Drgania kierownicy powyzej 130 – 140km/h

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Udesky » 9 kwi 2007, 14:28

Nie wiem dlaczego, ale podczas jazdy powyzej 130km/h drzy mi kierownica i co najwaznejsze nie zawsze ma to miejsce, zanika z reguly w zakretach, a czasem jest to efekt falowy, a do tego ma to miejsce wylancznie przy zalozonych alumach, na stalowych nie ma tego objawu. Z gory mowie ze alusy sa proste, wywazone, a opony nowe. A no i rozmiar opon to 195/60/15.
W sumie mi to nieprzeszkadza bo zadko jezdze wiecej niz 130 – 140, ale jednak jestem ciekaw co to moze byc.

Moze ktos mial podobne objawy?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez tekknoraver » 9 kwi 2007, 15:03

Hm potrzeba ci pierścienia centrującego do alu :) Tak się właśnie dzieje przy takich prędkościach jak w alu ten środek ma większą średnicę niż na kole.A stalowe masz pewnie oryginalne ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Winetou » 9 kwi 2007, 15:10

Dokładnie tak :) Załóż pierścienie centrujące pod wymiar i będzie ok :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Lukano » 9 kwi 2007, 17:02

Czy to chodzi o ten środek felgi?? Jak to się nazywało ET??
W starej Maździe 323f BG miałem felgi większe. Trzymały się tylko na śrubach. Miałem właśnie takie bicie powyżej 120 km/h
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez nasedo » 9 kwi 2007, 17:22

ET to tzw. odsadzenie felgi, a ten srodek felgi to otwor centrujacy, jest taki sam jak srednica piasty. Zakladajac felge o wiekszym otworze centrujacym niz piasta, felga trzyma sie na samych szpilach. By tego uniknac stosuje sie pierscienie centrujace, ktore niweluja ta roznice i kolo dzieki nim moze "siedziec" na piascie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 21:48
Posty: 127
Skąd: prawie Krosno
Auto: 323 BG 93' 3d 1.6 16v

Postprzez Udesky » 9 kwi 2007, 19:10

Hmm bede musial to sprawdzic i przy najblizszej okazji kupie odpowiednie pierscienie centrujace i sprawdze. Swoja droga mam tam jakies pierscienie centrujace ze starych alusow, z tym ze sa one nieco mniejsze co jednak niezmienia faktu ze po zalozeniu kola (jeszcze nie przykreceniu) kolo sie nieprzemieszcza i sztywno trzyma, no ale jazda to co innego. Dzieki za info.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Lukano » 9 kwi 2007, 23:37

Nasedo Dzięki za informację :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Aloo » 10 kwi 2007, 10:00

Prawdopodobnie jest to kwestia pierscienia centrujacego, jednak jesli by sie okazalo ze to nie to to radze ponownie wywazyc kola na samochodzie. Znajomy mial dokladnie to samo – zaczynalo sie przy predkosci ok 150km/h. Okazalo sie ze dowazenie kol na samochodzie pomoglo.

Poszukalem troche po google i znalazlem opis tego co znajomy zrobil: http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,2144357.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2006, 15:38
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Auto: Dodge Magnum SXT

Postprzez nasedo » 11 kwi 2007, 19:27

Lukano napisał(a):Nasedo Dzięki za informację


Cieszę się, że mogłem pomóc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 21:48
Posty: 127
Skąd: prawie Krosno
Auto: 323 BG 93' 3d 1.6 16v

Postprzez Artiks » 12 kwi 2007, 09:08

Udesky napisał(a):Z gory mowie ze alusy sa proste, wywazone, a opony nowe. A no i rozmiar opon to 195/60/15.
Mówilem załóż 13" stalowe:) A może to nie wina kól... Mój kolega pracuje w Skanska caly dzień mlotem pneumatycznym ryje asfalt, ostatnio stwierdzil że od tej pracy to ma ciągle drgania rąk i wielki problem jak idzie do toalety :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323