"Strzelanie" w tłumiku przy hamowaniu silnikiem

Postprzez ggumis » 23 kwi 2007, 21:39

objawy takie jak w temacie dzieje się tak na niskich biegach (1,2,3) raczej poniżej 2000RPM co jest tego powodem? Dodam że układ wydechowy jest seryjny (kat, tłumik śr i tłumik końcowy)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez tekknoraver » 23 kwi 2007, 21:50

Masz cały?Mi tak się działo i po oglądnięciu wyszło że mam dziurę.Po wymianie problemu już nie ma :) Ale również to i paliwo może się dopalać przy tych obrotach w tłumiku?

Tak pozatym to mi ten dzwięk się podobał i gdyby nie to że niemiłosiernie buczał że nie szło wytrzymać to chyba bym zostawił :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez ggumis » 23 kwi 2007, 21:58

nie jest dziurawy tzn chyba :| cały układ wydechowy ma 4 miesiące więc zakładam ze jest cały :] mi ten dźwięk też nie przeszkadza ale boje się czy się coś z zapłonem nie porobiło :|
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez tekknoraver » 23 kwi 2007, 22:01

Jeśli nie jest dziurawy to możliwe to co piszesz...:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez ggumis » 23 kwi 2007, 22:04

moze mieć coś z tym wspólnego wyciek oleju z okolic aparatu zapłonowego? Bo silnik poza tym to normalnie chodzi równo oborty nie falują czasem przyszarpie tylko przy wyjściu z zakrętu.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez tekknoraver » 24 kwi 2007, 15:23

Tamto to nie powinno mieć na to wpływu...A przy jakich obrotach szarpie bo jeśli poniżej 2 tyś to raczej normalne przy 16v...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez ravi » 24 kwi 2007, 20:21

tekknoraver napisał(a):Tamto to nie powinno mieć na to wpływu...A przy jakich obrotach szarpie bo jeśli poniżej 2 tyś to raczej normalne przy 16v...


No chyba sobie żarty robisz, szarpanie nie jest normalne przy żadnej prędkości obrotowej (pomijając te przy których silnik się dusi).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez tekknoraver » 24 kwi 2007, 20:57

Aj bo tak wyczytałem że 16v mają słabszy dół ;] i tak sobie połączyłem to wszystko z szarpaniem...i aż swoją się przejechałem i masz rację...

szarpanie nie jest normalne przy żadnej prędkości obrotowej (pomijając te przy których silnik się dusi).

:] u mnie to było koło 1 tyś obrotów,jakoś nie przyglądałem się nigdy obrotkowi zwalniając przed światłami...przepraszam za wprowadzenie w błąd :) wybaczycie? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez GofNet » 24 kwi 2007, 21:27

ggumis napisał(a):boje się czy się coś z zapłonem nie porobiło
     Mogło. Jeśli mieszanka poliwowo-powietrzna zapala się w chwili, gdy już otwiera się zawór/zawory wydechowe, to paliwa dopala się w układzie wydechowym, co słychać w w/w sposób. Nie oznacza to jednak, że akurat to jest przyczyną. Na PB zapłon powinieneś mieć ustawiony na +10 stopni (książka), dla aktywniejszych +12 stopni. Na LPG trochę więcej. Zatankuj również lepsze paliwo na próbę (np. Shell V-Power Recing) i sprawdź, czy coś się zmieniło. Jeśli tak, to ponów test na Shell'owskiej 95 V-Power lub BP 98. Jeśli też będzie OK, to odpowiedź już będziesz znał. Ja tankuję wyłącznie na Shell'u i BP. Raz w życi swój samochód zatankowałem na Lotos'ie (gdy jechałem nim po transakcji zakupu na oparach).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ggumis » 24 kwi 2007, 21:51

dzisiaj dokładnie to "wybadałem" czasem słabo zaczyna strzelać poniżej 2000RPM a jak jade z ostrej górki to poniżej 1500RPM na 3 biegu słychać jak by ktoś popcorn prażył w tłumiku ale to też nie zawsze. Tankuje na stacji "crab" <lol> mają najtansze paliwo w okolicy. Tankuje tam juz od 3 miesiecy ale niedawno pierwszy raz zauwarzylem takie objawy. Więc może to być wina kiepskiego paliwa. Zrobie tak jak GofNet napisał czyli zatankuje na "renomowanej" stacji :] a co do przyszarpywania to było większe ale zmieniłem półroczne kable WN "Sentech" kóte dobrze się sprawowały ale niestety tylko przez pół roku <killer> na stare i przyszarpnie tylko czasem. Co do szarpania poniżej 2000RPM to np na 4 biegu moge jechac 30 km/h i nic nie szarpie ;)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez tekknoraver » 25 kwi 2007, 15:01

ggumis napisał(a):poniżej 2000RPM to np na 4 biegu moge jechac 30 km/h i nic nie szarpie

Ale czasem tak więcej nie jeździj :P Dzisiaj w pracy o to pytałem się kolegi,to powiedział że to może być coś na lini...zapłon->przewody->świecie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Blade » 25 kwi 2007, 15:05

Ja spotkałem się z innym przypadkiem. Jak nie miałem jeszcze swojej Madzi to korzystałem z rakiety ojca – Fiata Tipo 1.4 S :D Zaczął strzelać jak zatankowałem właśnie Shell V-Power. Paliwo to zawiera jakieś środki czyszczące itp <killer> ... Zalałem je raz i juz nigdy wiecej.
Fiacior przestał strzelać po dwóch miesiącach.... Ale fajne to było :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Pioteq25 » 25 kwi 2007, 15:24

Blade napisał(a):Ja spotkałem się z innym przypadkiem. Jak nie miałem jeszcze swojej Madzi to korzystałem z rakiety ojca – Fiata Tipo 1.4 S :D Zaczął strzelać jak zatankowałem właśnie Shell V-Power. Paliwo to zawiera jakieś środki czyszczące itp <killer> ... Zalałem je raz i juz nigdy wiecej.
Fiacior przestał strzelać po dwóch miesiącach.... Ale fajne to było :]


Czyszczące? Zmieniłem orła (95-98) na shella v-power i po trzech tankowaniach do pełna rura wydechowa ze stalowej zrobiła się czarna :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez KosteK » 25 kwi 2007, 15:28

Strzelanie zależy dokładnie od kąta wyprzedzenia zapłonu. Sam trochę eksperymentowałem ;)
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Gunn1 » 25 kwi 2007, 18:20

KosteK napisał(a):Strzelanie zależy dokładnie od kąta wyprzedzenia zapłonu. Sam trochę eksperymentowałem


Ja bym też obstawiał przestawiony zapłon.
ObrazekObrazekObrazek
GREENBULLET :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 19:53
Posty: 41
Skąd: Bielsko/Żywiec
Auto: 323C 1.5ccm BA

Postprzez Casperski » 31 sie 2008, 15:58

To calkiem normalne.Podczas hamowania silnikiem odcinany jest doplyw paliwa powyzej 1900 obr.Jesli obroty spadna ponizej 1900 silnik znow dostaje paliwo.Poniewaz nie spala go calkowicie, nie spalona bajurka wylatuje w silnika i w wydechu spala sie do konca, co objawia sie strzelaniem.Przy oryginalnym wydechu tak tego nie slychac ale np. u mnie wali jak z armaty;) ...oczywiscie wydech mam nie oryginalny.
Casperski
 

Postprzez Majlo » 1 wrz 2008, 14:27

Casperski napisał(a):Jesli obroty spadna ponizej 1900 silnik znow dostaje paliwo.


Wydaje mi się, że paliwo silnik dostaje dopiero w granicach1200- 1300obr... mozna to zauważyć jak obroty spadają auto hamuje a nagle jest takie przejscie jakby mu sprzegło wcisnąć... Mnie też delikatnie strzela na 4 ale przy dużych obrotach około 4000... Stało się to po wymianie tłumika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez soul » 1 wrz 2008, 15:09

nie wiem jak przed liftem, ale po lifcie silnik dostaje paliwo ponizej 1000rpm, w 1.5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Majlo » 1 wrz 2008, 15:56

w sumie to zalezy chyba troszkę od biegu... bo na 1 bedzie troche chyba inaczej niz na 4... Silnik to ja mam juz ten po lifcie w kazdym razie....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez soul » 1 wrz 2008, 16:03

nie ma znaczenia, silnik/komp nie wie na jakim biegu jedziesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323