Hałas wspomagania kierownicy (626 GE Cronos)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Globy » 29 gru 2003, 12:02

Witam,

odkąd chwycił większy mróz, po wyprowadzeniu Mazdy z garażu przez kilka minut jazdy hałasuje wspomagaie (przy kreceniu kierownica wydobywaja sie dzwieki podobne do tych przy ruszaniu z zaciagnietym recznym). W pazdzierniku wymieniony byl pasek, jego naciag potem sprawdzony i wyregulowany, a poziom oleju jest dobry. W ubiegla zime takie rzeczy sie nie dzialy, wiec mam pytanie, czy jest sie czym martwic, czy to wina nowego paska.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez newbie » 29 gru 2003, 12:52

Jeśli masz podejrzenie, że winny jest sam pasek to wymień go na ori...jest tani około 45 zł (FS05-18-381A). Jeśli niestety okaże się, że jednak pompa P/S jest źródłem hałasu to czeka Cię niezła przeprawa. W V6 jest straszna lipa z demontażem pompy...a łożyska w niej są typowe...do kupienia w każdym sklepie.

Tak na marginesie, czasami przy niskiej temperaturze zewnętrznej piszczy też M/T (łożyska na wałku sprzęgłowym) wtedy pomaga wymiana oleju na taki o wyższym indeksie lepkości, ale Ty masz chyba A/T (czyli Ciebie nie dotyczy).
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Globy » 29 gru 2003, 13:24

Aha. Pasek mam za 22 zł. W takim razie poymsle nad wymiana. Wina raczej lezy po jego stronie, bo rodzaj halasu o tym swiadczy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez rafels » 23 sie 2004, 20:58

Ponieważ nie chcę rozpoczynać nowego wątku – podepnę się pod ten:

Jak wygląda sprawa demontażu i rozłożenia na części pompy wspomagania przy silniku 2.0 (FS)...?
Chodzi mi konkretnie o wymianę hałasującego łożyska (bo chyba to tak świerkocze).
Może ma ktoś doświadczenie w tym względzie. A już szczytem słodyczy byłby numer łożyska lub jego zamiennik :)

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2004, 20:12
Posty: 29

Postprzez Paweł » 23 sie 2004, 21:46

Powinienes sobie poradzic z rozebraniem, ale na pewno bedziesz musial zdjac pare pierscieni segera. Widze, ze sa trzy rozne rodzaje pomp, kazda ma troche inna konstrukcje. Na schematach widac jedno lozysko, ktore jest w komplecie z glownym walkiem pompy, ciezko powiedziec czy jest wymienialne. Poza tym pare uszczelnien do wymiany.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6