Wysokie spalanie benzyny

Postprzez asyriusz » 30 kwi 2007, 00:18

Witam panowie. Mam takie pytanko (dziwne) co zrobić żeby moja mazda paliła mniej paliwka. Macie może jakieś sposoby tanie a dobre. Pali mi dość sporo a nie daję jej w pędzel, raczej jazda spokojna. Około 14 w mieście ( łódź ) a na trasie to w sumie nie sprawdzałem jeszcze. a jak tam wasze spijają? No i co z tym zrobić bo tak przecież nie da rady ja tylko na paliwo robię usmiech Jeszcze raz proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez XsiX » 30 kwi 2007, 10:52

max spalanie: zima, miasto, krótkie dystanse – ok 400 km i zapala się rezerwa :|
min spalanie: lato, cykl mieszany – ok 550 km i zapala się rezerwa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Button » 30 kwi 2007, 11:04

Mi podczas jazdy po Łodzi średnio spala 10 literków, generalnie jeżdżę spokojnie (do 3500 obrotów).
Z tego co zauważyłem Nor ma spore doświadczenie z Xedosem, więc proponuję jego spytać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez asyriusz » 30 kwi 2007, 23:42

no a może jakoś się da zrobić z tego auta bardziej ekonopiczne nie wiem nie znam się na tym ale może jakiś magnetyzer czt coś. Ja też jeżdzę po łodzi i również nie przekraczam 3500 obr/min. wręcz nawert czasami wrzucam 5 przy 50, 60 km/h. i jak zatankuję za 50 zł to zrobię jakieś 100km. A swoja drogą rafal_gz Gdzie zaopatrujesz się w łodzi na części? Ja mieszkam w łodzi od niedawna i nie znam jeszcze żadnych tanih kiosków. Jak bym mógł prosić to jakiś adresik z takim sklepikiem przydał by się. Dzięki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez XsiX » 30 kwi 2007, 23:55

asyriusz sprawdź filtr powietrza – brudny może mieć wpływ na zwiększone spalanie :D
dla pewności możesz także zrobić odczyt błędów kompa :P
a jak kompletnie ci sie nudzi to sprawdź ustawienie TPSu <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez andreass » 1 maja 2007, 00:45

zamiast brać się za bezużyteczne zabawki typu magnetyzery (sprawdziłem sam ich działanie, w tej chwili mam z nich kilka magnesów na lodówkę bo do tego jedynie się nadają), sprawdź błędy komputera, sprawdź działanie sond lambda (często powodują zwiększone spalanie), poza tym jazda 50-60km/h na 5 biegu to tylko katowanie silnika a nie zmniejszanie spalania. Silnik ma swoje optymalne obroty na których pali najmiej w czasie jazdy i gwarantuję Ci że nie jest to w zakresie 500-1500 obrotów. Mnie obecnie pali 11,2 litra w mieście przy sporej ilości korków. Poza tym sprawdź działanie przepływomierza (+szczelność rury między przepływomierzem a kolektorem dolotowym), stan świec zapłonowych i jak już napisał XsiX filtr powietrza. Spróbuj też zmienić ew. stację na której tankujesz, bo nieraz zdarzyło mi się, że zatankowałem paliwo, na którym miałem -30% mocy i +20% spalanie.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Nefar » 1 maja 2007, 00:50

Magnetyzer to pic na wode. Chcesz jezdzic taniej zainstaluj gaz.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Hazu » 1 maja 2007, 09:59

Nefar napisał(a): Chcesz jezdzic taniej zainstaluj gaz


Ja tak zrobiłem.

A spala mi nawet 15 jak się ostro jeździ. przy normalnej jeździe mieszanej wychodzi ok 11.
Minimalne średnie spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 8.5 l lpg/100km (na trasie Lublin Wrocław Lublin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Menestys » 11 maja 2007, 22:07

Witam, asyriusz, mam Xeda od 4 lat, mój dojazd do pracy to 1 km na zimnym silniku, spalanie w takich warunkach wychodzi ok. 15 l latem i ok. 17-18 l zimą. Silnik w ogóle nie zdąży się nagrzać. W długiej trasie przy jeździe 120-130km/h wychodzi dobre 8 l, czyli jak w katalogu. Sądzę że wszystko u Ciebie ok, to jest V6 2,0 l , za taką przyjemność w mieście niestety się płaci (też wlewając za 50zł starczy ledwo na 80km). W tym aucie można się zakochać, piękna kobieta też kosztuje! Powodzenia.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 19:32
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska (Rawicz)
Auto: Xedos 6, 2.0 V6

Postprzez Draco82 » 19 paź 2008, 22:31

Witam.

Na wstępie powiem, że jestem tu nowy i nie znam się za bardzo na mazdach.

Zakupiłem autko jakiś miesiąc temu.

Mazda stała i nie była używana przez około pół roku. Gdy ją kupowałem to akumulator był całkowicie rozładowany ( odpalaliśmy na krótko ). Klocki i tarcze zapieczone i zardzewiałe.
Hamulce przywróciłem do sprawności akumulator również ale mam problem ze spalaniem.

Spalanie w trasie wynosi 11l/100km moim zdaniem jak na ten silnik jest to za dużo.
Dodam ze jazda ekonomiczna praktycznie nie przekraczałem 100km/h
Oryginalne felgi mazdy czyli 15" no i standardowe do tego oponki.
Oleju jak narazie nie ubywa.
Jeżeli chodzi o moc to powiem szczerze ze chyba mógłby być mocniejszy ale nie mam 2 takiej mazdy żebym mógł sobie porównać.

Od razu napisze że autko było podpinane do komputera i nie wykazało, żadnego błędu.

Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi a mianowicie: Silnik rozgrzany, dojeżdżam do krzyżówki na biegu jałowym (luzie) obroty utrzymują się w granicy 1200 gdy auto się zatrzymuje obroty spadają do 800. Jest tak za każdym razem.

Silnik pracuje równo i cicho, wymieniałem olej, świece filtry, komputer nic nie pokazał i teraz pytanie, gdzie tkwi problem?

Miał ktoś podobną sytuację?
Draco82
 

Postprzez chudy » 19 paź 2008, 23:16

Draco82 napisał(a):dojeżdżam do krzyżówki na biegu jałowym (luzie) obroty utrzymują się w granicy 1200 gdy auto się zatrzymuje obroty spadają do 800

To akurat normalne zachowanie :)

Draco82 napisał(a):Oryginalne felgi mazdy czyli 15" no i standardowe do tego oponki

Xedos z silnikiem 1.6 fabrycznie powinien mieć felgi 14 cali.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hazu » 20 paź 2008, 06:29

Mocy mu nie brakuje ?
Może myszy sobie gniazdo zrobiły w katalizatorze (może jest zapchany)

A może masz zrobione jakieś tiuningowe przeróbki (tłumiki filtry itp)
Na jakich oponach jeździsz (rozmiar)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Draco82 » 20 paź 2008, 19:26

Nie ma żadnych przeróbek tuningowych.
Teraz jest dość późna godzina, jutro sprawdze jakie tam są opony.
Co do mocy to autko normalnie sie zachowuje, miałem okazje przejechać sie podobną mazdą.

chudy napisał(a):Draco82 napisał:
dojeżdżam do krzyżówki na biegu jałowym (luzie) obroty utrzymują się w granicy 1200 gdy auto się zatrzymuje obroty spadają do 800

To akurat normalne zachowanie usmiech


To dobrze bo juz sie bałem ze coś jest nie tak.

Hazu napisał(a):Mocy mu nie brakuje ?
Może myszy sobie gniazdo zrobiły w katalizatorze (może jest zapchany)


A jak mam to ewentualnie sprawdzic?
Draco82
 

Postprzez Hazu » 20 paź 2008, 19:32

Draco82 napisał(a):A jak mam to ewentualnie sprawdzic?

Jak mocy mu nie brak i dobrze wchodzi na wysokie obroty to raczej katalizator nir jest zapchany.

Sam jechałeś w tej trasie w której spalił Ci 11/100 ?

Jak długa to była trasa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez arni0000 » 21 paź 2008, 07:59

Ponieważ poruszam się kilkoma autami w tym samochodami zaopatrzonymi w komputer który wskazuje zużycie palia. W madzie tez jeździłem tak że wrzucałem szybo wyższe biegi. Ale zauważyłem że np. w reno 1.5 dci lubi ona być na obrotach ok 2200-3000 wtedy pali najmniej jeśli wrzucałem piątkę i obroty spadały do 1500 jechałem ok 60km auto paliło więcej niż jak bym wrzucił czwórkę. Mazda spalała mi w mieście ok 11-12 litrów po zastosowaniu techniki z reno zaczęła palić ok 10.5. Styaram sie teraz utrzymywać prędkości obrotowe w granicach 3000-4000 obrotów. poniżej tej wartości na poszczególnych biegach aby przyspieszyć trzeba mocno cisnąć gaz, Dodatkowo trzeba szybko rozpedzać auto 1 do 4000 szybko 2 i 3 aby uzyskac prędkość którą chcemy jechac poźnie wystarczy utrzymaywać motor w granicach 3000 lub jeśli jedziemy szybciej ok 4000. Wtedy pali optymalinie przy takiej jeździe w trasie spala mi ok 9- 10 litrów gazu. Podruzując nawet do 140-150 km/h
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez DymeK » 2 lis 2008, 15:43

dojazdy do pracy 11 km wychodzi mi okolo 9-10 litra na 100
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Woyt4s » 2 lis 2008, 18:39

Draco82 napisał(a):Spalanie w trasie wynosi 11l/100km moim zdaniem jak na ten silnik jest to za dużo.

Stanowczo za dużo!! Ja właśnie przed chwilą wróciłem z dłuższej trasy – wyszło 7,5 litra z prawie pełnym pokładem
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez bartekl » 2 lis 2008, 23:49

no wlasnie a mi potrafila zjesc w miescie 18l teraz na trasie 13-14l :( sonde mam noweczke ze sklepu , filtry tez , gaz ustawiony w warsztacie niemam pomysłu co robic jakies propozycje ?
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez Woyt4s » 3 lis 2008, 06:53

bartekl napisał(a):w miescie 18l teraz na trasie 13-14l

szok – ewidentnie coś jest nie tak.
Przyczyn, poza tymi które wymieniłeś, może być bardzo wiele. Poszukaj na forum – napewno znajdziesz wiele informacji na temat zbyt dużego spalania. Poniżej masz jednego z linków:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... e+spalanie
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez arni0000 » 3 lis 2008, 10:32

A jaki masz gaz? Jak masz instalacje mieszalnikową to może ona jest winna. Jeśli palił ci tyle od początku to ona może być przyczyną spalania. Moze być zły mikser wstawiony. Jeśli masz sekwencję to sprawdź ustawienia. Jeśli masz mieszalnikową i nie możesz jej ustawić to zastosuj Blosa wtedy będziesz miał pewność że dostanie tyle gazu ile potrzeba silnikowi. Jeśli masz wadliwą instalację to spalanie 18 litrów gazu nie powinno dziwić szczególnie w mieście. Zacząłbym od poszukania dobrego gazownika ale naprawdę dobrego który wie co to blos i umie go ustawić bo wtedy jest pewność że zna na wylot instalację gazowe. Cała reszta gazowników może sie przerzucić montaż gazu do kuchenek.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6