
Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
No dobra – nie kłóćmy się za bardzo – tu chodzi o konkretny silnik. Bo możemy gdybać o motorkach i dojdziemy do wniosku, że niektóre CR żłopią olej nie tylko napędowy ale również silnikowy... 2-2,5l na tysiąc km nie jest wcale przerażającą ilością... 

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Na blacie oficjalnie 196.000 (nie wiem ile naprawdę, mogę tylko podejrzewać), dolewam 0,3 (to, co mi zostaje w pełnej piątki).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja mam 328.000 dolewam jakies 0,5 ale jak smigałem na mobilu dolewałem około 1L ale ja robie mase kilometrow no robiłem
Teraz woze sie firmowym
Nowy partner a taka kapota ze szok 

Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Witam. Moja mazda strasznie wcina mi olej nie wiem co z tym jest grane. Wiem że na 1000 km może wziąć 1litr. Ale u mnie to jest jakieś litr na 200 km. Co mam zrobić żeby sprawdzić co jest nie tak. Czy może być tak że bieże olej bo jest stary olej??? Bo przyprowadziłem auto z niemiec i jeszcze nie wymieniałem oleju a w sumie nie jest taki czysty raczej syf. Czy jak wymienię olej to się zmieni ta moja awaria. Proszę o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam.
- Od: 23 kwi 2007, 17:01
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Belchatów
- Auto: Mazda 323S BA 1994r
Możesz jeszcze zrobić tak wykręć świece i do każdego cylindra wlej 100g czystej nafty i zakręć świece ale pozostaw tak na noc. Jeśli zą zapieczone pierścienie powinno troche pomóc ale jak są zjechane to remont
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
asyriusz napisał(a):litr na 200 km
Jeżeli (jak pisał XsiX) nie ma gdzieś sporego wycieku (np. przez czujnik cisnienia) to temu silnikowi już nic nie pomoże poza remontem.
Z takim wynikiem się jeszcze nie spotkałem. 50l oleju na 10kkm
A temat asyriusza wyląduje w koszu. Co prawda nazwany jest poprawnie ale są na forum podobne wątki o braniu oleju.
Grzyby napisał(a):Z takim wynikiem się jeszcze nie spotkałem. 50l oleju na 10kkm
eee nie przesadzaj. trochę już takich postów było...
Grzyby napisał(a):Jeżeli (jak pisał XsiX) nie ma gdzieś sporego wycieku (np. przez czujnik cisnienia) to temu silnikowi już nic nie pomoże poza remontem
nawet bym nie próbował tego remontować
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
ooo to teraz mnie załamaujecie. silnik chodzi super cyka sobie super i wogule brałem sie z mazdą MX 6 z silnikiem 2.5l V6 i szły łep w łep a nawet bym powiedział że na 2 troszkę odstawiałem MX6. z wieżchu silnik jest czysty a ten czyjnik ciśnienia w którym miejscu jest? może fakrycznie tam cieknie ale jak patrzyłem pod autem po nocy to nie było żadnej kropli na asfalcie. A jeśli remont to ile taka przyjemność kosztuje????
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zapraszam na moją stronkę z rękodziełami www.asyriusz.pl
- Od: 23 kwi 2007, 17:01
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Belchatów
- Auto: Mazda 323S BA 1994r
XsiX napisał(a):asyriusz napisał:
patrzyłem pod autem po nocy to nie było żadnej kropli na asfalcie.
w takim razie to napewno nie ma związku z wyciekami
XsiX, ale w przypadku wycieku przez czujnik cieknie tylko podczas pracy silnika
asyriusz napisał(a):czyjnik ciśnienia w którym miejscu jest?
nie wiem jak jest w serii K
asyriusz napisał(a):A jeśli remont to ile taka przyjemność kosztuje?
za V-kę?
Ile dałeś za samochód
Grzyby napisał(a):XsiX, ale w przypadku wycieku przez czujnik cieknie tylko podczas pracy silnika
no tak tyle że to musiało by lać a nie cieknąć
więc zapewne jakieś plamy pod autem by były,
poza tym śmierdziałby zapewne palony olej który ściekałby po rozgrzanym silniku
o remoncie V-ek było już na forum
coś mi sie telepie że było to coś w granicach 3500 zł
tyle że nie pamiętam czy za wszystko czy za same części

5l/1000km Dymi po odpaleniu i podczas jazdy??
Jeżeli nie dymi to nie ma siły gdzieś musi być wyciek, to niemożliwe by wcinaj takie ilości oleju i nie dymił. To są gigantyczne ilości, nie wiem czy jakikolwiek silnik jest w stanie tyl brać.
nic nie będzie czuć dopóki nie zacznie kapać na kolektor wydechowy, lub inne elementy wydechu, wszystkie inne elementy silnika mają temperaturę przy której, nie ma mowy opaleniu oleju.
Jeżeli nie dymi to nie ma siły gdzieś musi być wyciek, to niemożliwe by wcinaj takie ilości oleju i nie dymił. To są gigantyczne ilości, nie wiem czy jakikolwiek silnik jest w stanie tyl brać.
XsiX napisał(a):poza tym śmierdziałby zapewne palony olej który ściekałby po rozgrzanym silniku
nic nie będzie czuć dopóki nie zacznie kapać na kolektor wydechowy, lub inne elementy wydechu, wszystkie inne elementy silnika mają temperaturę przy której, nie ma mowy opaleniu oleju.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):To są gigantyczne ilości, nie wiem czy jakikolwiek silnik jest w stanie tyl brać.
a to w ogóle jest pewne że tyle bierze??
Ile już dolałeś – ty asyriusz osobiście oleju?
Czy dymi to ciężko mi określić bo na mój rozum to jak dymi na czarno to znaczy że bieże olej a on sobie jakoś tak białym dymem kopci. czy to również obiawa brania oleju. Co z tym teraz najlepiej zrobić???? CZy wymiana oleju na nowy coś da. dodam jeszcze że jak byłem w niemczech i przed wyjazdem do polski sprawdzałem poziom i było na minimum. jak wjechałem do polski dolałem litr lotosa minerala. nie wiem jaki był tam olej wcześniej czy jak zmieszałem jakieś 2 oleje to czy może to mieć jakiś wpływ???? Mechanik mi mówił że nie powinnem jeżdzić na takim oleju syntetyk albo puł syntetyk powinien być. Może to też ma jakiś wpływ. Pozdrawiam.
- Od: 23 kwi 2007, 17:01
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Belchatów
- Auto: Mazda 323S BA 1994r
asyriusz napisał(a):przed wyjazdem do polski sprawdzałem poziom i było na minimum. jak wjechałem do polski dolałem litr lotosa minerala
między minimum a maximum jest 1 litr pojemności !
Może wcale ci nie bierze oleju. Jak wyszło ci 1l na 200km
Poza tym – nigdy ale to nigdy nie wlewaj minerala
Masz mądrego mechanika – wie co mówi.
Zlej ten syf który masz w silniku jak najszybciej, i proponowałbym ci przy okazji zrobić płukankę (po tym mineralu). Po płukance zalałbym syntetykiem (ja tak robię od kilku zmian oleju)
Dobra panowie a jak zrobić tą płukankę????
To raz a dwa to podobno jak się nie wie jaki był olej wcześniej to nie leje się syntetyku bo jak był inny to że może uszczelkę wydmuchać nie wiem czy to prawda. że najlepiej wlać pół syntetyk. Wydaje mi się że jednak bieże ten olej bo kiedyś dolałem oleju po między minimum a max. to zrobiłem jakoś około 500 km i już było poniżej minimum. no i dolałem znowu i po jakimś czasie nie wiem po ilu kilometrach znowu spadło poniżej minimum a dziś jak sprawdzałem to nie sięgał nawet bagnet oleju. i to po nocy kiedy cały olej zpłynoł.a łącznie to już 4 litry oleju dolałem a zrobiłem około 2 tys km. i jeszcze wczoraj jechałem po mieście i po zatrzymaniu się zauwarzyłem że z pod auta coś cieknie ale to dosłownie cieknie. jak się okazało jest to woda i teraz pytanie czy ta woda może być od klimatyzacji jakieś oszronienie czy coś? Bo jak pużniej jechałem bez klimy to już nie lało się. A z tym dymem to jak w końcu jak leci taki biały to co z tym
??.
To raz a dwa to podobno jak się nie wie jaki był olej wcześniej to nie leje się syntetyku bo jak był inny to że może uszczelkę wydmuchać nie wiem czy to prawda. że najlepiej wlać pół syntetyk. Wydaje mi się że jednak bieże ten olej bo kiedyś dolałem oleju po między minimum a max. to zrobiłem jakoś około 500 km i już było poniżej minimum. no i dolałem znowu i po jakimś czasie nie wiem po ilu kilometrach znowu spadło poniżej minimum a dziś jak sprawdzałem to nie sięgał nawet bagnet oleju. i to po nocy kiedy cały olej zpłynoł.a łącznie to już 4 litry oleju dolałem a zrobiłem około 2 tys km. i jeszcze wczoraj jechałem po mieście i po zatrzymaniu się zauwarzyłem że z pod auta coś cieknie ale to dosłownie cieknie. jak się okazało jest to woda i teraz pytanie czy ta woda może być od klimatyzacji jakieś oszronienie czy coś? Bo jak pużniej jechałem bez klimy to już nie lało się. A z tym dymem to jak w końcu jak leci taki biały to co z tym
Ostatnio edytowano 23 maja 2007, 14:25 przez asyriusz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 kwi 2007, 17:01
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Belchatów
- Auto: Mazda 323S BA 1994r
XsiX napisał(a):coś mi sie telepie że było to coś w granicach 3500 zł
tyle że nie pamiętam czy za wszystko czy za same części
Pierścienie olejowe do KF oryginały 1100zł:)
Panewki korbowodowe ori 450,91
Sprężyna wałka rozrządu 76,86 /szt
Uszczelka dekli głowicy KL/KF ori 120,41 /szt
Uszczelka głowicy KF ori 280,54 /szt
Uszczelka kolektora ssącego komplet 130,00
Uszczelniacz przedniego wału korbodowego 55,08
Uszczelniacz wałka rozrządu 40,99 /szt
Uszczelniacz zaworowy zamiennik 5,12 /szt
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6