Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez xANDy » 7 maja 2007, 21:42

No dobra – nie kłóćmy się za bardzo – tu chodzi o konkretny silnik. Bo możemy gdybać o motorkach i dojdziemy do wniosku, że niektóre CR żłopią olej nie tylko napędowy ale również silnikowy... 2-2,5l na tysiąc km nie jest wcale przerażającą ilością... <lol>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Redoo » 7 maja 2007, 21:45

xANDy ;) to lepiej napiszcie ile macie na blacie i ile dolewacie przyznawac sie :D
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez xANDy » 7 maja 2007, 21:47

Na blacie oficjalnie 196.000 (nie wiem ile naprawdę, mogę tylko podejrzewać), dolewam 0,3 (to, co mi zostaje w pełnej piątki).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Redoo » 7 maja 2007, 21:53

Ja mam 328.000 dolewam jakies 0,5 ale jak smigałem na mobilu dolewałem około 1L ale ja robie mase kilometrow no robiłem ;) Teraz woze sie firmowym :P Nowy partner a taka kapota ze szok <killer>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez asyriusz » 23 maja 2007, 09:53

Witam. Moja mazda strasznie wcina mi olej nie wiem co z tym jest grane. Wiem że na 1000 km może wziąć 1litr. Ale u mnie to jest jakieś litr na 200 km. Co mam zrobić żeby sprawdzić co jest nie tak. Czy może być tak że bieże olej bo jest stary olej??? Bo przyprowadziłem auto z niemiec i jeszcze nie wymieniałem oleju a w sumie nie jest taki czysty raczej syf. Czy jak wymienię olej to się zmieni ta moja awaria. Proszę o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez XsiX » 23 maja 2007, 11:09

Jeżeli nie ma gigantycznych wycieków z silnika to niestety szykuje ci się remont / swap :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez arni0000 » 23 maja 2007, 11:13

Możesz jeszcze zrobić tak wykręć świece i do każdego cylindra wlej 100g czystej nafty i zakręć świece ale pozostaw tak na noc. Jeśli zą zapieczone pierścienie powinno troche pomóc ale jak są zjechane to remont
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 11:29

asyriusz napisał(a):litr na 200 km

Jeżeli (jak pisał XsiX) nie ma gdzieś sporego wycieku (np. przez czujnik cisnienia) to temu silnikowi już nic nie pomoże poza remontem.

Z takim wynikiem się jeszcze nie spotkałem. 50l oleju na 10kkm :|


A temat asyriusza wyląduje w koszu. Co prawda nazwany jest poprawnie ale są na forum podobne wątki o braniu oleju. :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazakbal » 23 maja 2007, 11:40

Grzyby napisał(a):Z takim wynikiem się jeszcze nie spotkałem. 50l oleju na 10kkm

eee nie przesadzaj. trochę już takich postów było...

Grzyby napisał(a):Jeżeli (jak pisał XsiX) nie ma gdzieś sporego wycieku (np. przez czujnik cisnienia) to temu silnikowi już nic nie pomoże poza remontem

nawet bym nie próbował tego remontować
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez asyriusz » 23 maja 2007, 13:17

ooo to teraz mnie załamaujecie. silnik chodzi super cyka sobie super i wogule brałem sie z mazdą MX 6 z silnikiem 2.5l V6 i szły łep w łep a nawet bym powiedział że na 2 troszkę odstawiałem MX6. z wieżchu silnik jest czysty a ten czyjnik ciśnienia w którym miejscu jest? może fakrycznie tam cieknie ale jak patrzyłem pod autem po nocy to nie było żadnej kropli na asfalcie. A jeśli remont to ile taka przyjemność kosztuje????
Pozdrawiam :(
Zapraszam na moją stronkę z rękodziełami www.asyriusz.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez XsiX » 23 maja 2007, 13:20

asyriusz napisał(a): patrzyłem pod autem po nocy to nie było żadnej kropli na asfalcie.

w takim razie to napewno nie ma związku z wyciekami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 13:24

XsiX napisał(a):asyriusz napisał:
patrzyłem pod autem po nocy to nie było żadnej kropli na asfalcie.

w takim razie to napewno nie ma związku z wyciekami

XsiX, ale w przypadku wycieku przez czujnik cieknie tylko podczas pracy silnika


asyriusz napisał(a):czyjnik ciśnienia w którym miejscu jest?

nie wiem jak jest w serii K


asyriusz napisał(a):A jeśli remont to ile taka przyjemność kosztuje?

za V-kę? :)
Ile dałeś za samochód ?? – gdzieś koło tego pewnie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez XsiX » 23 maja 2007, 13:35

Grzyby napisał(a):XsiX, ale w przypadku wycieku przez czujnik cieknie tylko podczas pracy silnika

no tak tyle że to musiało by lać a nie cieknąć
więc zapewne jakieś plamy pod autem by były,
poza tym śmierdziałby zapewne palony olej który ściekałby po rozgrzanym silniku

o remoncie V-ek było już na forum
coś mi sie telepie że było to coś w granicach 3500 zł
tyle że nie pamiętam czy za wszystko czy za same części <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez sołtys » 23 maja 2007, 13:37

5l/1000km Dymi po odpaleniu i podczas jazdy??
Jeżeli nie dymi to nie ma siły gdzieś musi być wyciek, to niemożliwe by wcinaj takie ilości oleju i nie dymił. To są gigantyczne ilości, nie wiem czy jakikolwiek silnik jest w stanie tyl brać.

XsiX napisał(a):poza tym śmierdziałby zapewne palony olej który ściekałby po rozgrzanym silniku


nic nie będzie czuć dopóki nie zacznie kapać na kolektor wydechowy, lub inne elementy wydechu, wszystkie inne elementy silnika mają temperaturę przy której, nie ma mowy opaleniu oleju.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 13:47

sołtys napisał(a):To są gigantyczne ilości, nie wiem czy jakikolwiek silnik jest w stanie tyl brać.

a to w ogóle jest pewne że tyle bierze??
Ile już dolałeś – ty asyriusz osobiście oleju?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez asyriusz » 23 maja 2007, 14:03

Czy dymi to ciężko mi określić bo na mój rozum to jak dymi na czarno to znaczy że bieże olej a on sobie jakoś tak białym dymem kopci. czy to również obiawa brania oleju. Co z tym teraz najlepiej zrobić???? CZy wymiana oleju na nowy coś da. dodam jeszcze że jak byłem w niemczech i przed wyjazdem do polski sprawdzałem poziom i było na minimum. jak wjechałem do polski dolałem litr lotosa minerala. nie wiem jaki był tam olej wcześniej czy jak zmieszałem jakieś 2 oleje to czy może to mieć jakiś wpływ???? Mechanik mi mówił że nie powinnem jeżdzić na takim oleju syntetyk albo puł syntetyk powinien być. Może to też ma jakiś wpływ. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 14:08

asyriusz napisał(a):przed wyjazdem do polski sprawdzałem poziom i było na minimum. jak wjechałem do polski dolałem litr lotosa minerala

między minimum a maximum jest 1 litr pojemności !

Może wcale ci nie bierze oleju. Jak wyszło ci 1l na 200km ??

Poza tym – nigdy ale to nigdy nie wlewaj minerala :|
Masz mądrego mechanika – wie co mówi.

Zlej ten syf który masz w silniku jak najszybciej, i proponowałbym ci przy okazji zrobić płukankę (po tym mineralu). Po płukance zalałbym syntetykiem (ja tak robię od kilku zmian oleju)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez XsiX » 23 maja 2007, 14:08

odpal auto, rozgrzej i dobrze przegazuj i sprawdź czy nie poleci chmura niebieskawego dymu <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez asyriusz » 23 maja 2007, 14:22

Dobra panowie a jak zrobić tą płukankę????
To raz a dwa to podobno jak się nie wie jaki był olej wcześniej to nie leje się syntetyku bo jak był inny to że może uszczelkę wydmuchać nie wiem czy to prawda. że najlepiej wlać pół syntetyk. Wydaje mi się że jednak bieże ten olej bo kiedyś dolałem oleju po między minimum a max. to zrobiłem jakoś około 500 km i już było poniżej minimum. no i dolałem znowu i po jakimś czasie nie wiem po ilu kilometrach znowu spadło poniżej minimum a dziś jak sprawdzałem to nie sięgał nawet bagnet oleju. i to po nocy kiedy cały olej zpłynoł.a łącznie to już 4 litry oleju dolałem a zrobiłem około 2 tys km. i jeszcze wczoraj jechałem po mieście i po zatrzymaniu się zauwarzyłem że z pod auta coś cieknie ale to dosłownie cieknie. jak się okazało jest to woda i teraz pytanie czy ta woda może być od klimatyzacji jakieś oszronienie czy coś? Bo jak pużniej jechałem bez klimy to już nie lało się. A z tym dymem to jak w końcu jak leci taki biały to co z tym ????.
Ostatnio edytowano 23 maja 2007, 14:25 przez asyriusz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez Adaś » 23 maja 2007, 14:23

XsiX napisał(a):coś mi sie telepie że było to coś w granicach 3500 zł
tyle że nie pamiętam czy za wszystko czy za same części

Pierścienie olejowe do KF oryginały 1100zł:)
Panewki korbowodowe ori 450,91
Sprężyna wałka rozrządu 76,86 /szt
Uszczelka dekli głowicy KL/KF ori 120,41 /szt
Uszczelka głowicy KF ori 280,54 /szt
Uszczelka kolektora ssącego komplet 130,00
Uszczelniacz przedniego wału korbodowego 55,08
Uszczelniacz wałka rozrządu 40,99 /szt
Uszczelniacz zaworowy zamiennik 5,12 /szt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6