zetek napisał(a):Co do diesla Forda to te wtryski padają jak komary latem. Dlatego też jak czytam tutaj posty w których pisze, że to niby ten sam silnik co w Fordzie to sobie go szybko z głowy wybiłem
Silnik w mazdach to ABSOLUTNIE nie ten sam silnik – mazda rozwinęła swój własny motor – RF, zmieniła się nieco głowica (w porównaniu do DiTD) a wiele rzeczy pozostało. Oczywiście zmieniły się wtryski (common rail). I jest to osprzęt denso a nie delphi (ford).
Może uściślijmy rzeczywistość – mazda wyprodukowała całą serię silników serii MZ-R (jeśli mnie pamięć nie myli) i te silniki są montowane także w fordach – są to jednostki benzynowe 1,8; 2,0; 2,3. Diesle są różnej konstrukcji! Z tego co kojarzę, to kasę na te silniki chyba dał w sporej części właśnie ford, dlatego ich "używa".zetek napisał(a):I czy to w końcu prawda, że silniki z Mazdy to te same co w Fordzie?
Ten sam samochód, alternator, osprzęt zamontowany i wyprodukowany w japonii a stworzony np. w hiszpani czy GB to zupełnie różne jakości – nieporównywalne. Nawet w przypadku niby tych samych silników (np. dieslach montowanych kiedyś w mazdach 2 w Walencji – fusion miał delphi a M2 – siemens co odbijało się natychmiast na niemal bezawaryjności mazdy).