Twarde węże od chłodnicy, czy to normalne?

Postprzez darek11 » 15 maja 2007, 14:04

Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2007, 13:50
Posty: 5
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 626 GE FS + LPG

Postprzez tomekrvf » 15 maja 2007, 16:12

Układ pracuje pod ciśnieniem około 1.1 bara dlatego węże są twarde. Tak musi być.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Beny » 15 maja 2007, 16:31

A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.Jesli nie dziala poprawnie moze powodowac za duze cisnienie w ukladzie przez co weze sa twarde,a w starych chlodnicach przez to moga leciec dziury.
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez tomekrvf » 15 maja 2007, 17:52

BenyV6 napisał(a):A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.

Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez SHY » 15 maja 2007, 23:19

Witam

Odnosze wrazenie, ze wolno mi sie nagrzewa plyn (porownuje moja GE 2.0 z 94 do GE 1.8 z 97). Do tego chyba mam miekkie weze (nie czuje specjalnego oporu przy wciskaniu). Co jest przyczyna tego stanu rzeczy? Korek czy moze raczej powinienem patrzec w kierunku termostatu (termostat jako taki trzyma temperature na odpowiednim poziomie, ale czy zbyt wczesnie nie puszcza powolutku plynu?). Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Grzyby » 15 maja 2007, 23:42

SHY napisał(a):Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?

u mnie jest właśnie tak
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Domelxyz » 15 maja 2007, 23:50

darek11 napisał(a):Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.

No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde :)
Ja u siebie nie sprawdzałem.
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez SHY » 15 maja 2007, 23:57

Grzyby napisał(a):u mnie jest właśnie tak

Dzieki Grzyb – musze to sprawdzic w wolnej chwili.

Domelxyz napisał(a):No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde

No wlasnie – co znaczy twarde? Tak, ze nie daje sie wcisnac palcem? Jak to ocenic? Ja flaka nie mam, ale do kamienia tez daleko.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez org10 » 22 cze 2007, 01:18

tomekrvf napisał(a):
BenyV6 napisał(a):A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.

Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia


odswiezam temat: tomek, czy mozesz mi powiedziec gdzie jest ten zaworek podcisnieniowy? Czy on jest w korku? U mnie wlasnie zawsze po ok. godzinnym postoju gorny waz chlodnicy jest splaszczony. Uklad zostal uszczelniony.
Początkujący
 
Od: 8 maja 2007, 23:33
Posty: 10
Auto: xedos 6 2.0 V6, 626 GD 2.0i 16V GT hatchback

Postprzez gomez » 22 cze 2007, 14:35

Moze po prostu masz niedrozny wlot i wylot plynu przy zbiorniczku wyrownawczym
Gomez
Początkujący
 
Od: 2 gru 2004, 12:14
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 626 GC RF

Postprzez org10 » 23 cze 2007, 00:50

gomez napisał(a):Moze po prostu masz niedrozny wlot i wylot plynu przy zbiorniczku wyrownawczym


sprawdzilem, jest drozny. tzn. na poczatku musialem mocno dmuchnac w wezyk, ale przedmuchalem go bez problemu. Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc? Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?
Początkujący
 
Od: 8 maja 2007, 23:33
Posty: 10
Auto: xedos 6 2.0 V6, 626 GD 2.0i 16V GT hatchback

Postprzez alf28 » 23 cze 2007, 10:31

org10 napisał(a): Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc?
tak jak pisał <gomez> płyn po wystygnięciu zmniejsza swoją objetość i powinien być zassany(pobrany) ze zbiornika wyrównawczego. Widocznie z tym ma problem skoro wąż jest spłaszczony.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Grzyby » 23 cze 2007, 10:53

org10 napisał(a):Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?

to na pewno nie

Podejrzewam że korek puszcza tylko w jedną stronę (tzn. nie zasysa)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bimbak » 24 cze 2007, 10:56

procedura sprawdzenia korka
Obrazek
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez GofNet » 24 cze 2007, 13:32

A tu wersja w języku ojczystym:

Obrazek

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bimbak » 24 cze 2007, 17:50

huhuhu GofNet zadziwiasz mnie :D.
BTW: negative pressure to po prostu podciśnienie ;) ale i tak respect
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez GofNet » 24 cze 2007, 21:56

Bimbak napisał(a):negative pressure to po prostu podciśnienie
     Ja, ich wisse ;). Tak mi się przetłumaczyło... Jeśli macie jakieś sugestie, mogę poprawić :).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez org10 » 25 cze 2007, 21:08

dziekuje za rady. Mam jednak wrazenie, ze to nie korek, bo przelozylem korek z mojej 626 GD do Xedosa i objaw jest ten sam. w GD takich nie mam. Poza tym kto posiada taki tester?
Moze chodzi o drugi korek, bo w X6 sa dwa. Tylko, ze na tym drugim pisze zeby go nigdy nie otwierac?!
Początkujący
 
Od: 8 maja 2007, 23:33
Posty: 10
Auto: xedos 6 2.0 V6, 626 GD 2.0i 16V GT hatchback

Postprzez Wodzu » 12 lip 2010, 07:32

Podepne się do tematu.
Gdy korek jest nie sprawny może dochodzić do zapowietrzania układu? Bo coś mi się zdaje, że mój w ogóle nie działa i powoduje problemy ze ssaniem opis tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=101267
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez kocurek » 12 lip 2010, 17:41

tomekrvf napisał(a):Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia



mam rozumieć, że jak są spłaszczone węże to musze wymienić korek od chłodnicy tak?? – bo mam właśnie taki problem ze spłaszczonymi wężami
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6