam na gaz auto potrafi mi spalic 8,5 litra gazu na miescie, jest wygodne i komfortowe chociaz jak dla mnie ma za miekkie zawieszenie, jesli chodzi o lakier to zadko zdarza sie rdza ja widzialem tylko jedna zgnita efke a widzialem ich duzo :) w srodku sa bardzo ergonomicznie ustawione wszystkie pokretla i przyciski a o wygladzie zewnetrznym chyba nie msuze mowic :) wiec jednym slowem bardzo polecam ten model mazdy


Witam. Jak Ty to robisz ze Twoja Mazda pali na mieście 8,5 litra gazu??? Moja pali około 13-14 litrów na krótkich odcinkach. Mój rekord na mieście to 11 litrów. Sondę mam dobrą (chyba, na mierniku pokazuje ze trzyma wszystkie parametry). Fakt jest taki ze potrafią obroty zafalować, albo raz trzyma 800 obr a raz 1000. I w sumie nie wiem co to jest.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2006, 17:42
Posty: 19
Auto: Mazda 323F 1.6 16V (BG)

Postprzez win_p » 1 cze 2007, 14:56

Fakt jest taki ze potrafią obroty zafalować, albo raz trzyma 800 obr a raz 1000. I w sumie nie wiem co to jest.
calkiem mozliwe ze jest to silniczek krokowy. niekiedy wystarczy tylko go przeczyscic
JESLI AUTO TO TYLKO MAZDA !!!
Początkujący
 
Od: 29 maja 2007, 14:13
Posty: 7
Skąd: wroclaw
Auto: mazda 323 BG 1.6 kat 16v 1993

Postprzez Gość » 7 cze 2007, 10:17

he, faktycznie 8.5 litra gazu w mieście przy silniku 1.6 to faktycznie rekordowo mało. Moja pali tyle samo, ale ma silnik 1.4.

Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony. Po wykonaniu kilku napraw po poprzednim właścicielu (była trochę zaniedbana) chodzi jak marzenie, a do tego mało pali – czyli samochód idealny na dzisiejsze czasy.
Gość
 

Postprzez strOOs » 29 lip 2007, 13:03

Witam.

Przymierzam sie do zakupu po wakacjach Mazdy 323F BG.
Dylemat mam tylko co do wersji: GT czy zwykla 1.8 SOHC?
GT ma ciekawsze wnetrze i lepszy silnik, ale czytajac opinie innych osob na forum pojawia sie dylemat – czy da sie ku8pic niezajezdzona GT?
Czy lepiej zostac przy zwyklej wersji SOHC i liczyc na to, ze latwiej trafi sie wersje od kogos kto spokojniej jezdzil?

Bede wdzieczny za opinie i pomoc.

Pozdrawiam

temat edit by Adaś
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Mak » 31 lip 2007, 00:28

Przebierając w takich zabytkach jak Mazdy BG polecam kupić to co będzie w jak najlepszym stanie, a nie kierować się konkretną wersją.

Ja mam 1.6 SOHC, może ósmy cud świata to może nie jest, ale auto jest naprawdę zadbane jak na 15lat i jego osiągi na benzynie są wbrew pozorom bardzo wystarczające (realne – poniżej/w granicach 12 sekund do setki). Na gazie jest już muł – 14-15 sek.

Wybrzydzać to można w salonie, a nie w autach za 5000zł...
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 02:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez smiechu1986 » 31 lip 2007, 22:00

michalm320 napisał(a):
ravo napisał(a):mam ten model mazdy jestem bardzo zadowolony autko jest bezawaryjne mam na gaz auto potrafi mi spalic 8,5 litra gazu na miescie, jest wygodne i komfortowe chociaz jak dla mnie ma za miekkie zawieszenie, jesli chodzi o lakier to zadko zdarza sie rdza ja widzialem tylko jedna zgnita efke a widzialem ich duzo :) w srodku sa bardzo ergonomicznie ustawione wszystkie pokretla i przyciski a o wygladzie zewnetrznym chyba nie msuze mowic :) wiec jednym slowem bardzo polecam ten model mazdy


Witam. Jak Ty to robisz ze Twoja Mazda pali na mieście 8,5 litra gazu??? Moja pali około 13-14 litrów na krótkich odcinkach. Mój rekord na mieście to 11 litrów. Sondę mam dobrą (chyba, na mierniku pokazuje ze trzyma wszystkie parametry). Fakt jest taki ze potrafią obroty zafalować, albo raz trzyma 800 obr a raz 1000. I w sumie nie wiem co to jest.

moja pali 11l PB na 100km w city ale pokonuje male odleglosci im wieksze odleglosci tym mniej pali tzn powyzej 10km spalanie jest znacznie mniejesze a w mojej 323f 1.6 94r mam do wymiany sonde lambde co tez ma wplyw na spalanie jak wymienie sonde i ustawie obroty to napisze ile pali nawet na tych malych odcinkach:)
A jezeli nie trzyma ci obrotów to ja mam to samo i jedni mowia ze to wlasnie silniczek krokowy a drudzy ze to przewody WN i swiece najlepiej bedzie sprawdzic to i to ja mam taki zamiar i jak to zrobie to tez jeszcze o tym napisze..
.... I can't help myself....
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 22:07
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: 323f 1.6 16V 94'

Postprzez smiechu1986 » 31 lip 2007, 22:04

A nawiazujac do autka to mam 323F 1.6 94r i jestem zadowolony z autka bardzo gdyby nie jedna rzecz ze mi dyzo pali ale to ze wzgledu na pewne usterki..poza tym autko naprawde suuuper
.... I can't help myself....
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 22:07
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: 323f 1.6 16V 94'

Postprzez ravi » 1 sie 2007, 00:04

a nawiazujac do silniczka krokowego, to nasze mazdy go nie maja :). Maja silniczek ale nie jest on bynajmniej krokowy. :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Gość » 8 sie 2007, 23:15

Miesiac temu spredalem mazdusie 1840 GT dohc 128KM z gazem 94 r. Bylem z niej zadowolony i to bardzo , bo pilnowalem w niej wszystkiego .Byla na forum i po tygodniu kupil ja gosc z mego miasta . Teraz mam 323F BA widuje sie z kolesiem i dyskutujemy na tem. naszych autek . Moja byla GT do 100km \godz rozpedzala sie w jakies + – 8 sek na bezynie , przy czym spalala ok. 15 l paliwa przy ostrej jezdzie , przy normalnej ok 9 l trasa 11 miasto gazu . Sprzedalem ja za 6 000 zl moze nie tanio ale chlopak nie musi teraz do niej dokladac . Zycze znalezienia takiej jaka posiadalem , napewno bedzi ciezko . Pozdrawiam Mazdowicz
Gość
 

Postprzez KOCIHOTEL » 14 sie 2007, 23:29

Moja GT poszła ze 2 miechy temu.1990 rok 140KM poszłą za 4600,była geametria do zrobienia ,końcówka drążka,amorki tył,bo przód wymieniłem i tłumik.Dzisiaj się z gościem widziałęm ,jest zadowolony mówi że to niezły Zapierdalacz.Załątwiam mu części po zniżkach.Mój pierwzy samochód którego nie chciano mi zwrócić.Pozostałe 2 chcieli ale ja nie przyjmuje z powrotem.
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Postprzez Gość » 14 paź 2007, 20:39

Witam Wszystkich. Przeniesiono mnie na ten post :P
Jestem nowy na tym forum. Chciałbym się zapytać ekspertów – czyli Was – co sądzicie na temat mazdy 323F BG 1989-1994?
Osobiście bardzo mi sie podoba wygląd, ale jak wiadomo wygląd to nie wszystko.
Widziałem tematy nt. na co zwrócić uwage przy kupnie mazdy, interesuje mnie natomiast jaka mazde kupić? Lepiej szukać te z rocznika 93-94, czy tylko w tych latach była ocynkowana blacha? Czy może można też kupić rocznik 90-92? Proszę doradźcie mi jaki silnik najlepiej kupić aby był w miare ekonomiczy i żywy oraz dobry pod LPG? Najbardziej mnie interesuje silnik 1.6 ale niewiem czy lepiej 8v czy 16v czy z katalizatorem czy bez?
Jak się też ma sprawa LPG w tych samochodach czy silnik nie dostaje po pupie przez lgp w tych samochodach i wogole?

Pozdrawiam Wszystkich i z góry dziękuje za pomoc!
Gość
 

Postprzez Michel » 15 paź 2007, 14:11

Wystarczy, że przeczytasz 13 poprzednich stron tego tematu i wszystko będziesz wiedział. Ja tak zrobiłem rok temu jestem zadowolony.
Rocznik jest ważny, ale nie najważniejszy. Kieruj się ogólnym wyglądem i ceną, wiadomo że i tak będziesz musiał pare groszy dołożyć, w końcu wiek robi swoje. Silnik najlepiej chyba 1,6 16v, gaz najbezpieczniej sekwencyjny. Najważniejsze to aby do zakupu wziąć jakiegoś znajomego, kto sie na tym zna. Bo nawet w najładniejszym samochodzie coś się kryje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez dawid323 1.6 bg » 15 lis 2007, 15:32

ja mamialem 323 bg z silnikiem 1.6 8v.samochodzik jest naprawde rewelacyjny!!! kupilem ja z przebiegiem 124 tys przejezdzilem 60 tys.podczas eksploatacji wymienilem:mocowanie amortyzatora tyl ktore przegnilo,podobno w kazdej 323 tak sie dzieje!?a tagze lonczniki stabilizatora i tyle!!! pozatym paski,olej filtry i tyle!co do silnika to naprawde wzor!elastyczny,dynamiczny,oszczedny!spalanie ok 6l trasa do 120km\h miasto przy dynamicznej jezdzie ok 10l.Co do blachy moj egzemplaz mial ogniska korozji na tylnych blotnikach,ale nie wiem czy to zle zabezpieczenie,czy jakas partacka naprawa w przeszlosci!ZAWIESZENIE: moim zdaniem seria jest zbyt miekka i nie pozwala w pelni wykorzystac mozliwosci silnika(jezeli ktos preferuje sportowy styl jazdy)proponuje wymienic sprezyny na jakies sportowe i wrzucic rozporke kielichow a tagze szersze oponki mysle ze 185\60 14 sa odpowiednie.WNETRZE: bardzo ergonomiczne,wygodne,przytulne, durzo miejsca z przodu, dobrze wysiszone.NA CO ZWRACAC UWAGE PRZY ZAKUPIE!!! przedewszystkim autko ktore ma przebieg ponizej 200 tys nie powinno miec praktycznie wiekszego zurzycia,typu poprzedzierane fotele itp wszystko powinno byc sprawne!GORACO POLECAM ZA CENE OK 4000tys zl nic lepszego chyba nie ma!? to idealne autko dla mlodego czlowieka:)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2007, 16:04
Posty: 18
Skąd: gliwice
Auto: trabant 601 vr6 turbo+nos

Postprzez Zbyszek » 19 lis 2007, 12:53

Hej
Ja kupiłem "eFke" ok 3 tyg temu, auto kupywałem wieczorem a oględziny z kolegą robiliśmy na parkingu przy jakims markecie :) na co zwrócic uwage:
1 silnik- czy suchy (moją byc wycieki spod pokrywy ale to najmniejszy problem) tzn. zeby nie było wszystko w oleju zachlapane, czy chodzi równo – na rozgrzanym powinien miec 800-1000 obr/min ale bez większych falowań, sprawdź poziom oleju (chociaz sprzedający moze zawsze dolac) oraz kiedy i jaki olej był lany, czy nie śmierdzi z rury wydechowej niespalanym olejem po dodaniu gazu jak smierdzi i kopci to daruj sobie, czy pod maska nie ma zadnych trickow domowej roboty (jakies druciki i sznurki)
2.blacha-głowa pod spód auta i spradź czy jest podłoga, hehe rózne historie słyszałem; przejrzyj progi, otworz drzwi i ich stan od wewnatrz ( na dole); nadkola; sprawdź odcienie lakieru; nierówne szczeliny przy drzwiach, masce, klapy bagaznika;
3 zawieszenie i ukl kierowniczy, czy podczas jazdy buja samochodem (zuzute amorki), wizualnie czy sprezyny całe, skrec na maxa w jedna i potem w druga strone i pomału jedź ( takie kółeczka porób) jak beda stuki to sa zuzyte przeguby, ropedz sie i zachamuj-jak drzy kierownica to cos tam bedzie do wymiany napewno
4hamulce-wiadomo, jedziemy do 50km/h i hamujemy, sprawdzamy czy nie znosi i nie trzęsie kierownica, potem mozna na jakims szutrze mocniej zahamowac i spradzic czy rowna blokujo sie kola (bez ABS), reczny musi działac!!! ( na przeglad obowiazkowo) ale łatwo mozna podrecic
5wyglad i wyposazenie- jak sa el szybki to sprawdzic kazda po koleji, czy działa nawiew, czy leci ciepłe powietrze, swiatła postojowe, mijania, wszystkie sprawdzic :) oswietlenie w srodku, stan tapicerki ( auta z lat 89-90 maja przebiej prezewaznie 200-300 tys) oraz stan licznika np. rok 90 i 120 tys przebiegu :) też chciałbym w to wierzyc :D ale tak nie jest, łysa kierownica, pościerane fotele i pedały mowia same za siebie

To tylko takie główne sprawy na które warto zwrócic uwage przy zakupie autka. Warto podjechac na warsztat i niech jakis mechanik za 40 zł przejzy autko po swojemu to wtedy mamy większa pewność co do zakupu, hmm to chyba na tyle.
Pozdro
Za młody na diesla :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 10:30
Posty: 89
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F BG B6 1,6 16V OHC – sprzedana
teraz Audi Coupe 2.3 :D czarna bestia

Postprzez dawid323 1.6 bg » 19 lis 2007, 14:17

warto tez przejzec zwieszenie koszt w stacji kontroli ok 20z no i opony czy sa rowno zuzyte!
Początkujący
 
Od: 31 paź 2007, 16:04
Posty: 18
Skąd: gliwice
Auto: trabant 601 vr6 turbo+nos

Postprzez kiki » 19 lis 2007, 17:08

poprostu super auto i jakie przy tym niezawodne.polecam wszystkim
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 10:44
Posty: 145
Skąd: miasto świetej wieży
Auto: była mazda 323f,teraz audi a4

Postprzez viper » 3 lut 2008, 09:09

NO ja kupilem madzie z orginalnymi czesciami..... od pierwszego wlasciciela z niemiec, wszystko wporzodku zrobilem nowy gaz sekwencyjny fura przeszla u kolesia wszystkie testy na to czy byla walona itp... mam poprostu super madzie.... jednego nie udauo sie przewidziec.. Mazda 323F 91R 1.8 (1840) DOHC 16V czyli jakies 128km.... te wersje magdalenek mialy podobno za durzy moment obrotowy na tyle koni i SKrzynie Biegow podobno sypaly sie co chwile.... Tego nie wiedzialem... POjezdzilem nia doslownie 3 tygodnie... i stoi teraz juz od dwuch miesiecy... (sprawe mam juz rozwiazana) ale to zaraz.... Stala dwa miesiace bo Nie chcialem zrobic tak jak wiekszosc posiadaczy tych modeli a mianowicie wstawienie skrzyni od modeluf slabszych, dokupywanie tarczy, inne mocowania, dokupienie przegubuw, Ogulnie dopasowanie ze slabszych pojemnosci zeby tylko to jezdzilo.... Tak robi robilo i bedzie robilo wiele posiadaczy tego modelu, ale skrzynie raz albo i nawet wiencej na rok maja na 100% do wymiany.... Problem polega na tym ze Tych skrzyn orginalnych szukac trzeba ze swieca a i tak podobno byuy niewypalem i sie sypaly....

A teraz rozwiazanie kture ja znalazlem i tak naprawde dowiem sie czy wszystko bedzie okej na dniach bo mechanik jeszcze mi nie wlozyl skrzyni do madzi....

Rozwiazanie : Mazda 626 2.0 skrzynia bieguf ---> identyczne mocowania, identyczny walek sprzeglowy, nawet docisk od 323 pasuje... Na jednym z wiekszych szrotuf w olsztynie "U KorKuCia" :D podpowiada mi lepek ze musisz tak zrobic jego brat mial podobna sytuacje i to jest najlepsze rozwiazanie bo podobno te skrzynie w mazdach 626 byly jeszcze bardziej wzmacniane i ludzie wkladali i wkladaja od 626 do 323
Kwestia dotyczy tylko i wyloncznie Problemu ze skrzynia modelu Mojej Madzi...

Czy wszystko bedzie mialo rece i nogi to sie dopiero okaze :D dam wam znac jak chcecie czy to wypaliuo...


Takze kolego jak kupujesz madzie, przemysl wszystkie plusy i minusy jaki to ma byc dokladnie model :D
Ja w sumie nie zaluje bo taki chcialem miec model ale dopiero jak go kupilem dowiedzialem sie ze ten model to troche w tych czasach Wynalazek :) ale i tak bede sie nie opiekowal :D bo jest naprawde w Zajebiaszczym Stanie :D

Pozdrawiam z Olsztyna ViPeR :D hei hie hie
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2008, 08:43
Posty: 41
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F "GT" 1.8 Dohc 16V

Postprzez viper » 3 lut 2008, 10:12

ravo napisał(a):
andrzeej napisał(a):a ma ktos dane na temat przyspieszenia do 100 V maX najlepiej dla GT

Mazda 323 1.9 GT 3d, 323F
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 128 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 157 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 403x168x138 cm
Poj. bagażnika: 310 l – 3d
336 l – 323F
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 sek.
V maksymalna: 200 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 50 l – 3d
55 l – 323F
Masa własna: 1025 kg – 3d
1065 kg – 323F
Dopuszczalna masa całkowita: 1590 kg
Średnie zużycie paliwa: 7,9 l


1.9 ? mowa caly czas o modelu 1.8dohc16vgt ? czy one cyt"100V" byly inne nisz 323Fdohc1.8 ? Troche sie pogubilem, bo mam problem ze skrzynia zadna zekomo od 1.8dohcgt nie pasuje do mojej ktura tez zekomo jest taka. Podobno od 626 2.0 skrzynia pasuje do mojej.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2008, 08:43
Posty: 41
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F "GT" 1.8 Dohc 16V

Postprzez sh1ron » 6 lut 2008, 12:21

ja mam mazde 323 f 1.6 16v 91 rok sprowadzona dalem za nia o olatami 6100 ale jezdze nia prawie rok i nic i jezdze naprawde ostro co dzien sie ganiam z kumpalmi po miescie chcoiaz raz dzienie trzeba zrobic n n n na jednyce dwojce :D jest niezawodna tylko co mam do wymiany to przeguby i tulejki na wachaczaach ale to moja wina bo tak jezdze to nie ma co sie dziwic jezli ktos jedzi spokojnie to tylko latc benzyne i wymieniac wszystko na czas. Kumpla ojciec jedzi tez mazda 323 f to przez trzy lata nic tylko wymienia wszystko na czas.
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 13:06
Posty: 30
Auto: mazda 323 f 1.6 16v 91r.

Postprzez Lukano » 6 lut 2008, 12:48

viper napisał(a):1.9 ? mowa caly czas o modelu 1.8dohc16vgt ?

Tak to to samo, w tym modelu były tylko 1,6 SOHC i 1,8 SOHC i DOHC. Nie wiem dlaczego nieraz jest zaokrąglane do góry i wychodzi 1,9 ;) Ale już nie raz sie z tym spotkałem.

Do poprzednich postów, coś dużo palą te wasze madzie. 1,6 mojej dziewczyny palił 6-7 na trasie do 120, a lekko nie śmigałem. 9-max 10 na mieście. A ja samochody raczej sporo kręcę.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron