Wysokie spalanie benzyny
Witam panowie. Mam takie pytanko (dziwne) co zrobić żeby moja mazda paliła mniej paliwka. Macie może jakieś sposoby tanie a dobre. Pali mi dość sporo a nie daję jej w pędzel, raczej jazda spokojna. Około 14 w mieście ( łódź ) a na trasie to w sumie nie sprawdzałem jeszcze. a jak tam wasze spijają? No i co z tym zrobić bo tak przecież nie da rady ja tylko na paliwo robię usmiech Jeszcze raz proszę o pomoc. Pozdrawiam.
- Od: 23 kwi 2007, 17:01
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Belchatów
- Auto: Mazda 323S BA 1994r
no a może jakoś się da zrobić z tego auta bardziej ekonopiczne nie wiem nie znam się na tym ale może jakiś magnetyzer czt coś. Ja też jeżdzę po łodzi i również nie przekraczam 3500 obr/min. wręcz nawert czasami wrzucam 5 przy 50, 60 km/h. i jak zatankuję za 50 zł to zrobię jakieś 100km. A swoja drogą rafal_gz Gdzie zaopatrujesz się w łodzi na części? Ja mieszkam w łodzi od niedawna i nie znam jeszcze żadnych tanih kiosków. Jak bym mógł prosić to jakiś adresik z takim sklepikiem przydał by się. Dzięki i pozdrawiam
- Od: 23 kwi 2007, 17:01
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Belchatów
- Auto: Mazda 323S BA 1994r
zamiast brać się za bezużyteczne zabawki typu magnetyzery (sprawdziłem sam ich działanie, w tej chwili mam z nich kilka magnesów na lodówkę bo do tego jedynie się nadają), sprawdź błędy komputera, sprawdź działanie sond lambda (często powodują zwiększone spalanie), poza tym jazda 50-60km/h na 5 biegu to tylko katowanie silnika a nie zmniejszanie spalania. Silnik ma swoje optymalne obroty na których pali najmiej w czasie jazdy i gwarantuję Ci że nie jest to w zakresie 500-1500 obrotów. Mnie obecnie pali 11,2 litra w mieście przy sporej ilości korków. Poza tym sprawdź działanie przepływomierza (+szczelność rury między przepływomierzem a kolektorem dolotowym), stan świec zapłonowych i jak już napisał XsiX filtr powietrza. Spróbuj też zmienić ew. stację na której tankujesz, bo nieraz zdarzyło mi się, że zatankowałem paliwo, na którym miałem -30% mocy i +20% spalanie.
- Od: 7 sty 2006, 17:42
- Posty: 234
- Skąd: Wrocław
- Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps
Nefar napisał(a): Chcesz jezdzic taniej zainstaluj gaz
Ja tak zrobiłem.
A spala mi nawet 15 jak się ostro jeździ. przy normalnej jeździe mieszanej wychodzi ok 11.
Minimalne średnie spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 8.5 l lpg/100km (na trasie Lublin Wrocław Lublin)
Witam, asyriusz, mam Xeda od 4 lat, mój dojazd do pracy to 1 km na zimnym silniku, spalanie w takich warunkach wychodzi ok. 15 l latem i ok. 17-18 l zimą. Silnik w ogóle nie zdąży się nagrzać. W długiej trasie przy jeździe 120-130km/h wychodzi dobre 8 l, czyli jak w katalogu. Sądzę że wszystko u Ciebie ok, to jest V6 2,0 l , za taką przyjemność w mieście niestety się płaci (też wlewając za 50zł starczy ledwo na 80km). W tym aucie można się zakochać, piękna kobieta też kosztuje! Powodzenia.
- Od: 20 kwi 2007, 19:32
- Posty: 10
- Skąd: Wielkopolska (Rawicz)
- Auto: Xedos 6, 2.0 V6
Witam.
Na wstępie powiem, że jestem tu nowy i nie znam się za bardzo na mazdach.
Zakupiłem autko jakiś miesiąc temu.
Mazda stała i nie była używana przez około pół roku. Gdy ją kupowałem to akumulator był całkowicie rozładowany ( odpalaliśmy na krótko ). Klocki i tarcze zapieczone i zardzewiałe.
Hamulce przywróciłem do sprawności akumulator również ale mam problem ze spalaniem.
Spalanie w trasie wynosi 11l/100km moim zdaniem jak na ten silnik jest to za dużo.
Dodam ze jazda ekonomiczna praktycznie nie przekraczałem 100km/h
Oryginalne felgi mazdy czyli 15" no i standardowe do tego oponki.
Oleju jak narazie nie ubywa.
Jeżeli chodzi o moc to powiem szczerze ze chyba mógłby być mocniejszy ale nie mam 2 takiej mazdy żebym mógł sobie porównać.
Od razu napisze że autko było podpinane do komputera i nie wykazało, żadnego błędu.
Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi a mianowicie: Silnik rozgrzany, dojeżdżam do krzyżówki na biegu jałowym (luzie) obroty utrzymują się w granicy 1200 gdy auto się zatrzymuje obroty spadają do 800. Jest tak za każdym razem.
Silnik pracuje równo i cicho, wymieniałem olej, świece filtry, komputer nic nie pokazał i teraz pytanie, gdzie tkwi problem?
Miał ktoś podobną sytuację?
Na wstępie powiem, że jestem tu nowy i nie znam się za bardzo na mazdach.
Zakupiłem autko jakiś miesiąc temu.
Mazda stała i nie była używana przez około pół roku. Gdy ją kupowałem to akumulator był całkowicie rozładowany ( odpalaliśmy na krótko ). Klocki i tarcze zapieczone i zardzewiałe.
Hamulce przywróciłem do sprawności akumulator również ale mam problem ze spalaniem.
Spalanie w trasie wynosi 11l/100km moim zdaniem jak na ten silnik jest to za dużo.
Dodam ze jazda ekonomiczna praktycznie nie przekraczałem 100km/h
Oryginalne felgi mazdy czyli 15" no i standardowe do tego oponki.
Oleju jak narazie nie ubywa.
Jeżeli chodzi o moc to powiem szczerze ze chyba mógłby być mocniejszy ale nie mam 2 takiej mazdy żebym mógł sobie porównać.
Od razu napisze że autko było podpinane do komputera i nie wykazało, żadnego błędu.
Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi a mianowicie: Silnik rozgrzany, dojeżdżam do krzyżówki na biegu jałowym (luzie) obroty utrzymują się w granicy 1200 gdy auto się zatrzymuje obroty spadają do 800. Jest tak za każdym razem.
Silnik pracuje równo i cicho, wymieniałem olej, świece filtry, komputer nic nie pokazał i teraz pytanie, gdzie tkwi problem?
Miał ktoś podobną sytuację?
-
Draco82
Draco82 napisał(a):dojeżdżam do krzyżówki na biegu jałowym (luzie) obroty utrzymują się w granicy 1200 gdy auto się zatrzymuje obroty spadają do 800
To akurat normalne zachowanie
Draco82 napisał(a):Oryginalne felgi mazdy czyli 15" no i standardowe do tego oponki
Xedos z silnikiem 1.6 fabrycznie powinien mieć felgi 14 cali.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Mocy mu nie brakuje ?
Może myszy sobie gniazdo zrobiły w katalizatorze (może jest zapchany)
A może masz zrobione jakieś tiuningowe przeróbki (tłumiki filtry itp)
Na jakich oponach jeździsz (rozmiar)?
Może myszy sobie gniazdo zrobiły w katalizatorze (może jest zapchany)
A może masz zrobione jakieś tiuningowe przeróbki (tłumiki filtry itp)
Na jakich oponach jeździsz (rozmiar)?
Nie ma żadnych przeróbek tuningowych.
Teraz jest dość późna godzina, jutro sprawdze jakie tam są opony.
Co do mocy to autko normalnie sie zachowuje, miałem okazje przejechać sie podobną mazdą.
To dobrze bo juz sie bałem ze coś jest nie tak.
A jak mam to ewentualnie sprawdzic?
Teraz jest dość późna godzina, jutro sprawdze jakie tam są opony.
Co do mocy to autko normalnie sie zachowuje, miałem okazje przejechać sie podobną mazdą.
chudy napisał(a):Draco82 napisał:
dojeżdżam do krzyżówki na biegu jałowym (luzie) obroty utrzymują się w granicy 1200 gdy auto się zatrzymuje obroty spadają do 800
To akurat normalne zachowanie usmiech
To dobrze bo juz sie bałem ze coś jest nie tak.
Hazu napisał(a):Mocy mu nie brakuje ?
Może myszy sobie gniazdo zrobiły w katalizatorze (może jest zapchany)
A jak mam to ewentualnie sprawdzic?
-
Draco82
Draco82 napisał(a):A jak mam to ewentualnie sprawdzic?
Jak mocy mu nie brak i dobrze wchodzi na wysokie obroty to raczej katalizator nir jest zapchany.
Sam jechałeś w tej trasie w której spalił Ci 11/100 ?
Jak długa to była trasa?
Ponieważ poruszam się kilkoma autami w tym samochodami zaopatrzonymi w komputer który wskazuje zużycie palia. W madzie tez jeździłem tak że wrzucałem szybo wyższe biegi. Ale zauważyłem że np. w reno 1.5 dci lubi ona być na obrotach ok 2200-3000 wtedy pali najmniej jeśli wrzucałem piątkę i obroty spadały do 1500 jechałem ok 60km auto paliło więcej niż jak bym wrzucił czwórkę. Mazda spalała mi w mieście ok 11-12 litrów po zastosowaniu techniki z reno zaczęła palić ok 10.5. Styaram sie teraz utrzymywać prędkości obrotowe w granicach 3000-4000 obrotów. poniżej tej wartości na poszczególnych biegach aby przyspieszyć trzeba mocno cisnąć gaz, Dodatkowo trzeba szybko rozpedzać auto 1 do 4000 szybko 2 i 3 aby uzyskac prędkość którą chcemy jechac poźnie wystarczy utrzymaywać motor w granicach 3000 lub jeśli jedziemy szybciej ok 4000. Wtedy pali optymalinie przy takiej jeździe w trasie spala mi ok 9- 10 litrów gazu. Podruzując nawet do 140-150 km/h
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Draco82 napisał(a):Spalanie w trasie wynosi 11l/100km moim zdaniem jak na ten silnik jest to za dużo.
Stanowczo za dużo!! Ja właśnie przed chwilą wróciłem z dłuższej trasy – wyszło 7,5 litra z prawie pełnym pokładem
- Od: 7 lis 2006, 17:57
- Posty: 117
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII
no wlasnie a mi potrafila zjesc w miescie 18l teraz na trasie 13-14l
sonde mam noweczke ze sklepu , filtry tez , gaz ustawiony w warsztacie niemam pomysłu co robic jakies propozycje ?
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
bartekl napisał(a):w miescie 18l teraz na trasie 13-14l
szok – ewidentnie coś jest nie tak.
Przyczyn, poza tymi które wymieniłeś, może być bardzo wiele. Poszukaj na forum – napewno znajdziesz wiele informacji na temat zbyt dużego spalania. Poniżej masz jednego z linków:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... e+spalanie
- Od: 7 lis 2006, 17:57
- Posty: 117
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII
A jaki masz gaz? Jak masz instalacje mieszalnikową to może ona jest winna. Jeśli palił ci tyle od początku to ona może być przyczyną spalania. Moze być zły mikser wstawiony. Jeśli masz sekwencję to sprawdź ustawienia. Jeśli masz mieszalnikową i nie możesz jej ustawić to zastosuj Blosa wtedy będziesz miał pewność że dostanie tyle gazu ile potrzeba silnikowi. Jeśli masz wadliwą instalację to spalanie 18 litrów gazu nie powinno dziwić szczególnie w mieście. Zacząłbym od poszukania dobrego gazownika ale naprawdę dobrego który wie co to blos i umie go ustawić bo wtedy jest pewność że zna na wylot instalację gazowe. Cała reszta gazowników może sie przerzucić montaż gazu do kuchenek.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6