Nagły wzrost spalania

Postprzez aarekkk » 17 maja 2007, 13:35

Witam potrzebuje pomocy Moja mazda oszalała Bardzo duzo zaczeła spalac ropy Jest to okolo 10/100 Wczesniej było normalnie oklo 7/100 Wcześniej tzw przed wymiana silnika Wymieniłem go na taki sam lecz troszke młodszy bo 96 (z aluminiowym deklem) Spreżarke mam po regeneracji (nie szumi ) Nie czysciłem jeszcze IC ale to nie jest chyba przyczyną aż takiego spalania Wtryski sprawdzone szczelne są ok. Jeden z mechaników stwierdził iż przyczyną jest zurzyty Comprex Ale chyba nic o nim nie wiedział Zauważyłem delikatne pocenie sie pompy wtryskowej Prosił bym o pomoc Pozdrawiam

Edit by Mod:
Poprawiłem za Ciebie temat – na przyszłość lepiej byłoby, gdybyś od razu tak zrobił sam :D
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez xANDy » 17 maja 2007, 14:13

Hmmm – a co z kopceniem?
gdzie tankowałeś ostatnio – czy to po tankowaniu czy tak nagle bez przyczyny?
Wymieniłeś silnik? a co z głowicą?

Nie mam pewności czy dobrze rozumiem – ale nowy silnik od razu tyle palił czy najpierw palił normalnie i dopiero potem zaczął więcej?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez aarekkk » 18 maja 2007, 09:39

Kopci tylko przy pierwszym odpaleniu (np po nocy) i tylko lekką chmurke przez okolo 10 sekund i tyle Potem nic Wieksza chmure dopiero pusci na 4 przy 3.500 tys/o.Tankuje na pewnej stacji gdzie pracuje znajomy Tak wiec paliwo jest ok To wysokie spalanie pojawiło sie okolo miesiaca po przemianie silnika Wymieniłem cały silnik wraz z głowicą Poprzednia była pęknięta i straszne miał silnik przedmuchy Ten ktury teraz mam jest ok Cisnienie ma stałe na wszystkich garach Silnik jak na diesla pracuje naprawde cicho tak wiec raczej głowica sprawna. Nie wiem czy to istotne ale silnik pochodził z samochodu z automatyczną skrzynią ale to przeciez przez skrzynie wiecej pali a ja mam manualną A i jescze co do oleju Pierwszy który wlałem jest chyba za gęsty bo 20na50 i musze go wymienic lecz nie powinno miec to wpływu na takie spalanie Dodam jeszcze ze zimą były kłopoty z odpalaniem
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez xANDy » 18 maja 2007, 12:20

Rozumiem więc, że po przekładce silnik palił normalnie a teraz nagle zaczął spożywać więcej paliwka, tak?
aarekkk napisał(a):Tankuje na pewnej stacji gdzie pracuje znajomy Tak wiec paliwo jest ok
Dla sprawdzenia – wyjedź większość baku, zalej na jakiejś innej stacji (najlepiej statoil lub shell), i wtedy sprawdź (kwestia aplikowanych dodatków robi swoje – silniki jedno paliwo lubią a innego nie, bez urazy dla jakiegokolwiek paliwa i stacji)
aarekkk napisał(a):Wieksza chmure dopiero pusci na 4 przy 3.500 tys/o
a czy przypadkiem nie spadła Ci wyczuwalnie moc? Sprawdź szczelność całego dolotu (starczy dziurka jak łepek od szpilki!)
aarekkk napisał(a):Dodam jeszcze ze zimą były kłopoty z odpalaniem
Jakiego rodzaju kłopoty, bo możliwości jest wiele.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez aarekkk » 18 maja 2007, 13:41

Tak silnik po przekładce palił normalnie potem zwariował. Nie odczułem spadku mocy ani troche Auto jezdzi bardzo dobrze zbiera sie juz doskonale od 1,500 tys/o Czy zbyt gesty olej mógł mieć wpływ ? Co do palenia w zime to były problemy z odpaleniem Potem jak odpalił to już nie Po przekreceniu kluczyka silnik odpalał za pierwszym razem lecz tylko na pare obrotów (dosłownie pare) potem juz pozostawało krecenie i kręcenie aż do wyładowania akumulatora Nie raz wogule nie załapywał Przyczyną mogł być słaby jak na diesla akumulator bo 65AH / 650
Mam jeszcze pytanko Od filtra powietrza odchodzi mały wąż gumowy i prowadzi do małej beczyłki z napisem RFG 1 i wchodzi do tuneli intercoolera Nie wiem co to jest ? Czy moge to usunąć
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez marek63hd » 18 maja 2007, 18:15

Nie bardzo.Ta beczułka to tłumik szmerów ssania, a pod tą beczułką masz zawór startowy. :)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez aarekkk » 18 maja 2007, 18:28

A co z tym paleniem ? :)
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez xANDy » 18 maja 2007, 19:56

aarekkk napisał(a):A co z tym paleniem ?

??

czekamy na pomysły comprex-menófff
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dan » 18 maja 2007, 22:17

Może gdzieś ci łapie powietrze do paliwa np na przewodach lub filtrze i zapowietrza się pompa to by tłumaczyło problemy z odpalaniem. :)
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2007, 00:02
Posty: 7
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: `93 626 kombi 2.0 D Comprex

Postprzez aarekkk » 19 maja 2007, 21:51

Jak by tak było to i latem był by problem z odpalaniem a tak nie jest Lecz sprawdze wszystkie połączenia na przewodach Jak nadejdzie zima i nie uda sie rozwiązać tego problemu to trzeba bedzie zmienic autko :( Szkoda bo fajnie sie tym jeździ
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez marek63hd » 19 maja 2007, 22:09

dan napisał(a):Może gdzieś ci łapie powietrze do paliwa np na przewodach lub filtrze i zapowietrza się pompa to by tłumaczyło problemy z odpalaniem. :)
Czasem może się zapowietrzać na ręcznej pompce, która jest nad filtrem.aarekkk akumulator masz ciut za mały.Ja u siebie mam 95Ah.Co do odpalania zimą to zerknij w podpis GofNeta,tam znajdziesz trochę przydatnych wiadomości :) Co oznacza wtryski sprawdzone? Jak? Ta chmura na 4 może świadczyć o nieszczelnym dolocie.No i zainteresuj sie pompą,skoro się poci :)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez aarekkk » 19 maja 2007, 22:16

wydaje mi sie ze 95 ah to stanowczo za duzo Gdyż nie zostanie on do końca doładowany Powinien iść 75Ah
Wtryski sprawdzone to znaczy nie zatarte końcówki Co do tego dolotu to gdzie mam szukać dokładnie przyczyny (Dolot powietrza do sprężarki ?)
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez marek63hd » 19 maja 2007, 22:31

Najczęściej padają gumowe harmonijki łączące dolot z IC.Ale inne też możesz oblukać.Nie zatarte nie oznacza sprawne.Może któryś lać.Do comprexa był przewidziany aku mniej więcej o takiej pojemności.O ile dobrze pamiętam altek daje 70 amper.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez aarekkk » 19 maja 2007, 22:41

Te wtryski były sprawdzane w jednym z lepszych warsztatów w mieście Raczej to nie one są przyczyną A co do pompy wtryskowej Mam drugą taką pompe i jeden ze speców stwierdził że zatarta jest głowiczka w nieji tu jest problem NIE MA DOSTĘPNYCH CZĘŚCI DO NIEJ Używanej nie ma co kupowac bo bedzie taka sama lub gorsza Może pasuje od jakiegoś innego auta ? Może na gg 8631765
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez marek63hd » 20 maja 2007, 09:03

Dr Jaksa twierdzi że pompy w comprexach rzadko się psują.Dlatego w tym momencie nie obawiaj się kupna używki.Ceny ponoć też nie są wygórowane.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez aarekkk » 30 maja 2007, 15:27

Mam pytanko CZy da sie wyminic uszczelki pod kolektorami nie wyjmując silnika Jest tam bardzo mało miejsca i nie wiem czy da rade To spalanie moze wynikac z nieszczelnych uszczelek kolektorów Podobno przy przekładce mechanik nie miał nowych i załozył stare Tu może być przyczyna Prosze o odpowiedz
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez xANDy » 30 maja 2007, 16:05

aarekkk napisał(a):uszczelki pod kolektorami
Co masz na myśli – rozwiń może tę myśl...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez aarekkk » 30 maja 2007, 21:28

Chodzi mi o to ze połączenie kolektora wydechowego jak i ssącego maze byc nie szczelne i przez to takie spalanie jak i dymienie Nie jestem pewien czy da sie te uszcelki wymienic bez wyjmowania silnika
Nie dawno wymieniłem na normalny olej 15/40 i na trasie do krakowa i spowrotem (oklo250km)z kompletem ludzi i pełnym bagażnikiem przy predkości do100 spalił zaledwie 10 litrów Czyżby olej miał aż takie znaczenie wcześniej był 20/50 i tankuje ciagle w tym samym miejscu
Początkujący
 
Od: 17 maja 2007, 13:14
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 comprex 1993r 2.0 GE

Postprzez xANDy » 30 maja 2007, 21:43

aarekkk napisał(a):przy predkości do100 spalił zaledwie 10 litrów
To jest ilość KOSZMARNA a nie "zaledwie"...
Coś jest nie w porządku i wątpię aby to było zależne od oleju (nie taki skok). Raczej przestawiona pompa, brak doładowania (dymienie...?) zapchany IC, dziurka w dolocie albo coś...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kufajman » 2 cze 2007, 22:25

witam!!! Ja bym radził sprawdzić dobrze pompę wtryskową...Tzn czy jest dobrze ustawiony zapłon i czy działa prawidłowo wyprzedzenie wtrysku. Jeśli samochód dobrze sie zbiera (lub nawet bardzo dobrze i dymi przy tym) to moze dostawac wieksza dawke paliwa,tak jakby byl zimny caly czas (moze to jest tuning mod hehe i silnik pracuje caly czas jakby byl zimny i zalewany jest ON na maxa).Jezdzilem swego czasu 626 z calkowicie wymontowanym comprexem-zbieral sie koszmarnie,gorzej niz trabant-ale palil mniej....
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6