Twarde węże od chłodnicy, czy to normalne?
Strona 1 z 1
A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.Jesli nie dziala poprawnie moze powodowac za duze cisnienie w ukladzie przez co weze sa twarde,a w starych chlodnicach przez to moga leciec dziury.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
BenyV6 napisał(a):A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.
Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Witam
Odnosze wrazenie, ze wolno mi sie nagrzewa plyn (porownuje moja GE 2.0 z 94 do GE 1.8 z 97). Do tego chyba mam miekkie weze (nie czuje specjalnego oporu przy wciskaniu). Co jest przyczyna tego stanu rzeczy? Korek czy moze raczej powinienem patrzec w kierunku termostatu (termostat jako taki trzyma temperature na odpowiednim poziomie, ale czy zbyt wczesnie nie puszcza powolutku plynu?). Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?
Pzdr
Odnosze wrazenie, ze wolno mi sie nagrzewa plyn (porownuje moja GE 2.0 z 94 do GE 1.8 z 97). Do tego chyba mam miekkie weze (nie czuje specjalnego oporu przy wciskaniu). Co jest przyczyna tego stanu rzeczy? Korek czy moze raczej powinienem patrzec w kierunku termostatu (termostat jako taki trzyma temperature na odpowiednim poziomie, ale czy zbyt wczesnie nie puszcza powolutku plynu?). Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?
Pzdr
SHY
SHY napisał(a):Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?
u mnie jest właśnie tak
darek11 napisał(a):Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.
No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde
Ja u siebie nie sprawdzałem.
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Grzyby napisał(a):u mnie jest właśnie tak
Dzieki Grzyb – musze to sprawdzic w wolnej chwili.
Domelxyz napisał(a):No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde
No wlasnie – co znaczy twarde? Tak, ze nie daje sie wcisnac palcem? Jak to ocenic? Ja flaka nie mam, ale do kamienia tez daleko.
Pzdr
SHY
tomekrvf napisał(a):BenyV6 napisał(a):A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.
Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia
odswiezam temat: tomek, czy mozesz mi powiedziec gdzie jest ten zaworek podcisnieniowy? Czy on jest w korku? U mnie wlasnie zawsze po ok. godzinnym postoju gorny waz chlodnicy jest splaszczony. Uklad zostal uszczelniony.
- Od: 8 maja 2007, 23:33
- Posty: 10
- Auto: xedos 6 2.0 V6, 626 GD 2.0i 16V GT hatchback
gomez napisał(a):Moze po prostu masz niedrozny wlot i wylot plynu przy zbiorniczku wyrownawczym
sprawdzilem, jest drozny. tzn. na poczatku musialem mocno dmuchnac w wezyk, ale przedmuchalem go bez problemu. Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc? Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?
- Od: 8 maja 2007, 23:33
- Posty: 10
- Auto: xedos 6 2.0 V6, 626 GD 2.0i 16V GT hatchback
tak jak pisał <gomez> płyn po wystygnięciu zmniejsza swoją objetość i powinien być zassany(pobrany) ze zbiornika wyrównawczego. Widocznie z tym ma problem skoro wąż jest spłaszczony.org10 napisał(a): Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc?
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
org10 napisał(a):Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?
to na pewno nie
Podejrzewam że korek puszcza tylko w jedną stronę (tzn. nie zasysa)
A tu wersja w języku ojczystym:
Pozdrawiam
..::GofNet::..

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Ja, ich wisseBimbak napisał(a):negative pressure to po prostu podciśnienie
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
dziekuje za rady. Mam jednak wrazenie, ze to nie korek, bo przelozylem korek z mojej 626 GD do Xedosa i objaw jest ten sam. w GD takich nie mam. Poza tym kto posiada taki tester?
Moze chodzi o drugi korek, bo w X6 sa dwa. Tylko, ze na tym drugim pisze zeby go nigdy nie otwierac?!
Moze chodzi o drugi korek, bo w X6 sa dwa. Tylko, ze na tym drugim pisze zeby go nigdy nie otwierac?!
- Od: 8 maja 2007, 23:33
- Posty: 10
- Auto: xedos 6 2.0 V6, 626 GD 2.0i 16V GT hatchback
Podepne się do tematu.
Gdy korek jest nie sprawny może dochodzić do zapowietrzania układu? Bo coś mi się zdaje, że mój w ogóle nie działa i powoduje problemy ze ssaniem opis tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=101267
Gdy korek jest nie sprawny może dochodzić do zapowietrzania układu? Bo coś mi się zdaje, że mój w ogóle nie działa i powoduje problemy ze ssaniem opis tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=101267
tomekrvf napisał(a):Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia
mam rozumieć, że jak są spłaszczone węże to musze wymienić korek od chłodnicy tak?? – bo mam właśnie taki problem ze spłaszczonymi wężami
mazda mazda
- Od: 11 mar 2005, 15:12
- Posty: 173
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6