Brak zasilania pompy paliwa

Postprzez Gość » 13 maja 2007, 21:52

Witam!
Mam problem z mazdą 323F 1,6i 16V dotyczący braku zasilania w paliwo. Konkretnie chodzi o opis i sposób doprowadzenia zasilania do pompki paliwa i ewentualne urządzenia odcinające zasilanie, lub mające wpływ na brak zasilania takie jak przekazniki, układy sterujące, lub odcinające zasilanie w w/w układzie. Oczywiście dodaję, że nie posiadam immobilajzera, alarmu czy innych tym podobnych układów, bezpiecznik również są w porządku. Nie mam pojecia gdzie i czy znajduje sie bezpiecznik osobny dla pompy paliwa i ewentualny przekaznik. Posiadam schematy instalacji jednak schemat a układ z opisem to duża róznica, a do tego jeszcze lokalizacja i opis urządzeń i kolorów kabli. Proszę o wszelką pomoc, z góry dziękuję, pozdrawiam ... :D

Troszkę poprawiłem temat, tak chyba bardziej odpowiada Twojemu problemowi.
Ostatnio edytowano 15 maja 2007, 10:34 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez szkodnik_byd » 13 maja 2007, 23:48

jak masz schemat to tam sa opisane kable np b/w (f) i legende do tego opisu kostka znajduje sie pod siedzeniem [jakim?] no i najlepiej tam sie dostac miernik i sprawdzasz czy dochodzi tam prad i juz :p a co mogla siasc wszystko przekaznik przerwany kabel mogla siasc sama pompa mozliwosci masz od groma
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6201 (915/442)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Gość » 14 maja 2007, 08:15

Witaj ... "klubowicz" ...
Widać nie zbyt dokładnie przeczytałeś moje pytanko ...
Jak piszę wyżej prąd do pompki nie dochodzi, auto jechało i nagle ... więc przyczyną nie będzie raczej zerwany przewód czy kostka pod siedzeniem czy bezpiecznik, bo to wszystko jest w porządku!
Ja nie znam rozmieszczenia innych urządzeń takich jak przekaźniki, bezpieczniki czy układy sterujące odnoszące się do sterowania samą pompą paliwa. Schematy, które mam są bez opisu, a poza tym, nie ma tam lokalizacji i opisu urządzeń.
Dlatego też moje pytanie powyżej.
pozdrawiam i proszę o pomoc …
GADGET
Gość
 

Postprzez szkodnik_byd » 14 maja 2007, 23:20

(tutaj był link do książki, który ocenzurowałem ze względu na prawa autorskie. Porek.) moze to ci przybliży schematy i rozmieszczenie przekazników ja jednak osobiscie polatalbym przy aucie z miernikiem bywa tak ze nieraz sniedzieja zlacza i trzeba ze tak powiem odsiezyc je :p ale jak juz ogarniesz to wszystko lub ktos doradzi ci madrzej niz ja to napisz co bylo :D

Bardzo proszę o nie zamieszczanie linków do materiałów chronionych prawami autorskimi, wszelkie wymiany takich książek proszę dokonywać poza forum. Forum MazdaSpeed nie popiera nielegalnego przekazywania literetury. Przykromi. Dziękuję za uwagę, pozdrawiam, Mateusz.
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6201 (915/442)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Gość » 15 maja 2007, 10:37

...SZKODNIK_BYD...
Dziękuję ślicznie za pomoc!!! To rozwiązało wszystkie moje problemy, i oto mi chodziło, pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!!!
Gość
 

Postprzez szkodnik_byd » 15 maja 2007, 17:23

podziekuj osobie ktora to tam zamiescila kolo nazywa sie GofNet i to jego zasluga :D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6201 (915/442)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez marakus » 16 maja 2007, 09:46

Napisz proszę, co było przyczyną sytuacji, to pomoże innym użytkownikom w przyszłości.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Gość » 20 maja 2007, 12:37

Witam ponownie!
Problem z zasilaniem pompy paliwa, jak się później okazało, nie był tak naprawdę problemem pompy paliwa …
Po otrzymaniu instrukcji naprawy mazdy, okazało się, że mazda ma inne rozwiązanie zasilania i sterowania pompy paliwa niż auta z którymi się spotkałem do tej pory.
W związku, że sam potrzebowałem pomocy i znalazłem ją dopiero w książce naprawy, dla mniej zorientowanych zamieszczam poniżej:

Opis zasilania pompki paliwa:
W mazdzie zasilenie samej pompy paliwa (pompka elektryczna w baku) odbywa się poprzez przekręcenie kluczyka w pozycje rozruchu, nie po włączeniu zapłonu. Dlatego też nie słychać pompki po włączeniu zapłonu. W momencie przekręcenia kluczyka do pozycji rozruchu (kiedy słychać rozrusznik), pomka dostaje zasilanie i podaje paliwo, po uruchomieniu silnika, przekaźnik przełącza zasilanie pompki na ciągłe dzięki czemu po puszczeniu kluczyka silnik może nadal pracować a pompka jest zasilana.
Aby więc sprawdzić pompkę należy kluczyk przekręcić w pozycję rozruchu i słuchać, bądź podłączyć probówkę, czy pompka pracuje.
Jeżeli nie pracuje przyczyn może być kilka:
– w pierwszej kolejności należy sprawdzić bezpieczniki znajdujące się w kabinie pojazdu,
– należy sprawdzić połączenia zacisków przewodów pompki paliwa, znajdujących się:
– pod tylną kanapą pod deklem zakrywającym dostęp do pompki,
– za deklem znajduje się kolejna kostka,
– przy bezpiecznikach znajduje się wtyk tylnej wiązki przewodów i również przewody pompki paliwa,
– od strony pasażera, po lewej stronie pod środkowym panelem, znajduje się układ sterujący i tuż koło niego przekaźnik pompki paliwa,
– następnie należy sprawdzić czy podczas przekręcania kluczyka (do pozycji rozruch) czuć lub słychać pracę przekaźnika pompki paliwa, lub sprawdzić probówką,
– najmniej prawdopodobne, chodź możliwe jest rozłączenie przewodów znajdujących się pomiędzy kostką czujnika paliwa a samą pompką, do tego należy zdemontować czujnik paliwa,
Jeżeli prąd dociera do samej pompki a pompka nie pracuje, oznaczać to może tylko jedno, pompka jest do uszkodzona.

… W mojej mazduni, okazało się więc, że przyczyną nie jest pompka paliwa, ponieważ podczas rozruchu paliwo podawała, jak pisałem wcześniej, również dostawała iskrę, na wszystkie przewody wysokiego napięcia. Tak więc wyeliminować tu można było od razu cewkę, aparat zapłonowy, pompkę paliwa. Paliwo docierało do komory i świece również podawały iskrę, możliwość uszkodzenia nagle 4 świec, tak aby pod ciśnieniem nie podawały iskry, również jest niemożliwe. Tak więc wtryski i świece również można wyeliminować. Moim problemem musiał się stać rozrząd bądź brak sprężania. Jako, że jest niemożliwe nagłe bez żadnych przyczyn zniknięcie sprężania… zająłem się rozrządem. Pomimo, że rzuciłem już wcześniej okiem na rozrząd i naciągnięcie paska rozrządu, nie było innej możliwości. Okazało się, że pomimo, że pasek był prawidłowo naciągnięty, wymieniony jakieś 2 miesiące temu, nie był uszkodzony, to rozrząd nie był na znakach!!!
Niestety w żaden sposób nie umiem tego wytłumaczyć!!! Tym bardziej, że jechałem po prostej drodze z prędkością ok. 90km/h nie wyprzedzałem, nie redukowałem biegu, silnik nagle po prostu zgasł. nie było stuków, puków, czy innych objawów.
Również dlatego też na początku wyeliminowałem pasek rozrządu i pominąłem jego sprawdzanie, że był prawidłowo naciągnięty i nie uszkodzony.
W ten oto sposób niemożliwe stało się możliwe… Po prostu czary i tyle …
A najciekawsze, jest to, że właśnie wtedy kiedy się to stało jechałem z kolegą, który 2 raz jedzie do Iraku na Kalwarię Pacławską, a silnik zgasł przed krzyżem znajdującym się przed górą … może to zbieg okoliczności … a może nie … ???
Pozdrawiam wszystkich:
GADGET
Gość
 

Postprzez marakus » 20 maja 2007, 21:02

Dzięki za wyjaśnienie. Przenoszę do 323.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323