Automat vs manual
ja jeżdzilem pontiaciem montana 2005 i dodgem intrpidem 2002,w obydwu autach w trybie recznej zmiany biegów, po przekroczeniu krytycznych obrotów automat sam przeżuca na wyższy.
a w mojej maździe nie ma tiptronica i też jeździ i pomimo że auto jest teoretycznie wolniejsze, to niejednokrotnie zauważyłem że stary automat i tak zmienia biegi szybciej niz jeden kierowca ścigający sie od świateł do świateł. pacjent przy wysprzęglaniu traci kawalek dlugości i już.
a w mojej maździe nie ma tiptronica i też jeździ i pomimo że auto jest teoretycznie wolniejsze, to niejednokrotnie zauważyłem że stary automat i tak zmienia biegi szybciej niz jeden kierowca ścigający sie od świateł do świateł. pacjent przy wysprzęglaniu traci kawalek dlugości i już.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Jako zwolennik A/T powiem tak: Jest pieknie!
Co do tego ze automaty sa slabe to hymmm i tu trzeba by sie zastanowic !
Fakt ze nie mialem samochodu ponizej 2 litrow ehh nawet 3 z tego co pamietam jest jeden:
[MOJ] Mercedes 400 wersja przeciwpancerna VIP <kontra> BMW 5 MPOWER (nie wiem co dokladnie miala pod maska ale szpan na wsi) I CO ? zanim gosc wystartowal na zielonym mialem na blacie ze 120 a pozniej 220 i tyle go widzieli
[MOJ] Honda Acura Legend Coupe 3,2 L <kontra> Audi RS6 ehhh biedaczek
Wcale nie uwazam ze manuale sa slabsze, nie liczac terazniejszej MADZI 929 bo to faktycznie slaby wozek ale wydaje mi sie ze konstruktorzy nie przewidzieli go do wyscigow a i ja wyroslem juz ze scigania sie i wole przyjemna i spokojna jazde, poza tym dla ludzi takich jak np. ja ktorzy to pala, rozmawiaja przez telefon, jedza podczas jazdy A/T to marzenie.
A najlepsze w A/T moi drodzy panowie (i mysle ze kazdy A/T maniak to przyzna) jest to ze jak siedzi kolo ciebie piekna szczupła blond lub brunetka z pieknym kolanem i w miniówce (latem zazwyczaj) to nie trzeba sie martwic o zmiane biegów i mozna sobie przyjemnie pooperowac rączka ktora to w MANUALACH jest potrzebna do zmiany biegow, przy naszej kobitce, co daje naprawde (udowodnione naukowo przeze mnie) o wiele lepsze doznania niz majstrowanie przy manetce od biegów hehehe
P.S. Nie wiem nie doczytalem nie znalazlem a moze jestem leń
ale zapytam tutaj:
A/T nie mozna holowac to fakt, a co jesli autko nam zgasnie podczas jazdy ?
– mozna go odpalic podczas dryfowania zanim sie stanie czy trzeba sie bezwzglednie jak najszybciej zatrzymac
– jesli zgasnie to zatrzymac sie bez zadnych innych czynnosci czy przelaczyc z trybu D na trym N (bo na P to bylo by samobójstwo)
Co do tego ze automaty sa slabe to hymmm i tu trzeba by sie zastanowic !
Fakt ze nie mialem samochodu ponizej 2 litrow ehh nawet 3 z tego co pamietam jest jeden:
[MOJ] Mercedes 400 wersja przeciwpancerna VIP <kontra> BMW 5 MPOWER (nie wiem co dokladnie miala pod maska ale szpan na wsi) I CO ? zanim gosc wystartowal na zielonym mialem na blacie ze 120 a pozniej 220 i tyle go widzieli
[MOJ] Honda Acura Legend Coupe 3,2 L <kontra> Audi RS6 ehhh biedaczek
Wcale nie uwazam ze manuale sa slabsze, nie liczac terazniejszej MADZI 929 bo to faktycznie slaby wozek ale wydaje mi sie ze konstruktorzy nie przewidzieli go do wyscigow a i ja wyroslem juz ze scigania sie i wole przyjemna i spokojna jazde, poza tym dla ludzi takich jak np. ja ktorzy to pala, rozmawiaja przez telefon, jedza podczas jazdy A/T to marzenie.
A najlepsze w A/T moi drodzy panowie (i mysle ze kazdy A/T maniak to przyzna) jest to ze jak siedzi kolo ciebie piekna szczupła blond lub brunetka z pieknym kolanem i w miniówce (latem zazwyczaj) to nie trzeba sie martwic o zmiane biegów i mozna sobie przyjemnie pooperowac rączka ktora to w MANUALACH jest potrzebna do zmiany biegow, przy naszej kobitce, co daje naprawde (udowodnione naukowo przeze mnie) o wiele lepsze doznania niz majstrowanie przy manetce od biegów hehehe
P.S. Nie wiem nie doczytalem nie znalazlem a moze jestem leń
A/T nie mozna holowac to fakt, a co jesli autko nam zgasnie podczas jazdy ?
– mozna go odpalic podczas dryfowania zanim sie stanie czy trzeba sie bezwzglednie jak najszybciej zatrzymac
– jesli zgasnie to zatrzymac sie bez zadnych innych czynnosci czy przelaczyc z trybu D na trym N (bo na P to bylo by samobójstwo)
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
Raszid napisał(a):A/T nie mozna holowac to fakt, a co jesli autko nam zgasnie podczas jazdy ?
wiekszosc mozna holowac, tylko nalezy pamietac aby nie przekraczac pewnej odleglosci jak i szybkosci...poszukaj odpowiedzi tu http://automat.pl/vademecum/index.html Holowanie samochodu z automatyczną skrzynią biegów
Raszid napisał(a):– jesli zgasnie to zatrzymac sie bez zadnych innych czynnosci czy przelaczyc z trybu D na trym N (bo na P to bylo by samobójstwo)
normalnie, nic sie nie stanie...
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
- Od: 17 sty 2007, 12:23
- Posty: 85
- Skąd: Głogów
- Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Można holować z prędkością równą połowie prędkości osiąganej na 1biegu(50km/h – można holować z prędkością 25 km/h) a ilość kilometrów holowania nie powinna przekroczyć prędkości osiąganej na 1 biegu (50km/h osiągane na 1 biegu – można holować przez 50km). Jak samochód zgaśnie w trakcie jazdy należy spokojnie wyrzucić na N i wyhamować samochód spokojnie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Na D samochód też się toczy, ale z tego co czytałem o automatach powinno się wyrzucić na D żeby "rozładować" ciśnienie. Pomijając fakt że nie powinien samochó gasnąć w trakcie jazdy – problemem są bardzo często filtry – a już na pewno przy LPG należy pamiętać o filtrach.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Mi raz się zdarzyło że zgasł w trakcie jazdy – powodem był jakiś sył w filtrze LPG. Był to odosobniony przypadek i jakoś się tym nie przejmuję. A rezerwą się nie przejmuję – jak się jedno paliwo kończy komp przerzuca na drugie paliwko i wszystko gra 
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Nie no tak pytalem bo zgasl mi kiedys na trasie, jak kupilem madzie to LPG bylo nowe tzn nie super nowe ale max przejechane bylo z 1000 KM (czyli nowe
) ale ktos to robil chyba kto pojecia nie mial o tym i zakladal ta instalacje w kiblu chyba jak sral bo tak byla zwalona.
Teraz pozakladalem antywybuch klapki ogolna modyfikacja i wszystko smiga, a niebawem sekwencja STAG 300
Teraz tylko zawieszenie zrobie i bruuum....
Teraz pozakladalem antywybuch klapki ogolna modyfikacja i wszystko smiga, a niebawem sekwencja STAG 300
Teraz tylko zawieszenie zrobie i bruuum....
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
Czytalem tylko pierwsze dwie strony wiec moze ktos juz o tym pisal.
Automat jest zaraz po pralce i zmywarce do naczyn nalepszym wynalazkiem jaki moze byc. Japoncy akurat nie maja najlepszych skrzyn AT ale takie VW ze swoim DSG to cos niesamowitego. Dosc jesli powiem ze automat lepiej przyspiesza do 100 niz manual. Tak tak niedowiarki. Gdzies na youtoube jest film z golfami gti DSG vx manual. DSG lyka go pieknie.
Druga sprawa dlaczego np w ferrari nie ma juz manuala tylko tiptronic? Dlaczego w f1, wrc itd nie ma wajchy? Dlaczego tam jest tiptronic ? Dlatego ze taka skrzynia jest szybsza od manuala.
Najnowsze generacje AT (6-7-8 biegowe) i DSG VW to najlepsze co moze byc. Nadejda czasy kiedy takie "dsg" bedzie standardem a manual dodatkiem. Mam taka nadzieje.
Automat jest zaraz po pralce i zmywarce do naczyn nalepszym wynalazkiem jaki moze byc. Japoncy akurat nie maja najlepszych skrzyn AT ale takie VW ze swoim DSG to cos niesamowitego. Dosc jesli powiem ze automat lepiej przyspiesza do 100 niz manual. Tak tak niedowiarki. Gdzies na youtoube jest film z golfami gti DSG vx manual. DSG lyka go pieknie.
Druga sprawa dlaczego np w ferrari nie ma juz manuala tylko tiptronic? Dlaczego w f1, wrc itd nie ma wajchy? Dlaczego tam jest tiptronic ? Dlatego ze taka skrzynia jest szybsza od manuala.
Najnowsze generacje AT (6-7-8 biegowe) i DSG VW to najlepsze co moze byc. Nadejda czasy kiedy takie "dsg" bedzie standardem a manual dodatkiem. Mam taka nadzieje.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
- Od: 5 mar 2007, 14:32
- Posty: 157
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Nissan Murano 3.5 V6
Nefar napisał(a):Najnowsze generacje AT (6-7-8 biegowe) i DSG VW to najlepsze co moze byc. Nadejda czasy kiedy takie "dsg" bedzie standardem a manual dodatkiem. Mam taka nadzieje.
Niech tylko takie urzadzenie popsuje Ci sie
Pozdrawiam,
voytecku.
Delikatnie?? A co to znaczy – nie przekroczysz czerownego nigdy – no chyba że na Tiptroniku – ale to i tak odcięcie zapłonu załatwia, poza tym nie strzela się ze sprzędła i jego nie pali – przy zmianie biegów też to nie grozi. Jedynie jak się chce zepsuć AT to łatwo tozrobić – N gaz do dech i D – ale to już głupota.
AT nie dość że jest wygodniejsza to i trwalsza – widać to po samochodach z USA – tam samochody mają przebiegu średnio 50 tyś km rocznie a jeżeli skrzynia nie ma jakiejś wady fabrycznej to kilka długich lat musi upłynąć żeby coś się zaczęło dziać z AT – a po 5 latach ma się już przebieg 250kkm. W Polsce auto o takim przebiegu i 5 latenie to tylko w firmie i to nieźle jeżdzone musi być – i już nieźle zarżnięta skrzynia albo już po wymianie.
AT nie dość że jest wygodniejsza to i trwalsza – widać to po samochodach z USA – tam samochody mają przebiegu średnio 50 tyś km rocznie a jeżeli skrzynia nie ma jakiejś wady fabrycznej to kilka długich lat musi upłynąć żeby coś się zaczęło dziać z AT – a po 5 latach ma się już przebieg 250kkm. W Polsce auto o takim przebiegu i 5 latenie to tylko w firmie i to nieźle jeżdzone musi być – i już nieźle zarżnięta skrzynia albo już po wymianie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Ja po przeczytaniu wszystkich (no prawie) materialow, for etc. na temat automatu zaczalem takze bardziej dbac o AT i autko.
Kiedys mialem Forda Granade 2,8i w AT i robilismy z kolegami "amerykanskie myki" czyli R lekko toczyl sie w tyl samochod 10km/h i nagle 1 i gaz w deche, powiem wam ze efekt nieziemski niestety krotkotrwaly
hehe skrzynia po kilkunastu takich wyglupach przestala dzialac
nawet nie probowalem tego naprawiac tylko sprzedalem na czesci auto. No ale to bylo tanie auto do zabawy i sie skonczylo. I nie probujcie tego robic we wlasnych autach 
Kiedys mialem Forda Granade 2,8i w AT i robilismy z kolegami "amerykanskie myki" czyli R lekko toczyl sie w tyl samochod 10km/h i nagle 1 i gaz w deche, powiem wam ze efekt nieziemski niestety krotkotrwaly
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
Karwoś napisał(a):Jedynie jak się chce zepsuć AT to łatwo tozrobić – N gaz do dech i D – ale to już głupota.
Wystarczy na zimnym oleju mocno gazowac albo na wzniesieniu zostawic na P. Jest wiele sposobow.
Karwoś napisał(a):AT nie dość że jest wygodniejsza to i trwalsza – widać to po samochodach z USA – tam samochody mają przebiegu średnio 50 tyś km rocznie a jeżeli skrzynia nie ma jakiejś wady fabrycznej to kilka długich lat musi upłynąć żeby coś się zaczęło dziać z AT – a po 5 latach ma się już przebieg 250kkm
To zalezy rowniez od skrzyni. Jezdzilem Toyota Van, miala 435Kmil przebiegu i skrzynia pracowala w miare dobrze. Potem mialem lincolna V8 5.0L z 68Kmilami przebiegu, on byl po remoncie skrzyni.
Karwoś napisał(a):W Polsce auto o takim przebiegu i 5 latenie to tylko w firmie i to nieźle jeżdzone musi być – i już nieźle zarżnięta skrzynia albo już po wymianie.
Automat duzo szybciej sie zuzywa.
W usa jest taka popularna jeszcze z innego powodu, mianowicie tam jest bardzo rozwinieta siec naprawy skrzyn automatycznych. Jesli padnie Ci skrzynia w PL, dokad ja oddasz?
Pozdrawiam,
voytecku.
jazzzy napisał(a):o jakim kacie ?
zeby zostawic na P, teren powinien byc idealnie plaski.
jazzzy napisał(a):i co wtedy na D ?
sprobuj wtedy wyjac kluczyk
jazzzy napisał(a):Do Dobczyc
a co tam jest? mam nadzieje, ze nie filia samko
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):jazzzy napisał(a):Do Dobczyc
a co tam jest? mam nadzieje, ze nie filia samko
nie, kuzyn Piotrka czlowiek ktory ponoc pare lat szkolil sie w USA w zakresie naprawy automatycznych skrzyn
voytecku napisał(a):jazzzy napisał(a):o jakim kacie ?
zeby zostawic na P, teren powinien byc idealnie plaski.
to jak parkuja amerykanie mieszkajacy w gorzystym terenie ?
- Od: 31 sty 2006, 00:43
- Posty: 694
- Skąd: CKMK
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości