Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Marco7 » 20 maja 2007, 18:35

Domelxyz napisał(a):
Marco7 napisał(a):Jedynie V-Power Racing przyjezdza w zaplombowanych cysternach z Niemiec

I dlatego pewnie jest taka różnica w cenie.
A skąd ta informacja?


Juz nie pamietam skad to wiem, ale to sprawdzone na 100%. W calej Europie V-Power Racing 99+ jest dokladnie taki sam. Nawet swojego czasu Shell losowal stacje w calej EU z ktorej zaleje V-Power Racing do bolidu Formuly 1 Ferrari, pamietam ze akurat palo na jakas warszawska stacje.

Nefar napisał(a):
Przy zwyklym aucie zadna roznica.
W golfie 8KM wiecej na BP – 10km na shelu
W sti roznica pomiedzy najslabsza a najlepsza to 25km


Golf 4KM BP i 5KM na Shellu.
Impreza 14 KM ;)

Placebo :]
Ostatnio edytowano 20 maja 2007, 18:46 przez Marco7, łącznie edytowano 1 raz
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez Domelxyz » 20 maja 2007, 18:38

Marco7 napisał(a):V-Power Racing 99+

No dobra a to nie wpłynie np. negatywnie na mojego Cronosa z 1993 roku jak ją zaleję do siebie?
Większa ilość oktanów do starszych samochodów nie jest niebezpieczna?
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Marco7 » 20 maja 2007, 18:48

Domelxyz napisał(a):
Marco7 napisał(a):V-Power Racing 99+

No dobra a to nie wpłynie np. negatywnie na mojego Cronosa z 1993 roku jak ją zaleję do siebie?
Większa ilość oktanów do starszych samochodów nie jest niebezpieczna?


Nie znam sie na tyle, to chyba trzeba by bylo przetestowac ;) . Ja bym na Twoim miejscu lal 98 oktanow, zwazywszy na to ze badania pokazaly ze polskie 95 nie zawsze jest 95 ;) . A poza tym jak nie widac roznicy to po co przeplacac. V-Power oplaca sie lac tylko do aut z moca od ok 200KM
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez Domelxyz » 20 maja 2007, 19:05

Marco7 napisał(a):Ja bym na Twoim miejscu lal 98 oktanow

Tak też od samego początku robię :)
Ale dodam, że różnicę widać i to kolosalną nawet przy mniejszych samochodach takich jak Ford KA. W majówkę trochę nim pojeździłem i różnica była kolosalna na korzyść 98. Ten samochód w ogóle nie jechał na 95...
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Gość » 20 maja 2007, 23:47

prostest za

Temat zostaje zamknięty z powodu wcześniejszych ustaleń zarządu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=72074
Pozdrawiam

i za wypowiedź członka zarządu:
" Dla nas będzie to następny krok do podwyższania poziomu forum poprzez naturalną selekcję jednostek nierozumnych."

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 kwi 2009, 13:51 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez viru » 21 maja 2007, 14:52

Czytałem na innym forum wątek o oktanach w paliwach. Z tego co wyczytałem, to silniki z czujnikiem spalania stukowego kalibrują wyprzedzenie zapłonu powoli, trzeba przejechać z 400km żeby się coś zmieniło. Czyli lanie na zmianę 95 i 98 nie ma sensu. Różnicy zaraz po zalaniu się nie zauważy. No i mam w związku z tym pytanie, które silniki mazdy zmieniają sobie wyprzedzenie zapłonu?

Druga sprawa to babka co pracuje na stacji podeszła do gościa co uzupełniał paliwo z cysterny i spytała jaka jest różnica między 95 i 98. Gość się uśmiechnął i powiedział "przecież widzi pani że do jednego zbiornika leje". To był jakiś Orlen w okolicach Warszawy ;)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Postprzez Domelxyz » 21 maja 2007, 19:29

viru napisał(a):To był jakiś Orlen w okolicach Warszawy oczko

Dlatego na Orlenie nie tankuję ...

viru napisał(a):No i mam w związku z tym pytanie, które silniki mazdy zmieniają sobie wyprzedzenie zapłonu?

Dołączam się do tego pytania.
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez pawlak32 » 21 maja 2007, 23:06

Ludzie co wy sie tak gorączkujecie... Macie najechane po 300 tys i opowiadacie ze tylko 98 bo szkoda motoru zeby lac do niego 95 :D A prawda jest taka ze polowa tej naszej benzyny to woda. Porownaj nasza benzyne Vpower racing 99+ czy tam v power 98 z benzyną nuiemiecka 95. Jestem pewny ze niemiecka ma wiecej oktan niz nasz chrzczony na kazdym etapie produkt, bo benzyna bym tego nie nazwal. Przykre ale prawdziwe. Pozdrawiam :) ( nie bijcie:P) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez sołtys » 22 maja 2007, 06:05

pawlak32 niestety muszę sie z tobą zgodzić, w niemczech nawet proszek do prania lepiej pierze, smutne ale prawdziwe, daleko nam do europy.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Domelxyz » 22 maja 2007, 12:35

sołtys napisał(a):nawet proszek do prania lepiej pierze

A myślałem, że to pralka pierze, a nie proszek :P :D

No cóż. Takie są realia i trzeba się z tym pogodzić ;)
Pytanie jedynie, czy na innych stacjach też leją 98 i 95 z jednej cysterny ... ?
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez pawlak32 » 22 maja 2007, 12:52

Hehe mnie juz w tym kraju chyba nic nie zdziwi. Dobry przyklad z tymi paliwami z jednej cysterny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez Domelxyz » 22 maja 2007, 12:54

pawlak32 napisał(a):Dobry przyklad z tymi paliwami z jednej cysterny usmiech

Wierzę w to, że nie na wszystkich tak jest ;)
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez viru » 22 maja 2007, 15:23

Nie jest tak na wszystkich... ten wątek co czytałem był 2005 roku i wypowiadał się tam też koleś który pracuje w kontroli jakości paliwa. Mówi że nie da się powiedzieć gdzie będzie dobre paliwo a gdzie złe. Przykład z tym Orlenem co podałem. Inny przykład jaki podał, to jakaś stacyjka w dziurze zabitej dechami gdzie każdy by się bał zatrzymać i Pb95 miała 96,5 oktana.

Pisali tam też, że Shell i jakaś tam jeszcze sieć ma pełny monitoring cystern, więc po drodze nic nie da się dolać. Pytanie tylko gdzie te cysterny się napełnia ;)

I jeszcze co wyczytałem, to że im dłuzej paliwo leży w zbiornikach, to oktanowość się z czasem zmniejsza.

Jak znajdę te forum to dam linka, bo kilka osób ciekawie pisało.

W każdym razie nie można stwierdzić że 50% naszego paliwa to woda, bez przesady :D
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Postprzez Domelxyz » 22 maja 2007, 15:29

viru napisał(a):W każdym razie nie można stwierdzić że 50% naszego paliwa to woda

Bo by się tłoki pogły :D
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez JAFASOLA » 28 maja 2007, 17:00

Panowie tak wczytałem się w waszą rozmowę i mam dwie sugestie:

1.Widziaem ten program na Discovery i uwarzam ,że coś w tym prawdy jest z tym wzrostem mocy i lepszej pracy silnika.
2.Nie możemy mówić ,że wszystkie no może wiekszość paliw sprzedawanych w polsce to woda w porównaniu z np. niemieckim.
A co z certyfikatami jakości ISO czy coś tam innego i z placówkami które to kontrolują przecież to musi być zgodne z jakimiś normami


Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 cze 2007, 13:48 przez JAFASOLA, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2007, 14:29
Posty: 36
Skąd: Oława
Auto: Mazda 323C 1,5 16V 1995r.

Postprzez mpwt » 31 maja 2007, 12:15

Siw-y napisał(a):z tego co kiedys czytalem to do wolnossacych 95 a uturbionych 98


No nie jest to prawda. Przykład? 323GTX i zalecana 95.
Pozdrawiam!
Marcin jid:mpwt@marchewka.waw.pl
Mazda 323GTX '90 Ford Escort CL '97
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2006, 23:01
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: 323 GTX

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 1 cze 2007, 19:49

mpwt napisał(a):Siw-y napisał:
z tego co kiedys czytalem to do wolnossacych 95 a uturbionych 98


Bzdurka ...... na 98 tez ladnie idzie .....ale po co przeplacac ... chociaz inni to robia dla swojego lepszego samopoczucia.
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez JAFASOLA » 2 cze 2007, 13:47

Ja osobiście jeżdże na LPG ale zawsze troche benzyny muszę mieć bo to sekwencja jak zalewam to tylko VPower 100

Jestem zdania jak sie dba tak się ma

Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2007, 14:29
Posty: 36
Skąd: Oława
Auto: Mazda 323C 1,5 16V 1995r.

Postprzez souler » 4 cze 2007, 08:17

JAFASOLA napisał(a):Jestem zdania jak sie dba tak się ma

dokładnie. nie mam sekwencji, ale też VP 100. wyraźnie czuć różnicę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2006, 23:30
Posty: 69
Skąd: kraków
Auto: mx-3 1.6 16v benzynu+LPG

Postprzez moro » 13 cze 2007, 18:05

a ja leje 91. :P
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto