Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez xANDy » 13 maja 2007, 22:00

zetek napisał(a):Co do diesla Forda to te wtryski padają jak komary latem. Dlatego też jak czytam tutaj posty w których pisze, że to niby ten sam silnik co w Fordzie to sobie go szybko z głowy wybiłem

Silnik w mazdach to ABSOLUTNIE nie ten sam silnik – mazda rozwinęła swój własny motor – RF, zmieniła się nieco głowica (w porównaniu do DiTD) a wiele rzeczy pozostało. Oczywiście zmieniły się wtryski (common rail). I jest to osprzęt denso a nie delphi (ford).
zetek napisał(a):I czy to w końcu prawda, że silniki z Mazdy to te same co w Fordzie?
Może uściślijmy rzeczywistość – mazda wyprodukowała całą serię silników serii MZ-R (jeśli mnie pamięć nie myli) i te silniki są montowane także w fordach – są to jednostki benzynowe 1,8; 2,0; 2,3. Diesle są różnej konstrukcji! Z tego co kojarzę, to kasę na te silniki chyba dał w sporej części właśnie ford, dlatego ich "używa".
Ten sam samochód, alternator, osprzęt zamontowany i wyprodukowany w japonii a stworzony np. w hiszpani czy GB to zupełnie różne jakości – nieporównywalne. Nawet w przypadku niby tych samych silników (np. dieslach montowanych kiedyś w mazdach 2 w Walencji – fusion miał delphi a M2 – siemens co odbijało się natychmiast na niemal bezawaryjności mazdy).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 14 maja 2007, 10:00

W trybie ECO z tego co wiem sprężarka jest wyłączona. Klimatronic usiłuje wówczas utrzymać zadaną temp. tylko nawiewem. W trybie AUTO sprężarka pracuje non stop, chyba że na zewnątrz jest mniej niż 4 stopnie. NIe sprawdzałem czy w trybie auto wylacza mi się chwilowo sprężarka, ale może tak być jeżeli chwiloweciśnienie w układzie jest wystarczajace do chłodzenia. Niektóre samochody wykorzystują to ciśnieine do pracy klimy na postoju z wyłaczeniem silnika. Przez jakiś czas po wyłączeniu silnika klima może dmuchać zimnym powietrzem tzw. "residual aircondition". Ma to np. Vectra C. W trybie ECO spalanie jest oczywiście niższe, bo nie napędzana jest sprężarka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez mcbeth » 14 maja 2007, 11:20

Pawnik A w trybie AUTO z zapaloną kontrolką ECO sprężarka pracuje, czy nie ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pawnik » 14 maja 2007, 11:23

Nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 14 maja 2007, 11:33

Pawnik – mylisz się.
W trybie pełnym – sprężarka chodzi prawie tak samo jak w trybie econo tyle, że inny jest stopień schładzania. W trybie normalnym schładza właściwie do zera (temp. na zaworze a nie nadmuchu powietrza!), zaś w trybie econo – do +6-9 stopni. Tryb eco ma sens tylko wtedy, gdy różnica temperatur za oknem i zadana w kabinie nie jest zbyt duża.
Tryb eco wystarcza przy mniejszym zapotrzebowaniu na schładzanie bo "ściągnięcie" temperatury czynnika z powiedzmy +30 do +8 wymaga sporo mniejszej pracy niż do temp. +1. Obniżenie temperatury nie jest wyznaczalne liniowo i stąd te kilka stopni na czynniku potrafi sporo zaoszczędzić energii.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 14 maja 2007, 11:35

No to nie wiem. Sprawdzę w instrukcji. Tak miałem w innych samochodach
AUTO bez ECO = pracuje sprężarka + automatyczna regulacja temperatury
AUTO + ECO = automatyczna regulacja temperatury bez sprężarki
Nie ma AUTO i ECO = klima nie pracuje i nawiew regulowany w całości ręcznie
Ostatnio edytowano 14 maja 2007, 11:46 przez Pawnik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 14 maja 2007, 11:38

Pawnik napisał(a):AUTO bez ECO = pracuje sprężarka + automatyczna regulacja temperatury
AUTO + ECO = automatyczna regulacja temperatury bez sprężarki
Nie ma AUTO i ECO = klima nie pracuje i nawiew regulowany w całości ręcznie

Ehhh – sam już nie wiem – to co napisałem dotyczy na pewno wersji w modelach GF czy BJ. Możliwe, że w szósteczkach zrobili coś inaczej.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez martinpl » 14 maja 2007, 11:40

mcbeth nie zauwazylem aby klima w trybie ECO wplywala na spalanie, w sumie w trybie AUTO w trasie (4 osoby, bagaz, styl jazdy normalny) spalila okolo 6l (komputer podal 5.8, z liczenia przy dystrybutorze wyszlo 6) wiec mysle ze i tu duzo nie podniosla spalania

moge dodac jeszcze ze w zeszlym tygodniu zrobilem 4000km passatem b5 z silnikiem 1.9tdi 90km, z klima reczna, jadac w niemczech kilkaset km w jedna strone z klima, potem z powrotem tyle samo ale juz bez klimy – spalanie w obie strony wyszlo praktycznie identyczne :) warunki w obie strony byly prawie identyczne, ta sama predkosc, natezenie ruchu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez mcbeth » 14 maja 2007, 11:43

znalezione na forum.mazda6club.com:

Auto-Climate Control Settings

Full-Auto:
Automatically adjusts fan speed
Automatically adjusts air direction
Automatiaclly adjusts air temperature

This mode is the same weather or not the AC is selected to be on or off. With the AC selected off, the system still behaves totally automatically, however the display will not display "Auto". Of course, the car may not cool down as fast inside if it is hot outside with the AC off, just like with any AC system. (For reasons unknown, Mazda didnt enable the use of the "ECO" light given to us on the display. This would have allowed the display to read "AC AUTO" or "ECO AUTO"depending on if the compressor was on or off.)


Semi-Auto 1:
Automatically adjusts fan speed
DOES NOT automatially adjust air direction
Automatically adjusts air temperature

Enter this mode by starting in full auto mode, and telling the system what you want the air direction to be. In this mode, the display will not light up the auto light because it isnt fully automatic. The system will remain in this mode untill you tell it to return to Full-Auto mode by pressing the "Auto" button (which will reactivate the AC compressor if it was turned off), or by going into Full-Manual mode by adjusting the fan speed useing the fan speed ring.


Semi-Auto 2:
DOES NOT automatically adjust fan speed
Automatically adjusts air direction
Automatically adjusts air temperature

Enter this mode from Full-Auto mode by adjusting fan speed by useing the fan speed ring.


Full-Manual:
DOES NOT automatically adjust fan speed
DOES NOT automatiaclly adjust air direction
Automatically adjust air temerature blown (except when 60* or 90* selected)

Enter this mode from Full-Auto by adjusting the fan speed useing the fan speed ring (far left ring) and telling the system where you what you want the air direction to be. If you want totally cold air, adjust temp to 60. If you want totally hot air, adjust the temp to 90. Otherwise, the car will auttomatically decide what temperature to blow in order to reach the set temperature.. For example, if you select 60*, the car will constantly blow the coldest air possible. If you select 90*, you will get constant hot air. If you select 72*, the system will vary temperature to acheive and maintain 72*, but will not vary fan speed or air direction because you have told the system where you want the air to come from and at what speed.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez xANDy » 14 maja 2007, 22:20

scichy napisał(a):Jeżeli chodzi o diesle to są to konstrukcje Mazdy, z wyłączeniem silników 1,4 (Y4) i 1,6(Y6- montowany w Mazda 3) – są to konstrukcje Pegugota, z którym Ford swego czasu współpracował.

Silnk 2.0 jest konstrukcji mazdy (RF)
Silnik 1,6 – konstrukcji PSA (montowany też w focusie II)
silnik 1,4 też PSA ale inny osprzęt (chyba siemensa zamiast bosh'a, w fordowskich 1,4 jest delphi).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gieroj » 14 maja 2007, 22:21

U mnie – M6 121km lifting jak włączą samo auto bez żadnego ac ania aceco to sprężarka klimy nie dzała ,załaćza się gdy jest ac eco i wieje zimnem i mocno chłodzi gdy jest ac samo na wyświetalaczyu czy odpali ac eco czy ac zalezy od tego o ile na minus rózni się temperatura żadanej temperatury wnetrza od tego co jest na wierzchu- się rozpisałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez WILLU » 15 maja 2007, 10:15

Witam!
W odpowiedzi na zapytanie o M6 1,8.
Mam 6 z silnikiem 1,8. Jesli chodzi o silnik i spalanie to osoba która ma zamiar taką kupić nie musi się obawiać. Jak na 1.8 to jest bardzo dobrze. Dynamika wystarczająca do sprawnego wyprzedzania (nie mylić z wyscigami),lubi wysokie obroty ale tez nie ma problemu aby je uzyskać.Spalanie na ciągle włączonej klimie ok.8l przy normalnej jeździe, do 12 l (autostrada z prędkością 160-190 km/h). ;)
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2007, 12:54
Posty: 6
Skąd: Tuszyn k/Łodzi
Auto: Mazda 6 1.8 '04 HB

Postprzez PP89 » 15 maja 2007, 10:57

Jesli chodzi o silnik i spalanie to osoba która ma zamiar taką kupić nie musi się obawiać
Nawet wysokich obrotów. Na trasie około 500km moją "6" 1.8 wyszło mi 7.9l/100km benzyny, a muszę przyznać że jej nie żałowałem, wskazówka obrotomierza często gościła w zakresie 4 – 5tyś obrotów. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez Karwoś » 15 maja 2007, 11:32

JA w pełnym obciążeniu – 5 osób + bagaż i prędkość do 140 w 2,3l miałem niecałe 11LPG więc te 12 benzyny to troche dużo – ale to mniejszy silnik i już przy tych prędkoćiach musiał czymś nadrabiać pewnie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez WILLU » 15 maja 2007, 17:39

Przy jeździe 120-140km/h ,4 osobach na pokładzie i włączonej klimie,trasa Łódź-Gdańsk
spalanie wyniosło 8,4l/100km. Rok wcześniej pokonałem tą samą trasę astrą 1.6 16v z podobną predkoscią( bez klimy) i spaliła 8,9l/100km.
Przy 160-190 12l/100km moim zdaniem nie jest dużo,bo jadący za mna braciak (carina E 2.0 lpg) spalił 16 l lpg/100km i nie chce wierzyć że przy takiej jeździe i pojemności np 2,3l auto spaliłoby mniej.
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2007, 12:54
Posty: 6
Skąd: Tuszyn k/Łodzi
Auto: Mazda 6 1.8 '04 HB

Postprzez mcbeth » 16 maja 2007, 21:58

scichy napisał(a):Kupiłem benzynę – głównie ze względu na preferencje co do stylu jazdy

No właśnie. A ja dokładnie z tego samego względu wybrałem diesla. Kwestia ceny paliwa była drugorzędna. Ważniejsze było dla mnie rzadsze jeżdżenie na stację :) . Wyszedłem z założenia, że po 5-ciu latach (gwarancja) koszt jest taki sam przy moim użytkowaniu, więc mogę wybierać kierując się preferencjami pozafinansowymi.
Nie rozumiem tylko tego ciągłego podkreślania, że eksploatacja diesla jest droższa i usiłuję dociec skąd to twierdzenie. Do tej pory nikt tego nie wykazał (łańcuch w benzynce ? To jest nieuczciwe ;) ).
Poniżej 'siła ciągu' na kołach dla benzyny 2.0 i diesla 143KM wg CarTest2000:
diesel:
Obrazek
benzyna:
Obrazek
Ostatnio edytowano 17 maja 2007, 20:31 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez lukasz5 » 17 maja 2007, 05:09

Dzisiaj zainstalowałem stożkowy chwyt powietrza Fujita F5. Pierwsze wrażenie to ładniejsze brzmienie silnika, trochę lepiej się teraz "zbiera" autko, komputerek zanotował również niewielki spadek zużycia paliwa (zobaczę jak to wygląda przy większym przebiegu, dzisiaj tylko 100 mil przejechałem w celach testowych). Narazie nie wyrzuca błędu silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2006, 19:25
Posty: 45
Skąd: Kobiór/Łask
Auto: mazda6i, 2006, 2.3l, 5drzwi

Postprzez Nefar » 26 maja 2007, 23:05

HAAAA Dzis rano odkrylem ze moj pomidor ma automatyczne wylaczanie swiatel :) Tzn mimo ze brzeczyk pierdzi, wysiadam, zamykam drzwi z pilota a lampki gasna po 30 sekundach od wyciagniecia kluczyka :)

Wasze tez to maja?
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Brt » 26 maja 2007, 23:09

mają... całkiem przydatna rzecz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez lukasz5 » 27 maja 2007, 00:21

Od roku 2006 mają też otwieranie przednich szyb z pilota (zamykać już niestety się nie da)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2006, 19:25
Posty: 45
Skąd: Kobiór/Łask
Auto: mazda6i, 2006, 2.3l, 5drzwi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6